Irriterer meg grønn på EPG-feil!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Irriterer meg grønn på EPG-feil!

Når vi tegner abonnement på TV-kanaler er EPG en av tinga som følger med. Men jeg er så dritt lei av at dette på mange kanaler alt for ofte er feil! Noe så irriterende som å sette en timer etter EPG for så å oppleve at programmet enten er et annet, er forsinket eller fremskyndet i forhold til den infoen man får, er utrolig irriterende. I 2010 SKAL det ikke være sånn! Men folk er så utrolig dårlige til å si i fra om noe er feil, så selskapene kan bare fortsette med dette. Hvordan kan vi få orden på dette???

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chat med CD nå:

Hei, du snakker med Mikael, hva kan jeg hjelpe deg med?
    17:21 Jeg blir så forbanna på feil i EPG!
    17:21 Hva har skjedd med EPGen?
    17:22 På mange kanaler er det feil program, fei start eller stopptid
    17:22 hvilken mottaker har du?
    17:23 Det har ikke noe med saken å gjøre, for EPG er lik på alle!
    17:23 okai, har du da prøvd å oppdatere EPGen?
    17:23 JA!
    17:24 Og det har vært sånn siden EPG ble satt i drift, det er feil info som går ut/den er ikke oppdatert i forhold til det endelige sendeskjema
    17:25 Dette er ikke noe generelt problem, derfor jeg spør deg om mottaker. For det har kommet en del nye oppdateringer ang EPG.
    17:25 JO, det er et generelt problem! EPG er lik på ALLE mottakere!
    17:26 Okai, for EPGen på min mottaker er helt fin. Viser rett tid og rett program så da lurer på hvordan du kan si at det er likt for alle mottakere?
    17:26 Har du sett på Motors TV for eksempel? Viasat 4?
    17:26 Og kan jeg spørre om hvordan du har oppdatert din EPG?
    17:27 Viasat 4 ser jeg på daglig og denne fungerer.
    17:27 Men jeg sitter å leter etter lignende feil og hva som kan rette det nå..
    17:27 Det er ikke snakk om å FJUNGERE, men å få start og stopptid RIKTIG på programmene!
    17:28 Jeg har satt flere timere på Motors TV i dag, og INGEN av dem er riktige i forhold til EPG
    17:28 Og de siste nettene har ikke Cops stemt på Viasat 4
    17:29 Men denne feilmarginen er den stor? Skal sende en sak videre på EPG for å dobbelt sjekke det så vil ha mest mulig informasjon.
    17:30 Om den er STOR er veldg opp og ned, men selv om jeg setter alle timere med start 1 min før og stopp 10 min etter slutt, er det ALT for ofte feil!
    17:32 Okai, men kan jeg bare spørre om en ting? Har du en HD-PVR dekoder?
    17:32 Jeg har SD-mottakeren deres + Dreambox
    17:33 Jeg skal ta å sende en sak videre på det, men kan jeg få kundenummeret ditt eller noe så jeg kan ta kontakt med deg igjen med svar?
    17:35 Det er på mailadressen rotnok@hotmail.com
    17:36 Okai, og som du også vet så er det ikke lov å bruke Dreambox i Norge?
    17:36 Det er ikke ULOVLIG å bruke dreambox i Norge!
    17:36 Det er heller ikke lovlig, det er lov å kjøpe, men ikke bruke..
    17:37 Nå må du slutte med løgner!
    17:37 Dere har ikke GODKJENT den, men det er ikke det samme som at den er ulovlig å bruke!
    17:38 Dreambox generelt er ulovlig å bruke i Norge, du kan sjekke hvor du vil på nettet og vil finne samme svar hvor som helst.
    17:39 Men jeg tar saken din videre nå og gir deg svar når jeg får svar på EPG spørsmålet.
    17:39 Nei det er bare tull.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreambox er en datamaskin, og ikke noe "snusk" før man bytter ut softwaren.. så den er ikke ulovelig.

Men ser jo ut til at de sjekker opp EPG'en da... Min DB ser ut til å fungere riktig på de fleste kanaler nå iallefall.. men var en stund den hang igjen på noen kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket for noen dager siden med kundeservicen hos canal digital om noenlunde samme problem. Da fikk jeg til svar at dette var en generelt problem som ville bli tatt hånd om i neste oppgradering, dato var ukjent.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Jeg snakket for noen dager siden med kundeservicen hos canal digital om noenlunde samme problem. Da fikk jeg til svar at dette var en generelt problem som ville bli tatt hånd om i neste oppgradering, dato var ukjent.
    Det er ikke et problem som løses med oppdatering, det er et problem der løsningen er å legge inn riktig info i det de sender ut!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om en stor oppdatering i Mars.. men mulig det kun er PVR'ene...

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Chat med CD nå:

[...]
    17:37 Dere har ikke GODKJENT den, men det er ikke det samme som at den er ulovlig å bruke!
    17:38 Dreambox generelt er ulovlig å bruke i Norge, du kan sjekke hvor du vil på nettet og vil finne samme svar hvor som helst.
    17:39 Men jeg tar saken din videre nå og gir deg svar når jeg får svar på EPG spørsmålet.
    Dra til h.. for en frekk holdning. En kan mene hva en vil om CD og måten de vil pushe deres egne bokser på kundene, men å komme med en slik påstand er direkte hårreisende. Uavhengig av hvordan forbrukerrådet og andre instanser ser på saken (dersom de i det hele tatt gjør det ) mht. forsøk på låsing av kort mot mottaker burde en kunne forvente at disse operatørene i det minste holder seg noenlunde saklig og ikke sprer direkte feilinformasjon (les: FUD=Fear, Uncertainty & Doubt) til deres kunder.

Jeg har flere ganger nevnt at jeg har Vantage tuner (sist da jeg ba om nytt kort) og aldri fått et slikt svar.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Informasjonen som CD leggerinn i EPG'en sin kommer jo fra en plass den også, det kan jo tenkes at det er kanalselskapene som slurver her.

EDIT: hvorfor to tråder med samme sak?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahahahha jeg bare elsker de som siter og tar telefonen hos cd og kundeservicen demes

Du så lenge det er ikke en oroginal boks fra CD så er det ikke lov å bruke dem i følge CD sine kilder.

Hvordan i allverden kan en kundebehandler vitte om DM er lov eller ikke å bruke her i Norge, sist jeg sjekket med Tollen var det fult LOVLIG å kjøpe DM 8000 fra Sverige så lenge man betalte MVA/TOLL i Norge.

Hahahahhaha har du hørt noen san tull prat, lov å kjøpe men ikke bruke
    man kan kjøpe en Ferrarri i Norge men den kan du ikke bruke fordi veine våre tilatter kjøring i kun 100KM i timen. CD og de som jobber for CD som leser dette forumen , slutt å løgnene deres vi tror ikke på det.

Har opplevd samme problem med EPG i det siste og har tenkt meg at det kan ha med den nye THOR satelitten som ble send opp nå nylig, har ikke tenkt noen mer over det, men det er godt å se at det er mange som slitter med det.

mvh

'bobi

Chat med CD nå:

.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Informasjonen som CD leggerinn i EPG'en sin kommer jo fra en plass den også, det kan jo tenkes at det er kanalselskapene som slurver her.
    Godt poeng! Det virker også sannsynlig siden det er enkelte kanaler som utmerker seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Dra til h.. for en frekk holdning. En kan mene hva en vil om CD og måten de vil pushe deres egne bokser på kundene, men å komme med en slik påstand er direkte hårreisende. Uavhengig av hvordan forbrukerrådet og andre instanser ser på saken (dersom de i det hele tatt gjør det ) mht. forsøk på låsing av kort mot mottaker burde en kunne forvente at disse operatørene i det minste holder seg noenlunde saklig og ikke sprer direkte feilinformasjon (les: FUD=Fear, Uncertainty & Doubt) til deres kunder.

Jeg har flere ganger nevnt at jeg har Vantage tuner (sist da jeg ba om nytt kort) og aldri fått et slikt svar.

har aldri hatt problemer med holdningen til CDs kundeservice... og jeg har ringt et par ganger pga av irriterende småting... men så prøver jeg jo selv å være hyggelig når jeg snakker med dem...
    kanskje det er det som hjelper? 8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Generelt vil jeg si at man ofte får bedre hjelp på kundeservice når man ikke ringer med en "attitude". Greit nok at man er grinete og kanskje har grunn til det, men det hjelper som regel lite og man får hvertfall ikke god service av det.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    har aldri hatt problemer med holdningen til CDs kundeservice... og jeg har ringt et par ganger pga av irriterende småting... men så prøver jeg jo selv å være hyggelig når jeg snakker med dem...
    kanskje det er det som hjelper? 8)
    Eh. Leste du det jeg skrev? Jeg nevnte at jeg nettopp _ikke_ hadde opplevd dette selv, og derfor reagerte på behandlingen OP fikk. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør her i stedet for å lage en ny tråd.

Har CD HD PVR for satelitt, og er klar over at jeg skal ha coax inn på begge tunere for at den skal virke optimalt. Men EPG`en har virket bare med tuner 1 tilkoblet - nå vises det kun programmer et par timer frem i tid.

Er dette avhengig av hvilken kanal jeg har valgt når jeg går inn i EPG? Eller har de forandret noe de siste dagene?

Har kjøpt en multiband converter - så det ordner seg nok uansett. Har dog ikke montert den da jeg ikke gidder å grave meg frem til parabolen og stå der og fikle med neglsprett og lungebetennelse som resultat 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemet som deg, med samme kobling, har hatt det sånn siden jul.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste software for HDPVR så ble det nødvendig med begge tunere tilkoblet for å kunne motta EPG.
    06. oktober 2009 - Canal Digital NO

På Danske recordere.dk så er det en del som har mistet EPG fra HDPVR (med to tunere tilkoblet). Dette løses ved en nullstilling (opptakene slettes ikke).
    EPG problemer fra CanalDigital ? - recordere.dk forum - Side 1

Jeg har selv kun en LNB tilkoblet min HDPVR og det finnes et triks for å lese inn EPG. For å motta EPG går jeg til kanalnummer 389 og trykker TV Guide for så og vente 30 sekunder. Etter på går jeg ut av TV Guide. Da har HDPVR lagret EPG. Da fungerer EPG på alle kanaler såvidt jeg kan se.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chat med CD nå:

17:21 Jeg blir så forbanna på feil i EPG!
    17:21 Hva har skjedd med EPGen?
    17:22 På mange kanaler er det feil program, fei start eller stopptid
    17:22 hvilken mottaker har du?
    17:23 Det har ikke noe med saken å gjøre, for EPG er lik på alle!
    17:23 okai, har du da prøvd å oppdatere EPGen?
    17:23 JA!
    17:24 Og det har vært sånn siden EPG ble satt i drift, det er feil info som går ut/den er ikke oppdatert i forhold til det endelige sendeskjema
    17:25 Dette er ikke noe generelt problem, derfor jeg spør deg om mottaker. For det har kommet en del nye oppdateringer ang EPG.
    17:25 JO, det er et generelt problem! EPG er lik på ALLE mottakere!
    17:26 Okai, for EPGen på min mottaker er helt fin. Viser rett tid og rett program så da lurer på hvordan du kan si at det er likt for alle mottakere?
    17:26 Har du sett på Motors TV for eksempel? Viasat 4?
    17:26 Og kan jeg spørre om hvordan du har oppdatert din EPG?
    17:27 Viasat 4 ser jeg på daglig og denne fungerer.
    17:27 Men jeg sitter å leter etter lignende feil og hva som kan rette det nå..
    17:27 Det er ikke snakk om å FJUNGERE, men å få start og stopptid RIKTIG på programmene!
    17:28 Jeg har satt flere timere på Motors TV i dag, og INGEN av dem er riktige i forhold til EPG
    17:28 Og de siste nettene har ikke Cops stemt på Viasat 4
    17:29 Men denne feilmarginen er den stor? Skal sende en sak videre på EPG for å dobbelt sjekke det så vil ha mest mulig informasjon.
    17:30 Om den er STOR er veldg opp og ned, men selv om jeg setter alle timere med start 1 min før og stopp 10 min etter slutt, er det ALT for ofte feil!
    17:32 Okai, men kan jeg bare spørre om en ting? Har du en HD-PVR dekoder?
    17:32 Jeg har SD-mottakeren deres + Dreambox
    17:33 Jeg skal ta å sende en sak videre på det, men kan jeg få kundenummeret ditt eller noe så jeg kan ta kontakt med deg igjen med svar?
    17:35 Det er på mailadressen rotnok@hotmail.com
    Neste gang du snakker med noen av de KOMPETENTE kundebehandlere hos CD , kan du spørre dem vennlig hvilken paragraf fra den norske lov de refererer til når de informerer deg at Dreambox er ulovlig å bruke i Norge ?
    Men det er allikevel skremmende at mange potensielle nye satellitt brukere blir misinformert på eksakt samme måte og de tar denne påstand på alvor.
    Det er også offentlig hemmelighet at den høyt respektive TV provideren har
    "anbefalt" seriøse elektronikk utsalgssteder å IKKE ta inn Dreambox produketer til salgs for å unngå å miste samarbeidsavtalen med CD . Vi i Norge er generelt veldig glad i monopol av alle slags : Vinmonopol , Tv monopol m.m . ....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Vi i Norge er generelt veldig glad i monopol av alle slags : Vinmonopol , Tv monopol m.m . ....
    Ja, vi har vinmonopol. Men hvilke andre monopol sikter du egentlig til som vi er så glade i? "TV monopol", hva er det? Det finnes flere programleverandører på flere forskjellige plattformer. Hvordan blir dette et monopol?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel et monopol fordi Telenor/Viasat er aktører i både rikstv, kabeltv og parabol. Om man sammenligner priser og tjenesteutvalg på de forskjellige plattformene er det ingen tvil om at det foregår et utstrakt samarbeid for å differensiere tilbudet på de ulike plattformene, unngå priskrig på overlappende tjenester og samtidig selge deg mest mulig TV i form av pakkeløsninger. Om man ser på prisene har de de stort sett vært stabilt stigende, på tross av innføring av bl.a. Riks-TV og i mer begrenset grad IP-TV.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Info:

Jeg snakket med en teknikker rett før helga.. Om problemer med HD-PVR boksen.
    Noe som bekrefter en mistanke jeg har hatt over lengre tid.
    Forklarte han alle problemer og hvor tafatt kundeservice er. Da slipper han bomba.. CD bruker et innleid firma som sitter å svarer telefonen og spør kunden utifra en liste med spørsmål. De bruker altså et manus på samme måte som om de hadde jobbet på aftenpostens telefonsalg.

De kan ikke noe som helst om det produktet de "skal hjelpe" oss med.
    Så neste gang jeg må ringe kundeservice så skal jeg kreve å få snakke med en som er teknisk utdannet til å svare på problemene. For hver gang så setter jeg fast den ansatte når jeg begynner å forklare hva som er galt. De prøver hardt å finne ut av hva som er galt.. nesten så man hører de bla i manuset sitt. finner de ikke dette i manuset så er det ikke en feil. utrolig nok..

Så neste gang dere ringer så tenk på det at dere antakeligvis sitter med høyere kunskapsnivå om produktet enn det den som svarer på dette daglig gjør.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •