Montert ny parabol får ikke signaler (canal digital)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Montert ny parabol får ikke signaler (canal digital)

Hei.. Min søster fikk sendt ny tallerken med hode fra canal digital da den gamle knakk.. så tenkte jeg skulle montere opp denne for henne!

Har satt opp tallerken på veggen i den retning den gamle pekte og koblet i kabler osv, prøvd og snu og vri på den i alle retninger , men på tv viser den omtent ingen signaler, får max 10-11 %! Og på hode som er der er det 4 innganger til kablelen er det samme hvem jeg bruker? og andre tips på hvordan jeg kan få signaler til dekodern?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stipa
    Hei.. Min søster fikk sendt ny tallerken med hode fra canal digital da den gamle knakk.. så tenkte jeg skulle montere opp denne for henne!

Har satt opp tallerken på veggen i den retning den gamle pekte og koblet i kabler osv, prøvd og snu og vri på den i alle retninger , men på tv viser den omtent ingen signaler, får max 10-11 %! Og på hode som er der er det 4 innganger til kablelen er det samme hvem jeg bruker? og andre tips på hvordan jeg kan få signaler til dekodern?
    Mener å ha lest om tilfeller av at ikke alle 4 utgangene fungerer.
    Hvilken mottager er det hun benytter ? Det finnes jo ganske mange varianter av mottagere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Mener å ha lest om tilfeller av at ikke alle 4 utgangene fungerer.
    Hvilken mottager er det hun benytter ? Det finnes jo ganske mange varianter av mottagere.
    er en grundig mottager, hvilken type kan jeg finne ut av om ikke lenge.. synes det er rart det ikke gir noe utslag uansett hvor jeg vred tallerken..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stipa
    er en grundig mottager, hvilken type kan jeg finne ut av om ikke lenge.. synes det er rart det ikke gir noe utslag uansett hvor jeg vred tallerken..
    Hvis det en sølvfarget Grundig så er det enten en 6450 eller 6452 PVR (dvs. med harddisk).

Denne kan måle signalstyrken og gi et pipesignal som piper med høyere frekvens når du treffer satellitten. Dvs. innebygget satbeeper. Satbeeperen i Grundig 645x er så bra at man må benytte veldig dyre instrumenter for å få en like bra "satfinder". Da er bare å skru lyden så høyt at du hører den ute ved antennen mens du skrur ( evt. benytte mobiltelefon for å kunne høre pipelyden).
    Grundig PVR DSR 6450 & 6452 - Canal Digital NO

Husk at om du bommer med 3 grader så finner du ikke noe signal. Satellitten ligger heller ikke i retning 1-vest sett fra Norge. Typisk ligger den 8-14 grader mot vest sett fra Norge.

Det er også mulig det er en eldre Grundig DTR 2500 MediaHighway mottager.
    Media Highway (MHW) - Canal Digital NO
    Den er ikke like avensert i signalstyrke visningen.

Sjekk at alle koblinger (F-connectorer) er skikkelig påmontert. Brudd i skjermen eller kortsluttning av skjerm mot leder gjør at LNB ikke får spenning og da blir det ikke signal... Om det sitter en gammel switch mellom mottager og antenne så er det en stor fordel å fjerne denne. Kanskje LNB'en fra den gamle antenna også er i orden slik at du kan forsøke denne om du ikke får til LNB'n som fulgte med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må tenke på at det er bare millimeter som skall til så er du forbi satteliten.
    det beste er og begyne med parabolen helt nede og flytte noen millimeter opp vri sakte sideveis og forsette på den måten til du får signal
    og du kan kontrolere att skjermen på coaks kablen har god kontakt med pluggen i begge ender .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •