VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 111 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 ... SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Hadde ikke ant hva jeg skulle google etter engang jeg.
    Men takker atter en gang! Begynner å se en liten handleliste ta form her.

Noe mer jeg bør tenke på? Kan egentlig ikke skjønne at det skulle være det men...

Hvis du skal kjøpe vu duo+. Sjekk pris på dustinhome.no søk på vu+. Sparer noen kroner, men ikke mye. Tidligere maxsat var vesentlig dyrere, ser ut som de har senket prisen på både solo og duo.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Hvis du skal kjøpe vu duo+. Sjekk pris på dustinhome.no søk på vu+. Sparer noen kroner, men ikke mye. Tidligere maxsat var vesentlig dyrere, ser ut som de har senket prisen på både solo og duo.
    Prisene på VU+ produkter i Norge har aldri vært så lave før.
    En ting du bør ha i tankene at alle VU+ modeller som Dustin selger stammer ikke fra Norsk leverandør ( mest sansynlig kommer disse fra svenske ageneten til VU+ ) . Det vil si at hvis du er uheldig med mottakeren skal den sendes videre fra Dustin til samme selskap for eventuelt reparasjon/ ombytte. En slik prosess reflekterer i flere uker venteid uten TV , det har jeg erfart før med mine utenlandske innkjøp.
    Jeg ville uten tvil spandert par hundre kroner ekstra og sikre meg kjapp efektuering av reparasjon/ ombytte i Norge. Men hvem vet , kanskje Dustin reparerer dem selv

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Digitech, det er bra nyhet det du kom med anv egen webif.

Men husk an hadde det ikke vart for DMM og utviklerne demes hadde ikke VU+ eller CT hatt noen å slå på bordet med. Vi må gi ros til de som trenger det og her er DMM som er pioneren og som har gjørt hart arbeidet for at andre skal nytte godt ut av den.

Jeg er ikke noen stor fan av DMM og har mine grunner til det, men når rett skal vare rett så kan jeg ikke så noen annet en at DMM fortjener ros for jobben de har gjørt hittil nå.

Hva har VU+ eller CT gjort så langt da, har dem utviklet noen til Enigma2 software, niks nada. vi for se i fram tiden hvor flike Vu+ og CT er og om dem klarer å bringe noen godt tilbake til Enigma2.

Mvh

bobi
    Enig med deg , ingen kan benekte hva DMM som pioner har utviklet, men husk at ikke alt du opplever på en modern Linux mottaker er kjøpt og betalt av DMM ! Det er hardt arbeid av mange entussiaster, helt ordinære mennesker som medlemmene på forumet , som har ikke fått 1 eneste krone fra samme selskap for deres arbeid.
    What happened to the holly spirit of Open Source ? Plutselig er den kanskje IKKE så åpen allikevel

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hEHEHE joda, det er mange som har utviklet litt pluggins til DMM , men av erfaringer vet jeg at det er ikke mange som ikke har fått betalt

Jeg er forsatt for en entusiast av Open Source, men Open Source er ikke Gratis vel og mye av koden kan brukes fritt så lenge den er for privat/ personlig bruk, tjener man penger så har man andre regler å forholde seg til, og VU+ har stjal jobben som andre har gjort, eksempel Web Interface, hvor VU+ bare brukte koden uten å ha tillatelse.. det er så mye diskusjon også på LT og på PLI forum, da ser du sannheten i dags lys der også

Nå snakker jeg ikke bare om VU+ da, samme har CT/XT , IPbox også og andre også, det jeg snakker om er, hva gjør vi om DMM bestemmer å kaste hanskene inn, hvem skal utvikle Enigma2, har VU+ eller CT eller IPbox, Mirakle, Octagon, Qbox gjort noen med Enigma2 koden, har dem skrevet en eneste linje Kode i det siste slikt at dem kan hjelpe, har dem en gang gitt ut gratis bokser til Utviklere ??

Personlig har jeg aldri likt DMM og kommer alldri til å like dem heller, men som jeg sa jeg har sakt det tidligere jeg har mine personlige grunner til det, og det stammer helt tilbake fra Magic Module når dem stjal noen fra meg :twisted: og det er grunnen jeg hatter dem, men jeg kan ikke bare kaste dritt rund demmes navn pga personlige uenigheter med dem. De har gjort mye , de gjør forsatt mye, og er det ikke for dem , så er det nesten ikke noen som blir utviklet med Enigma2, eksempel se på de siste mnd hvor mye kode er det skrevet på Open Source , ikke mye i det helle tatt og hvem da betaler for dette da, det er slutt brukere som lider ut av det. Vi vet også at DMM har kapret alle de beste utviklerne og ja dem betaler godt får å ha dem på sin egen båt

Jajaja nå har vi kjørt dene tråden i en helt annen rettning, så her var minne siste 2 ord :-)
    la oss holde oss til tema og tråden :-)

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Enig med deg , ingen kan benekte hva DMM som pioner har utviklet, men husk at ikke alt du opplever på en modern Linux mottaker er ikke kjøpt og betalt av DMM ! Det er hardt arbeid av mange entussiaster, helt ordinære mennesker som medlemmene på forumet , som har ikke fått 1 eneste krone fra samme selskap for deres arbeid.
    What happened to the holly spirit of Open Source ? Plutselig er den kanskje IKKE så åpen allikevel

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    hEHEHE joda, det er mange som har utviklet litt pluggins til DMM , men av erfaringer vet jeg at det er ikke mange som ikke har fått betalt

Jeg er forsatt for en entusiast av Open Source, men Open Source er ikke Gratis vel og mye av koden kan brukes fritt så lenge den er for privat/ personlig bruk, tjener man penger så har man andre regler å forholde seg til, og VU+ har stjal jobben som andre har gjort, eksempel Web Interface, hvor VU+ bare brukte koden uten å ha tillatelse.. det er så mye diskusjon også på LT og på PLI forum, da ser du sannheten i dags lys der også

Nå snakker jeg ikke bare om VU+ da, samme har CT/XT , IPbox også og andre også, det jeg snakker om er, hva gjør vi om DMM bestemmer å kaste hanskene inn, hvem skal utvikle Enigma2, har VU+ eller CT eller IPbox, Mirakle, Octagon, Qbox gjort noen med Enigma2 koden, har dem skrevet en eneste linje Kode i det siste slikt at dem kan hjelpe, har dem en gang gitt ut gratis bokser til Utviklere ??

Personlig har jeg aldri likt DMM og kommer alldri til å like dem heller, men som jeg sa jeg har sakt det tidligere jeg har mine personlige grunner til det, og det stammer helt tilbake fra Magic Module når dem stjal noen fra meg :twisted: og det er grunnen jeg hatter dem, men jeg kan ikke bare kaste dritt rund demmes navn pga personlige uenigheter med dem. De har gjort mye , de gjør forsatt mye, og er det ikke for dem , så er det nesten ikke noen som blir utviklet med Enigma2, eksempel se på de siste mnd hvor mye kode er det skrevet på Open Source , ikke mye i det helle tatt og hvem da betaler for dette da, det er slutt brukere som lider ut av det. Vi vet også at DMM har kapret alle de beste utviklerne og ja dem betaler godt får å ha dem på sin egen båt

Jajaja nå har vi kjørt dene tråden i en helt annen rettning, så her var minne siste 2 ord :-)
    la oss holde oss til tema og tråden :-)

mvh

bobi
    Men det hadde jo vært interessant å vite hvor mange programmerere DMM egentlig har på lønningslisten da. Da jeg hadde Ipbox fikk jeg vite at DGS hadde en!:???: ansatt som skrev koder for dem, men de burde nok hatt en til ja...
    Men at programmerere skal være sånn et gigantisk pengesluk for DMM? Tja...

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slikt , dem har mange, det kan du godt se på div images som lages til kun DMM. en del image teams er så ekstreme med å beskyte sinne images når dem brukes av andre bokser.

IPbox har ikke mange nei, men det er ikke bare 1 da om du tenker på Enigma2 so ja , da var det bare 1 italienere som utviklet imagen først og lagde driverne, men han heller var ikke helt alene om det, kan syde den sammen, men var og forsatt er mange som hjelper med ( mange får noen små kroner for å hjelpe). Når HE-AAC driverne ble publisert til IPbox , ja da var det en del som tjenet noen penger der også, husker vel det du tenker jeg hihihihi
    Når Viasat kort ble mulig å leses på Dreambox, ja da var det vel en del som tjente litt penger der også.

Jaja, nå er det bare å surre tilbake til tråden igjen før noen mods her kaster oss ut
    Nytt original image er ute nå for VU+ modellene, skal få meg tid å se hva dem har byttet ut igjen. Tester nå ET9500/ET5200 Webbrowser HbbTV Beta for CT/XT så ikke så mye tid å lese/teste Vu+ sinne små oppdateringer.

New Image (V 5.11) Released

Print

Open Embedded

Update blind scan (uno)
    Update ManualFanControl plugin (uno)
    Remove udev-static
    For details, please take a look at git log

Driver Update

20110715 (uno)

Lower the default FAN rpm
    Increase dynamic range of FAN speed

20110817

Change key code of audio button (uno)
    Change remote control response code (remote control of uno works only in uno)
    Fix occasional not moving FAN problem (uno)
    Remove udev-static

last ned herfra
    Archive of Vu+

Mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Men det hadde jo vært interessant å vite hvor mange programmerere DMM egentlig har på lønningslisten da. Da jeg hadde Ipbox fikk jeg vite at DGS hadde en!:???: ansatt som skrev koder for dem, men de burde nok hatt en til ja...
    Men at programmerere skal være sånn et gigantisk pengesluk for DMM? Tja...

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Vurderer kjøp av denne boxen, men er redd for å få en "fake" /kloning! Hvor er det tryggest å handle? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willinickersen
    Vurderer kjøp av denne boxen, men er redd for å få en "fake" /kloning! Hvor er det tryggest å handle? 8)
    Mange her inne som har god erfaring med Maxsat, inkl. meg selv.
    Ser de har tilbud på Uno denne måneden, om du også lurer på den boksen...

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med undertekst

Jeg sliter litt med undertekst - særlig på Nrk.

Problemet er at jeg noen ganger (nå dialekten er for utydelig) må ha på teksting. Glemmer jeg å slå det av så får jeg ved engelske innslag både tekstoversettelse og norsk tekst oppe på hverandre.

Det må være muligheter for å unngå dette, men hvordan ?

(Under system, undertekst har jeg satt undertekst1, 2, 3, og 4 til norsk).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene på VU+ produkter i Norge har aldri vært så lave før.
    En ting du bør ha i tankene at alle VU+ modeller som Dustin selger stammer ikke fra Norsk leverandør ( mest sansynlig kommer disse fra svenske ageneten til VU+ ) . Det vil si at hvis du er uheldig med mottakeren skal den sendes videre fra Dustin til samme selskap for eventuelt reparasjon/ ombytte. En slik prosess reflekterer i flere uker venteid uten TV , det har jeg erfart før med mine utenlandske innkjøp.
    Jeg ville uten tvil spandert par hundre kroner ekstra og sikre meg kjapp efektuering av reparasjon/ ombytte i Norge. Men hvem vet , kanskje Dustin reparerer dem selv
    Men VU trenger da ikke repreasjon... den er en evighetsmaskin

Er enig med deg nå som prisen er ganske lik, det var den derimot ikke for mer enn 1 måned tilbake, da var det stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Mange her inne som har god erfaring med Maxsat, inkl. meg selv.
    Ser de har tilbud på Uno denne måneden, om du også lurer på den boksen...

Mach III
    Ja, ser det, men billigere på dustinhome.no. Men er det ekte?
    Kan jeg gjøre det samme med Uno? Er litt grønn....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willinickersen
    Ja, ser det, men billigere på dustinhome.no. Men er det ekte?
    Kan jeg gjøre det samme med Uno? Er litt grønn....
    Uno er ikke noe annerledes en Duo, eneste forskjell er at Duo har Twin tuner , Uno som navnet tilsier har 1. Men Uno har litt mer opdatert hardvare ( raskere prosessor og mere minne en Duo ) I tillegg har VU+ annonsert at i slutten av året kan vi forvente ny dobbel ( Twin ) tuner modul til UNO , som kan byttes ut enkelt ved å plugge den gamle ut og plugge den nye inn.

Har hatt nå Uno i ca 1 mnd. og er KJEMPE fornøyd. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Uno er ikke noe annerledes en Duo, eneste forskjell er at Duo har Twin tuner , Uno som navnet tilsier har 1. Men Uno har litt mer opdatert hardvare ( raskere prosessor og mere minne en Duo ) I tillegg har VU+ annonsert at i slutten av året kan vi forvente ny dobbel ( Twin ) tuner modul til UNO , som kan byttes ut enkelt ved å plugge den gamle ut og plugge den nye inn.

Har hatt nå Uno i ca 1 mnd. og er KJEMPE fornøyd. :-D
    Tusen Takk for info 8)
    Da skal jeg bestille en Uno Er det bare å sette inn f.eks 2 TB harddisk? Men finner vel ut av det, uten å gnåle høl i hue på dere!

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ligger det mange bilder av den nye VuPlus Ultimo
    (som enda ikke har kommet til salgs)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NIce.. Med XBMC au ja.. Kjøres XBMC på UNO/ DUO også?

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellst
    NIce.. Med XBMC au ja.. Kjøres XBMC på UNO/ DUO også?
    XBMC prosjektet (XBMC4STB) er for en helt ny boks og vil ikke fungere på de eksisterende boksene. Ei heller Ultimo (ref. offisielle XBMC- og VU+-fora).

Newcomer Xenzai sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min "kjære" Hyro 9000HD tok kvelden i dag :sad: . (antagelig strømforsyningen):
    Sitter og ser Maxsat og lurer på om det blir kjøp av VU+ Uno i nærmeste fremtid. PS Er helt newbie på linux osv.

Har noen spørsmål angående VU+ Uno:
    Har gått igjennom maaange sider (kjapt) i denne tråden fra begynnelsen men ikke alle. Det finnes kanskje svar på spørsmålene jeg stiller i tråden men å finne tar tid....
    1) Hvilket format er opptakene i *ts, *.trp eller noe annet?
    1b) Er opptakene krypert evt.?
    2) Hva må til å få CD opp å kjøre etter mottak av ny tuner + epg?
    Kun nytt image??? Andre ting å passe på?
    3) Hvilket image kan anbefales?
    4) Finnes det noen lettfattelige guider til denne boksen på nett?
    Evt. bruksanvisninger?

På forhånd takk.
    Som nevnt tidligere, beklager hvis spørsmålene er besvart før.
    Legg evt. inn kommentar på hvilken side evt.
    Xenzai

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xenzai
    Min "kjære" Hyro 9000HD tok kvelden i dag :sad: . (antagelig strømforsyningen):
    Sitter og ser Maxsat og lurer på om det blir kjøp av VU+ Uno i nærmeste fremtid. PS Er helt newbie på linux osv.

Har noen spørsmål angående VU+ Uno:
    Har gått igjennom maaange sider (kjapt) i denne tråden fra begynnelsen men ikke alle. Det finnes kanskje svar på spørsmålene jeg stiller i tråden men å finne tar tid....
    1) Hvilket format er opptakene i *ts, *.trp eller noe annet?
    1b) Er opptakene krypert evt.?
    2) Hva må til å få CD opp å kjøre etter mottak av ny tuner + epg?
    Kun nytt image??? Andre ting å passe på?
    3) Hvilket image kan anbefales?
    4) Finnes det noen lettfattelige guider til denne boksen på nett?
    Evt. bruksanvisninger?

På forhånd takk.
    Som nevnt tidligere, beklager hvis spørsmålene er besvart før.
    Legg evt. inn kommentar på hvilken side evt.
    Xenzai
    Du bør rette opp samme spørsmål i UNO seksjonen ( det er startet eget tråd med samme navn)
    1) Filformatet er *ts
    2) Opptakene er ikke kryptert
    3) Du trenger image og riktig emu, resten går av seg selv
    4) Det er hovedsakelig 4 image team som "snekrer" veldig bra programvare til UNO :
    PLI, Nabilo ( Black Hole) , tyske VTI og VIX Team.
    Du tar ikke feil , det er smak og behag.
    Skrevet guide finnes desverre ikke , men les gjennom sidene her på Duo seksjoenen, dete meste som er omdiskutert her gjelder også UNO , da begge bygger på samme plattform. Lykke til

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Her ligger det mange bilder av den nye VuPlus Ultimo
    (som enda ikke har kommet til salgs)
    Ultimo ser heeeelt syyyykt UT, minner meg om Vantage 8000 serien med blått LED i front , skikkelig fin fjernkontroll og tastatur også. Også neste DUO hardware revisjon er kosmetisk oppdatert i positiv retning. :-D
    Det begynner å klø i hendene allerede , har bestilt allerede Ultimo og sikret med en eksemplar fra den første vareparti i Norge .

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hei sann

Denne tråden var lang ja, har kommet meg til side 4 nå.

Så det tar litt tid før jeg blir ferdig med å lese igjennom den.

Men det jeg lurer på/ har hørt rykter om er at Enigma har saksøkt de som lager VU+ tunere fordi de bruker enigma 2, så det skal bli problemer med og finne IMG til disse.
    -----------------------------------------------------------------------------
    Men uansett så er nok dette en knall tuner, jeg skulle til og kjøpe Ipbox 9900HD
    men den skal jeg ikke ha,
    Lurer på hvilke forum jeg skal komme inn på for og få lastet ned noe software til Vu+
    Det står sikkert oppført her mange ganger i fra før, men takk hvis noen kaster ut noen linker.

Lurer så på om det er betydelige forskjeller på Duo og Uno, skjønner at det er 2 tuner blokker i den ene og 1 i den andre, men tenker på ytelse.
    Hvilket Img skal man bruke i dag? kan man kjøre (Mgcamd_newCs) "viktig"
    Takk på forhånd.

Side 111 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •