VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 116 av 124 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 2480
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor bruker andre programmer en det som er inkludert fra satellitten da ?
    EPG lastes ned meget enkelt kun ved å gå på NRK 1 HD kanalen stå der 5 min så oppdateres EPG selv, hvorfor må man ha ekstra klient til denne når det fungerer bra uten noen ekstra Addon som Rytec
    Jeg personlig har aldri brukt noen annet en det som sendes via satellitten og det bare fungerer utmerket med BH her, kun 1 gang om dagen går jeg gjenom NRK og vips så er EPG 7 dager oppdatert.

Alle pakker i Europa har en transponder hvor EPG oppdateres :-) bare følg med Lyngsat og Kingpfsat så finer man det man er ute etter :-)

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Ganske snodig dette, siden det ikke rammet alle... Jeg deaktiverte hele Cross/Rytec, og alt er egentlig bra nok uten, så det spørs om jeg gidder å gå tilbake til den løsningen. Jeg bruker nesten aldri EPG for flere dager likevel. Uanz; har noen av dere som (i likhet med meg) hadde problemer, testet om alt er OK nå?
    Jepp, alt er ok nå etter at @doglover på PLI-forumet retta feilen på Rytec-serveren.
    Men jeg måtte først slette all epg data fra boksen, deretter kjøre epg-import og epg-refresh manuelt før alt var normalt igjen...

Mach III

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona rapporterte om feil i opptak i går kveld.
    Jeg kjører BH og oppdatering fra Rytec hver natt.

Edit: Kanskje jeg også må slette all epg data først... Skal teste.

Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Jeg gjør det pga vil også ha med Viasat kanalene.
    De får man ikke ned for 7 dager uten ekstra Addon (ala Rytec). .... Eller? Har det endre seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG lastes ned meget enkelt kun ved å gå på NRK 1 HD kanalen stå der 5 min så oppdateres EPG selv, hvorfor må man ha ekstra klient til denne når det fungerer bra uten noen ekstra Addon som Rytec
    Jeg personlig har aldri brukt noen annet en det som sendes via satellitten og det bare fungerer utmerket med BH her, kun 1 gang om dagen går jeg gjenom NRK og vips så er EPG 7 dager oppdatert.

Alle pakker i Europa har en transponder hvor EPG oppdateres :-) bare følg med Lyngsat og Kingpfsat så finer man det man er ute etter :-)

mvh
    bobi
    Hei, jeg ser særlig på Astra 2 D på 28,2 øst. Hvordan har Lyngsat merket transponderne som har denne EPG-servicen?

Jeg har hittil måttet oppdatere regelmessig manuelt for de engelske kanalene, ellers står det bare to programmer i EPG'en for hver kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Kona rapporterte om feil i opptak i går kveld.
    Jeg kjører BH og oppdatering fra Rytec hver natt.

Edit: Kanskje jeg også må slette all epg data først... Skal teste.

Jeg gjør det pga vil også ha med Viasat kanalene.
    De får man ikke ned for 7 dager uten ekstra Addon (ala Rytec). .... Eller? Har det endre seg?
    Joda, du svipper bare innom kanalen som heter epg_data (tror jeg det var) så får du Viasat epg uten noe ekstra.

Mach III

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh

bobi
    Kall meg LAT
    Men siden jeg var i sin tid Force Fan deluxe og hadde muligheten å NYTE Force sin EPG opplegg , som opdaterte seg om natta og dagen etter hadde jeg FULL Epg uten å gå innom visse kanaler for å oppdatere disse via satellitten.
    Det samme oppgradering tilbyr Rytec , men via internett. Derfor jeg bruker denne type addon.
    Den desidert enkeste alternativ for alle som vil ikke benytte seg av XMLTV eller Cross EPG er å lage en ZAP timer ( ikke Rec timer ) par ganger i uka om natta ( 1 min) på NRK HD og epg_data .
    Da skal man ha klar 4 dagers EPG klar til morgens kaffen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nybegynner deluxe

Hei alle proffer!

Jeg har prøvd å lese meg opp til å få nødvendig kunnskap til å sette opp VU+ Duo boksen min, men blir helt overveldet av all informasjonen som ligger tilgjengelig her.

Finnes det en enkel guide til oppsett av boksen? Jeg har idag CD sin HDtuner, men fruen har overbevist meg om at vi må ha HDPVR... hvorpå jeg ønsker å unngå CD sin, da den får pepper uansett hvor jeg snur og vender meg.

Jeg har datakunnskap og interesserer meg nok over gjennomsnittet for lyd og bilde. Men på satelitt og tuner fronten er jeg amatør.

Det jeg så langt har lest meg til er at jeg må "installere" OpenPLI på boksen og gjøre noen triks før jeg setter inn CD kortet og kommer igang. Men hvor er det enklest å finne det jeg skal laste ned - samtidig som det "følger med" en guide på oppsett...??

Det er sikkert svart på dette flere ganger i denne enorme tråden, men jeg tar sjansen og spørr likevel. Dette skal være en presang til henne, så jeg hadde håpet å få satt den opp uten at hun merker det. Har så langt fått lagt opp en ekstra kabel fra parabolen, slik at jeg nå har to uttak under tven...

Hjelp!

Alle svar mottas med stor takknemlighet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haugsdalen
    Hei alle proffer!

Jeg har prøvd å lese meg opp til å få nødvendig kunnskap til å sette opp VU+ Duo boksen min, men blir helt overveldet av all informasjonen som ligger tilgjengelig her.

Finnes det en enkel guide til oppsett av boksen? Jeg har idag CD sin HDtuner, men fruen har overbevist meg om at vi må ha HDPVR... hvorpå jeg ønsker å unngå CD sin, da den får pepper uansett hvor jeg snur og vender meg.

Jeg har datakunnskap og interesserer meg nok over gjennomsnittet for lyd og bilde. Men på satelitt og tuner fronten er jeg amatør.

Det jeg så langt har lest meg til er at jeg må "installere" OpenPLI på boksen og gjøre noen triks før jeg setter inn CD kortet og kommer igang. Men hvor er det enklest å finne det jeg skal laste ned - samtidig som det "følger med" en guide på oppsett...??

Det er sikkert svart på dette flere ganger i denne enorme tråden, men jeg tar sjansen og spørr likevel. Dette skal være en presang til henne, så jeg hadde håpet å få satt den opp uten at hun merker det. Har så langt fått lagt opp en ekstra kabel fra parabolen, slik at jeg nå har to uttak under tven...

Hjelp!

Alle svar mottas med stor takknemlighet!
    Det er ihvertfall enkelt å komme i gang, det eneste du egentlig trenger pc'en til er å hente det nyeste imag'et her som slutter på usb.zip (må vel registrere deg først): Download | OpenPLi - Open Source Set-Top Box Software
    Dette pakker du direkte ut på en minnepinne (for å få riktig mappestruktur), setter pinnen i usb-leseren i fronten på boksen, slår på bryteren bak samtidig som du holder inne på-knappen i front noen sekunder.
    Installasjonen går da av seg selv, tar ett minutt eller to. Når det står "finish" i displayet så fjerner du bare minnepinnen igjen og slår av og på bryteren bakpå igjen. Følg deretter guiden som kommer i oppstarten.
    Du kan nå søke inn kanaler om du vil. For å få bilde med ditt cd-kort må du også ha en softcam, cccam fungerer bra. Denne laster du ned under meny/plugins/nedlastbare plugins/softcam (forutsetter at du er koblet til internett).
    Sjekk i softcam-menyen om cccam er aktivert. Du vil da få bilde på skjermen din og er godt i gang allerede.
    Videre kan du legge inn og redigere ferdig kanalliste, dette finner du en egen tråd om her:http://avforum.no/forum/satellitt/10...llister-2.html
    Nå har du litt å starte med, er ikke så vanskelig som det ser ut ved første øyekast. Og så spør du bare her inne om du står fast vet du...

Mach III

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    ... samtidig som du holder inne på-knappen i front noen sekunder.
    Det er ingen på-knapp i front (på Duo).
    Og det er ikke nødvendig å gjøre noe annet enn å sette inn minnepinne og slå på bryteren bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det er ingen på-knapp i front (på Duo).
    Og det er ikke nødvendig å gjøre noe annet enn å sette inn minnepinne og slå på bryteren bak.
    Det er jo selvfølgelig korrekt, her var det visst litt av prosedyren fra Ipbox'en som slo inn...;-)

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i natt testet dette med timer for å få oppdatert EPG på "gammelmåten", og det ser ut til å ha fungert bra. Problemet er at tuneren ikke slo seg av etter siste oppdatering, selv om det i timeren var lagt inn en sluttid. Noen tips..?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Nå har du litt å starte med, er ikke så vanskelig som det ser ut ved første øyekast. Og så spør du bare her inne om du står fast vet du...

Mach III

Takker & bukker for svar! Ser ut til at jeg har fått installert openPLI, så da er det bare å prøve seg frem...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er maks harddisk kapasitet på VU+Duo? Takler den 2 TB intern som ekstern?

Hva med å bruke intern og ekstern harddisk samtidig?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind

Bruker intern SATA - 2 TB , fungerer som en drøm.
    Ekstren har jeg desverre ikke for å prøve begge deler.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender (ikke ofte) at min henger seg, lurer på om det er flere som har opplevd dette?
    Plutselig kommer "spinner" opp, og stopper aldri. Bilde og lyd er OK, men det er ingen reaksjon på fjernkontrollen, må powercycle for å få den tilbake.

("spinner" er f.eks roterende tannhjul eller VIX logo oppe i venstre hjørne, avhengig av image og skin).
    Oppdatering etter 2 uker med OpenPLi.
    Har enda ikke låst seg. Men det er et annet problem, som jeg ikke hadde i VIX. Når jeg spiller av et opptak så kommer plutselig spinneren, og like etterpå stopper det opp en stund. Dette gjentar seg ganske raskt, så det er bare å avslutte.
    Man kunne mistenke at dette har noe med disken å gjøre, men det viser seg at etter en restart av Enigma så er alt OK. Helt til det skjer igjen noen dager senere.

Min VU står alltid på. Får prøve å slå den i standby hver dag, kanskje det hjelper.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke låst seg. Men det er et annet problem, som jeg ikke hadde i VIX. Når jeg spiller av et opptak så kommer plutselig spinneren, og like etterpå stopper det opp en stund. Dette gjentar seg ganske raskt, så det er bare å avslutte.
    Man kunne mistenke at dette har noe med disken å gjøre, men det viser seg at etter en restart av Enigma så er alt OK. Helt til det skjer igjen noen dager senere.

Min VU står alltid på. Får prøve å slå den i standby hver dag, kanskje det hjelper.
    Etter mye frem og tilbake med image veksling , har jeg for min del funnet ut at Black Hole Team har ganske stabil opptaksfunksjon i forhold til andre image leverandører. Med BH skal harddisk initialiseres og i eterkant ( mountes som media/hdd ) i BH sin BLÅ panel , under "Device manager".
    Etter denne prosedyren er disken alltid synlig i OS og opptakene fungerer optimalt hver gang.
    Med PLI kan det hende at du også må "mounte " disken , har dessverre ikke PLI på noen av mine mottakere nå , for å finne ut hvor dette utføres, men kanskje Mach III kan hjelpe deg , ser ut at han bruker PLI .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har brukt OpenPLi i lang tid. Og kan ikke si annet enn at jeg er svært godt fornøyd. Opptaksfunksjonen har jeg aldri hatt problemer med, den har fungert perfekt hver gang. Også timeshift fungerer perfekt. Bruker selv å oppdatere til siste "nightly" versjon ca hver 14 dag, for å få de siste drivere og oppdateringer. Gjøres jo enkelt via menyen. Har heller ikke lagt inn noe særlig med plugins. Vet ikke åssen ditt oppsett med openpli har vært? Ville kanskje prøvd å flashe på nytt, og gi den en sjanse til? Min boks setter jeg i standby når den ikke brukes, selv om jeg ikke tror det gir andre resultater enn mindre strømbruk...

Stingray

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hjelp Webif

Hjelp jag har glemt brukernavn/passord til webinterface. ops:
    Hvordan resetter jeg dette?

Jeg bruker Balck Hole 1.6.6 image

Laverda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Kall meg LAT
    Men siden jeg var i sin tid Force Fan deluxe og hadde muligheten å NYTE Force sin EPG opplegg , som opdaterte seg om natta og dagen etter hadde jeg FULL Epg uten å gå innom visse kanaler for å oppdatere disse via satellitten.
    Det samme oppgradering tilbyr Rytec , men via internett. Derfor jeg bruker denne type addon.
    Den desidert enkeste alternativ for alle som vil ikke benytte seg av XMLTV eller Cross EPG er å lage en ZAP timer ( ikke Rec timer ) par ganger i uka om natta ( 1 min) på NRK HD og epg_data .
    Da skal man ha klar 4 dagers EPG klar til morgens kaffen
    Jeg har lurt på hvordan Rytec fungerer lenge, aldri giddet å google mer enn 2 timer på samme sak, så jeg fant aldri ut hvordan. Ingen har giddet å forklare på forumet heller.

Jeg har full pakke med Canal Digital. Jeg får full 7-dagers epg momentant. Trenger ikke å stå på NRK1. Har prøvd å stå på andre kanaler etter nyinstallering; epg oppdateres allikevel.

Jeg har fulgt med endringer på epg og skrevet ned en liste i en uke.

Resultat: Epg for Canal-Digital oppdateres automatisk i bakgrunnen uten at du merker det ca. hver 3. time, uansett hvilken kanal du står på.

Sommertid-problemet var ikke et problem for meg, det var riktig rundt midnatt.

Om du bør ha rytec addon for andre kanaler vet jeg ikke.

Kommenter meg om jeg tar feil:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Wind

Har brukt 2TB lenge, ikke fått til å prøve ekstern.

Det virker som om VU+ DUO har litt for dårlig maskinvare til å kjøre 2 inspillinger og en avspilling på en gang. Dette mistenker jeg kan skyldes at harddisken har litt for stor tabell for det lille minnet. Jeg har lagt merke til at hvis jeg tar en 'Restart' en gang i uken så går den bedre. Men denne restarten kan ta lang tid; opptil 3 minutter før den slår seg av, noe som jeg tror er fordi den da bygger en ny tabell til harddisken. Hvis du kun tar en 'Standby' så vil ikke en ny tabell til hardisken bli bygd opp, og det kan bli treghet i boksen.

Jeg må legge til at jeg driver og spiller inn serier og filmer i ett kjør, ser det når det passer meg og sletter (samt at jeg har dette personlige problemet med at disken nesten alltid er smekkfull).

Dette lager en enorm fragmentering på harddisken som kun blir ryddet med en, ja, 'Restart' (kanskje også med knappen på baksiden eller 'Restart Enigma'. Jeg har over 30 inspillinger av serier og filmer liggende for daglig eller ukentlig innspilling til enhver tid. Vi ser nesten aldri 'live' på tv, vi ser det vi har spilt inn så vi kan spole over reklame og ta pauser når det passer.

Filsystemet som brukes på boksen (linux) bruker tabell for å holde styr på data, slik at defragmentering blir ganske unødvendig. Men det er klart at hvis denne tabellen blir for fragmentert så kan en boks med svak hardvare bli treg. Derfor tannhjul som snurrer nå og da. Boksen er rett og slett for treg for fullt av addons og en rotete harddisk.

Slå av boksen med valget 'Restart' en gang iblant for å rydde harddisk. Man kan si at dette tilsvarer Defragment i Windows.

En god rutine kan være å ta 'Restart', puss tennene og stell deg, så skulle den være startet igjen og du kan sette boksen i 'Standby' før du legger deg:P

Igjen, bare korriger meg hvis noe er feil. Håper dette hjalp litt på hvordan et linux filsystem fungerer.

Side 116 av 124 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •