NRK i HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 181

Tråd: NRK i HD

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Sikkert...men Viasat sender den jo...i HD....:-) som de har gjort hele tiden..
    "Som de har gjort hele tiden"...???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Sikkert...men Viasat sender den jo...i HD....:-) som de har gjort hele tiden..
    hjelper lite for meg som sitter uten viasat sport

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    "Som de har gjort hele tiden"...???
    Masse kamper har gått i HD,som jeg har vært innom det siste året og selv om jeg ikke så Super Bowl for et år siden, så regner jeg med at den gikk i HD...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke i HD

Har sendt mail til NRK, og de kan dessverre bekrefte at de ikke sender Super Bowl i HD. Det blir nok kun i SD denne gangen.

HD-sendingene kommer ikke før OL i Vancouver, helgen etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Har sendt mail til NRK, og de kan dessverre bekrefte at de ikke sender Super Bowl i HD. Det blir nok kun i SD denne gangen.

HD-sendingene kommer ikke før OL i Vancouver, helgen etter.
    takk for opplysningen Synd at den ikke går i HD, men jeg skal kose meg med kampen uansett

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nrk Hd

Når OL fra Vancouver er i gang i midten av februar, vil NRK gjøre alle direktesendingene fra OL tilgjengelige i HD. Dermed fremskyndes den planlagte overgangen til en teknologi som gir skarpere bilder enn du noen gang før har fått fra NRK.

– Dette gjør vi for å være tidlig ute med HD (High Definition), som åpenbart er det som kommer. NRK har tradisjon for å være den som brøyter vei, og slik blir situasjonen nå også. Sammen med TV 2, som også har startet med HD-sendinger, drar vi det norske tv-publikummet over til HD, sier NRKs kommunikasjonsdirektør Sigurd Sandvin.

OH LORD !!
    Jeg har faktisk ikke ord, tidlig ute, brøyte vei ??? :???:

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Hansa1
    NRK begynner å sende i HD 12 februar eller hva det var....selvfølgelig sammenfallende med starten på OL i Vancouver
    Etterpå vil det være en del egenproduserte programmer....
    Kommer vel Himmelblå blant annet.
    HD sendingene skal sendes på en del operatører, hvertfall rikstv og Canal Digital mener jeg.
    Pr 250110: https://www.canaldigital.no/TV/Nyhet...-har-sett-for/
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Når OL fra Vancouver er i gang i midten av februar, vil NRK gjøre alle direktesendingene fra OL tilgjengelige i HD. Dermed fremskyndes den planlagte overgangen til en teknologi som gir skarpere bilder enn du noen gang før har fått fra NRK.

– Dette gjør vi for å være tidlig ute med HD (High Definition), som åpenbart er det som kommer. NRK har tradisjon for å være den som brøyter vei, og slik blir situasjonen nå også. Sammen med TV 2, som også har startet med HD-sendinger, drar vi det norske tv-publikummet over til HD, sier NRKs kommunikasjonsdirektør Sigurd Sandvin.

OH LORD !!
    Jeg har faktisk ikke ord, tidlig ute, brøyte vei ??? :???:

Det er vel heller ikke riktig å si at alle direktesendingene vil bli sendt i HD. NRK2 sender også direkte samtidig med at det er direktesending på NRK1 ( dvs. forskjellige øvelser). Antar at de mener direktesendingene i NRK1 siden kanalen skal hete NRK1 HD. Da får man håpe på at Eurosport HD ikke har 100% likt valg av øvelser som på NRK1 HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nærmer seg...

Fra Canal Digitals nyheter:

"NRK1 HD blir en "ny" kanal inn i Canal Digital sin kanalliste. For parabol-kunder legger kanalen seg på plass nr 15 og ersatter TV Norge HD som ligger der i dag. TV Norge HD flyttes dermed til plass nr 16 i listen. Kunder med kabel-tv vil få NRK HD på kanalplass nr 13 der du i dag finner SVT 2. For kunder med HD-dekoder vil denne endringen skje automatisk når du skrur dekoderen av og på. Husk at endringer i kanallisten kan påvirke dine personlige favorittlister. Der er fortsatt ikke avklart dato for når NRK1 HD legges ut, og kan søkes inn."

Noen som vet hvordan det går i forhandlingene mellom CD og TV2 om TV2 HD distribusjon?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øbben
    For parabol-kunder legger kanalen seg på plass nr 15 og ersatter TV Norge HD som ligger der i dag. TV Norge HD flyttes dermed til plass nr 16 i listen.
    Vel og bra dette. Men hos meg ligger TVN-HD på kanalplass 8, etter TVN på kanalplass 7...

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekvens på NRK HD da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Vel og bra dette. Men hos meg ligger TVN-HD på kanalplass 8, etter TVN på kanalplass 7...
    Samme her så ble litt merkelig dette?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Frekvens på NRK HD da?
    Samme frekvens som de andre NRK kanalene regner jeg med. 11372V SR=24500 FEC=7/8 DVB-S
    (rundt 15Mbps ledig i transponderen)
    Har ikke startet enda så NRK1 HD vil ikke dukke opp etter kanalsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat NU ser det ut som det ble kjørt kanaloppdatering og NRK HD ligger på posisjon 15. Før lå TV Norge på posisjon 8 for meg, nå ligger den på posisjon 16.

Newcomer Zanto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK HD har også komet på viasat.:wink:

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den e brun.
    Fikk den også på plass 15 men jeg har laget min egen favorittliste B, så nå er den på 1. plass.

Hilsen slostrilen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk scannet den inn på min 7100S, og lagt den sist i lista, så det blir bare et minus-trykk, så er NRK HD der. Har lagt merke til at både Førkveld og Dagsrevyen har utrolig fin oppløsning, så det må nok være testsendinger ute og går, eller kanskje de går glidende over til HD sendinger etter hvert.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Fikk scannet den inn på min 7100S, og lagt den sist i lista, så det blir bare et minus-trykk, så er NRK HD der. Har lagt merke til at både Førkveld og Dagsrevyen har utrolig fin oppløsning, så det må nok være testsendinger ute og går, eller kanskje de går glidende over til HD sendinger etter hvert.
    Det er kun direktesendingene fra OL som sendes i ekte HD i følge informasjonen NRK har kommet med på diverse nettsteder. Alt annet skal være oppskalert SD. Jeg legger også merke til hvor bra førkveld og nyhetene var og flere jeg har snakket med opplever det samme. Det er sikkert benyttet en "state of the art" scaler/deinterlacer og så har de sikkert gode kameraer i studioene.

"NRK1 SD" er betydelig mere "soft" selv om den benytter høyere bitrater enn de fleste andre SD kanalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er kun direktesendingene fra OL som sendes i ekte HD i følge informasjonen NRK har kommet med på diverse nettsteder. Alt annet skal være oppskalert SD. Jeg legger også merke til hvor bra førkveld og nyhetene var og flere jeg har snakket med opplever det samme. Det er sikkert benyttet en "state of the art" scaler/deinterlacer og så har de sikkert gode kameraer i studioene.
    Det er vel Canal Digital som står for oppskaleringen her?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er vel Canal Digital som står for oppskaleringen her?
    Du kan nok være rimelig sikker på at NRK ikke ville overlate noe så viktig for kvaliteten til distributørene. Da ville det vært totalt umulig for NRK å levere lik kvalitet på alle plattformer & distributører.

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •