VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 117 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 2480
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rhka
    Jeg har lurt på hvordan Rytec fungerer lenge, aldri giddet å google mer enn 2 timer på samme sak, så jeg fant aldri ut hvordan. Ingen har giddet å forklare på forumet heller.

Jeg har full pakke med Canal Digital. Jeg får full 7-dagers epg momentant. Trenger ikke å stå på NRK1. Har prøvd å stå på andre kanaler etter nyinstallering; epg oppdateres allikevel.

Jeg har fulgt med endringer på epg og skrevet ned en liste i en uke.

Resultat: Epg for Canal-Digital oppdateres automatisk i bakgrunnen uten at du merker det ca. hver 3. time, uansett hvilken kanal du står på.

Sommertid-problemet var ikke et problem for meg, det var riktig rundt midnatt.

Om du bør ha rytec addon for andre kanaler vet jeg ikke.

Kommenter meg om jeg tar feil:P
    Snakker du her om EPG oppdatering på en original Canal Digital mottaker eller på VU+Duo ? Hvis Canal Digital mottakeren oppdaterer EPG hver 3-de time , er det eventuelt slik oppgradering lagt i programvaren til mottakeren fra fabrikk. Jeg tviler på at CD sine mottakere , bruker separat plugin eller addon til EPG oppdatering.
    Rytec fungerer veldig enkelt. Databasen ligger i Belgia og oppdaters daglig fra de fleste satellitter med tilsvarende transpondere som sender EPG oppdatering. Siden de fleste Linux mottakere er koblet opp på nett, man stiller i Rytec sin XMLTV plugin oppsett en timer , som vekker mottakeren, tvinger den å "besøke" Rytec sin database og lagre epg_data på ekstern mimnne ( HDD eller USB )
    Det vil si at når du har pusset ferdig tennene om morgenen og slår på mottakeren , skal EPG være oppdatert alleredet.
    Bruker selv Motor parabol på tuner A og oppdaterer daglig EPG på ca 15 "tilbudere/providers" , derfor bruker jeg Rytec XMLTV plugin.
    De fleste som bruker vanlig Norden pakke med 2 hoder kan klare seg fint uten denne type plugin , ved å laste EPG direkte fra satellitten.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi er inne på EPG:
    Hva er Crossepg (som ligger inne i BH)?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne muligheten for HDMI passthrough? Da tenker jeg ikke på lyd, men på bilde.

Er det noe jeg virkelig savner på "offisielle" tunere og dekodere så er det muligheten for å sende bilde igjennom ubehandlet så TV-en eller AV-receiver kan ta seg av oppskalering fremfor dekoderen som stort sett gjør en heller dårlig jobb.

Noen som vet om noen av disse Vu+ dekoderne har mulighet for dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Kan jeg bruke Go-tjenesten fra CD på VU+DUO ?

Jeg ser at tilbudet om filmer fra CD on demand er blitt mye bedre og kan tenke meg å prøve Go-tjenesten.

Hittil har jeg stort sett brukt min kablede tilkobling til router/nettverk til å kopiere noen filmer fra VU+DUO til pc for redigering mm samt motsatt vei for kanallister.

Jeg ser at jeg ganske sikkert lett kan laste ned filmer til pc fra Go-tjenesten, men da må jeg vel flytte dem til VU+DUO for mere bekvemt å se dem. Men det skal ikke være mulig å lagre dem, dessverre.

Nå reklameres det med den nye PVR fra CD at en kan hente filmene direkte fra den. Mitt spørsmål er derfor om dette også kan gjøres (like lett) fra VU+DUO ?

Må en kanskje ha et spesielt image ?

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    553
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det siste har min box blitt enormt ustabi.
    veeeldig ofte må jeg slå den av og på, fordi den fryser.
    ved kanal bytte, blir det sort skjerm.

jeg har open pli, og jeg har oppdatert via menyen.

noen som har noen tips til dette?

ofte fryser bildet, men om det er tekst der så fortsetter teksten.
    ved reboot starter den som regel opp gjen, men ikke alltid.
    lar jeg den da bli stående, så kommer den til slutt.

har ikke tatt tiden, da dette varierer mye.

men det er utrolig plagsomt.
    så tips mottas med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry EPG virker ikke lenger - HASTER

Jeg må ha hjelp. Nå har jeg prøvd alt - tror jeg, men jeg får ikke lenger oppdatert EPG og innen førsk. tirsdag kveld MÅ jeg ha dette iorden for da utløper det jeg har på EPG-en. Mao. jeg mistet den automatiske oppdateringen sist tirsdag - den 29. nov. 2011 (ca).

Jeg har hatt zappet til Kanal 10 Norge og kjørt dette knirkefritt i over ett år, men plutselig ser jeg at jeg ikke får mere nye EPG-data. Jeg har forsøkt å hente EPG manuelt fra plugin-en, men heller ikke da får jeg noe som helst (0).

Jeg har prøvd div. andre kanaler isteden (Nrk1, Tv2, Max, Viasat osv. med samme sørgelige resultat.

Harddisken er halvfull. Hva kan problemet være ?

Hjelp - og det haster for jeg får ikke gjort planlagte opptak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket nettopp på EPG selv. Så det var lite EPG på NRK. Det ligger vel 3 stk NRK 1 HD så vidt jeg så, og hadde full EPG på den ene. Så du må nok som meg bytte ut kanalene i favorittlista... (Se annet innlegg her om frekvensbytte)
    http://avforum.no/forum/satellitt/11...ansponder.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for raskt svar, Nordic45. Du har helt rett det dreier seg om Nrk i første omgang.

Jeg har brukt Tandberg sine elegante kanallister, men han er ikke kommet med noen nye så vidt jeg kan se. Jeg bruker Dreamset 2.32 for å sende dem videre til Vu+Duo.

Eller er det noen enkel måte å redigere "lamedb" ? Jeg har gått inn på "Edit settings" og ser f.eks. Nrk 3: 1041 TV Telenor V-Pid 514, A-Pid 0, P-Pid 514, Txt-Pid 576, Pmt-Pid 0, AC3-Pid 649

Sammenligner jeg med den linken du henviser til som har:
    “NRK Super / NRK3 HD”, Conax Encrypted
    Service ID: 1041
    PMT PID: 258
    Video PID: 514
    Audio PID: 649
    ECM PID: 102

er jeg veldig usikker på om hvor jeg skal rette. Forslag ? (Hva gjør PMT PID og ECM PID ?)

Når det gjelder Settings for satelite har jeg også problem:
    Downlink frequency fra 10934 til 10747 samt symbolrate 24,5 til 25,0 og Forward Error correction fra 7/8 til 3/4 finner jeg oppsett og kan rette dem der. Samme sted kan jeg også rette DVB-S til DVB-S2. Så også gjort, men da jeg søkte fikk jeg 0 kanaler.

Jeg har jo fortsatt Thor ... inkl. Thor 6 som satelitt, men finner ikke noe sted hvor Transponder kan rettes fra A15 til A03. Hvor ???

Hvor kan jeg rette fra DVB-S, QPSk til DVB-S2, 8PSK, Pilot Off (hva det nå betyr) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved søk på 10747 fikk jeg inn de "nye" NRK-kanalene, men minst to av dem (husker i farten ikke hvilke) hadde fått S19 lagt til kanalnavnet. Kanalnavnet er lett nok å redigere på PC-en, men jeg er fortsatt uten EPG på NRK 2 og 3. Noen tips..?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får dere oppdatert EPG på "Visjon Norge " lenger ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Får dere oppdatert EPG på "Visjon Norge " lenger ?
    Hittil har jeg oppdatert EPG på NRK 1 HD på 11372, og det funker fortsatt fint, men ikke for NRK 2 og 3. Visjon Norge har jeg ikke testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn audio og video PID i Dreamset (vet ikke om det var nødvendig), og plasserte de nye kanalene inn i lista mi, og restartet deretter tuneren. Alle NRK-kanalene på plass, med oppdatert EPG. EPG tar jeg fortsatt fra NRK 1 HD, på 11372.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Hittil har jeg oppdatert EPG på NRK 1 HD på 11372, og det funker fortsatt fint, men ikke for NRK 2 og 3. Visjon Norge har jeg ikke testet.
    Visjon Norge funker fint for EPG. Har ikke mistet EPG på noen kanaler jeg vet om, heller ikke NRK1HD eller NRK2.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bajac
    Visjon Norge funker fint for EPG. Har ikke mistet EPG på noen kanaler jeg vet om, heller ikke NRK1HD eller NRK2.
    Men har du byttet til de nye NRK frekvensene. Det var da jeg mistet EPG!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    De nye S19 frekvensene er så nye at EPG ikke er aktivert ennå, i følge canal digital. Dette skjer visstnok i midten av desember hvor de nye frekvensene skal overta.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bajac
    De nye S19 frekvensene er så nye at EPG ikke er aktivert ennå, i følge canal digital. Dette skjer visstnok i midten av desember hvor de nye frekvensene skal overta.
    De såkalte S19-frekvensene stemmer ikke overens (annet ID-nummer) med data oppgitt i linken over her, men NRK-kanalene finnes (med matchende ID) på samme transponder, uten S19-endelsen. På disse fungerer EPG.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Skjønner lite av dette. Jeg mistet all EPG på Mandag, brukte den gamle 10.943 transponderen. Byttet så til ny transponder 10.747 (ID 1039). Men fikk bare litt EPG, nå og neste på enkelte kanaler, ikke NRK.
    Så det virker for meg som EPG ble fjernet på gammel frekvens, og ble ikke enablet på den nye.
    Slik var status i går. Slo på Rytec, ser jeg har full EPG i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det har kommet en app til Boxee Box sånn at man kan motta stream fra VU+ og skifte kanaler på Boxee'en?

Det finnes noe lignende til XMBC.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SSD disk?

Hei.
    For et år tilbake kjøpte jeg en VU+ Duo med 500Gb HDD montert.
    Den har fungert fint, og jeg er veldig fornøyd med den.

Nå har jeg fått tak i en SSD disk, og lurer på om jeg uten videre kan montere den inn i tuneren, istedenfor HDD disken som står i?

Hvordan er det eventuelt med driver, formatering og mounting av den nye disken?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xlarge: http://avforum.no/forum/satellitt/98...ml#post1752141

Fant du ut av dette? Lurer nemlig på dette selv....

Side 117 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •