Irriterer meg grønn på EPG-feil! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har dere epg for tv2? Det har jeg aldri hatt

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Det blir vel et monopol fordi Telenor/Viasat er aktører i både rikstv, kabeltv og parabol.
    Ja, klart det....
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Om man sammenligner priser og tjenesteutvalg på de forskjellige plattformene er det ingen tvil om at det foregår et utstrakt samarbeid for å differensiere tilbudet på de ulike plattformene, unngå priskrig på overlappende tjenester og samtidig selge deg mest mulig TV i form av pakkeløsninger. Om man ser på prisene har de de stort sett vært stabilt stigende, på tross av innføring av bl.a. Riks-TV og i mer begrenset grad IP-TV.
    En monopolist har vel ingen å drive prissammarbeid med?....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Til Info:

Jeg snakket med en teknikker rett før helga.. Om problemer med HD-PVR boksen.
    Noe som bekrefter en mistanke jeg har hatt over lengre tid.
    Forklarte han alle problemer og hvor tafatt kundeservice er. Da slipper han bomba.. CD bruker et innleid firma som sitter å svarer telefonen og spør kunden utifra en liste med spørsmål. De bruker altså et manus på samme måte som om de hadde jobbet på aftenpostens telefonsalg.

De kan ikke noe som helst om det produktet de "skal hjelpe" oss med.
    Så neste gang jeg må ringe kundeservice så skal jeg kreve å få snakke med en som er teknisk utdannet til å svare på problemene. For hver gang så setter jeg fast den ansatte når jeg begynner å forklare hva som er galt. De prøver hardt å finne ut av hva som er galt.. nesten så man hører de bla i manuset sitt. finner de ikke dette i manuset så er det ikke en feil. utrolig nok..

Så neste gang dere ringer så tenk på det at dere antakeligvis sitter med høyere kunskapsnivå om produktet enn det den som svarer på dette daglig gjør.
    Sånn som dette har det jo vært hos alle slike selskap i mange år.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Men EPG`en har virket bare med tuner 1 tilkoblet - nå vises det kun programmer et par timer frem i tid.
    Tror det har skjedd noe ifm flytting av kanaler til Thor6. Denne transponderen er spesifisert som bærer for EPG. EPG sendes ukryptert så det er relativt enkelt å dumpe rådata med testutstyr. Ved litt ettersyn av disse synes det nå som om EPG (SID 1021 og 1022) nå bare har data for noen få timer fremover. Tilsvarende SID på Thor2 hadde data for 7 dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    I siste software for HDPVR så ble det nødvendig med begge tunere tilkoblet for å kunne motta EPG.
    06. oktober 2009 - Canal Digital NO

På Danske recordere.dk så er det en del som har mistet EPG fra HDPVR (med to tunere tilkoblet). Dette løses ved en nullstilling (opptakene slettes ikke).
    EPG problemer fra CanalDigital ? - recordere.dk forum - Side 1

Jeg har selv kun en LNB tilkoblet min HDPVR og det finnes et triks for å lese inn EPG. For å motta EPG går jeg til kanalnummer 389 og trykker TV Guide for så og vente 30 sekunder. Etter på går jeg ut av TV Guide. Da har HDPVR lagret EPG. Da fungerer EPG på alle kanaler såvidt jeg kan se.
    Vi har prøvd oss på trikse ditt, men får ikke frem kanal 389, hopper rett til 211

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MikMek
    Vi har prøvd oss på trikse ditt, men får ikke frem kanal 389, hopper rett til 211
    Kanal389 var fra Thor3. Nå er det ikke CD kanaler lengre på Thor3.

Jeg gjør det på en ny måte nå som funker. Går til Discovery World og setter så boksen i standby. Deretter i online og så venter jeg 10-20 sekunder før jeg trykker på TV Guide. Det funket nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Chat med CD nå:

Hei, du snakker med Mikael, hva kan jeg hjelpe deg med?
    17:21 Jeg blir så forbanna på feil i EPG!
    17:21 Hva har skjedd med EPGen?
    17:22 På mange kanaler er det feil program, fei start eller stopptid
    17:22 hvilken mottaker har du?
    17:23 Det har ikke noe med saken å gjøre, for EPG er lik på alle!
    Viss jeg hadde vært kundebehandler hos canal digital hadde det tatt meg så lang tid å finne ut at kunden ikke var ute etter å få hjelp.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •