VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 124 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Hei

Har skrevet noen linjer om hvordan jeg (etter langt tids irritasjon) fikk det til: Mappe opp nettverksmappe til Vu+ - Endelig løsning
    Jeg ser egentlig veldig lite på tv, og da helst dokumentarer... Så jeg har ikke testet løsningene enda. Men... Problem 1,2, ... ,og 4 ser ut til å ha en løsning her (Edit: MotorsTV ga mer EPG, men er ikke helt fornøyd med EPG visningen enda). Problem nr 5, det med "zappingen" vet jeg ikke helt hvordan løste seg, men det er nå i orden ved hjelp av høyre/venstre knapp.

Takk for hjelpen så langt, nå gjelder det bare å få litt frihet mht "zapping" via XBMC på pc, men det løser seg kanskje med to kabler og "dobbelthode"..

Edit: Noen nye "problemer", (om løsning finnes.. jeg ikke har funnet dem etter endel søking):
    Undertekster til f.eks .mkv filer har jeg ikke fått til. Andre images enn BH har en løsning tror jeg.
    Teste ut andre images er jeg litt skeptisk til siden det var litt kløning med å få BH til å fungere. Er det bare å ta backup via VuCC, slå av VU, sette inn usb stikke med f.eks vix?
    Kan jeg installere andre softcam enn cccam samtidig som cccam er installert?
    Hvordan konvertere et opptak til f.eks h.264? kan freemake gjøre jobben? (Edit: freemake gjør jobben
    Hvordan fikse det slik at jeg kan se på vu'ens innhold/TV fra f.eks jobben (åpne "riktig port" på ruter/vu antar jeg)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech Vis post
    Dette er STOR diskusjon på en del andre forum , det er delte meninger, men realiteten er at per idag det finnes ikke en eneste offentliggjort løsning som decrypterer Viasat HD kanaler på andre mottakere enn Viasat sine egne.
    Har også lest på digsat.net at noen av moderatorene hadde fått det til med Smargo på DM 800HD , men hva hjelper det , når ingen vil dele info med resten.

Når det gjelder kabel oppsett ( avhengig av antall hoder på din parabol )
    hvis du har 2 st ( Thor og Sirius ) , trenger du følgende :
    * 2 st. Twin Lnb ( hoder med 2 utganger på hver av de )
    * 2 st. DiseqC velgere ( switch) : 2 inn , 1 ut
    1 kabel fra den ene utgangen på hver hodet kobles opp til inngangene til den ene switchen og fra utgangen til samme switch trekkes koakskabel til tuner inngang ( LNB 1 inn)
    Det samme oppsett brukes til resterende utganger på hodene og fra utgangene til switch nummer 2 trekkes koakskabel til tuner inngang 2.

Slik får du 2 parallelle kabel til begge tunere , da er du sikret på at du kan se ønsket kanal, mens mottakeren tar opp fra enn annen.
    Hei,
    Kom over denne etter å ha googla litt. Er litt noob på dette, men kan eg tolke dette dithenn at eg skal trekke to kabler fra hvert hode inn i to ulike switcher, og deretter en kabel fra hver switch inn til tunerne på VU+ Duo`en?
    Håper på svar selv om dette er et gammelt innlegg...

Mvh Terje

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt greit slik, jeg har LNB-er med fire utganger, fire DiseqC-switcher og to kabler inn i huset til hver mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det skal gå greit å bytte fra BH til vix, særlig hvis man har backup...
    Jeg ser ikke behovet for annet enn CCcam, den er enkel og grei, og funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-titter:
    Går utfrå at dette var svar på mitt innlegg, så då lurer eg på kva som er fordelen med å gjere det på denne måten..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke det samme vi snakker om? Hvis hodene har to kontakter trenger man to swithcher. Så går det en kabel fra hvert hode til switch #1 og en kabel fra hvert hode til switch #2

Kan ikke se det finnes noen annen måte å gjøre det på. Så går det en kabel fra switchene, til samme box hvis den har to tunere, hvis man vil se på en kanal mens man tar opptak fra en annen kanal (Hvis ikke kanalene ligge på samme hva-det-heter-for-noe, transponder?)

Eller man har to bokser, en kabel til hver...

Newcomer Rotta sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å finne ut hvilken ny tuner som jeg skal erstatte Vantage'n med.
    Vurderer VU, IPbox, Dreambox.
    Ønsker twin-tuner, PVR, HD, for Canal Digital parabol.
    Ønsker også muligheten for å hente ut opptak fra disk og spille enkelt av på PC.
    Dekker VU mine ønsker?
    Solo2 Twin / Duo2 Twin: Hva er forskjellen på disse to?
    Noen kommentarer vs IP-/Dream-box?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er muligens betatt av Dreambox men skulel jeg kjøpe idag tror jeg den 'nye' Dreambox 8000 HD ville vært mitt førstevalg. (Den heter vel noe på 7000, kanskje 7020?)

Men noe av det første jeg vilel gjøre var jo tilgjengelighet av images. Mitt favoritt image er Newnigma2, men det går jo bra md BlackHole på Vu+ også. Skal det være Vu+ bør det vel være Duo2, den har jo vært omtalt som flaggskipet.

Ellers ser jeg stadig tilbud om alle mulige slags mere eller mindre nye bokser fra England men for egen del synes jeg valget bør stå mellom DM eller VU+, jeg bruker begge. DM med 4 tunere er jo kjekt å ha (VU+ Duo2 makter kun 3)

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Da blir i så fall valget mellom DM 7020HD v2, med 2 tunere, og Vu Duo2 Twin.
    Hvordan er det å hente ut ett opptak fra Duo, og spille av ett annet sted?

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting.
    Uvitende om detta, men hvorfor bytter man image på Vu? Oppgradering av OS, brukervenlighet, bla.bla.bla?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotta Vis post
    En annen ting.
    Uvitende om detta, men hvorfor bytter man image på Vu? Oppgradering av OS, brukervenlighet, bla.bla.bla?
    Kjøper du boksen fra Geilo så skal den vel være klar til bruk, med Black Hole image installert. Images er jo stort sett et spørsmål om preferanser, hva man liker best men BH er ganske populært og gjør det som trengs. Det finnes flere forum å hente info fra, det er bare å google litt.

Det er kanskje en ting du trenger å vite hvis du skal bruke et kort i tuneren. Såvidt jeg vet har Canal Digital 'paired' sitt kort til den tuer de leverer med et ab., og du trenger en oppskrift på hvorledes du legger inn en id for dette i en linux boks. Jeg kommer i farten ikke på noe forumnavn, digsat.net er såvidt jeg skjønner bare for Dreambox. Men google igjen, det finnes mange både tyske og engelske fora - i tilleg til et black hole forum. Og kanskje et VU+ forum også.

12. Takk Rotta takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg er et godt valg: Xtrend ET 10000 HD - X-SAT.NO LTD

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info, Titter'n. Skal bruke CD kort. Ett gammelt kort fra 2008, som jeg mener å huske funka i Vantage'n uten trix. Eller kanskje jeg gjorde noe..?

Ang Xtrend så føler jeg heller for å velge Duo2, da de koster omtrent det samme og har ganske lik spec. Og som andre nevner at det finnes godt med support på forumer for Vu.

Kan man bruke CD kortet i de interne kortleserne på Duo2 eller må man ha CAM?
    Hvordan er det å hente ut ett opptak fra Duo2, og spille av ett annet sted?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info, Titter'n. Skal bruke CD kort. Ett gammelt kort fra 2008, som jeg mener å huske funka i Vantage'n uten trix. Eller kanskje jeg gjorde noe..?

Ang Xtrend så føler jeg heller for å velge Duo2, da de koster omtrent det samme og har ganske lik spec. Og som andre nevner at det finnes godt med support på forumer for Vu.

Kan man bruke CD kortet i de interne kortleserne på Duo2 eller må man ha CAM?
    Hvordan er det å hente ut ett opptak fra Duo2, og spille av ett annet sted?
    Stort sett så er alle modern Linux boxer like dvs same hovedkort,cpu osv. Xtrend, Vu, Miracelbox mm. er alle gode receiver.

Hvis du ønsker å kjøre orginal image så er kanskje miracelboxen ett godt alternative siden du kan laste ned alt fra produsenten.

Cd kort virker når du aktiverer intern kort leser I alle Linux boxer, da trenger du ikke cam har helt nytt kort fra CD.

Miraclebox.se - Miraclebox Multimedia Homepage
    __________________________________________________ ________

Laminas 180 Cm - C120 - Xtrend ET 9500 - TBS5925
    __________________________________________________ ________

16. Takk Rotta takket for denne posten
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Miracelbox ser ut som ett greit alternativ for meg.
    Og er vel mulig å legge inn image siden det er Linux regner jeg med.
    Grei pris i Fredrikstad.
    Ble enda mer å tenke på detta.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Sunco skriver her, de fleste av Linux boksene er neste likt under topplokket.
    Nesten likt med noen små forskjeller.
    Jeg har testet en del av dise boksene og holder meg storsett kun til Xtrend pga jeg syns jeg får bedre bilde på min TV.
    I bunn og grunn så er det ikke så større forskjeller på disse boksene, men Xtrend 10000 HD ser ut til å ha litt mer en de fleste Linuxbokser

Har selv hatt Dreambox nesten alle modeller , Vu+ alle modeller men har alltid kommet tilbake til Xtrend.
    Skulle jeg i dag velge boks igjen så er det Xtrend 10000 HD som hadde fått plass i stuen. Men må jo sies at Vu+ Duo2 og Miraclebox Premium Ultra er ikke så langt unna en perfekt boks. Det som Xtrend har til overs er Wlna, Lan, 5 USB porter, 4 byttbare tunere som kan kombineres til alt det man ønsker.

Når det gjelder support så er det ikke så mye som skrives eller sies ifra i diverse fora her i Scandinavia om Xtrend, men det fins en drøss med sider på Engelsk. Images er det heller ikke noen mangelvare.

Alle bokser som er Enigma2 basert kan du legge inn images.
    Dreambox, Vu+, Xtrend, Miraclebox Premium, Octagon SF, Mut@nt, Octgon XP , Golden Media LX, Sezam,Axas, Atemio, IQON, Megasat Force, Venton Unibox det er noen som jeg kom på i farta, alle dise her som jeg nevner kan du legge inn images, addons, plugin. Det fins sikker flere bokser der ute som er nesten likt. En ting har de felles, de bruker alle Enigma2 og er programmerbare.

Du trenger ikke å ha CAM her, du kan fint bruke kortet ditt rett i kortleseren, men du må først legge inn Image som har muligheten får å installere Softcam/ Softemulator
    Både CD og Via funker fint, Via er det kun SD kanaler som virker. For RiksTV trenger man en CI /CAM for å få det til å fungerer i slike bokser.

mvh

bobi

19. Takk Rotta takket for denne posten
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Bobi, for en opplysende post.
    Så i dine øyne vil vel da f.eks. en "OCTAGON SF2028 HD Twin Optima 3D" være ett godt alternativ til topics "Vu+ Duo2 Twin"?
    (ganske prisgunstig må jeg få si)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja jeg vet ikke noen om Octagon SF2028 men utifra spec ser den ikke så ille ut da. Den er ikke basert på Enigma2 så langt jeg kan se.
    Jeg hadde valgt heller Vu+ istedet for Octagon SF2028, men igjen det er fordi jeg er glad i open source.

Takker Bobi, for en opplysende post.
    Så i dine øyne vil vel da f.eks. en "OCTAGON SF2028 HD Twin Optima 3D" være ett godt alternativ til topics "Vu+ Duo2 Twin"?
    (ganske prisgunstig må jeg få si)

mvh

bobi

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi Vis post
    Tja jeg vet ikke noen om Octagon SF2028 men utifra spec ser den ikke så ille ut da. Den er ikke basert på Enigma2 så langt jeg kan se.
    Jeg hadde valgt heller Vu+ istedet for Octagon SF2028, men igjen det er fordi jeg er glad i open source.

mvh
    bobi
    Vel, da står valget pr i dag mellom Duo2 Twin og Miraclebox Prem. Ultra.
    Har ikke behov for Wlan som Xtrend har.

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ikke noe Vu+ Duo2 på meg, men en Miraclebox Prem Ultra med 3xS2.

Side 124 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •