VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 18 av 124 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    :-D Meoboot installert , fungerer 100%
    Nå kjører jeg Dream Elite fra Flash og VTI fra USB flash minne.
    Hei!
    Er det ikke mulig med trådløst USB-adapter i Dream Elite?
    Hva er egentlig hensikten med multiboot?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATG
    Bruker: root
    Pass:

Du fyller ingenting ut som passord.

Dette er vel ikke riktig?
    Tror det skal være:

bruker: root
    pass:vuplus

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St33l
    Tror det skal være:

Det er nå riktig i Dream-elite ihvertfall, ingen passord der.
    Men jeg måtte sette et passord via telnet før ftp virket til boksen.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msun
    Hei!
    Mener jeg så noe i menyen under blå knapp i Dream-elite om aktivering av forskjellige drivere, kanskje ta en titt der?
    Og multiboot er jo kjekt for eksperimentering med forskjellige imager.
    Du kan da ha et velfungerende image på usb eller flash som du rask kan bytte tilbake til om boksen plutselig må brukes til tv-titting også...

Mach III

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msun
    Hei!
    Har ikke testet ennå Trådløs USB adapter med Dream Elite, skal prøve den imorgen.
    Hensikten med Multiboot er at du kan ha 1 image i Flash og flere på en USB minnepenn, slik at du kan velge ved oppstart hvilken du har lyst å bruke -
    Veldig nyttig når man tester nye image , da beholder du en image du liker i Flash mens du tester den nye på USB.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St33l
    Tror det skal være:

Nei bruker ikke pass,men klarer ikke og få ini.filen inn i ftp.I Mbootuppload?
    Vi snakker om ip.til boxen?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere bruker siste versjon av Dream Elite ( husk at det er 2 ), der er det
    ingen passord til FTP tikolbling , altså :
    bruker : root
    Pass : blankt felt

Etter man formaterer USB minnepenn ( på baksiden i en av USB inngangene ) gjennom Meoboot Panel , det dykker opp mappe /media/meoboot (under FTP) .
    I denne er det 3 undermapper : lost+found , MbootM og MbootUpload .
    Last ned siste VTI image ( ikke den som er beregnet for installasjon via USB) , men den *nfi typen og legg denne via FTP i "MbootUpload" mappen.
    Start "Meoboot" under "Grønt" knapp, velg image øverst, du blir bedt om å skrive navn under , velg OK eller høyreklikk til vti .xxxxx kommer automatisk i feltet , velg at du ønsker å kopiere setting og trykk "Rødt" for install . Det tar ca 2-3 minutt . Når installasjonen er ferdig , re-boot mottakeren , da kommer Multiboot vindu med " Flash" valg eller VTI. Velg den du ønsker å starte med OK- That's it !

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere bruker siste versjon av Dream Elite ( husk at det er 2 ), der er det
    ingen passord til FTP tikolbling , altså :
    bruker : root
    Pass : blankt felt

Etter man formaterer USB minnepenn ( på baksiden i en av USB inngangene ) gjennom Meoboot Panel , det dykker opp mappe /media/meoboot (under FTP) .
    I denne er det 3 undermapper : lost+found , MbootM og MbootUpload .
    Last ned siste VTI image ( ikke den som er beregnet for installasjon via USB) , men den *nfi typen og legg denne via FTP i "MbootUpload" mappen.
    Start "Meoboot" under "Grønt" knapp, velg image øverst, du blir bedt om å skrive navn under , velg OK eller høyreklikk til vti .xxxxx kommer automatisk i feltet , velg at du ønsker å kopiere setting og trykk "Rødt" for install . Det tar ca 2-3 minutt . Når installasjonen er ferdig , re-boot mottakeren , da kommer Multiboot vindu med " Flash" valg eller VTI. Velg den du ønsker å starte med OK- That's it !
    Prøver det,men får bare feillmeldig. [21:30:03] CWD /media/usb/MbootUpload
    [21:30:03] 550 Failed to change directory.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Prøver det,men får bare feillmeldig. [21:30:03] CWD /media/usb/MbootUpload
    [21:30:03] 550 Failed to change directory.
    Ok , prøv å legge image i MbootM og MbootUplad samtidig , restart Meoboot eller reboot hele mottakeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål fra en som aldri har hatt Linux-mottakere før, men har lang erfaring med "vanlige" mottakere:

Jeg la inn Dream Elite i går. Men må jeg installere CCcam for å bruke Canal Digital kort? I spesifikasjonene for VU+ Duo står det jo at den har 2 Conax kortlesere innebygd. Men jeg får i alle fall ikke bilde.

Hvis jeg må installere CCcam, hvordan gjøres det. Jeg lette gjennom plugins, men fant ingen CCcam der. Må det installeres på en annen måte?

Jeg ser at Dreamset er anbefalt for å redigere kanaler. Jeg lastet den ned og installerte, men hjelpefilen virker ikke. Er det noen som vet om en manual eller tutorial så jeg kan få en rask oversikt?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Et par spørsmål fra en som aldri har hatt Linux-mottakere før, men har lang erfaring med "vanlige" mottakere:

Jeg la inn Dream Elite i går. Men må jeg installere CCcam for å bruke Canal Digital kort? I spesifikasjonene for VU+ Duo står det jo at den har 2 Conax kortlesere innebygd. Men jeg får i alle fall ikke bilde.

Hvis jeg må installere CCcam, hvordan gjøres det. Jeg lette gjennom plugins, men fant ingen CCcam der. Må det installeres på en annen måte?

Jeg ser at Dreamset er anbefalt for å redigere kanaler. Jeg lastet den ned og installerte, men hjelpefilen virker ikke. Er det noen som vet om en manual eller tutorial så jeg kan få en rask oversikt?
    Alt står i en post lenger oppe. For å få kortene dine til å fungere, må du laste ned fra serveren til Dream Elite CCcam 2.1.4 ( dette forutsetter at du har koblet opp nettverkskabel fra ruteren din til mottakeren. For å få aktivert DHCP og få tildelt Ip adresse til mottakeren din , velg Meny-Oppsett-System-Nettverk -Integrert Nettverk -Adapter Innstillinger -OK

For å laste ned CCcam Emu , gå ut fra alle menyer med Exit og velg "Grønt" knapp" , det åpner seg sidepanel til venstre, velg "Gult" - Addons,- Addons Download Manager - Dream Elite Image Cams ( her finner opdatert liste over alle typer EMU , marker CCcam 2.14 Full ( DreamEliteE2) og OK , vent litt og bekreft med "Grønt" . That's it !
    Velg kanal fra CD eller Viaskvatt , hvis du ikke får bildet, velg "Blått" , helt øverst str helt sikkert "Common Interface" , trykk pil til høyre til du ser i ruta

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,lurer på om man må resette tuner for og søke inn nye satelitter.?Jeg har fluttet min tuner inn i stua og må søke på nytt da det er annen instilling på LNB der jeg hadde den først.Men da jeg søker på nytt bare med 2lnb får jeg ikke inn noen kanaler?Bruker innstillingen for 2satelitter.Fikk det til kontakt vansker på Coaxial kabel.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er å bruke Kanal Editor som Dreamset 218 , du finner denne litt lengre bak i postene.
    Hvis du vil flytte kanaler til Favoritt Lista, under ( Blå knapp) , velg først vanlig kanalliste ( alfabetisk feks. ) marker kanal , Trykk Meny ( det kommer flere valg) , velg "Legg kanal til bouqett " , bekreft med OK .

Ser ut fra signaturen din at du har har IPbox 9000. Hvis du vil innkalle Kanallisten med OK knappen , istedenfor PIL oppover , bør du installere fra Addon Panelet følgende Plugin : " Pauli Neutrino " . Inn i denne kan du reorganisere hele knapp strukturen .
    Hei kan du med få ord fortelle meg hvordan dreaseat fungerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som får Hjelp til å fungere der? Hadde vært fint med en liten bruksanvisning så vi ser mulighetene.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Regner med at du har pakket ut fila .
    Du starter programmet ved å trykke på ikonet med Parabol Antenna.
    Etter du åpner programmet , velg "SETUP "

Configuration Title : Skriv : vuplus
    Box ID ? Her skal du føre samme IP adresse som du ser i mottakeren : Meny-Oppsett-System-Nettverk- Adapter Innstilinger.
    User name : root
    Pass : ( hvis du brukrer Dream Elite : blankt felt , hvis PLI : vuplus )
    Software : her velger du :" Enigma 2 ver 4 "

FTP Port : 21
    Http Port (80) : 80
    Telnet : 23

Trykk " Save Configuration "
    Velg " Test configuration "
    Her skal du få kvitering , hvis alt er OK , velg OK nederst ved siden av "Avbryt ", vinduet blir borte !
    Se på knappene helt øverst, ved siden av SETUP finner du pil ned , velg denne og sjekk om det er hakk foran "vuplus"

Velg "Transfer" :
    du får 2 valg : Read or Write
    Read = hvis du vil laste opp kanalene fra mottakeren og redigere dem ( Slette, Flytte, editere ) i programmet .Fungerer også som Backup for senere bruk .Etter du er ferdig med redigeringen , velg "File" - Save as , finn et navn og lagre .

"Write " bruker du når du skal overføre filene ( kanalliste ) tilbake til mottakeren, f.eks etter opgradering med nytt programvare.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gjøre meg en tjeneste og legge ut en bilde fra CNN? (streamet fra PC)

Jeg sliter med noen uforståelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som får USB Wlan adepter til å virke på Black Hole?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kieinge
    Er det noen som får USB Wlan adepter til å virke på Black Hole?
    Nei,tror ikke det er mulig på nåværende versjon.
    En annen sak jeg lurer på ang. VUpluss; Kan det være riktig at viften går selv når boksen står i "standby" ?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Regner med at du har pakket ut fila .
    Du starter programmet ved å trykke på ikonet med Parabol Antenna.
    Etter du åpner programmet , velg "SETUP "

Configuration Title : Skriv : vuplus
    Box ID ? Her skal du føre samme IP adresse som du ser i mottakeren : Meny-Oppsett-System-Nettverk- Adapter Innstilinger.
    User name : root
    Pass : ( hvis du brukrer Dream Elite : blankt felt , hvis PLI : vuplus )
    Software : her velger du :" Enigma 2 ver 4 "

FTP Port : 21
    Http Port (80) : 80
    Telnet : 23

Trykk " Save Configuration "
    Velg " Test configuration "
    Her skal du få kvitering , hvis alt er OK , velg OK nederst ved siden av "Avbryt ", vinduet blir borte !
    Se på knappene helt øverst, ved siden av SETUP finner du pil ned , velg denne og sjekk om det er hakk foran "vuplus"

Velg "Transfer" :
    du får 2 valg : Read or Write
    Read = hvis du vil laste opp kanalene fra mottakeren og redigere dem ( Slette, Flytte, editere ) i programmet .Fungerer også som Backup for senere bruk .Etter du er ferdig med redigeringen , velg "File" - Save as , finn et navn og lagre .

"Write " bruker du når du skal overføre filene ( kanalliste ) tilbake til mottakeren, f.eks etter opgradering med nytt programvare.
    Takk for den ligner litt på den til ip 9000HD:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Kan noen gjøre meg en tjeneste og legge ut en bilde fra CNN? (streamet fra PC)

Jeg sliter med noen uforståelig...

INGEN?

Slik gjør du det: Skriv in boxens ip adresse i internett explorer eller mozilla. Gå ned til CNN, trykk på pc ikonet til høyre for kanalnavnet og lagre denne på skrivebordet. Høyre klikk på filen som ble lagret og velg åpne i f.eks. VLC/Nero eller lign.

Trykk PrintScreen knappen for å ta skjermdump. Ta et hvilket som helst tegneprogram og lim inn bildet der (høyreklikk og lim inn eller ctrl+v) lagre som jpg og legg det til her på tråden.

Mvh.

Gremling

Side 18 av 124 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •