VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 115 av 124 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 2480
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hakima
    Jeg har satt opp routeren min med DHCP, men valgt at den skal tilordne samme Ip til min Vu+Duo og windows home server. Dette har alltid virker smertefritt når jeg før hadde dm800hd
    Du bør stille samme spørsmål på Black Hole sin diskusjons forum :
    Vuplus Community

Ut ifra det jeg leser på forumet , de fleste som streamer i BH kjører " Mediatomb" server !

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bytte fra VIX til OpenPLi. Og nå husker jeg hvorfor jeg valgte VIX - der er EPG helt perfekt, på PLi er det bare rot.
    En ting er betjeningen, VIX har multi-EPG på EPG knappen. På PLi må jeg trykke blå knapp pluss OK.
    Men verre er at EPG nå er full av feil og overlappende programmer, dvs helt ubrukelig.
    Er det noe jeg har oversett? Må finne ut hvordan dette fungerer, noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjør vti, det synes jeg er bra, epg er og bra synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Har nå bytte fra VIX til OpenPLi. Og nå husker jeg hvorfor jeg valgte VIX - der er EPG helt perfekt, på PLi er det bare rot.
    En ting er betjeningen, VIX har multi-EPG på EPG knappen. På PLi må jeg trykke blå knapp pluss OK.
    Men verre er at EPG nå er full av feil og overlappende programmer, dvs helt ubrukelig.
    Er det noe jeg har oversett? Må finne ut hvordan dette fungerer, noen tips?
    Kjørt openpli en god stund og er veldig fornøyd, også med epg. Lastet ned cool tvguide som jeg synes har fungert glimrende. Får opp multiepg med rød knapp. Men i går, etter overgangen fra sommertid til normaltid har det blitt kluss. Tok en snartitt innom forumet til openpli, og så en metode som visstnok skal fikse dette, men har ikke hatt mulighet til å gjøre det enda, så vet ikke om det fungerer. Men alt i alt, er veldig fornøyd med både openpli og cool epg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nå gått fra Vix til Black Hole, og er supper fornøyd. Har faktisk Uno modelen, men BH er nesten likt for alle Vu+ modelene. Siste BH er egentlig kjempe bra image, til og med fra sommer tid til vinter tid ble utført automatisk på boksen uten at jeg gjøre noen, EPG fungerer utmerket , opptakk, bilde også syns jeg er bedre

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever noen av dere at EPG-data er feil, nå etter at vi stilte klokken..? Dagsnytt atten begynner f.eks klokken 17:00, i følge EPG. Jeg har Vix, og bruker Cross EPG.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Opplever noen av dere at EPG-data er feil, nå etter at vi stilte klokken..? Dagsnytt atten begynner f.eks klokken 17:00, i følge EPG. Jeg har Vix, og bruker Cross EPG.
    Jepp, samme problemet her med OpenPLI...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problemet her også.
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Stilte klokken ?
    Har aldri stilt klokken på Vu+ , velger i "Tidssone " - +1:00 ( Brussels,,xxxxx) og klokka stiller og justerer seg selv .
    Bruker BH 1.6.6 , alt stemmer med EPG data .
    Bruker ikke Cross EPG , men Rytec XMLTV .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Stilte klokken ?
    Har aldri stilt klokken på Vu+ , velger i "Tidssone " - +1:00 ( Brussels,,xxxxx) og klokka stiller og justerer seg selv .
    Min Duo har vært gjennom 3 sommer/vintertid justeringer før uten noe som helst problem/justeringer, så det må være noe rart nå i høst. Har prøvd å slette epg.dat på hdd og så oppdatert igjen, men ingenting hjelper. Har nå satt tidssona til +2 sånn midlertidig så epg'en stemmer, men klokka blir jo feil da...:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilte klokken ?
    Ble tull på min også, etter at vi gikk over til vintertid, har jo ikke stillt klokka på Duoen, bare satt tidssone. Gikk fra Vix til Black Hole nettopp, og samme tullet med epg der også. Epg stemmer når tidsone er satt til + 2, men klokka blir feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilte klokken ?
    Jeg sa vel ikke at jeg hadde stilt klokken på tuneren..? Det har jeg da heller ikke gjort, og jeg vet ikke om det er mulig heller. Klokken er heller ikke feil, den er så vidt jeg kan se helt rett. Jeg refererte bare til det faktum at vi alle har stilt klokken en time tilbake (eller gikk tilbake til normaltid), manuelt eller automatisk. På min Vu+ har dette tydeligvis rotet til noe med EPG.

Det ser ut til at noen kanaler er OK, mens andre (alle de norske++) er en time feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytt lagringsplasseringa til epg fra f.eks hdd til usb eller intern flash, slett epg.dat fra gamle plasseringa, og last inn på nytt. Da funker det som det skal, med korrekt tid og alt.. iallefall for meg.
    Står litt mer om det her:EPG Help - Page 2 (ble litt usikker på om det var lov og linke til annet forum, så mod får slette link isåfall)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rafo
    Flytt lagringsplasseringa til epg fra f.eks hdd til usb eller intern flash, slett epg.dat fra gamle plasseringa, og last inn på nytt. Da funker det som det skal, med korrekt tid og alt.. iallefall for meg.
    Står litt mer om det her:EPG Help - Page 2 (ble litt usikker på om det var lov og linke til annet forum, så mod får slette link isåfall)
    Jeg forhastet meg litt her gitt. Har fortsatt problemer med rytec xmltv importen. Funker bra hvis jeg oppdaterer epg på Vh1classic, DA stemmer det. Men så fort rytec kommer, blir det feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rytec - noen vits i det?

Har prøvd det, og den oppdaterer epg.
    Har prøvd uten, og epg oppdateres, tror ca hver 3. time, i bakgrunnen uten at jeg merker noe som helst.

Er rytec-epg utdatert?

Har forresten ikke hatt noe problem med vintertid og epg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hei
    Jeg har ikke problemer med hverken tidssone eller epg!
    Har vu+ Uno og BH 1.6.6 Rytec +cross EPG
    Sitat Opprinnelig postet av Hamra:mrgreen: m

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rytec har nå korrigert epg-feilen, vil være i orden igjen fra i natt av...

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Rytec har nå korrigert epg-feilen, vil være i orden igjen fra i natt av...

Mach III
    Thanx! Håper det stemmer. Merket at dette var en feil som først og fremst rammet de norske kanalene. BBC var for eksempel helt riktig.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke opplevd noe feil med EPG data fra Rytec forrige uke, alle timere har startet til riktig tid og avsluttet når programmet er ferdig .
    Har stilt automatisk Rytec oppgradering til 04:00 om natta , så jeg merker ikke noe forandring på dagen.
    Har også aktiv oppgradering på BSKYB , SKY Italia, SKY DE og Digita+ Spania daglig . Opplever ikke noe feil der heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke opplevd noe feil med EPG data fra Rytec forrige uke, alle timere har startet til riktig tid og avsluttet når programmet er ferdig .
    Har stilt automatisk Rytec oppgradering til 04:00 om natta , så jeg merker ikke noe forandring på dagen.
    Har også aktiv oppgradering på BSKYB , SKY Italia, SKY DE og Digita+ Spania daglig . Opplever ikke noe feil der heller.
    Ganske snodig dette, siden det ikke rammet alle... Jeg deaktiverte hele Cross/Rytec, og alt er egentlig bra nok uten, så det spørs om jeg gidder å gå tilbake til den løsningen. Jeg bruker nesten aldri EPG for flere dager likevel. Uanz; har noen av dere som (i likhet med meg) hadde problemer, testet om alt er OK nå?

Side 115 av 124 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •