Noen som har fått bare kort fra Canal Digital?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har fått bare kort fra Canal Digital?

Min bror er kunde hos Canal Digital og har i dag Canal+ total og TV2 Sport samt et ekstra kort med Canal+. Han vil nå utvide abonnementet og skaffe seg enda et kort med Canal+. Dette passer fint siden han har fått en CDC5050-tuner fra naboen som ikke er kunde hos CD lenger.

Vi har begge ringt til Canal Digital og prøvd å få signere abonnement og bare få kort, men CD setter seg på bakbeina og sier at han får ikke noe kort uten at han kjøper samme sort dekoder som han allerede har en ekstra av! Hvorfor? Kundebehandleren sier at "nei, det er fordi de har bare pakker og selger han bare kort blir de sittende igjen med en ekstra dekoder de ikke får brukt". Ja, la meg få snakke med sjefen din / noen med mer makt sier jeg da. Blir satt videre og venter i en halv evighet på å få svar.

Får endelig svar og her er det nesten samme regla. Her er det løgnen om at kort og dekoder er "pairet", og et kort bare vil fungere med den dekoderen de vil ha ham til å kjøpe.

Min bror tar kontakt med CD og vil betale for å utvide sitt abonnement, og så setter de seg på bakbeina slik og prøver å forklare det hele med løgner. Absurd kundeservice! Jeg får lyst til å sette opp Dreambox til hele familien og venner, så kan Canal Digital sitte der med sjegget i postkassa!

Noen som har klart å slite ut et enkeltkort av CD?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyll ut eierskifteskjema som du finner på Canal Digitals hjemmeside, og påpek at det kun er mottakeren som skifter eier. Ikke abonnementet som var på mottakeren før. Deretter kan du få tilsendt nytt kort mot et gebyr på 350 kr. Det gikk hvertfall fint når jeg kjøpte en HD-mottaker privat.

Eller enda bedre. Send inn eierskifte på mottaker og kort. Så kan du endre abonnement etterpå.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fikk ikke med noe kort, så da vile det blitt 350,- for tapt kort. Synes fortsatt det er absurd at man må betale 350,- for kortet når man tegner abonnement, man får jo kortet gratis hvis man kjøper dekoderen til Canal Digital!

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Vi fikk ikke med noe kort, så da vile det blitt 350,- for tapt kort. Synes fortsatt det er absurd at man må betale 350,- for kortet når man tegner abonnement, man får jo kortet gratis hvis man kjøper dekoderen til Canal Digital!
    Helt enig!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke gjøre som polarbear sier å fylle ut eierskifteskjema . Og samme hva grunnen til mottakeren har skiftet eier er så skal kortet som fulgte mottakeren følge denne i graven ... bob bob sier jeg men .

Det som er værre er at om det "orginale" kortet er borte så kan CD fortsatt sette seg på bakbeina . Om man slipper gebyr på 350,- eller betaler 495,- for en mottaker med kort så er spørsmålet hva er billigest ?
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Min bror er kunde hos Canal Digital og har i dag Canal+ total og TV2 Sport samt et ekstra kort med Canal+. Han vil nå utvide abonnementet og skaffe seg enda et kort med Canal+. Dette passer fint siden han har fått en CDC5050-tuner fra naboen som ikke er kunde hos CD lenger.

Vi har begge ringt til Canal Digital og prøvd å få signere abonnement og bare få kort, men CD setter seg på bakbeina og sier at han får ikke noe kort uten at han kjøper samme sort dekoder som han allerede har en ekstra av! Hvorfor? Kundebehandleren sier at "nei, det er fordi de har bare pakker og selger han bare kort blir de sittende igjen med en ekstra dekoder de ikke får brukt". Ja, la meg få snakke med sjefen din / noen med mer makt sier jeg da. Blir satt videre og venter i en halv evighet på å få svar.

Får endelig svar og her er det nesten samme regla. Her er det løgnen om at kort og dekoder er "pairet", og et kort bare vil fungere med den dekoderen de vil ha ham til å kjøpe.

Min bror tar kontakt med CD og vil betale for å utvide sitt abonnement, og så setter de seg på bakbeina slik og prøver å forklare det hele med løgner. Absurd kundeservice! Jeg får lyst til å sette opp Dreambox til hele familien og venner, så kan Canal Digital sitte der med sjegget i postkassa!

Noen som har klart å slite ut et enkeltkort av CD?

Smartkortet skal vel egentlig også følge med dekoderen når den selges slik jeg forstår det (dvs. ved eierskifte ).

Pairing dekoderene som CDC5050 er låst til et bestemt smartkort. Et annet kort beregnet for pairing boks vil derfor ikke funke i CDC5050 dersom kortet ikke er registrert på den aktuelle boksen. Kortet vil enn så lenge fungere i mottagere som ikke støtter pairing. CDC5050 mottageren kan sannsynligvis "paires" om men det betyr at den personen som solgte CDC5050 da muligens må "paire" kortet sitt til en annen "pairing" kompatibel CD mottager først. Det aller enkleste er derfor å få med smartkortet når man kjøper brukt mottager.

Eierskifteskjema parabol - Canal Digital NO

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SD-mottakerne (CDC5050 og CDC7000) er vel ikke pairet, er de? Jeg har ikke opplevd et eneste Canal Digital kort som ikke virker i mottakerne. Har gitt et par mottakere til slekt og venner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 CDC5050 (et family abonnement + et allerom), og de er ihvertfall ikke pairet. Kortene funker om hverandre og i ipbox.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    SD-mottakerne (CDC5050 og CDC7000) er vel ikke pairet, er de? Jeg har ikke opplevd et eneste Canal Digital kort som ikke virker i mottakerne. Har gitt et par mottakere til slekt og venner.
    Det har jeg. En bekjent har CDC-7000 og "pairing" kortet som fulgte med mottageren virket ikke i Grundig PVR'n til CD (som egentlig er en CDC-7000 med harddisk). Pairingsmartkortene hadde tidligere kort nummer som startet med 01127... Det var også egne smartkort for MHW bokser og Common Interface CAM. Om det er samme system nå er jeg usikker på men kortene som var beregnet for MHW eller Common Interface CAM fungerte i alle mottagere uavhengig om det var pairing boks eller ikke. Derfor har det trolig litt å si hvilket smartkort man har eller hvilken mottager man er registrert med hos CD.

Fra 1.1.2006 så har alle nye CD abbonenter blitt levert "pairing" kort og "pairing" kompatibel boks slik jeg har forstått det (det var mye info og artikler om dette på Satellit Information Online ). Før 1.1.2006 ble det også levert "pairing" kort&bokser men man kunne også tegne nytt abbonement på bokser som ikke støttet "pairing".

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kull
    Jeg har 2 CDC5050 (et family abonnement + et allerom), og de er ihvertfall ikke pairet. Kortene funker om hverandre og i ipbox.

Kortet kan paires mot flere mottagere og det er dette som typisk gjøres i alle rom. Det er nok årsaken til at du kan flytte kortene mellom de to CDC5050 boksene. Dvs. at CDC-5050 fungerer med to forskjellige kort. Det er kun boksen som er "pairet" mot kortet. Derfor fungerer kortet i mottagere som ikke støtter "pairing". Kortet kan trolig også "paires" til mottager. Da fungerer ikke kortet i andre mottagere enn de "pairing" kompatible boksene kortet er parret mot. Det er slik RiksTV fungerer. På RiksTV kan man også parre kortet med flere bokser men det fungerer ikke dersom mottageren ikke støtter Conax "pairingen".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her synes jeg var merkelig. Til meg har det nå gått smertefritt (så langt...)

Jeg bor i leilighet fra SiT (Studentersamskipnaden) hvor vi har grunnpakken inkludert i leia. Vi har derfor 15 analoge kanaler helt "gratis." Jeg fant nå ut at det bare er dekoder + smartkort + kortavgift man trenger for å få digital kabel i leiligheten.

Jeg kjøpte derfor en brukt HD-dekoder (HD103-C) og bestilte kort.

Dette skjedde:

1. Kjøpte dekoder for 500,-
    2. Ringte CD og sa jeg kjøpte dekoder brukt, og oppga serienummer til den brukte dekoderen.
    3. Fikk beskjed om at det eneste som påløper ekstra er 299,- pr. år i kortavgift (25,- pr måned)
    4. Fikk beskjed om at jeg må fylle ut eierskifteskjema på den brukte dekoderen
    5. Fikk eierskifteskjema i posten hvor det stod oppført mitt nye kortnummer + dekodernummer + mitt nye kundenummer. Skrev under og sendte i retur.

Så nå sitter jeg og venter på smart-kort.

Skjønner ikke gebyret på 350,- for nytt kort etc, noe slikt ville jeg ikke gått med på, da hadde jeg bare sagt "Neivel, da kan dere bare melde meg ut som kunde", når det eneste du prøver på er å utvide kanalene for både deres og din fordel.

Har hatt Viasat Parabol tidligere. De har alltid hatt ekstremt god kundeservice mot oss. Forsåvidt har jeg samme syn på Canal Digital også. Håper bare ikke det blir noe mer styr nå. Dekoderen er koblet opp og klar, det eneste som mangler er smartkortet.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av demoniac
    Jeg bor i leilighet fra SiT (Studentersamskipnaden) hvor vi har grunnpakken inkludert i leia. Vi har derfor 15 analoge kanaler helt "gratis."
    Du vet du skriver i satelitt forumet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Humaxtuner av en kompis i bransjen for noen år siden. Prøvde å få kort til den, men det var umulig.. Kompisen måtte trekke i tråder og da ordnet det seg... Kortet sitter i en Conax cam.
    Har senere skaffet alle rom på hytta med en CDC5050-tuner. Siden jeg har Canal+ film hjemme tar jeg med kortet derifra til hytta når jeg skal være det i feks påsken. Det fungerer utmerket!

Har lest her før, at pairing kun gjelder HD kanaler. Foreløpig ligger jeg unna de søpleboksene og har dermed ikke problem med pairing..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Du vet du skriver i satelitt forumet?
    Jo, jeg tenkte bare det ikke var store forskjellen på deres måte å dele ut kort på.

Jeg fikk iallefall kort kostnadsfritt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •