VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 15 av 124 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 2480
    Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ulha
    Har opplevd det samme.
    Oppdaterte PLI image i går søndag og kjørte i flere timer uten problemer. Så endret jeg undertekst på Canal Digital til en annen side. Da krasjet boksen, med gronn crashdump bakgrunn. Går da i loop med ny krasj om en ikke bytter kanal til noe annet en CD. Men også ved kanalbytte til annen provider krasjer boksen etter en liten stund med melding om feil i txt modul. Nytter ikke sette tilbake til opprinnelig txt valg. Tror kanskje system restore er løsningen. Men det er forsåvidt ok, boksen er ganske ny, image er fremdeles i "early beta" så det jo hva vi kan regne med.. :-)
    Du kjører skin "Magic", regner jeg med?
    Test med et annet skin og se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Du kjører skin "Magic", regner jeg med?
    Test med et annet skin og se hva som skjer.
    Ser ut som om det skjer i alle skins som finnes tilgjengelig på boksen når moroa begynner. Started i brushed alu HD skin, men skjer også i default og Magic. Tar en rebuild i løpet av kvelden, tror jeg :-)

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulha
    Ser ut som om det skjer i alle skins som finnes tilgjengelig på boksen når moroa begynner. Started i brushed alu HD skin, men skjer også i default og Magic. Tar en rebuild i løpet av kvelden, tror jeg :-)
    Rare saker. Som nevnt før her, fikk jeg det samme problemet i natt.
    Men etter at jeg lastet ned andre skins, forsvant problemet. Bortsett fra på "Magic"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått prøvd meg noen timer jeg også nå, ser lovende ut forløpig bruker motor merke Clarke-Tech HH390 som jeg har brukt til DM800 tidligere,på Vu+ Duo lik DM satte jeg enkelt i menyen motor, uten og legge til usals breddegrad Osv, kun den som ligger standard i software.
    Uttrolig bra bare og gå til de forskjellige satposisjoner og ta kanalsøk og kanalene dumpet inn fra alle forskjellige posisisjoner8)

Tuneren er også utrolig kjapp.
    Har ett problem og det er passord til softwaren ved og bruke av prog, feks filcilla,ddc

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    @rolfanders

Kan du huske om du har valgt 720p som video oppløsning i første bilde etter flashing av nytt programvare ? 720p er første valget øverst i rekka ?

Vanlig SD ( MPEG-1 ) sendinger sender ikke i 720p, men i 1080i.
    Vennlgst sjekk ditt oppsett i Meny -Oppsett-System-AV innstilinger ?
    Har du valgt 720p under modus eller 1080i ?

Ser at du har skrevet idag på PLI forumet at "ansiktene har grønn farge "
    , hvordan ser meny fargen , har du rødt bakgrunn med blå skrift ?

Idag opplevde jeg det samme med en gammel HD ready plasma fra Philips hos naboen, den tåler rett og slett ikke 720p på SD kanaler. Dette resulterte i misfarging med blågrønt farge. Med en gang man skifter tilbake til 1080i, alt blir i orden igjen .
    Takk for svaret!

Jeg valgte 720p under flashing, men jeg har prøvd både 720 og 1080 ettertid uten at jeg ser synelig forskjell.

Jeg har blå bakgrunn med hvit skrift.

Jeg har en Pioneer 43 tommer plastma tv som er noen år og den er ikke full HD, jeg tenkte jeg skulle prøve den med en full HD tv, blir det ikke bedre da så får jeg sende den tilbake så får de se om det er noe feil med den.

Er det noe forskjell på video driver om man bruker orginalt eller PLI/VTI image?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolfanders
    Takk for svaret!

Jeg valgte 720p under flashing, men jeg har prøvd både 720 og 1080 ettertid uten at jeg ser synelig forskjell.

Jeg har blå bakgrunn med hvit skrift.

Jeg har en Pioneer 43 tommer plastma tv som er noen år og den er ikke full HD, jeg tenkte jeg skulle prøve den med en full HD tv, blir det ikke bedre da så får jeg sende den tilbake så får de se om det er noe feil med den.

Er det noe forskjell på video driver om man bruker orginalt eller PLI/VTI image?
    Hei rolfanders

Det er ingen sendinger meg bekjent som sender full HD, så tror nok ikke det vil hjelpe.
    Men du må bruke 1080 og sette tv`n til 100 hz, pioneer tv`ne pleier å stå stilt inn på 75 hz .
    Bruker selv en 50" pioneer og er enig i at bilde kunne ha vært litt skarpere, men tror feilen ligger i firmwaren.
    Har du Hdmi kabelen rett fra VU+ til tv`n eller går du via surroundreceiver?

Mvh.

gremling

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Rare saker. Som nevnt før her, fikk jeg det samme problemet i natt.
    Men etter at jeg lastet ned andre skins, forsvant problemet. Bortsett fra på "Magic"
    Boksen krasjet fortsatt selv om jeg brukte andre skin enn Magic.

Men problemet er endelig løst, da jeg valgte å oppgradere boksen til versjon 4.0, samt siste versjon av Pli.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    En liten notis fra Dream Elite forumet angående deres image som vel kommer i nær framtid, ser ut som vi får en grei multiboot løsning nå::-D

"Dream Elite Black Hole for VU+ Duo will be MULTIBOOT
    We have a new version of Meoboot exclusive for Vu+ Duo that will be included in Dream Elite image."

Mach III
    Ja , gleder meg selv til å teste første Dream Elite Black Hole til Vu+ :-D
    Hvis de holder samme standard på sine image til VU+, som programvaren til Dreambox , kan vi forvente masse godbiter for oss brukerne , bl. annet Open EPG , skikkelig omfattende EMU panel og ikke minst eksklusivt SKIN

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gremling
    Hei rolfanders

Det er ingen sendinger meg bekjent som sender full HD, så tror nok ikke det vil hjelpe.
    Men du må bruke 1080 og sette tv`n til 100 hz, pioneer tv`ne pleier å stå stilt inn på 75 hz .
    Bruker selv en 50" pioneer og er enig i at bilde kunne ha vært litt skarpere, men tror feilen ligger i firmwaren.
    Har du Hdmi kabelen rett fra VU+ til tv`n eller går du via surroundreceiver?

Mvh.

gremling
    Hei gremling

Den står på 100hz og kabelen går rett fra VU+ til TV'n

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VU+DUO Twin tuner HD Med Hardisk

Legger ved bilde VU+DUO Twin tuner HD Med Hardisk
    har akkurat satt inn og funka som fy den Samsung 1000Gb.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VU+DUO Twin tuner HD Med Hardisk

Rettelse hardisk type Segate 1000GB :???:

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du egen definert "Autoresolution" oppsett eller har du valgt NEI i Autoresolution ?
    Hvor?

Kan du prøve å velge under A/V-innstilinger :

Vis 4:3 innhold som : Bare skaler
    Display > 16:9 content as : Pan & scan

Og legg info om disse strekene er borte ?
    Ser at det er MTV (N) du har tatt screenshot fra , har tested samme kanal, har ingen streker jeg ?
    Testet, men ingen forskjell.
    Jeg ser disse stripene på mange av 4:3 kanalane.
    Skal teste med et annet TV (i morgen) for å være sikker på at de ikke er TV som er problemet.
    Skal også oppgradere PLI (for sikkerhets skyld).

For øvring er jeg blitt mer og mer glad i boksen :-)

Edit:
    Kan ikke være TV som er problemet i og med at stripene også er synlig ved streaming til PC.
    Da får jeg satse på at en nyinstallering gjør susen.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbeltpost...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , gleder meg selv til å teste første Dream Elite Black Hole til Vu+ :-D
    Hvis de holder samme standard på sine image til VU+, som programvaren til Dreambox , kan vi forvente masse godbiter for oss brukerne , bl. annet Open EPG , skikkelig omfattende EMU panel og ikke minst eksklusivt SKIN
    Imaget er sansynligvis ute i morgen.:razz:

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TBJ:

Jeg har sett disse stripene selv(både på plasma og projektor) i forbindelse med TV sendinger med kabeldekodere, fiberleverandører og satelitt mottagere. Dette tror jeg er en slags info som blir sendt utenfor visningsområdet til bildet.

Løsningen til dette er å skru ned overscan. På projektoren min har jeg satt visningsområdet(kalt overscan på prosjektoren min) til 97%. Da forsvinner disse delene av bildet.

På Pioneer plasma tv er visningsområdet(Overscan) 100% hvis videoingangen er satt til "Computer input". Mens visnings minker litt(97% ?) hvis du endrer det til "Video input". Dette gjøres i menyen på tven din.

Håper dette kan hjelpe.

mvh

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATG
    TBJ:

Jeg har sett disse stripene selv(både på plasma og projektor) i forbindelse med TV sendinger med kabeldekodere, fiberleverandører og satelitt mottagere. Dette tror jeg er en slags info som blir sendt utenfor visningsområdet til bildet.

Løsningen til dette er å skru ned overscan. På projektoren min har jeg satt visningsområdet(kalt overscan på prosjektoren min) til 97%. Da forsvinner disse delene av bildet.

På Pioneer plasma tv er visningsområdet(Overscan) 100% hvis videoingangen er satt til "Computer input". Mens visnings minker litt(97% ?) hvis du endrer det til "Video input". Dette gjøres i menyen på tven din.

Håper dette kan hjelpe.

mvh
    De linier du kan se er text tv information som ligger på de første linerer i pal signalet

Tekst-tv - Wikipedia, den frie encyklopædi

MVH

EX-Force

:!: :!: :!: :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min sendt tilbake igjen. Dette holdt ikke mål i 2010 synes jeg da, men godt dere er fornøyde.:-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATG
    TBJ:

Håper dette kan hjelpe.

mvh
    Hei,
    Mener du korrigering av overscan på selve TV aparatet eller på video kilden ( her primært mottakeren ? ) Kan ikke se i menyene til VU+ Duo en slik parameter justering ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EX-Force
    De linier du kan se er text tv information som ligger på de første linerer i pal signalet

Tekst-tv - Wikipedia, den frie encyklopædi

MVH

EX-Force

:!: :!: :!: :!:
    Det jeg synes er rart at jeg har ikke opplevd slike linjer både med mine SD modeller og nå HDTV mottakere ? Skulle vi ikke ha samme striper presentert alle sammen i tilfelle dette er Text TV informasjon sendt av provider ?:?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er rart at jeg har ikke opplevd slike linjer både med mine SD modeller og nå HDTV mottakere ? Skulle vi ikke ha samme striper presentert alle sammen i tilfelle dette er Text TV informasjon sendt av provider ?:?
    Det er et spørgsmål om individuel justering på hvert tv

Hygge

EX-Force

:neutral: :neutral: :neutral: :neutral:

Side 15 av 124 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •