Nye IpBox 9900 HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye IpBox 9900 HD

Ser det lanseres en ny ipbox for 2010, og x-sat.no fører denne, noen som har studert denne, og hva som er hovedendringene på denne kontra 9000Hd?

Må handle tuner snart, men bør jeg vente på 9900?

Mvh
    C

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Ser det lanseres en ny ipbox for 2010, og x-sat.no fører denne, noen som har studert denne, og hva som er hovedendringene på denne kontra 9000Hd?

Må handle tuner snart, men bør jeg vente på 9900?

Mvh
    C
    IPBox slipper sine mottakere ca 2 år før softwaren er ferdig..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det er nå en annen side av saken, men langt fra det jeg lurte på...

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Omtent som Canal digital da........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå en annen side av saken, men langt fra det jeg lurte på...
    Om du ikke gjør noe av å sitte med et betaprodukt i 2 år som ikke virker som det skal så er det sikkert greit...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke gjør noe av å sitte med et betaprodukt i 2 år som ikke virker som det skal så er det sikkert greit...
    Hva er det mest fremtidsrettede innen linux pvr bokser da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det mest fremtidsrettede innen linux pvr bokser da?
    Det er vel ingen forunt å vite, men selv har jeg DM8000 og det er midt i blinken for meg! Har hatt DM tidligere uten å vere fornøyd, men denne er helmaks!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på om 9900 blir basert på enigma2 software, og ikke dgs. har selv en ipbox 9000hd, og jeg syndes at det har godt rimelig seint med firmware på denne ihverfall.
    mye som ikke fungerer ordenlig ennå, hatt den i 2år nå, ikke bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regors5
    lurer på om 9900 blir basert på enigma2 software, og ikke dgs. har selv en ipbox 9000hd, og jeg syndes at det har godt rimelig seint med firmware på denne ihverfall.

Nye AB IPbox 55,99, 9900 og 9900 plus kommer med Enigma2 fra fabrikken
    har forhånds bestillt en jeg også.

Hvilken problemer har du med din AB Pbox 9000 nå da ?

Godt Nytt År alle sammen

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Nye AB IPbox 55,99, 9900 og 9900 plus kommer med Enigma2 fra fabrikken
    har forhånds bestillt en jeg også.

Hvilken problemer har du med din AB Pbox 9000 nå da ?

Godt Nytt År alle sammen

mvh

bobi

Noen som vet om Enigma 2 støtter opptak fra 2 hd kanaler samtidig?

Mvh
    C

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du sitterte meg så svarer jeg også :-)
    har ikke noen informasjon om det, men regner med at det kommer om det ikke er fra første stund. Enigma2 skal takle opptakk fra 2 kanaler fint , men om den takler det fra 2 HD kanaler er litt tidlig å si

skal høre om dem på x-sat.no har noen mer info om det, sist jeg snakket med dem å ble jeg fortalt at dem får ikke noenmer info fram til 06 Jan

Noen som vet om Enigma 2 støtter opptak fra 2 hd kanaler samtidig?

Mvh
    C

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du støtte dette med noen bevis ?
    AB COM er det vel du snakker om her :-) tror har hatt IPbox siden 2006 jeg har ikke opplevd noen problemer med dem, fra IPbox 200 som jeg hade først til 422, til 900 og sist 9000, alt har fungerer feilfri her.
    Software kommer altid før boksen er på markede, og dem utgir det de lover, ikke fra første dag, men kan ikke si at dem ikke oppdaterer, alle oppdateringer har så mye forbedringer.

DMM hehehe nei takk, DM 8000 koster 10 000 kr da, er den hvert pengene ?
    dessuten det tar cirka 3 år før DMM sliper ut produktene sine og når dem endelig har slupett ut så er dem ikke ferdig utviklet heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enigma2 på nye ipbox kommer nok til og fungere mye bedre en det gjør idag på 9000 o.s.v. nye ipboxene er bedre tilpasset enigma2 hardware messig, nå har de laget box til enigma2 og ikke omvent, vis jeg har skjønt dette riktig, det har nok sikkert ikke vært helt enkelt med overgang til hd på linux tunerne, de nye boxene blir nok vesentlige mye bedre vil jeg tru...så da blir det vel snart ny tuner etterhvert....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enigma2 HD

Har forhåndsbestillt denne boksen, og venter i spenning på når den kan leveres, men i mellomtiden lurer jeg litt på dette imaget som ligger på, Enigma2 HD (iflg abipbox.com)

Det er vel ingen som vet hvem som står bak dette imaget, slik at en kan google litt og finne noe info om det?

Det er vel kanskje for mye forlangt at noen vet dette, men hvilket team er lengst fremme, og mest sannsynlig sammarbeidspartner med Ab-Com tror dere?

Fint om noen har noen linker til litt screenshots, info om plugins mm.

Hva slags addons/plugins bruker dere?

Bobi: fikk du noe napp når du snakket med x-sat?

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

enigma2 til ipbox 9900 er jeg ganske sikker på blir laget av sf team ihverfall grunnstammen ikke sifteam. som er lett og forveksle med. sf team er de som laget enigma til dreambox jeg trur enigma2 til ipbox 9900 blir veldig bra etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heheh ja, Enigma2 for AB IPbox er utviklet av SF TEAM fra Slovakia/Chekia
    dem utviklet en av nesten første Enigma1 til Dreambox også, og har vart på bannen i mange år. Jeg også tror at den nye boksen skal vare bedre med bedre mine i flashen også.

nei har ikke ringt dem igjen dessverre, men skal høre med dem i morn, og se om dem har fått noen svar om leveringstiden, beggyner å bli litt san nå at nesten kan ikke vente lenge

mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regors5
    Hei,
    Har bestilt selv minste utgave 99 HD for finne ut om det lønne seg å spandere ekstra kroner på den store bror senere.
    Når det gjelder programvaren og hardvaren fikk jeg følgende mail fra Maxsat.no
    Siterer "...Modellene 9900 og 99 produseres ikke lenger hos DGStation i Korea,
    ABCom har valgt heldigvis denne gang en annen produsent av hardvaren....." sitat slutt.
    Jeg regner med at dagens DGS baserte image skal ikke kunne brukes med den nye hardvare platformen til IPBox 9900 og 99 HD.

Finner ikke noe sted på nett ( forum ) info eller beta test av disse ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant at de nye boksene kommer med Enigma2. Mulig jeg revurderer hd-boikotten min da - såfremt det går greit med parringen av CD-kort.

Har en Relook som nr.2-tuner hjemme, og dgs-softwaren til den er ekstremt mye dårligere enn Enigma når det gjelder brukervennlighet (i mine øyne). I tillegg kræsjer den ofte og har enkelte mangler med tanke på EPG. Men etter at jeg installrte ABcom sin Enigma på den har den fungert knirkefritt (dog kun med 1 tuner).

Jeg har fulgt med lenge på software-utviklingen til Ipbox 9000hd, men etter å ha vært aktiv leser på diverse fora i 2 år uten at de mest elementære tingene var på plass med et enkelt image ga jeg opp.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Interessant at de nye boksene kommer med Enigma2. Mulig jeg revurderer hd-boikotten min da - såfremt det går greit med parringen av CD-kort.

Har en Relook som nr.2-tuner hjemme, og dgs-softwaren til den er ekstremt mye dårligere enn Enigma når det gjelder brukervennlighet (i mine øyne). I tillegg kræsjer den ofte og har enkelte mangler med tanke på EPG. Men etter at jeg installrte ABcom sin Enigma på den har den fungert knirkefritt (dog kun med 1 tuner).

Jeg har fulgt med lenge på software-utviklingen til Ipbox 9000hd, men etter å ha vært aktiv leser på diverse fora i 2 år uten at de mest elementære tingene var på plass med et enkelt image ga jeg opp.
    Ja , du får ikke både pose og sekk , ingen mottaker er perfekt ,til og med Dreambox er ikke 100% feilfri.
    Når det gjelder IPbox 9000 HD , må jeg bare konstatere at tross alle problemer med undertekst er bilde kvaliteten på denne faktisk bedre enn DM 8000 som koster dobbelt. Nå snakker jeg om DGS baserte image , ikke Enigma 2. Har lest på div. fora at grunnen for dårligere video kvalitet ligger i driverne til selve Enigma2 , som forklarer hvor bildet blir dårligere på IPbox 9000 , når man flasher boksen med Enigma 2 basert image. Hvis man er ikke opptatt av tillegg programvare ( addons ) , streaming m.m. , men konsentrerer seg om å se på TV er faktisk IPbox 9000 en helt grei mottaker .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Ja , du får ikke både pose og sekk , ingen mottaker er perfekt ,til og med Dreambox er ikke 100% feilfri.
    Når det gjelder IPbox 9000 HD , må jeg bare konstatere at tross alle problemer med undertekst er bilde kvaliteten på denne faktisk bedre enn DM 8000 som koster dobbelt. Nå snakker jeg om DGS baserte image , ikke Enigma 2. Har lest på div. fora at grunnen for dårligere video kvalitet ligger i driverne til selve Enigma2 , som forklarer hvor bildet blir dårligere på IPbox 9000 , når man flasher boksen med Enigma 2 basert image. Hvis man er ikke opptatt av tillegg programvare ( addons ) , streaming m.m. , men konsentrerer seg om å se på TV er faktisk IPbox 9000 en helt grei mottaker .
    IPBox 9000 er overhodet ikke bedre enn DM8000! Jeg har hatt dem begge 2, og DM8000 er L A N G T forran IPBox 9000 i ALT!

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •