VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 105 av 124 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Tuneren slår seg på om natten... Min Vu+ Duo har flere ganger slått seg på om natten. Jeg vet med 100 % sikkerhet at den har vært avlått ved sengetid, men når jeg kommer inn i stua morgenen etter, er den på. Displayet viser f.eks NRK 2, og det er full rulle på skjermen om jeg slår på TVen. Hva kan dette fenomenet skyldes..?

Image: VIX 2.1
    Nå har ikke jeg så mye erfaring med vix sine img. Men, enkelte img har valgt at epg skal oppdateres løpe av natten. Og det kan være den som har gjort at din tuner har startet opp..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    I lnb-menyen setter du konfigurasjonsmodus til "avansert" og kan da sette opp opptil 32 lnb'er.

Mach III
    Har prøvd litt her, men det finnes jo sykt med innstillinger under avansert da, Noen enkle tips på hvordan jeg skal få signal?
    Har definert hvilke satellitter som går på hvilken lnb inngang , men ikke noe slipper gjennom, har prøvd med diseqc 1.0 inst osv

Her må være noe jeg mangler.
    Om du eller noen andre kjører med avansert instillinger og flere ann A/B/C/D diseqc, så hadde det vært fint om noen gadd å poste et screenshot fra config siden i img.

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen av dere har peiling på hvordan jeg skal få liv i en såkalt Smargo-reader, ville jeg satt pris på litt hjelp. Er4 det f.eks ett fett hvilken USB-port den tilkobles? Hvordan vet jeg at tuneren har registrert den? Hvordan skal jeg configurere oscamfilene for å lese kortet som står i smargoen?
    Om alle som kan noe, bidrar med sitt, kan kanskje selv jeg fikse dette. Etterpå har vi "oppskriften" liggende klar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BlackHole Vu+Duo v.1.6.1 P.B. (Personal Backup)

Her:
    BlackHole Vu+ Duo v. 1.6.1 P.B. (Personal Backup) | Vuplus Community

ligger det en fil som kan lastes ned for å lette flashing uten å måtte legge inn alle innstillinger på nytt etterpå. Den heter: BhPersonalBackup_bh.tar

Er det noen som har gjort dette og vet hvordan fila skal legges inn? Skal den legges inn i en katalog?

Jeg prøvde å pakke den ut med et zip-program, men etterpå ser den fremdeles ut som en zip-fil (.tar).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filen skal ikke pakkes ut, skal legges i /tmp mappen på tuneren. Så går du inn på grønn knapp, og velger manuelt instal plugin.. Er to type valg du har der, mener å huske du skal bruke install gz addon..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny vu+duo .

Hei fikk min vu+duo med 1t hd idag fra maxsat, hvilket image er best ?:-|
    Har idag cd parabol men tenkte også å skaffe viasat . Tenkte å montere 1 duo hode til på skåla ,hvordan må jeg koble dette sammen for å få tatt opp fra en kanal samtidig jeg ser på en annen ? Har 2 kabler inn til huset idag.

Mvh audia4

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audia4
    Hei fikk min vu+duo med 1t hd idag fra maxsat, hvilket image er best ?:-|
    Har idag cd parabol men tenkte også å skaffe viasat . Tenkte å montere 1 duo hode til på skåla ,hvordan må jeg koble dette sammen for å få tatt opp fra en kanal samtidig jeg ser på en annen ? Har 2 kabler inn til huset idag.

Mvh audia4
    OpenPli er enkelt og stabilt image å starte med, anbefaler det for deg.
    Hvis du skal ha både via og cd med dobble opptaksmuligheter på begge så må du altså ha 2 stk twin-lnb'er + 1 stk 4/1 DiSEqC switch. og deretter 2 kabler inn til Vu+'en slik som du har i dag.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    OpenPli er enkelt og stabilt image å starte med, anbefaler det for deg.
    Hvis du skal ha både via og cd med dobble opptaksmuligheter på begge så må du altså ha 2 stk twin-lnb'er + 1 stk 4/1 DiSEqC switch. og deretter 2 kabler inn til Vu+'en slik som du har i dag.

Mach III
    Takker for svar , snakket med en annen han sa at jeg måtte ha 1/2 switch til hvert av hodene , på viasat hodet måtte jeg koble to kabler til switchen og en ut til tuneren samme med cd hodet ,det blir vel det neste det samme som du mener bare med en switch mindre ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du skalffer deg viasatkort audia4, bør du være sikekr på at du ikke får ut av det nyeste kortene, gul eller blå pil, det er mange som sliter å få bilde.. Såfall, anbefaller jeg deg å lese litt om det problemne først.. Ta deg en tur på digsat.net så ser du mer der, og der ligger det en go del løsinger...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Før du skalffer deg viasatkort audia4, bør du være sikekr på at du ikke får ut av det nyeste kortene, gul eller blå pil, det er mange som sliter å få bilde.. Såfall, anbefaller jeg deg å lese litt om det problemne først.. Ta deg en tur på digsat.net så ser du mer der, og der ligger det en go del løsinger...
    Ok skal sjekke det ut. Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Har prøvd litt her, men det finnes jo sykt med innstillinger under avansert da, Noen enkle tips på hvordan jeg skal få signal?
    Har definert hvilke satellitter som går på hvilken lnb inngang , men ikke noe slipper gjennom, har prøvd med diseqc 1.0 inst osv

Her må være noe jeg mangler.
    Om du eller noen andre kjører med avansert instillinger og flere ann A/B/C/D diseqc, så hadde det vært fint om noen gadd å poste et screenshot fra config siden i img.

Mvh
    C
    Bump...ingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Bump...ingen?

Hva slags sat skal du ta inn? Og hvordan er oppsette ditt? Tenker på ledinger og hvordan du har satt opp parabolen..

'Gi meg den info, så skal du få oppsette av meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags sat skal du ta inn? Og hvordan er oppsette ditt? Tenker på ledinger og hvordan du har satt opp parabolen..

'Gi meg den info, så skal du få oppsette av meg..
    Flott, takk for tlbudet, men fant atter engang ut at google er min venn.

har et multi lnb oppsett med 1w-5ø-13ø-19.2ø med hjemmelaget sidemating, samt en egen parabol på 28,2 øst.

Fikk det til ved å bruke committed input på avanserte instillinger.

mvh
    C

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer denne med Canal Digital? Er helt blank innen linux-baserte tunere og programmering av disse men er ute etter best mulig tuner løsning for mitt Canal Digital Entertain abonnement og syntes Dreambox virker en smule dyrt.

Vil denne fungere utmerket, med alle kanaler med HD og det hele + fungerende og god PVR-løsning? Eller vil det være bedre å avvente til de nye ADB tunerne kommer 1. September med sikkert samme prislapp som Vu+ Duo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Hvordan fungerer denne med Canal Digital? Er helt blank innen linux-baserte tunere og programmering av disse men er ute etter best mulig tuner løsning for mitt Canal Digital Entertain abonnement og syntes Dreambox virker en smule dyrt.

Vil denne fungere utmerket, med alle kanaler med HD og det hele + fungerende og god PVR-løsning? Eller vil det være bedre å avvente til de nye ADB tunerne kommer 1. September med sikkert samme prislapp som Vu+ Duo.
    Jeg er i alle fall fornøyd. HD funker fint, det samme gjør PVR. 8) Dessuten; om du er helt ukjent med denne type tuner, er det vel kanskje tryggest å satse på en modell (Vu+) som er gjennomtestet, og som det finnes god support på fra diverse forum. ADB vet jeg ikke noe om, men om dette er en ny modell, kan man nesten gå ut fra at det vil være diverse barnesykdommer..?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Om noen av dere har peiling på hvordan jeg skal få liv i en såkalt Smargo-reader, ville jeg satt pris på litt hjelp. Er4 det f.eks ett fett hvilken USB-port den tilkobles? Hvordan vet jeg at tuneren har registrert den? Hvordan skal jeg configurere oscamfilene for å lese kortet som står i smargoen?
    Om alle som kan noe, bidrar med sitt, kan kanskje selv jeg fikse dette. Etterpå har vi "oppskriften" liggende klar.
    Ingen her med smargo..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filen skal ikke pakkes ut, skal legges i /tmp mappen på tuneren. Så går du inn på grønn knapp, og velger manuelt instal plugin.. Er to type valg du har der, mener å huske du skal bruke install gz addon..
    Takk for svar! Installeringen gikk fint, og jeg restarta Enigma2 etterpå. Men fremdeles finner jeg ingen steder i menyene for "Personal Backup". Noen som har prøvd dette og veit svaret?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant løsningen, det var nødvendig med en såkalt "Hard restart".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rytec EPG problem etter BH-oppgradering

Jeg la inn versjon 1.6.1. av BH i dag tidlig. Etterpå er det umulig å få kontakt med Rytec EPG, både for Sky UK og Sky DE, kun meldingen "Sorry connection failed".

Kan det være en bug i versjon 1.6.1 eller er Rytec-serveren nede? Noen som har innsikt her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt problemer her.
    Forsøk å legge inn BH 1.6.2 for å se om problemet er der fortsatt... Tar jo ikke lange tiden nå når de har Personal Backup...

Side 105 av 124 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •