VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 110 av 124 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan og når oppdateres epg med pli?

Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhka
    Noen som vet?
    For Viasat kan du stå noen sekunder på "kanalen" EPG_data, for CD gjør du det samme på Motors TV. Det finnes også plugin som kan gjøre dette automatisk for deg. I tillegg har du "Rytec epg importer" som mange bruker, denne finnes også for nedlasting i plugins-menyen.

Mach III

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PurpleHaze
    He-he; hva ligger timeprisen fra DMM på for tiden? :???:
    Har skrevet mail til support@vuplus.com , fikk svar art Vu+Team utvikler sin egen webIF nå , så DMM kan gjerne bruke litt mere cash,de har råd til dette, så lenge kundene er villige å betale den "astronomiske" prisnivå på Deres produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitech, det er bra nyhet det du kom med anv egen webif.

Men husk an hadde det ikke vart for DMM og utviklerne demes hadde ikke VU+ eller CT hatt noen å slå på bordet med. Vi må gi ros til de som trenger det og her er DMM som er pioneren og som har gjørt hart arbeidet for at andre skal nytte godt ut av den.

Jeg er ikke noen stor fan av DMM og har mine grunner til det, men når rett skal vare rett så kan jeg ikke så noen annet en at DMM fortjener ros for jobben de har gjørt hittil nå.

Hva har VU+ eller CT gjort så langt da, har dem utviklet noen til Enigma2 software, niks nada. vi for se i fram tiden hvor flike Vu+ og CT er og om dem klarer å bringe noen godt tilbake til Enigma2.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mann om å lese alle 110 sidene. Har lest et lite utvalg uten å egentlig finne svar.

Saken er den at jeg er CD parabol kunde med en gammel CDC5050 boks.
    Det ser nå ut til at denne boksen har tatt kvelden og jeg trenger en ny. Ikke f... om jeg kjøper PVR`n til CD så jeg har sirklet meg inn på VU+ duo boksen så langt.
    Men (jeg har ingen peiling i denne verdenen) hva trenger jeg for å få CD kortet til å fungere? MÅ (leste noe om det) jeg putte kortet inn i orginalboksen, CDC5050, for å oppdatere det i ny og ne? Husk denne boksen har kveldet!
    Har ingen problemer med å lære meg om dette men å måtte sitte 2-3 kvelder i måneden, eller noe sånt, for å kunne se på tv gidder jeg ikke. Er det det som blir utsiktene om jeg går for en slik boks?

Har masse spørsmål men tror jeg stopper der slik at noen kanskje gidder å lese hele innlegget for så å kanskje svare...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Er ikke mann om å lese alle 110 sidene. Har lest et lite utvalg uten å egentlig finne svar.

Saken er den at jeg er CD parabol kunde med en gammel CDC5050 boks.
    Det ser nå ut til at denne boksen har tatt kvelden og jeg trenger en ny. Ikke f... om jeg kjøper PVR`n til CD så jeg har sirklet meg inn på VU+ duo boksen så langt.
    Men (jeg har ingen peiling i denne verdenen) hva trenger jeg for å få CD kortet til å fungere? MÅ (leste noe om det) jeg putte kortet inn i orginalboksen, CDC5050, for å oppdatere det i ny og ne? Husk denne boksen har kveldet!
    Har ingen problemer med å lære meg om dette men å måtte sitte 2-3 kvelder i måneden, eller noe sånt, for å kunne se på tv gidder jeg ikke. Er det det som blir utsiktene om jeg går for en slik boks?

Har masse spørsmål men tror jeg stopper der slik at noen kanskje gidder å lese hele innlegget for så å kanskje svare...
    Neida, som nybegynner bruker du kanskje noen timer på å sette den opp som du vil ha den, etter det er det ikke noe "vedlikehold" i det hele tatt, med mindre du ønsker det selv da.
    CD's kort skal fungere greit uten ytterligere oppdatering i original boks...:smile:

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Er denne pakken jeg tenker å handle;

http://www.maxsat.no/commerce/index....mart&Itemid=72

Noe annet dere ser jeg kan komme til å trenge for å få TV`n opp å snurre igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Er denne pakken jeg tenker å handle;

http://www.maxsat.no/commerce/index....mart&Itemid=72

Noe annet dere ser jeg kan komme til å trenge for å få TV`n opp å snurre igjen?
    Jeg ville absolutt ha valgt akkurat denne boksen med akkurat dette utstyret; ser veldig bra ut.

Ikke søk opp kanaler under installasjonen, hopp over det foreløpig.

Kanskje initialiser harddisk først, vet ikke om den er klar.
    Last ned og installer Pli operativsystem:
    PLi® Images website

(Formater en usb minnepenn med fat32, og kopier inn så mappen vuduo ligger øverst. Set den inn i usb-porten i front og start voodoo'en din. Ta ut penna og restart når du får beskjed i displayet på boksen).

Legg til addon: CCcam, og installer denne først.
    Full reboot.
    Sett inn CD-kortet med chip ned.

Søk opp kanaler, og du skal kunne se alle CD-kanaler++.

Da er du igang

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes også et image som heter Black Hole, men det er litt kronglete å få igang CCcam med den, og jeg gikk tilbake til Pli etter å ha prøvd BH da. Foreslo Pli fordi jeg ville få deg fort igang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 hoder fra parabol, med 2 ledninger inn til boksen da denne har 2 tunere.

Jeg ringte CD og sa at jeg hadde søkt meg fram til at hodet var ødelagt, så fikk jeg et 4-dobbelt hode og kjørte to ledninger fra dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wohoy!
    Takker så meget. Godt det fins kyndige folk som er villige til å dele.
    Da blir det vel den pakken da
    Hadde egentlig tenkt å spare opp til projector men ser ut til at det blir utsatt en måned ekstra gitt...

Angående hoder: Det fins ikke en splitter slik at man kan kjøre signalet fra ett hode (med en ledning) inn på begge tunerene da?
    Hvis ikke, er det bra nok med ett hode med to utganger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For Viasat kan du stå noen sekunder på "kanalen" EPG_data, for CD gjør du det samme på Motors TV. Det finnes også plugin som kan gjøre dette automatisk for deg. I tillegg har du "Rytec epg importer" som mange bruker, denne finnes også for nedlasting i plugins-menyen.
    Jeg har prøvd Rytec uten å finne ut helt hvordan det virker. Brukte 'oppdater nå' når jeg hadde bare epg for et par dager, uten at dette ble bedre. Hadde den til å oppdatere mellom kl. 04 og 06 ei stund, men det gjorde ingen forskjell.

Poenget mitt er at det ser ut som om den oppdaterer uansett, om jeg drar bort ei helg, ser tv hele døgnet eller, ja den ser ut til å gjøre det i bakgrunnen uten at jeg merker noe som helst. Motors tv har jeg ikke vært på det siste året.

Har googlet og lett i over et år, men jeg finner ikke ut hvordan metode pli bruker for å oppdatere epg. Irritabelt å ikke vite hva boksen gjør.

Fortsatt, noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående hoder: Det fins ikke en splitter slik at man kan kjøre signalet fra ett hode (med en ledning) inn på begge tunerene da?
    Hvis ikke, er det bra nok med ett hode med to utganger?
    Joda, men hvis du kan legge opp 2 kabler så er det best, eller ihvertfall billigst. Denne splitteren eller hva den heter kostet 1500-2000,- så jeg droppet den.

Jeg kjører Thor fra det (4) doble hodet og 3 andre hoder på den andre kabelen, så jeg har CD på begge tunere + 3 andre satelitter på den første kabelen/tuneren. Giddet ikke kjøpe 3 doble hoder i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en link eller noe til en slik "splitter"? Er ganske mye pes å få lagt opp en ledning til her i huset da alt er kledd inne bak paneler og takplater og whatnot.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke hva den heter. Fikk høre om muligheten i en parabol-forretning første gangen. Den krever visst at du har strøm på den delen som er ute.

Et år siden jeg drev og studerte dette, men jeg så en i en net-shop senest i går, når jeg lette etter noe annet. Husker ikke hvor, men mener den kostet ca 1500,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd Rytec uten å finne ut helt hvordan det virker. Brukte 'oppdater nå' når jeg hadde bare epg for et par dager, uten at dette ble bedre. Hadde den til å oppdatere mellom kl. 04 og 06 ei stund, men det gjorde ingen forskjell.

Poenget mitt er at det ser ut som om den oppdaterer uansett, om jeg drar bort ei helg, ser tv hele døgnet eller, ja den ser ut til å gjøre det i bakgrunnen uten at jeg merker noe som helst. Motors tv har jeg ikke vært på det siste året.

Har googlet og lett i over et år, men jeg finner ikke ut hvordan metode pli bruker for å oppdatere epg. Irritabelt å ikke vite hva boksen gjør.

Fortsatt, noen som vet?
    I Rytec må du inn i konfigurasjonen først og velge hvilke servicer du vil ha oppdatert ihvertfall.
    Når det gjelder oppdatering i softwaren så er ikke dette noe som Pli er alene om, men slik Enigma2 fungerer. Du går til en kanal på den transponderen som CD sender ut sin epg-oppdatering, i mitt eksempel motors tv. Men du kan nok også bruke en av de andre kanalene på samme transponder, f.eks. Visjon Norge, så det er nok den du har vært innom da når det er blitt oppdatert hos deg...;-)

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke hva den heter. Fikk høre om muligheten i en parabol-forretning første gangen. Den krever visst at du har strøm på den delen som er ute.

Et år siden jeg drev og studerte dette, men jeg så en i en net-shop senest i går, når jeg lette etter noe annet. Husker ikke hvor, men mener den kostet ca 1500,-.
    Sagi Webshop
    Satelitt1.no Stacker DeStacker - Twin - LNB - Parabol & RiksTv

Du kan også finne den dyrere andre steder

Jeg har ikke testet denne, men det virker som om det er et slikt produkt du er ute etter. Alternativt kan du vurdere en tuner som tillater at du sender to signaler over en kabel - SatCR -
    http://paytv.no.cdn.vss.viasat.tv/vi...atCR%20LNB.pdf

- ThxJan

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Rytec må du inn i konfigurasjonen først og velge hvilke servicer du vil ha oppdatert ihvertfall.
    Når det gjelder oppdatering i softwaren så er ikke dette noe som Pli er alene om, men slik Enigma2 fungerer. Du går til en kanal på den transponderen som CD sender ut sin epg-oppdatering, i mitt eksempel motors tv. Men du kan nok også bruke en av de andre kanalene på samme transponder, f.eks. Visjon Norge, så det er nok den du har vært innom da når det er blitt oppdatert hos deg...
    Takker.
    Himmelen åpnet seg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagi Webshop
    Satelitt1.no Stacker DeStacker - Twin - LNB - Parabol & RiksTv

Du kan også finne den dyrere andre steder

Jeg har ikke testet denne, men det virker som om det er et slikt produkt du er ute etter. Alternativt kan du vurdere en tuner som tillater at du sender to signaler over en kabel - SatCR -
    http://paytv.no.cdn.vss.viasat.tv/vi...atCR%20LNB.pdf
    Nettopp, det er tingen.
    Da slapp 2 latsekker å google da

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke ant hva jeg skulle google etter engang jeg.
    Men takker atter en gang! Begynner å se en liten handleliste ta form her.

Noe mer jeg bør tenke på? Kan egentlig ikke skjønne at det skulle være det men...

Side 110 av 124 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •