VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 19 av 124 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2480
    Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppfølging av mitt problem med striper øvest på noen kanaler:
    (problemet størst på CNN)

Jeg har lånt en annen VU+. Samme problem. Både på TV og projektor. Han som lånte min, får ikke striper.
    Testet mitt soveromsTV. Ingen striper.

Da må det vel være mitt utstyr i stua da.
    Fant en funsjon på TV som heter Overscan. Setter jeg den på, så forstørres bilde litt og ingen striper på CNN.
    Derfor tenkte jeg å sjekke litt om min TV viser mer enn andres.

Kan noen av dere med Black Hole sjekke om dere får like mye luft over den øverste boks og under den nederste boks, slik som bilde viser:
    Vedlegg 62796
    Jeg ser også det sorte øverst på min TV (Altså jeg ser alt dette bilde viser).
    Og hvis dere får like mye luft over og under... kan dere så bekrefte at dere ikke ser striper på toppen av CNN bilde hos dere?

Må innrømme at disse stripene har irritert meg STORT.

Fant en instilling i projektoren som fikk bort stripene:

Under Prosjektor Output scaling

Normal (92% visning)
    Large (100% visning)

Large:
    Områdene øverst, nederst og langs sidene av bilde som ikke kan ses på vanlig måte, settes inn og projiseres.
    Interferens kan forekomme øverst eller neders i bilde, avhengig av bildesignalet

Normal:
    Inngangssignalet projiseres med normal størrelse. TV-bilder vises med 92% størrelse.

Endrer jeg fra Large til Normalt, så forsvinner stripene der også, men jeg får da mindre luft over og under bilde enn bilde over viser.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msun
    Nei,tror ikke det er mulig på nåværende versjon.
    En annen sak jeg lurer på ang. VUpluss; Kan det være riktig at viften går selv når boksen står i "standby" ?
    Ja, det er riktig at vifta går kontinuerlig , til og med i Stand-bye modus.
    Grunnen til dette er at det er ingen sted i Enigma2, hvor en kan sette opp ønsket operasjon status i Stand-bye . Jeg ser personlig ikke noe problem i å ha en vifte som går i Stand-bye modus, mottakeren utvikler varme til og med når den er slått av.
    Men jeg har sett plugin med navn Fan Control , kanskje den skal løse problemet ? Den er skrevet for Dreambox modellene, skal prøve den ikveld og se om den fungerer med Vu+ .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Oppfølging av mitt problem med striper øvest på noen kanaler:
    (problemet størst på CNN)

Jeg har lånt en annen VU+. Samme problem. Både på TV og projektor. Han som lånte min, får ikke striper.
    Testet mitt soveromsTV. Ingen striper.

Da må det vel være mitt utstyr i stua da.
    Fant en funsjon på TV som heter Overscan. Setter jeg den på, så forstørres bilde litt og ingen striper på CNN.
    Derfor tenkte jeg å sjekke litt om min TV viser mer enn andres.

Kan noen av dere med Black Hole sjekke om dere får like mye luft over den øverste boks og under den nederste boks, slik som bilde viser:
    Vedlegg 62796
    Jeg ser også det sorte øverst på min TV (Altså jeg ser alt dette bilde viser).
    Og hvis dere får like mye luft over og under... kan dere så bekrefte at dere ikke ser striper på toppen av CNN bilde hos dere?

Må innrømme at disse stripene har irritert meg STORT.

Fant en instilling i projektoren som fikk bort stripene:

Under Prosjektor Output scaling

Normal (92% visning)
    Large (100% visning)

Large:
    Områdene øverst, nederst og langs sidene av bilde som ikke kan ses på vanlig måte, settes inn og projiseres.
    Interferens kan forekomme øverst eller neders i bilde, avhengig av bildesignalet

Normal:
    Inngangssignalet projiseres med normal størrelse. TV-bilder vises med 92% størrelse.

Endrer jeg fra Large til Normalt, så forsvinner stripene der også, men jeg får da mindre luft over og under bilde enn bilde over viser.
    Hei,
    Kan du fortelle oss ditt valg under ; AV Instillinger :
    Vis 4:3 innhold som ...... ?
    Display > 16:9 content as ....?

Jeg tror det er en eller annen konflikt med formateringen til bilde mellom mottakeren din og TV ,
    hos meg uansett hva jeg gjør med formaten , har jeg aldri klart å fremprovosere disse stripene.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

For øyeblikket står den slik:
    Vis 4:3 innhold som "sorte kanter
    Display > 16:9 content as "bare skaler"

Men tro meg. Jeg har testet ALLE varianter (også på TVen, men den står nå på 16:9).
    Men som skrevet over. Nå tester jeg boks nr. 2, så det er mest sannsynligvis ikke boksen sin feil.
    Men les hva jeg skriver og ønsker over her.

(Skulle i tillegg gjerne ha sett skjermbilde bilde fra CNN fra noen andre her på forumet)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

For øyeblikket står den slik:
    Vis 4:3 innhold som "sorte kanter
    Display > 16:9 content as "bare skaler"

Men tro meg. Jeg har testet ALLE varianter (også på TVen, men den står nå på 16:9).
    Men som skrevet over. Nå tester jeg boks nr. 2, så det er mest sannsynligvis ikke boksen sin feil.
    Men les hva jeg skriver og ønsker over her.

(Skulle i tillegg gjerne ha sett skjermbilde bilde fra CNN fra noen andre her på forumet)
    Her kommer bildet.
    Når jeg lager screenshot eller streamer fra CNN ser jeg stripene du snakkker om , men disse er ikke tistedet med levende bilde på TV :?

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Her kommer bildet.
    Når jeg lager screenshot eller streamer fra CNN ser jeg stripene du snakkker om , men disse er ikke tistedet med levende bilde på TV :?
    Takk takk. Tredje boksen som viser det samme (jeg er kanskje ikke gal allikevel )

Det bekrefter min (siste) misstanke at det ikke er noe galt med min boks.
    Da ligger nok feilen i TVen og projektoren (eller kanskje det ikke er feil, men justering både på TV og projektoren slik jeg nevner noen poster lengre opp).
    Håper noen også kan svare på det jeg skrev kl. 02:10 i natt (5 poster lengre opp).

Må nevne at jeg ellers elsker boksen. I går streamet jeg fra 4 forskjellige TV kanaler samtidig (med kun én tuner innstilt). :-)
    Verd alle pengene (+ all min tid) jeg har brukt på den.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk. Tredje boksen som viser det samme (jeg er kanskje ikke gal allikevel )

Det bekrefter min (siste) misstanke at det ikke er noe galt med min boks.
    Da ligger nok feilen i TVen og projektoren (eller kanskje det ikke er feil, men justering både på TV og projektoren slik jeg nevner noen poster lengre opp).
    Håper noen også kan svare på det jeg skrev kl. 02:10 i natt (5 poster lengre opp).

Må nevne at jeg ellers elsker boksen. I går streamet jeg fra 4 forskjellige TV kanaler samtidig (med kun én tuner innstilt). :-)
    Verd alle pengene (+ all min tid) jeg har brukt på den.
    Les nøye hva jeg har skrevet ! Jeg oplever overhodet ikke noe striper med levende bildet på 2 forskjellige TV apaarater : Panasonic og Philips Cineos.
    Har skiftet alle mulige innstillinger og bildet format , altså ingen striper på TV'ne mine .
    Har nettopp snakket med min sigerfar som bruker Samsung LED TV , han opplever ingen striper på sin TV heller.
    Jeg får dem kun ved streaming til PC eller når jeg lager screenshots.
    Er det ikke rart at 3 forskjellige TV merker viser ikke striper på 3 st. VU+Duo ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å bli kjedelig :-|
    Kjører Dream Elite i Flash og VTI+PLI på Usb, alt fungerer bra.
    Med andre ord jeg trenger å omprogramere mottakeren via USB kun ved nye Dream Elite release. Alle andre image ( VTI og PLI ) har software update via fjernkontrol.
    Beginner å savne tiden når jeg flashet boksen hver dag

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les nøye hva jeg har skrevet ! Jeg oplever overhodet ikke noe striper med levende bildet på 2 forskjellige TV apaarater : Panasonic og Philips Cineos.
    Har skiftet alle mulige innstillinger og bildet format , altså ingen striper på TV'ne mine .
    Har nettopp snakket med min sigerfar som bruker Samsung LED TV , han opplever ingen striper på sin TV heller.
    Jeg får dem kun ved streaming til PC eller når jeg lager screenshots.
    Har lest veldig nøye :shock: og ser at vi er enige ;-). Som jeg skrev over; Feilen ligger nok i min TV og projektor.

Er det ikke rart at 3 forskjellige TV merker viser ikke striper på 3 st. VU+Duo ?
    Nei (ref. det jeg allerede har skrevet)

Kunne vært morro :-D om noen som har Panasonic kunne testet innstillingen "Overscan" (av og på).
    Det var den som fikset problemet på min TV (Jeg har Panasonic TH-42PX80 Plasma).
    Hvis du har testet "overscan" av og på og ikke får stiper på CNN ved noen av innstillingene, viser nok min TV mer av bilde enn "normale" TVer (derfor håper jeg noen kan teste det jeg skrev kl. 02:10 i natt).

I projektoren var det innstillingen "Prosjektor Output scaling" som fikset problemet (Har Epson EMP-TW700).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å bli kjedelig :-|
    Kjører Dream Elite i Flash og VTI+PLI på Usb, alt fungerer bra.
    Med andre ord jeg trenger å omprogramere mottakeren via USB kun ved nye Dream Elite release. Alle andre image ( VTI og PLI ) har software update via fjernkontrol.
    Beginner å savne tiden når jeg flashet boksen hver dag
    Er vel ikke helt rett det du skriver her. Når nye drivere blir sluppet og som raskt blir plukket opp av VTI og PLi, vil du likevel sitte med gamle drivere når du laster VTI pg PLi fra USB fordi multiboot-image henter drivere fra flash-imaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at enkelte har diverse problemer med undertekster. En kort oversikt over hvordan denne styres er som følger:

Undertekstene, dvs skrifttype, skriftfarge, skriftstørrelse og tykkelse på skyggelegging styres enten av en dedikert sekvens i filen skin.xml til ditt valgte skin alternativt av en tilsvarende sekvens i en separat fil i katalogen /etc/enigma2 som har navnet skin_user.xml. Den aktuelle sekvensen i skin.xml til ditt valgte skin kan eksempelvis se slik ut:
    Kode:
    <subtitles>
    		<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    	</subtitles>
    Den separate filen skin_user.xml kan eksempelvis se slik ut:
    Kode:
    <skin>
                <subtitles>
    		<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    	</subtitles>
    </skin>
    Dersom både den separate filen skin_user.xml og den aktuelle sekvens i skin.xml til ditt valgte skin mangler, vil boksen krasje dersom du forsøker å slå på undertekster. Dersom derimot bare enten skin_user.xml eller den aktuelle sekvens i skin.xml er til stede, vil undertekstene vises problemfritt. (Dersom begge er til stede er jeg ikke sikker på hvilken av disse filene som har prioritet foran den andre.) Filen skin.xml til ditt skin finner du her:
    /usr/share/enigma2/<navnet på ditt skin>/

Fargen på underteksten styres av koden foregroundColor="#ffffff". Uttrykket "#ffffff" betyr i denne sammenheng fargen hvit. Dersom undertekstene er eksempelvis rød og en ønsker å endre denne til hvit, er det derfor bare å endre foregroundColor enten i skin_user.xml eller skin.xml. Tilsvarende kan eksempelvis tekststørrelsen endres i uttrykket font="Regular;32".

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klurtop
    Er vel ikke helt rett det du skriver her. Når nye drivere blir sluppet og som raskt blir plukket opp av VTI og PLi, vil du likevel sitte med gamle drivere når du laster VTI pg PLi fra USB fordi multiboot-image henter drivere fra flash-imaget.
    Hei,
    Jeg er litt i tvil om dette er tilfelle med driverne fra flash image i bruk med image på USB drive. Grunnen til dette er at Meoboot installererer hele image i USB fash. ikke bare deler av denne. Dream Elite bruker en annen type Enigma 2 infrastruktur enn PLI . Er ikke 100% sikkert , men tenker bare hvis det er tilfelle med felles drivere , en eller annen plass bør oppstå driver konflikt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg er litt i tvil om dette er tilfelle med driverne fra flash image i bruk med image på USB drive. Grunnen til dette er at Meoboot installererer hele image i USB fash. ikke bare deler av denne. Dream Elite bruker en annen type Enigma 2 infrastruktur enn PLI . Er ikke 100% sikkert , men tenker bare hvis det er tilfelle med felles drivere , en eller annen plass bør oppstå driver konflikt
    Problemet blir beskrevet ganske godt i en tråd i PLi-forumet med overskriften "MeoBoot plugin for dm 800/8000 only".

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av klurtop
    Problemet blir beskrevet ganske godt i en tråd i PLi-forumet med overskriften "MeoBoot plugin for dm 800/8000 only".
    Mange Takk for tipset, skal lese denne.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange Takk for tipset, skal lese denne.
    Mente du at du har lest om dette i VU+ seksjonen eller i Dreambox seksjonen i PLI forumet ? Kan ikke se post med samme navn i VU+ seksjonen til PLI forumet ?! Kanskje posten er blitt fjernet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det kommer noen ny video driver snart, så det blir bedre kvaliet på bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolfanders
    Noen som vet om det kommer noen ny video driver snart, så det blir bedre kvaliet på bilde?

Håper også på det, kjørte Dream Elite, og syntes bildekvaliteten var bedre på dette img, men er tilbake til PLI nå etter en krasj med DE, så håper de jobber med det, ser jo ikke ut til at du har fått så mye respons på tråden din på Pli forumet desverre.

Er dette noe som kan løses med drivere, eller er det en hardware begrensning, noen som vet?

Mvh
    C

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolfanders
    Hvilken image bruker du ? Har du prøvd Dream Elite ?
    Jeg ser tydelig forbedring i video kvaliteten på Dream Elite i forhold til VTI image.
    Hvis det er forskjell i video på 2 forskjellige image på en og samme mottaker, kan jeg aldri tenke meg at det er hardvaren som er begrensningen
    DE bruker en annen enigma2 versjon, kanskje den har annerledes video drivere ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Håper også på det, kjørte Dream Elite, og syntes bildekvaliteten var bedre på dette img, men er tilbake til PLI nå etter en krasj med DE, så håper de jobber med det, ser jo ikke ut til at du har fått så mye respons på tråden din på Pli forumet desverre.

Er dette noe som kan løses med drivere, eller er det en hardware begrensning, noen som vet?

Mvh
    C
    Det er VU+ i Korea som skal ordne eventuell driver problematikk, det er ikke PLI sin jobb å bruke tid på dette. Jeg har sendt allerede mail til produsenten, hvis flere skriver også, kan vi prøve å få dem til å prioritere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken image bruker du ? Har du prøvd Dream Elite ?
    Jeg ser tydelig forbedring i video kvaliteten på Dream Elite i forhold til VTI image.
    Hvis det er forskjell i video på 2 forskjellige image på en og samme mottaker, kan jeg aldri tenke meg at det er hardvaren som er begrensningen
    DE bruker en annen enigma2 versjon, kanskje den har annerledes video drivere ?
    Jeg bruker Dream Elite, ja det er mye bedre men det er fortsatt så dårlig at jeg fikk beskjed av dama å sette dreamboxen på plass igjen.

Side 19 av 124 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •