VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 14 av 124 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KaNoBi
    aileby :

Jeg har testet både Pli og VTI image, bilde kvaliteten er den samme på SDTV -ialla fall efter min mening. Er enig med de som syns bilde kvaliteten på SDTV ikke er noe og skryte med den burde kunna ha vart bedre. Det er ju ikke alle kanaler som sends i HD..
    Takk for det, da tror jeg at jeg sender boksen tilbake igjen. Orker bare ikke et bilde som er dårligere enn det jeg har. Synes faktisk ikke HD bilde er så veldig bra heller jeg da:sad:

Jeg har fungerende undertekster, stillegående maskin og utrolig stabil boks i IPBOX 9000HD. Hva høye herrer her og der mener og hva ingeniører sier her og der bryr jeg meg ikke om som sluttbruker, men skjønner det kan være letter for dere forhandlere å forholde seg til en leverandør fremfor en annen.
    Jeg sitter med et produkt her i min stue og det er i hovedsak bildekvalitet jeg setter pris på i en satelittmottaker. Når det blir så vesentlig forskjell på bildekvaliteten som i dette tilfelle, gidder jeg ikke beholde denne. Har kjøpt mange bokse siste åra og ser ut som IPBOX 9000HD fortsatt troner på toppen av bildekvalitet og kvalitet. Aldri hatt noe problem med den og leverer upåklagelige bilder, men bra vi har delte meninger folkens, slik at de som pusher bokser her kan selge litt av hvert:lol:

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp skrevet mail direkte til VU+ :
    alex@vuplus.com

og til VTI Team ( siden dete er deres image jeg bruker ) og send sammen med mailen bildet fra BBC World News ( SD kanal ) , med ønske om å optimisere video driverne i programvaren.
    Da gjenstår å se om dette blir gjort ?!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har nettopp skrevet mail direkte til VU+ :
    alex@vuplus.com

og til VTI Team ( siden dete er deres image jeg bruker ) og send sammen med mailen bildet fra BBC World News ( SD kanal ) , med ønske om å optimisere video driverne i programvaren.
    Da gjenstår å se om dette blir gjort ?!
    Prøver å sammenligne bildekvaliteten på Vu+ og DM 800Hd som er koblet opp parallelt til begge HDMI innganger på Panasonic 50" Plasma , kan desverre ikke se noe drastisk forskjell mellom begge mottakere, har deaktivert alle filtrer på TV 'n og bruker "Autoresolution Plugin " på begge bokser. Eneste forskjellen jeg kan se er at VU+ bildet ( SD ) er litt mørkere enn DM 800HD .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker siste versjon av PLI, og hver gang jeg velger undertekst fra hovedmenyen, så krasjer mottakeren og den bootes på nytt. (Det gjelder stort sett de fleste kanaler).

Noen kjenner til dette problemmet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bavin
    Jeg bruker siste versjon av PLI, og hver gang jeg velger undertekst fra hovedmenyen, så krasjer mottakeren og den bootes på nytt. (Det gjelder stort sett de fleste kanaler).

Hei bavin, det problemet kjenner ikke jeg til, jeg kjører siste PLi version og opplever ikke det problemet.
    Kan du teste og flashe boksen på nytt og bare legge in CCCam før att uteslute noen av plugin om du har installert noen ekstra.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aldri opplevd noe lignende selv ?
    Har du harddisk i mottakeren , i så fall prøv å formatere denne
    Hvis dette ikke hjelper , gjør som KaNobi anbefaler , nemlig flash mottakeren på nytt , søk inn alle kanaler og utfør "Software Update " for å forsikre deg at du bruker siste image .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildekvalitet

Jeg syntes også at bilde på SD kanaler er litt dåligre (blury/uskarpt) på denne tuneren sammenlignet med DM7020.
    Håper dette kan fikses med driver oppdatering!
    (Nå er det slik at jeg setter høye krav til bildekvalitet...)

Ellers så må jeg si det at tunern funker kjempe fint.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolfanders
    Ikke helt topp kvalitet.
    @rolfanders

Kan du huske om du har valgt 720p som video oppløsning i første bilde etter flashing av nytt programvare ? 720p er første valget øverst i rekka ?

Vanlig SD ( MPEG-1 ) sendinger sender ikke i 720p, men i 1080i.
    Vennlgst sjekk ditt oppsett i Meny -Oppsett-System-AV innstilinger ?
    Har du valgt 720p under modus eller 1080i ?

Ser at du har skrevet idag på PLI forumet at "ansiktene har grønn farge "
    , hvordan ser meny fargen , har du rødt bakgrunn med blå skrift ?

Idag opplevde jeg det samme med en gammel HD ready plasma fra Philips hos naboen, den tåler rett og slett ikke 720p på SD kanaler. Dette resulterte i misfarging med blågrønt farge. Med en gang man skifter tilbake til 1080i, alt blir i orden igjen .

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei. Jeg startet opp min UV+ for første gang i natt.
    Veldig fornøyd så langt :-D
    Men ... jeg opplever det samme problemet du beskriver her.
    Jeg brydde meg ikke om det der og da, og heller leika meg med andre ting.
    Før jeg viste ordet av det, fikk jeg opp tekst uten av den bootet seg.
    Etter litt frem og tilbake forsto jeg hva som var galt.
    Problemet oppstår kun når skin "Magic" er valgt (mulig også andre, men kun det av de jeg testet).
    Altså (midlertidig) løsning er å velge et annet skin.

Jeg personlig likte veldig godt "dream TV-HD", bortsett fra at undeteksten der er en god den mindre enn på "Magic".
    Noen som vet hvor man kan endre dette? (må vel inn og editere en fil, hvis jeg ikke gjetter feil).

(huff. Dette ble sent. Skal tidlig på jobb i morgen. Dvs. i dag. Om veldig få timer. Sukk)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Hei. Jeg startet opp min UV+ for første gang i natt.
    Veldig fornøyd så langt :-D
    Men ... jeg opplever det samme problemet du beskriver her.
    Jeg brydde meg ikke om det der og da, og heller leika meg med andre ting.
    Før jeg viste ordet av det, fikk jeg opp tekst uten av den bootet seg.
    Etter litt frem og tilbake forsto jeg hva som var galt.
    Problemet oppstår kun når skin "Magic" er valgt (mulig også andre, men kun det av de jeg testet).
    Altså (midlertidig) løsning er å velge et annet skin.

Jeg personlig likte veldig godt "dream TV-HD", bortsett fra at undeteksten der er en god den mindre enn på "Magic".
    Noen som vet hvor man kan endre dette? (må vel inn og editere en fil, hvis jeg ikke gjetter feil).

(huff. Dette ble sent. Skal tidlig på jobb i morgen. Dvs. i dag. Om veldig få timer. Sukk)
    På HDTV kanalene er størrelsen på fonten normal (DVB undertekst ) , men på SD kanalene er liten
    Jeg tror det er grunnet HD oppløsningen VTI bruker ( 1280x720) , de bruker ikke SD oppløsning som er 720x576 .
    Jeg tror ikke du kan nedskalere opløsningen selv ( ihvertfall jeg har ikke funnet ut hvor dette kan editeres.)

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    På HDTV kanalene er størrelsen på fonten normal (DVB undertekst ) , men på SD kanalene er liten
    Jeg tror det er grunnet HD oppløsningen VTI bruker ( 1280x720) , de bruker ikke SD oppløsning som er 720x576 .
    Jeg tror ikke du kan nedskalere opløsningen selv ( ihvertfall jeg har ikke funnet ut hvor dette kan editeres.)
    Jeg bruker PLI.
    Det MÅ finnes en mulighet til å endre størrelsen.
    Skin "dream TV-HD" har små fonter, mens skin "Infinity_HD" har store (med samme image).
    Men samme det. Ser nå at jeg kanskje liker små fonter bedre :-)

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får noen irriterende streker øverst på bilde på (i alle fall) to kanaler.
    Se vedlagt bilde.
    Vedlegg 62612

Jeg har aldri opplevd det med andre bokser.
    Hvordan kan dette fjernes?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Jeg får noen irriterende streker øverst på bilde på (i alle fall) to kanaler.
    Se vedlagt bilde.
    Vedlegg 62612

Jeg har aldri opplevd det med andre bokser.
    Hvordan kan dette fjernes?
    Bruker du egen definert "Autoresolution" oppsett eller har du valgt NEI i Autoresolution ?
    Kan du prøve å velge under A/V-innstilinger :

Vis 4:3 innhold som : Bare skaler
    Display > 16:9 content as : Pan & scan

Og legg info om disse strekene er borte ?
    Ser at det er MTV (N) du har tatt screenshot fra , har tested samme kanal, har ingen streker jeg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt tilsvarende streker mange ganger selv, men da med DM7020 og DELL LCD TV, har løst seg hver gang ved å slå av og på TV.
    Virker som tuning av høyde-bredde ikke har vært 100%

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjoel
    Har hatt tilsvarende streker mange ganger selv, men da med DM7020 og DELL LCD TV, har løst seg hver gang ved å slå av og på TV.
    Virker som tuning av høyde-bredde ikke har vært 100%
    Mmm. Men da ville jeg vel ikke ha fått stripene også ved streaming.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, dersom TV ikke skalerer signalet riktig så får du stripene uansett hva innsignalet er.
    Er jo lett å teste ved å forsøke ulike bredde x høyde settinger på TV og tuner.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjoel
    Jo, dersom TV ikke skalerer signalet riktig så får du stripene uansett hva innsignalet er.
    Er jo lett å teste ved å forsøke ulike bredde x høyde settinger på TV og tuner.
    Skal teste det når jeg kommer hjem, men jeg synes det høres rart at stripene også blir borte i streamingen (til PC) ved å slå TVen av og på.
    Men jeg skal teste alle tipsene jeg får 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har opplevd det samme.
    Oppdaterte PLI image i går søndag og kjørte i flere timer uten problemer. Så endret jeg undertekst på Canal Digital til en annen side. Da krasjet boksen, med gronn crashdump bakgrunn. Går da i loop med ny krasj om en ikke bytter kanal til noe annet en CD. Men også ved kanalbytte til annen provider krasjer boksen etter en liten stund med melding om feil i txt modul. Nytter ikke sette tilbake til opprinnelig txt valg. Tror kanskje system restore er løsningen. Men det er forsåvidt ok, boksen er ganske ny, image er fremdeles i "early beta" så det jo hva vi kan regne med.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok jeg som har misforstått litt, trodde du mente streaming fra PC gjennom tuner til TV.

Er nok ikke TV som er synderen her nei.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten notis fra Dream Elite forumet angående deres image som vel kommer i nær framtid, ser ut som vi får en grei multiboot løsning nå::-D

"Dream Elite Black Hole for VU+ Duo will be MULTIBOOT
    We have a new version of Meoboot exclusive for Vu+ Duo that will be included in Dream Elite image."

Mach III

Side 14 av 124 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •