VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 104 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Visvass sine nye kort er et stort problem. Det er fåtall som får de til å virke 100%.. Men jeg sender deg en pm, så kan du lese alt, og prøve deg frem..

Men uansett så må du over på oscam cam får å få liv i det...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Se etter "dmconcinity " skin på serveren til PLI !
    Jeg har lastet opp noen bilder med denne type skin både på VU+ seksjonen og Clarke Tech ET 9000 seksjonen. Etter du har lastet ned " DM concinity " skin , du skal få flere valg med samme skin navn under - Meny-Oppsett-System-Skin , velg "DMConcinity HD/new-font -2IB " og restart Enigma2.
    Etter på innkall "Plugin Meny" , der finner du "DMConcinity Setup"- OK ,du kan velge helt nederst " Second inforbar type " - ---type 3 !
    Da får du SNR og AGC ( prosenter ) i høyre hjørnet på info panelet.
    Håper du liker denne type skin
    Hei igjen,
    Forsøkte denne og likte info, men det ble litt mye. Fikk tilslutt setup til å fungere. Men gikk tilbake til Magic HD - frua likte den bedre:-) Den inneholder det meste, men kunne tenkt meg litt til info enn bare den enkle baren nederst. Liker også godt den fine og rene layouten.
    Bra du hjelper oss noviser her digitech!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test OScam med Viasat nye kort, skal fungere bedre med siste OScam , men her er det Configer som må gjøres riktig ellers fungerer ting dårlig.

Skal du ha lit hjelp med OScam konfigurering så anbefaler jeg deg å ta en titt her på denne siden.

Viasat 93E NDS (internal cardreader) | Best resource for OSCAM config files

lykke til med ditt nye Viasat kort og husk du er ikke alene med problemet.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Problemer med Viasatkort

Har brukt Viasat i mange år, men for vel en uke siden sluttet kortet å fungere. Har prøvd det i en DM 500 og i VU duo, med samme nedslående resultat. Ingen feilmelding, men kortet dekrypterer ikke. Snakket med Viasat, som skal sende nytt kort, men har lest at de nye kortene skal være nesten umulig å få til å fungere sammen med CCcam.

Bør jeg gå over til Canal Digital, og er kortene deres lettere å få til å fungere? Prisen og tilbudene er jo omtrent den samme.

Hilsen

Ulf

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uhlt
    Har brukt Viasat i mange år, men for vel en uke siden sluttet kortet å fungere. Har prøvd det i en DM 500 og i VU duo, med samme nedslående resultat. Ingen feilmelding, men kortet dekrypterer ikke. Snakket med Viasat, som skal sende nytt kort, men har lest at de nye kortene skal være nesten umulig å få til å fungere sammen med CCcam.

Bør jeg gå over til Canal Digital, og er kortene deres lettere å få til å fungere? Prisen og tilbudene er jo omtrent den samme.

Hilsen

Ulf
    Det er klart , det beste løsningen er å si opp Viasat og gå over til CD , da kan du få alle norske HDTV kanaler. Om du får den nye Viasat kortet til å fungere i dine DM 500 og VU+Duo, blir det uansett begrenset til standard oppløsninng . :???:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outlook
    Hei igjen,
    Forsøkte denne og likte info, men det ble litt mye. Fikk tilslutt setup til å fungere. Men gikk tilbake til Magic HD - frua likte den bedre:-) Den inneholder det meste, men kunne tenkt meg litt til info enn bare den enkle baren nederst. Liker også godt den fine og rene layouten.
    Bra du hjelper oss noviser her digitech!
    Gjorde liten feil i beskrivelsen, under "Skin" i hovedmenyen bør man velge "DMconcynity - hardymode " , istedenfor " XXXXX new font. "

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Test OScam med Viasat nye kort, skal fungere bedre med siste OScam , men her er det Configer som må gjøres riktig ellers fungerer ting dårlig.

Skal du ha lit hjelp med OScam konfigurering så anbefaler jeg deg å ta en titt her på denne siden.

Mvh

bobi
    Takk og takk, bobi.
    HM - ser greit ut, med unntak av BoxID. Hvordan finner jeg den? Mulig resultatet uansett blir at jeg går over til Canal Digital - regner med at der er det ikke problem med CCcam (som jeg kjenner og bruker mot en annen box i huset, hvilket vel vil bli umulig hvis jeg kjører OSCAM)

Hilsen

Ulf

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BoxID finer du i ditt Original Viasat box, i info menyen, ta den numeren som heter Boxid og konverter den til hex, husker ikke om du må fjerne første eller siste numer i box id før du konverterer den til hex.

OScam can brukes strorsett mott alle emuer inkl cc emu. det er bare en setupp som må gjøres

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BoxID finer du i ditt Original Viasat box, i info menyen, ta den numeren som heter Boxid og konverter den til hex, husker ikke om du må fjerne første eller siste numer i box id før du konverterer den til hex.

OScam can brukes strorsett mott alle emuer inkl cc emu. det er bare en setupp som må gjøres

mvh

bobi
    Takk igjen - men min originale tuner gikk i fløyten for mange år siden, og erstattet den med en DM 500, som tjente meg trofast i mange år inntil jeg gikk over til VU+ Duo. Ser ut til at løsningen blir å gå over til Canal Digital.

:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at hvis du kjører gbox som emu, så lager den en fil i /tmp på boksen som heter noe med "sc" og i den så står boxid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, har du en DM 500 og kortet dit kjører der,. så prøv med Newcs aller Gbox for å lesse ut dit boxid :-)

hvilken kort type har du da, det er kun de siste kotene som trenger boxid så langt jeg vet.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh

bobi
    Hvordan konfigurerer jeg OScam??
    Må jeg bruke ftp program??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent noen dager så skal jeg poste her hvordan den skal gjøres, holder med å lage en del config til dette nå, for både Viasat og Canal digital kort.

Du kan velge å lage konfig manuelt eller laste ned fra nette, den enkleste er å laste ned så editere etter det til ditt brukk.

Ja du må bruke FTP for å laste ned localt alle config filer, så editere med en Unitext editor og deretter sende dem tilbake til boksen.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent noen dager så skal jeg poste her hvordan den skal gjøres, holder med å lage en del config til dette nå, for både Viasat og Canal digital kort.

Du kan velge å lage konfig manuelt eller laste ned fra nette, den enkleste er å laste ned så editere etter det til ditt brukk.

Ja du må bruke FTP for å laste ned localt alle config filer, så editere med en Unitext editor og deretter sende dem tilbake til boksen.

mvh

bobi
    Gleder meg på en forklaring domme meg forstår også :-)
    Er så grønn på dette,men prøver så godt jeg kan!! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg som en taper,men har hatt denne tuneren i 8-9mnd,men kun fått CD til å fungere!! :-(
    Sier vel sitt om hvor smart jeg er... :-S

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh

bobi
    Venter med spænding da jeg også kunne bruge en " dummies guide to Oscam "

Hygge

EX-Force

:???: :???: :???: :???:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det sitter også noen representanter hos V****t som venter for å få en idè , hvordan de skal sikre sin krypteringsystem bedre.
    Jeg stiller spørsmål om en slik offentlig diskusjon er fornuftig ?!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke poenge med å legge en sånn ut her, da et søk på google gir alt av svar og mer til...

Ta et søk på oscam og viasat, så finner dere alt dere trenger å vite...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Ser ikke poenge med å legge en sånn ut her, da et søk på google gir alt av svar og mer til...

Ta et søk på oscam og viasat, så finner dere alt dere trenger å vite...
    Og det gjør jo forsåvidt Viasat også, så da er det kanskje ikke så farlig å legge ut her. Eller...?

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuneren slår seg på om natten... Min Vu+ Duo har flere ganger slått seg på om natten. Jeg vet med 100 % sikkerhet at den har vært avlått ved sengetid, men når jeg kommer inn i stua morgenen etter, er den på. Displayet viser f.eks NRK 2, og det er full rulle på skjermen om jeg slår på TVen. Hva kan dette fenomenet skyldes..?

Image: VIX 2.1

Side 104 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •