Canal Digital HD PVR , hvordan fjerne sensur?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD PVR , hvordan fjerne sensur?

Får ikke til å ta bort sensuren på voksenfilmene på samme måte som før i tiden med å endre underteksten til f.eks. svensk. Noen som har tips?:roll:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egeberg
    Får ikke til å ta bort sensuren på voksenfilmene på samme måte som før i tiden med å endre underteksten til f.eks. svensk. Noen som har tips?:roll:
    Ta vekk underteksten helt :P

Eller evt sjekk "barne innstilingene"
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nå forsøke å gå inn i menyene for språkoppsett og sette opp mottageren til å alltid foretrekke Svensk text og se hva som skjer når voksenfilmene starter.
    Kanaler som Adult og Blue Hustler får du vel heller ikke uten å kontakte CD. Mener å ha lest at de "default" er blokkert slik at ikke de som er "allergisk" skal få sett på ved et uhell ;-)
    For alt jeg vet så kan det være at C+ voksenfilmene er totalblokkert inntil du ringer og ber om å få åpnet alt. Det jeg vet er at Medietilsynet har pålagt kabeltv,iptv og bakkenett en sikker sensur for voksenfilmene som ikke er lov i Norske nett. Via satellitt gjelder reglene i landet kanalen sendes opp fra og det vil i praksis si Sverige for TV1000 & Canal+.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du bruker parabol så holder det med å sette svensk som undertekst. Det er vel litt verre hvis du er tilkoblet ett kabelnett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tull dersom man må ringe og stå i telefonkø. Hadde vært mye bedre om man kunne åpnet på nettet istedet...

Lenge leve moralistene og deres dobbeltmoral!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har parabol ja med gullpakka. Prøvde en kveld her, og fikk følgende:
    -Ved å se på kanalen med norsk tekst: xxxxxx-over hele skjermen, og "i følge norsk lov...bla bla..
    -Endret teksten mens jeg så på kanalen OG ved å endre teksten i menyen: fikk jeg "Du abbonerer ikke på denne kanalen...bla bla bla"

Kan prøve ved å fjerne teksten helt, tror ikke jeg gjore det. Noen som har fått det til?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også full pakke + TV2 sport hos Canal digital på parabol og det fungerer fint hos meg å få vekk sladdingen. Har du husket å trykke "OK" etter at du har valgt f.eks svensk tekst slik at det blir lagret?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har parabol ja med gullpakka. Prøvde en kveld her, og fikk følgende:
    -Ved å se på kanalen med norsk tekst: xxxxxx-over hele skjermen, og "i følge norsk lov...bla bla..
    -Endret teksten mens jeg så på kanalen OG ved å endre teksten i menyen: fikk jeg "Du abbonerer ikke på denne kanalen...bla bla bla"

Kan prøve ved å fjerne teksten helt, tror ikke jeg gjore det. Noen som har fått det til?
    Det kan også være satt aldersgrense i kortet noe du kan endre i kortmenyen.
    (skal endres til erotikk tror jeg men dette står det nok mere om i manualen)

Men jeg lurer litt på om det kan være blokkert og at du må ringe for å få åpnet erotikk og erotiske kanaler. Tror systemet fungerer slik for at folk som ikke vil se erotikk ikke skal få sett det ved en feiltagelse...da får VG mindre å skrive om ;-)

Har man fått nytt smartkort så virker heller ikke erotikken før det har gått mange dager.

HDPVR'n for parabolen kan også motta Svensk kanalliste ved å nullstille boksen og velge "Svensk" menyspråk og "Svensk" som land. Da inneholder kanallisten kanalene til Canal Digital Sverige. Da kjører boksen som om den var Svensk. De Svenske kanalene åpner selvfølgelig ikke med fellesnordiske kanaler som f.eks. CANAL+HITS åpner. Funker det ikke da heller så er smartkortet blokkert.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg har også full pakke + TV2 sport hos Canal digital på parabol og det fungerer fint hos meg å få vekk sladdingen. Har du husket å trykke "OK" etter at du har valgt f.eks svensk tekst slik at det blir lagret?
    Du har HDPVR'n ?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Teskst TV side 199...tar litt tid 8)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Du har HDPVR'n ?
    Ja 2 stk til og med..:-D Den nyeste er bare 1 uke. Den eldste har jeg hatt i et år nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel vel, skjønner ikke helt hva som har skjedd, men nå funka det plutselig med å fjerne/endre teksten igjen. Mulig som tideligere nevnt her at det tar noen dager før det nye kortet fungerer på dette. Var vel litt utolmodig i starten gitt
    Takk for alle svar...nå er natten reddet igjen

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0