VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 12 av 124 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2480
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Hei!

Hadde vært interessant å høre vilke komponenter som er av dårlig kvalitet?
    Kanskje noe som kan forbedres?

Mach III
    Ja , kunne vært veldig interessant å høre akkurat vilke kretser (kondensator, integral skjema , dioder, motstand, lan kontroler m.m på PSU og hovedkort på IPbox er bedre enn ekvivalentene til VU+ :?:

Har bakgrunn i elektronikk og det første jeg gjør er å studere oppbygning av PSU od hovedkort. Strømforsyningen til VU+ Duo er gjennomtenkt til siste detalj, den er faktisk nesten like stor som hele hovedkortet.
    Nå er det snart 1 mnd. siden jeg koblet opp min VUplus til parabolen min og den er virkelig hardkjørt , når jeg ikke ser på TV , er det som regel flere timer forhåndsprogrammert , det er ingen tegn til frysning, krasj eller varme utvikling.
    Må minne BOBI at hans favoritt (IPBox 9000) gjennomgikk 2 modifikasjoner av
    mottakerens PSU ( rev.1 uten store kjøleribber , nesten lik Relook 400 sin )
    og (rev.2 med slike )
    I tillegg skal jeg minne deg BOBI at begge produkter produseres i Korea og mest sannsynlig kommer hovedkortet fra samme produsent som bygger hovedkortet til både Vantage og Hyro , nemlig INTEK , som har desidert største produksjonsfasilittet i Korea.
    Uansett, tiden bare skal vise om hardvaren i en mottaker er godt gjennomtenkt og konstruert.
    Kan ikke skjønne hva er vitsen med Diablo Cam i en Linux satellitt mottaker ?
    Er det "keys " som er store fordelen , da vanlig kortbruk fungerer 100% uten bruk av CA moduler, som gjør som regel dekryptering av signal saktere enn direkte bruk av kort med EMU i kortleseren.
    Skal være enig med at bilde kvaliteten på SD kanalene er foreløpig en smule bedre på IPbox 9000 , men dette skyldes generelt driver problematikk i Enigma 2 .
    Roma er ikke bygget på en dag , skal bare påpeke at IPbox er snart 2 år gammel merket og er fortsatt langt ifra perfekt på mange områder :lol:
    Blir sikkert veldig spennende å lese dette her om par år , med tanke på at i løpet av mindre enn 1 mnd, klarte ingeniørene ti Marussys å fjerne meste parten av all bug ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Nå er endelig min Vu+ Duo her :-)
    jeg er virkelig skuffet over en boks som koster over 4K og ser så bilig ut, dette ser ut som den er mekket i garasjen

Jeg åpner boksen og ser at komponentene er ikke av så bra kvalitet og blir skuffet da Marysus er en vel kjent produsent og leverer alltid bra hardware , men ikke denne gangen ( ser ut som Tyskerne har bestemt for mye denne gangen ). . Prøver å dra ned den porten der man setter inn kort og cam er ikke en enkelt sakk ser ut at du trenger å bruke kraft får den åpent. Min Diablo 2 cam og Diablo WIFI 2,3 fungerer heller ikke her med original software så dette ser ikke bra ut for meg, Conax cam, Viaccess cam, Irdeto cam, Matrix cam og Magic cam ingen fungerer slikt som boksen kommer fra fabrikken så dette er kjempe skuffende, jeg er som regel forsiktig med å installerer software fra andre og alltid liker å teste boksen par uker med original software slikt den kommer fra fabrikken, men her ser jeg meg nødt til å oppdatere
    Jaja da er det vel bare å finne frem en USB PEN og oppdatere den nå vel, og skal ikke skrive noen mer før jeg har oppdatert til siste offisielt software og etter det så med PLI da jeg likte PLI IMAGES meget godt den gangen jeg hadde DM

Edit : installerte ny original image 4.0 fra vuplus siden, og nå er Diablo cam WIFI ok og fungerer men ikke Diablo2 cam.
    Conax cam fungerer ikke i det heletatt. Bilde på TV NORGE HD er kun frys , frys , frys heletiden, KUN MOZAIKK her også TV4 HD (har svensk kort)
    Bilde kvaliteten på SD kanaler er ikke så bra som på en AB IPbox 9000 eller Hyro 9000 men det er bra nok bilde, bilde på HD kanalene er litt som om det er litt tokkete i sendingene men det er det ikke på Hyro og AB IPbox. Skal teste mer og kommer tilbake med flere innlegg om denne boksen. Skal oppdatere til PLI snart også bare får å se om det er noen stor forskjell på denne imagen

Mhv

bobi
    Ta ut cammen din , last ned CCcam 2.14 , kanskje dette ordner frysningen på TV Norge HD ?:lol: :lol: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fins det ei nett side til produsenten der du kan lese om denne samt bilder, manualer etc.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v-lar
    Fins det ei nett side til produsenten der du kan lese om denne samt bilder, manualer etc.
    Produsentens side :
    Vu+ Portal : The Official Web Site of Vu+

Hvis du gogler litt med : vu+duo twin og velger bilder , får du flere sider med bilder .
    Her kan du også lese og se flere bilder :
    *NEW* VU+ Duo Enigma2 HD Twin receiver - Page 2 - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertelig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Nå er det snart 1 mnd. siden jeg koblet opp min VUplus til parabolen min og den er virkelig hardkjørt , når jeg ikke ser på TV , er det som regel flere timer forhåndsprogrammert , det er ingen tegn til frysning, krasj eller varme utvikling.
    Jeg har hatt allerede 3-4 krasj siden jeg fikk boksen da og alt er når jeg søker inn Thor 1w, ikke minst tar det en hel evighet å søke kanalen inn på denne boksen så plutselig henger hele boksen :x bruker PLI image som er utgitt i dag
    Må minne BOBI at hans favoritt (IPBox 9000) gjennomgikk 2 modifikasjoner av
    mottakerens PSU ( rev.1 uten store kjøleribber , nesten lik Relook 400 sin )
    og (rev.2 med slike )
    Woow hvorfor er du så aggressiv da har du noen interesse av å skryte av denne boksen da? Hvis du er en AMATOR som meg da forstår jeg ikke hvorfor du reagerer slikt du gjør når noen skriver negativt om denne boksen.
    jeg skrev ikke at jeg er ekspert på elektronikk men sa at den ser bilig ut og ser ut som er mekket i garasjen men om du vil så kan jeg godt så ta med min IPbox og Vo+ Duo til en spesialist test :razz: da jeg bor veg i veg med en firma som tester og reparere alle elektronikk for alle de store bedriftene.

Men hvorfor i alle dager klarer du ikke å skrive mitt REEL navn riktig da, jeg heter bobi og IKKE BOBI
    Jeg er en av dem som fikk første IPbox 9000 med PSU og Front display fra IPbox 422 og ikke 400, og jeg har den enda og hvis du vil kan du få se bilder av det. jeg sa ikke at den ene boksen er bedre en den andre når det gjelder komponenter men sa at det er mye bedre bilde på IPbox da

I tillegg skal jeg minne deg BOBI at begge produkter produseres i Korea og mest sannsynlig kommer hovedkortet fra samme produsent som bygger hovedkortet til både Vantage og Hyro , nemlig INTEK , som har desidert største produksjonsfasilittet i Korea.
    Tror ikke det jeg men det få vare meg, jeg viet godt nok hvor INTEK leverer varer til, og du viet dogt nok at dem har sin egen boks, hvorfor skal INTEK selge sine varer til sin fiende viet jeg ikke :-)

Uansett, tiden bare skal vise om hardvaren i en mottaker er godt gjennomtenkt og konstruert.
    Ja absolutt det er kun tiden som kan vise det

Kan ikke skjønne hva er vitsen med Diablo Cam i en Linux satellitt mottaker ?
    Er det "keys " som er store fordelen , da vanlig kortbruk fungerer 100% uten bruk av CA moduler, som gjør som regel dekryptering av signal saktere enn direkte bruk av kort med EMU i kortleseren.
    Jeg sa ikke at det er noen vist i det, men du viet vel at noen har mer en bare 2 kort i hjemme sitt, jeg er en av dem som har 4 stk kort her hvor skal jeg plasserer dem da hvis CAM plassen ikke virker pga for litte strøm som kommer til cam plassen :lol: dette virker som om strømforsyningen ikke leverer nok strøm til cam plassen og da er det ikke nok strøm å ha 2 camer der, min Diablo cam blir so varm etter 30 min at jeg må ta den ut dessverre. skal se om jeg kan grave frem noen smargo leser jeg har åg teste den også ;-) Verste er at Marysus er godkjent fra CONAX og conax camen min burde ha fungerer uten noen hokus pokus , men det gjør den ikke nå.

Skal være enig med at bilde kvaliteten på SD kanalene er foreløpig en smule bedre på IPbox 9000 , men dette skyldes generelt driver problematikk i Enigma 2 .
    Der sa du det jeg har sakt fra start av her, det er kun denne sammenligning jeg har gjort mellom disse 2 boksene, har ikke nevnt noen annen boks eller noen annet jeg.

Roma er ikke bygget på en dag , skal bare påpeke at IPbox er snart 2 år gammel merket og er fortsatt langt ifra perfekt på mange områder :lol:
    Blir sikkert veldig spennende å lese dette her om par år , med tanke på at i løpet av mindre enn 1 mnd, klarte ingeniørene ti Marussys å fjerne meste parten av all bug ;-)
    hahahha der må jeg bare le, var det Marysus ingeniør som fant buger eller var det andre hehehhe :lol: takket vare PLI er denne boksen der den er nå, hadde det ikke vart for dem så hadde de inkompetente ingeniørene fant ikke noen shit, ellers så hadde de fikset Kathrein 910 bugs som er der siden den boksen ble utgitt.
    så ja ROMA er ikke bygget på en dag men hadde det ikke vart for alle Slavene så hadde det ikke vart noen ROMA :lol: ( Slaver = PLI og HDFREAKS) til og med jeg med en minimum kunskap om linux fant fort ut at DRIVERNE var av den gamle sorten :lol: og det viet PLI , HDFREAKS, VTI og selve Marysus om da jeg har send dem E-POST om den og det gidder dem ikke å svare på da det er ikke i demmes interesse at slikt kommer ut

ja ja nå må jeg flashe boksen med VTI image da PLI var bare elendigheter med, klarer ikke å søke inn thor med noen som helst image nå , kun den originale image boksen kom med var ok alt annet jeg har testet er ikke mulig å søke inn Thor

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk:grin:
    Da det drøyer med min AB-IPBOX 9900 HD fikk jeg teste en VU+Duo fra X-sat.no. Fikk den i dag. X-sat ringte meg i går og sa det var ytterligere forsinkelser på 9900HD men at VU+Duo hadde kommet. De tilbød seg å sende meg en boks så jeg kunne teste den for å se om jeg likte den bedre enn min IPBOX 9000HD. Ville jeg beholde den, skulle de sende meg faktura. Aldri opplevd makan til service. I dag kom den så til og med Posten leverte denne gangen hehe:-D

Vel, ser dere skriver litt frem og tilbake om ting jeg ikke skjønner, men mitt førsteintrykk kan jeg i alle fall beksrive. Pakket den opp og synes vel den ser ut som en bilradio fra 70-tallet hehe. Litt morsom, litt stygg og litt kul på en gang:-D
    Start den opp men fikk ikke bilde med orginal image. Ringte X-sat og de sendte meg e-post med link til VTI image, for PLi skulle vistnok ikke fungere så bra.
    Boota boksen og satt inn orginalkortet på nytt. Lasta inn CCcam 2.1.4 og voila, bilde.

Menyer osv ser jo veldig Enigma ut, kanskje ikke så rart . Har testa Enigma 2 på min IPBOX 9000HD så kjenner igjen menyene derfra.

Bildet:
    Hmm, dette skuffer. Her minner bildet meg om Dreambox 7000, kanskje litt bedre. Hadde også en Dreambox 800 en kort periode, men den var så dårlig at den fant veien til en annen uheldig eier:grin: . Her er VU+Duo bedre, i alle fall til nå 8)
    I forhold til IPBox er det en slgs blur over bildet samt pixelering i overganger om jeg kan si det sånn. Litt vanskelig å forklare, men ser ut som en VHS kassett og IPBOX som en DVD. Må virkelig si jeg ble overraska da jeg trodde at en ny boks ville ha bedre bilde.
    Dere som kan det tekniske, hva kan dette komme av? Kan jeg ha gjort noe feil?

Har ikke satt inn noe harddisk enda, men skal teste litt mer. Prøve å koble opp mot WHS serveren min lokalt for å sjekke streaming av film og musikk. Håper dette funker bra.

Tja, var kanskje ikke så mye å skrive om enda, men måtte bare dele min første erfaring med denne nye boksen samt om noen vet hvorfor bildet er så mye dårligere enn IPBOX 9000HD. Kan noen andre image fungere bedre tror dere?

Skal teeste den litt til, men blir det ikke bedre enn dette, går nok boksen tilbake igjen.

Måtte som vanlig åpne boksen og sammenligne med min IPBOX. Jaggu har Koreanerne strammet inn budsjettet denne gangen hehe. Sorry X-sat hvis dere leser dette og ser jeg har åpna boksen. Skal ikke gjøre det igjen (i dag i alle fall hihi:grin: )

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av aileby
    Hei godtfolk:grin:
    Da det drøyer med min AB-IPBOX 9900 HD fikk jeg teste en VU+Duo fra X-sat.no. Fikk den i dag. X-sat ringte meg i går og sa det var ytterligere forsinkelser på 9900HD men at VU+Duo hadde kommet. De tilbød seg å sende meg en boks så jeg kunne teste den for å se om jeg likte den bedre enn min IPBOX 9000HD. Ville jeg beholde den, skulle de sende meg faktura. Aldri opplevd makan til service. I dag kom den så til og med Posten leverte denne gangen hehe:-D

Vel, ser dere skriver litt frem og tilbake om ting jeg ikke skjønner, men mitt førsteintrykk kan jeg i alle fall beksrive. Pakket den opp og synes vel den ser ut som en bilradio fra 70-tallet hehe. Litt morsom, litt stygg og litt kul på en gang:-D
    Start den opp men fikk ikke bilde med orginal image. Ringte X-sat og de sendte meg e-post med link til VTI image, for PLi skulle vistnok ikke fungere så bra.
    Boota boksen og satt inn orginalkortet på nytt. Lasta inn CCcam 2.1.4 og voila, bilde.

Menyer osv ser jo veldig Enigma ut, kanskje ikke så rart . Har testa Enigma 2 på min IPBOX 9000HD så kjenner igjen menyene derfra.

Bildet:
    Hmm, dette skuffer. Her minner bildet meg om Dreambox 7000, kanskje litt bedre. Hadde også en Dreambox 800 en kort periode, men den var så dårlig at den fant veien til en annen uheldig eier:grin: . Her er VU+Duo bedre, i alle fall til nå 8)
    I forhold til IPBox er det en slgs blur over bildet samt pixelering i overganger om jeg kan si det sånn. Litt vanskelig å forklare, men ser ut som en VHS kassett og IPBOX som en DVD. Må virkelig si jeg ble overraska da jeg trodde at en ny boks ville ha bedre bilde.
    Dere som kan det tekniske, hva kan dette komme av? Kan jeg ha gjort noe feil?

Har ikke satt inn noe harddisk enda, men skal teste litt mer. Prøve å koble opp mot WHS serveren min lokalt for å sjekke streaming av film og musikk. Håper dette funker bra.

Tja, var kanskje ikke så mye å skrive om enda, men måtte bare dele min første erfaring med denne nye boksen samt om noen vet hvorfor bildet er så mye dårligere enn IPBOX 9000HD. Kan noen andre image fungere bedre tror dere?

Skal teeste den litt til, men blir det ikke bedre enn dette, går nok boksen tilbake igjen.

Måtte som vanlig åpne boksen og sammenligne med min IPBOX. Jaggu har Koreanerne strammet inn budsjettet denne gangen hehe. Sorry X-sat hvis dere leser dette og ser jeg har åpna boksen. Skal ikke gjøre det igjen (i dag i alle fall hihi:grin: )
    Heheheheh,

Lurer på hvor mye X-sat betalte deg å røre den suppa her på forumet?:grin:
    Tror du virlkelig noen av leserne i trådet tar på alvor det du dikter opp her.

Ha-ha-ha , nå oppdaget vi plutselig alle sammen her , at vi har kjøpt katta i sekken. Og jeg kan garantere deg , etter vi leste din konstruktive og objektive test, imorgen skal vi kaste alle sammen vår nylig innkjøpte Vu+ mottaker direkte i søpla også springer vi så fort vi kan til X-SAT og kjøper oss en IPBOX 9000 FAANTASTIKO , og da skal vi ikke betale en krone inntil vi blir fornøyd med boksen :lol:
    En IPbox 9000 med en vifte som uler , med harddisk plassert rett over hovedkortet som tetter godt varmen i kassa.
    Hvor naivt må du virkelig bli , å tro i det hele tatt at noen tar på alvor alt du har skrevet ?
    Leser du ikke hva flertallet skriver om mottakeren ?
    Ja , vel WHATEVER

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt allerede 3-4 krasj siden jeg fikk boksen da og alt er når jeg søker inn Thor 1w, ikke minst tar det en hel evighet å søke kanalen inn på denne boksen så plutselig henger hele boksen :x bruker PLI image som er utgitt i dag

Woow hvorfor er du så aggressiv da har du noen interesse av å skryte av denne boksen da? Hvis du er en AMATOR som meg da forstår jeg ikke hvorfor du reagerer slikt du gjør når noen skriver negativt om denne boksen.
    jeg skrev ikke at jeg er ekspert på elektronikk men sa at den ser bilig ut og ser ut som er mekket i garasjen men om du vil så kan jeg godt så ta med min IPbox og Vo+ Duo til en spesialist test :razz: da jeg bor veg i veg med en firma som tester og reparere alle elektronikk for alle de store bedriftene.

Men hvorfor i alle dager klarer du ikke å skrive mitt REEL navn riktig da, jeg heter bobi og IKKE BOBI
    Jeg er en av dem som fikk første IPbox 9000 med PSU og Front display fra IPbox 422 og ikke 400, og jeg har den enda og hvis du vil kan du få se bilder av det. jeg sa ikke at den ene boksen er bedre en den andre når det gjelder komponenter men sa at det er mye bedre bilde på IPbox da

Tror ikke det jeg men det få vare meg, jeg viet godt nok hvor INTEK leverer varer til, og du viet dogt nok at dem har sin egen boks, hvorfor skal INTEK selge sine varer til sin fiende viet jeg ikke :-)

Ja absolutt det er kun tiden som kan vise det

Jeg sa ikke at det er noen vist i det, men du viet vel at noen har mer en bare 2 kort i hjemme sitt, jeg er en av dem som har 4 stk kort her hvor skal jeg plasserer dem da hvis CAM plassen ikke virker pga for litte strøm som kommer til cam plassen :lol: dette virker som om strømforsyningen ikke leverer nok strøm til cam plassen og da er det ikke nok strøm å ha 2 camer der, min Diablo cam blir so varm etter 30 min at jeg må ta den ut dessverre. skal se om jeg kan grave frem noen smargo leser jeg har åg teste den også ;-) Verste er at Marysus er godkjent fra CONAX og conax camen min burde ha fungerer uten noen hokus pokus , men det gjør den ikke nå.

Der sa du det jeg har sakt fra start av her, det er kun denne sammenligning jeg har gjort mellom disse 2 boksene, har ikke nevnt noen annen boks eller noen annet jeg.

hahahha der må jeg bare le, var det Marysus ingeniør som fant buger eller var det andre hehehhe :lol: takket vare PLI er denne boksen der den er nå, hadde det ikke vart for dem så hadde de inkompetente ingeniørene fant ikke noen shit, ellers så hadde de fikset Kathrein 910 bugs som er der siden den boksen ble utgitt.
    så ja ROMA er ikke bygget på en dag men hadde det ikke vart for alle Slavene så hadde det ikke vart noen ROMA :lol: ( Slaver = PLI og HDFREAKS) til og med jeg med en minimum kunskap om linux fant fort ut at DRIVERNE var av den gamle sorten :lol: og det viet PLI , HDFREAKS, VTI og selve Marysus om da jeg har send dem E-POST om den og det gidder dem ikke å svare på da det er ikke i demmes interesse at slikt kommer ut

ja ja nå må jeg flashe boksen med VTI image da PLI var bare elendigheter med, klarer ikke å søke inn thor med noen som helst image nå , kun den originale image boksen kom med var ok alt annet jeg har testet er ikke mulig å søke inn Thor

mvh

bobi
    Det er for sent å fortsette med uendelige diskusjon hvem som har den beste mottaker :lol: Tror jeg legger meg , vi kan forsette imorgen .
    Skal bare presisere 2 detaljer , slik at det ikke blir noe misforståelse :

Relook 400 er 100 % identisk med IPbox 422 , begge produseres hos DGStation , det er eksakt samme relasjon mellom Cube Revo og Ipbox !
    Og det virkelig overasker meg , at du ikke vet hvor Hyro og Vantage produserer sin hardvare ?! Ja , det er INTEK som produserer begge mainboard og i tillegg har sine egne modeller som selges i Korea.
    Cheers M8 and God Natt

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blitt overbevist og har nå fått min UV+ boks (under to dager etter at jeg bestilte den fra MaxSat).
    Har enda ikke koblet den opp, men håper å få tid i morgen (bygger nytt kjøkken samtidig, så det tar dessverre mesteparten av tiden).

Men før dere biter av hodene på hverandre :lol:, så lurer jeg litt på en ting:
    sattelite.xml

Jeg trodde den ble oppbygd når maskina søker på sattelittene.
    Derfor forstår jeg ikke helt hvorfor folk sliter med at den henger seg ved søk og at det skal være sattelite.xml sin skyld.
    Men her har tydeligvis jeg vært på bærtur .
    Kan noen forklare meg hvordan dette fungerer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Digitech
    Less mellom linjene da min venn, jeg skrev at jeg vet hvor Vantage og Hyro produserer sine bokser, men jeg hadde blitt overasket hvis INTEK selge sine varer til Marysus og ikke produserer litt av sammen boks selv, det er det jeg ikke tror heheheh skjønner du nå hva jeg snakker om eller ? jeg har nå forstått hvorfor du kun skriver positivt om denne boksen så da gidder jeg ikke diskutere den med deg lenge, da alle dem som skriver noen negativ er betalt av X-SAT, Ring dem du også og hør om du kan få noen kroner da vel hahahhaha

NB; nå har jeg nemlig lest alt av innlegg her og vil PRESISERE til deg at DREAM TEAM er ikke lenge en del av NABILOSAT Team
    og min IPbox 9000 har Front displayet og strømførsyningen fra IPbox 422
    nå vil jeg tilbake til min Vo + Duo boks her
    jeg har hatt den med VTI image og den fungere OK og bra , men PLI image er bare tull og tøys kun HENG HENG HENG jeg er ganske fornøyd så lenge og kan godt anbefale den til alle jeg kjener så lenge dem ikke vil ha bedre blide kvalitet.
    Bilde kvaliteten er ikke av den beste jeg har sett og jeg hatt både Kathrein 910,Azbox HD som jeg også hadde en periode og DM 800 heldigvis og lenge leve QXL har jeg blitt kvit den søpla og har nå kun IPbox 9000 , men VO + DUO er ikke i nærheten av dem når det er snak om bilde kvalitett, ikke en gang i nærheten av Kathrein som Marysus selv produserer hehehhe vil jeg si

Det som er positivt her da er at boksen fungerer OK med CD kort og Viasat med newcs og mgcamd som jeg nå bruker i kombinasjon med VTI image det er ikke problem fritt men det fungerer. CCcam har jeg ikke testet og liker den heller ikke. skal i morn etter jobb teste med BA og DM 8000 image. Med PLI hadde jeg kun problemer med denne boksen og kunne ikke bruke den, hver gang jeg søker inn kanaler så henger hele boksen og jeg kom aldri videre eter den. En ting jeg la merke til er tuner blokene er helt fast i pbc-en dette er ikke bra med tanke på hvis den ene tuneren får problemer så må heleboksen tilbake ( i min tilfelle må den helt til Tyskland )
    Jeg irriterer meg over at det er ikke mulig å ha Conax cam fungerende og ikke diablo, diablon fikk jeg til å fungere litt men den er hip som så og fungerer bare når den vil med denne boksen, så det jeg lurer på her er om strømforsyningen på denne boksen er ikke bra eller om den ikke leverer nok strøm til cam plassene, hvis dette er tilfelle her så sender jeg den tilbake til Tyskland

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Jeg har blitt overbevist og har nå fått min UV+ boks (un to dager etter at jeg bestilte den fra MaxSat).
    Har enda ikke koblet den opp, men håper å få tid i morgen (bygger nytt kjøkken samtidig, så det tar dessverre mesteparten av tiden).

sattelite.xml

Derfor forstår jeg ikke helt hvorfor folk sliter med at den henger seg ved søk og at det skal være sattelite.xml sin skyld.

Jeg kan ikke forklare hvordan dette fungerer, men
    jeg rører ikke sattelite.xml i de hele tatt.
    Velger bare 0,8W Intelsat 1002.. Thor 3/5/6 Ku band, setter igang manuelt søk og har ikke problem med at den låser seg:smile:

L

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Digitech
    Less mellom linjene da min venn, jeg skrev at jeg vet hvor Vantage og Hyro produserer sine bokser, men jeg hadde blitt overasket hvis INTEK selge sine varer til Marysus og ikke produserer litt av sammen boks selv, det er det jeg ikke tror heheheh skjønner du nå hva jeg snakker om eller ? jeg har nå forstått hvorfor du kun skriver positivt om denne boksen så da gidder jeg ikke diskutere den med deg lenge, da alle dem som skriver noen negativ er betalt av X-SAT, Ring dem du også og hør om du kan få noen kroner da vel hahahhaha

NB; nå har jeg nemlig lest alt av innlegg her og vil PRESISERE til deg at DREAM TEAM er ikke lenge en del av NABILOSAT Team
    og min IPbox 9000 har Front displayet og strømførsyningen fra IPbox 422
    nå vil jeg tilbake til min Vo + Duo boks her
    jeg har hatt den med VTI image og den fungere OK og bra , men PLI image er bare tull og tøys kun HENG HENG HENG jeg er ganske fornøyd så lenge og kan godt anbefale den til alle jeg kjener så lenge dem ikke vil ha bedre blide kvalitet.
    Bilde kvaliteten er ikke av den beste jeg har sett og jeg hatt både Kathrein 910,Azbox HD som jeg også hadde en periode og DM 800 heldigvis og lenge leve QXL har jeg blitt kvit den søpla og har nå kun IPbox 9000 , men VO + DUO er ikke i nærheten av dem når det er snak om bilde kvalitett, ikke en gang i nærheten av Kathrein som Marysus selv produserer hehehhe vil jeg si

Det som er positivt her da er at boksen fungerer OK med CD kort og Viasat med newcs og mgcamd som jeg nå bruker i kombinasjon med VTI image det er ikke problem fritt men det fungerer. CCcam har jeg ikke testet og liker den heller ikke. skal i morn etter jobb teste med BA og DM 8000 image. Med PLI hadde jeg kun problemer med denne boksen og kunne ikke bruke den, hver gang jeg søker inn kanaler så henger hele boksen og jeg kom aldri videre eter den. En ting jeg la merke til er tuner blokene er helt fast i pbc-en dette er ikke bra med tanke på hvis den ene tuneren får problemer så må heleboksen tilbake ( i min tilfelle må den helt til Tyskland )
    Jeg irriterer meg over at det er ikke mulig å ha Conax cam fungerende og ikke diablo, diablon fikk jeg til å fungere litt men den er hip som så og fungerer bare når den vil med denne boksen, så det jeg lurer på her er om strømforsyningen på denne boksen er ikke bra eller om den ikke leverer nok strøm til cam plassene, hvis dette er tilfelle her så sender jeg den tilbake til Tyskland

Mvh

bobi
    God morgen ,
    Herved bekrefter jeg at Relook 400 har samme Front Panel og display som IPbox 9000 og nesten samme strømforsyning som første hardvare revisjon IP 9000 :lol:
    Dream Elit Team er ikke lenger del av Nabilo Team , men har samme bakgrunn, det er ikke tilfeldelig at den første image de legger ut heter " BLACK HOLE ":lol:
    Nå skjønner jeg også hvorfor du er SÅÅÅ misfornyd med Vu+Duo ( og ikke Vo+ som du kaller mottakeren ) , hvis du generelt ikke liker Dreambox HD modeller med Enigma 2 og kaller DM 800 søppel.
    Denne "søppel" boksen er sikkert solgt ca. 500 ganger mer i Norge enn IP9000 - El Fantastico , til og med kineserene har skjønt dette og kloner DMM produkter og ikke IPbox , pga de er så populære .

Installer CCcam kun for test og kom gjerne med komentar etterpå .
    Og istedenfor å sende boksen tilbake til Tyskland pga den ikke fungerer med din CA modul, ta deg litt tid og skriv en melding direkte til admimnistrasjonen i VTI Team ( du kan bruke shout feltet ) eller direkte til alex@vuplus.com
    Tro meg du blir overasket hvor fort dette blir ordnet, audio buggen på Cartoon Network og Eurosport ble fikset 36 timer etter jeg allarmerte dem om feilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh

bobi
    Både diablo og T-rex fungere uten problem hos meg. Også med orginal Vu+ software.
    Dog ikke når begge er i samtidig.

L

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Jeg har blitt overbevist og har nå fått min UV+ boks (un to dager etter at jeg bestilte den fra MaxSat).

sattelite.xml

Når mottakeren kommer til deg , du må uansett omprogramere denne, med tanke på bruk av abonnement kort, hvis du vurderer å bruke slike ?
    Legg den siste VTI eller Pli image med USB flashminne , konfigurer mottakeren
    og prøv å utføre kanalsøk . Hvis alt fungerer 100 % , som loomis skriver , da er det ingenting å bekymre seg for.
    Imens du venter på mottakeren din , installer Dreamset 228 ( litt lengre tilbake i trådet ) på din PC og last ned fra samme side i trådet Thor/Sirius setting fila i en mappe.
    Siden du har satset på en Linux mottaker , bør du også ha en FTP klient på din PC, som skal gi deg adgang til mappene i mottakeren .Eksempel på en slik er FileZilla som er freeware , altså gratis.
    Hvis du trenger hjelp videre med skanning , legg en melding her , slik at vi kan hjelpe deg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loomis
    Jeg kan ikke forklare hvordan dette fungerer, men
    jeg rører ikke sattelite.xml i de hele tatt.
    Velger bare 0,8W Intelsat 1002.. Thor 3/5/6 Ku band, setter igang manuelt søk og har ikke problem med at den låser seg:smile:

L
    Altså, du benytter deg av Manuellsøk type og bytter fra "singel transponder" til
    "singel satellitt " velger 0.8W xxxxxxx , aktiverer Nettverk : JA og søker ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, du benytter deg av Manuellsøk type og bytter fra "singel transponder" til
    "singel satellitt " velger 0.8W xxxxxxx , aktiverer Nettverk : JA og søker ?

Jeg velger "nei" på nettverksøk.....uten at jeg vet hva det betyr.
    Kanskje du kan forklare?
    Ellers er det som du skriver her. Velger "nei" på de tre nederste.
    Og vær litt tålmodig det tar noen minutter før den er ferdig.

L

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte som vanlig åpne boksen og sammenligne med min IPBOX. Jaggu har Koreanerne strammet inn budsjettet denne gangen hehe. Sorry X-sat hvis dere leser dette og ser jeg har åpna boksen. Skal ikke gjøre det igjen (i dag i alle fall hihi:grin: )[/QUOTE]

Hvis du tror at "halv meter" lengre hovedkort på en IPbox vs VU+ Duo snakker om bedre kvalitet , bør du åpne boksen en gang til og lese følgende :
    1) IPbox har begge kortlesere separert fra CA modul interface ( ved siden av hverandre ) . VU+ ingenjørene har plassert kortleserne over CA interface og dermed spart mye plass ( ca 6 cm. fra hovedkortet )
    2)Til venstre av kortleserne i IPboxen finner du vifta som tar unødvendig plass på hovedkortet ( denne er nå fyttet i siste hardvare revisjon bak på PSU )
    Vu+ har plassert vifta elegant på bakpanelet , bakkerst i strømforsyningen.
    Alt dette er gjørt for å spare plass til harddisken ved siden av PSU og hovedkort ( ALTSÅ ikke over hovedkort ). Harddisk plassert over hovedkort hindrer varmeutviklingen å trekke ut fra topdekselet ( alle vet at varmen beveger seg oppover , og ikke nedover ) . Typisk eksempel på slik feilplasering av HDD er Dreambox 7025 SI , som har utrolig høy feilrate med skader på PSU forårsaket av varmeutvikling.
    3) Jeg ser Analog Modem på en IP 9000 ? Lurer bare på hva som er viktigere for oss brukerne : Analog Modem som ingen i Norge bruker lenger eller Flere USB innganger :lol: ( har finner vi 3 st. hos Vu+Duo og bare 1 på IPbox )

Til slutt , det at hovedkortet til VU+ er mindre enn IPbox 9000 betyr ikke nødvendigvis at det er gjort en kompromiss med komponentenes kvalitet og funksjonalitet, vi snakker om elektronikk , ikke om meter Salami

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loomis
    Jeg velger "nei" på nettverksøk.....uten at jeg vet hva det betyr.
    Kanskje du kan forklare?

L
    Hei , ved å velge Nettverk : Ja , aktiverer du NIT type søk , som i praksis betyr at du er sikret å få med deg alle frekvens endringer , oppdateringer .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , ved å velge Nettverk : Ja , aktiverer du NIT type søk , som i praksis betyr at du er sikret å få med deg alle frekvens endringer , oppdateringer .

Tok ett søk nå.
    Manuelt søk uten nettverksøk går fint og den finner 741 kanaler.
    Manuelt søk med nettverk så stopper den opp etter 27% og 328 kanaler.

L

Side 12 av 124 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •