Nye IpBox 9900 HD - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 223
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Lave. Har ikke lov til å gi det ut enda, men det er spørs hvem som skal ha det da, er du en Utvikler gjerne ta kontakt. E1 er ikke slupet ut til publikum pga det er en del tin som ikke er ferdig enda , men det er ikke lenge til vi kommer til å se det.

Enigma1 og Combo e1/e2 er ikke slupett ut enda, jeg har fått den via AB COM utviklere og jobber med dem får å få fikset Kabel tuner problemen dem har her i Norge.

Jeg vet at snart komer det også Enigma2 med Kabel Tuneren fikset, tester nå om dagen dette og vi er på go vei :-), nå fungerer den men for 30 min om gangen, så rebooter boksen, men fra ingenting er det nå mulig å bruke Kabel tuneren :-) tester her med GET

ENIGMA1 er mye raskere en E2 syns jeg da.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tilslutning til nas server

Hej

Hvordan slutter jeg min ip 9900 til min nas server på netværket ?

Hilsen

Lave

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte litt på de nye ipboxene, jeg har lyst å bytte ut min trofaste dm600s. Prøvde å bytte den ut med en ipbox 91hd, men som så mange andre opplever jeg at softwaren ikke holder mål. Ser ut som trenden fortsetter for ipbox med de nye modellene også, så da er det kanskje vu+ som må testes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Jeg lurte litt på de nye ipboxene, jeg har lyst å bytte ut min trofaste dm600s. Prøvde å bytte den ut med en ipbox 91hd, men som så mange andre opplever jeg at softwaren ikke holder mål. Ser ut som trenden fortsetter for ipbox med de nye modellene også, så da er det kanskje vu+ som må testes.
    Har vært innom Ipbox jeg også, og aldri mer...
    Har nå Vu+ Duo, har hatt den i 1,5 år og har aldri hatt en mer stabil boks.:-D
    Ser Duo'n nå koster rett over 3000,-, og Solo'n omtrent 2000,-.
    Gode kjøp begge to, kan ikke bli feil.

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MachIII har du testet de nye IPboxene da, IPbox 55/99/9900
    Jeg har 9900 med twin sat og kan ikke si meg enig at dem er dårlig, om man skal velge Bilde kvalitett foran alt annet så vil jeg anbefale en IPbox av den nye typen.

Stabilt som bare det, har EPG 1 uke , leser Conax kort ret uta av boksen, funker med PIP uten noen problem, bruker man Mgcamd og news så er boksen meget stabilt, og ikke minst har man tålmodighet å sette opp OSCAM så er boksen perfect etter det.

Jeg har tenkt mange ganger å bytte til noen annen boks , men skal man se Futball i bra bilde kvalittet så er det en IPbox man bør gå for. I kjellerstua bruker jeg denne boksen hver gang det er Futball, mens fruen i huset ser på CT ET9000 og vu+ i barne rom er ikke så dumt heller.

IPbox syns jeg slår alle når det kommer til bilde kvalitett, dessverre syns jeg at det er nesten ingen linux boks som kan matche bilde kvalitteten til IPbox.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    MachIII har du testet de nye IPboxene da, IPbox 55/99/9900
    Jeg har 9900 med twin sat og kan ikke si meg enig at dem er dårlig, om man skal velge Bilde kvalitett foran alt annet så vil jeg anbefale en IPbox av den nye typen.

Stabilt som bare det, har EPG 1 uke , leser Conax kort ret uta av boksen, funker med PIP uten noen problem, bruker man Mgcamd og news så er boksen meget stabilt, og ikke minst har man tålmodighet å sette opp OSCAM så er boksen perfect etter det.

Jeg har tenkt mange ganger å bytte til noen annen boks , men skal man se Futball i bra bilde kvalittet så er det en IPbox man bør gå for. I kjellerstua bruker jeg denne boksen hver gang det er Futball, mens fruen i huset ser på CT ET9000 og vu+ i barne rom er ikke så dumt heller.

IPbox syns jeg slår alle når det kommer til bilde kvalitett, dessverre syns jeg at det er nesten ingen linux boks som kan matche bilde kvalitteten til IPbox.

mvh

bobi
    Neida, har bare hatt Cuberevo(Ipbox 9000HD) selv, og jeg prøver dessuten å hjelpe noen venner som har Cubervo 250HD til å få en noenlunde stabil boks.
    Foreløpig(og sansynligvis for alltid) er dette bare mulig med E2 image, og da mister man jo også den gode bildekvaliteten som egentlig er den eneste fordelen med disse boksene...
    Synes ikke CRI fortjener min tillit med å kjøpe enda en boks fra dem etter den erfaringen jeg har gjort til nå.
    Dette er hva "Arvy" over på Denktenk svarer på mine spørsmål angående bugs på timeshift, epg, undertekster, dual dekoding osv. på Cuberevo'ene:

"Well, make sure you don't forget that E2 has nothing to do with CRI, E2 is basically a Tideglo party.

And about driver fixes by CRI, this is difficult as they use a part of a driver made by STM (for recording, timeshift etc), and STM doesn't want to release the sources to that part of the driver (to protect their work.....), so CRI is depending on the willingness of STM to fix that (and I say willingness, as the fixes have nothing to do with CRI paying money for fixes in that part of the driver, sometimes STM simply doesn't want to fix issues for whatever reasons, very annoying). On the biggest part of the drivers and the application level, CRI of course can fix a lot of issues, but it apparently takes a lot of time to do that. And remember that CRI developers cannot receive any of the channels we have here in europe, making it even harder as the issues simply might work with their provider (EPG, subs etc).

E2 could be much better I suppose, if Tideglo would care to share the sources to his drivers, but he doesn't do that, so you are stuck with his willingness to fix issues on the driver level. On app level the teams can do some work as long as no fixes in the drivers are needed. Also the firmware on the video st231 should be improved as I hear sounds of less image quality, but for that Tideglo is depending on STM, who of course won't do that for him.

So both E2 and CRI images are depending on the willingness of other people, this is a bad dependency however. Not much to do about it I am afraid."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye ipboxene er kommet, mens problemene på de gamle boksene enda ikke er fixet. Når neste generasjon er i hyllene så blir vel sjangsen for god software til de gamle boksene bare enda mindre. Og historien har ofte en tendens til å gjenta seg. Derfor er jeg veldig skeptisk til ipbox. Kjedelig å sitte med en box som aldri funker som man vil den skal, og som ikke er til å stole på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheh jo da, men hadde du lest lit rund så hadde du forstått at IPbox 91,900,910 og 9000 har ingen ting felles med IPbox 55, 99 og 9900, det er 2 helt forskjelige bokser, jo dem er fra samme leverandør men de eldre modelene er levert av DGS som også kontrolerer Softwaren, mens IPbox 55,99,9900 er egen produsert av ABCOM og Softwren er også levert av dem, dessuten de gamle IPboksene har DGS software mens de nye boksene kommer levert med ENIGMA2 rett fra fabriken :-)

Det blir levert forsatt software til de eldre boksene og utviklingen er der enda, ikke i så stor grad men det utvikles og leveres software enda.

IPbox er trenge med Software levering, men spørs hva man skal ha av softwaren også, er det 1000 software så den holder de fleste okupert med å programere sine bokser, eller er massen intresert i å ha en boks dem kan se på TV, og som vi ser her, så er massen kun intresert å se på TV og dem bryr seg ikke so mye om software. så lenge en software kjører 90% så er alle fornøyd tror jeg, ellers så vet jeg ikke om det fins en boks på markedet som er 100% bugfri.

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    De nye ipboxene er kommet, mens problemene på de gamle boksene enda ikke er fixet. Når neste generasjon er i hyllene så blir vel sjangsen for god software til de gamle boksene bare enda mindre. Og historien har ofte en tendens til å gjenta seg. Derfor er jeg veldig skeptisk til ipbox. Kjedelig å sitte med en box som aldri funker som man vil den skal, og som ikke er til å stole på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IPbox er trenge med Software levering, men spørs hva man skal ha av softwaren også, er det 1000 software så den holder de fleste okupert med å programere sine bokser, eller er massen intresert i å ha en boks dem kan se på TV, og som vi ser her, så er massen kun intresert å se på TV og dem bryr seg ikke so mye om software. så lenge en software kjører 90% så er alle fornøyd tror jeg, ellers så vet jeg ikke om det fins en boks på markedet som er 100% bugfri.

mvh

bobi
    Det var nettopp det jeg ville ha, en enkel og grei boks som familien kunne bruke, uten masse plugins og greier.
    Men når ikke tekstingen virker(eller i beste fall kommer 3 sekund for tidlig), epg'en har sånn halvveis-løsning(men sliter med altfor lite innebygd minne),
    timeshift fungerer ikke(må være slått av i menyen for å få en stabil boks),
    og opptak ofte er tomme(end of file)
    så er det ikke en grei boks lenger.
    Holdt på med Cuberevo'en i ett langt, frustrerende år, prøvde alt som var av software, og når noen bugs ble fikset så dukket gjerne bugs fra forrige image opp igjen.
    3 år siden Cuberevo kom på markedet, og etter det jeg vet så fungerer fortsatt ikke teksting, timeshift og opptak 100%.
    Ser at PGI har en slags løsning på epg i siste image, men vet ikke åssen det fungerer...
    Jeg har jo heldigvis Vu+ i dag, som er 100% problemfri!:-D

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MachIII du snakker om de gamle modelene her mens jeg snakker om IPbox de nye modelene.

Jo da Timeshift fungerer kanon med IPbox 900 her hos meg, og jada EPG fungerer utmerket her også uten noen ekstra i det heletatt, bare gå til NRK kanalene som er i HD så har du 1 ukes EPG hva er da det som ikke fungerer ?

Får å si det slikt har du ingen bugs på VU+

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MachIII du snakker om de gamle modelene her mens jeg snakker om IPbox de nye modelene.

Jo da Timeshift fungerer kanon med IPbox 900 her hos meg, og jada EPG fungerer utmerket her også uten noen ekstra i det heletatt, bare gå til NRK kanalene som er i HD så har du 1 ukes EPG hva er da det som ikke fungerer ?

Får å si det slikt har du ingen bugs på VU+

mvh

bobi
    Joda, jeg snakker om den gamle Ipboxen, og det var jo Abcom som leverte software til den også, selv om det eneste de vel gjorde var å forandre navnet på DGS sin software...
    Kan godt være Ipbox har snudd totalt og blitt kjempegode på å levere software/fikse bugs, men som sagt, de har fortsatt sin gamle modell på markedet som de kanskje burde ha fikset softwaren til først...
    Når du snakker om å gå til NRK HD så tenker du selvfølgelig på CD's epg, og ikke Viasat som det jo var størst problemer med?
    Edit: Sorry for å gå offtopic @bobi, men det var jo @bo1e som lurte på en annen boks, så ville bare dele med min erfaring.
    Har ikke hatt 900-modellen, tror kanskje det er mindre problemer med denne siden det er innebygd hdd og ikke to tunere?
    Min kjennskap er til Cuberevo(to tunere) og Cuberevo 250HD(ekstern hdd).

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Webcontrol

Mit problem er at jeg kan åbne webcontrol på min computer og skifte kanaler m.m. - men kan ikke streame fra den. Jeg benytter vlc.

Hilsen
    Lave

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld. Kommet noe lengre med CD kabelnettet og ipbox hd serien? Fungerer alt nå?

Edit: På AB IPBox 99HD, har softwaren påminnelse ved bruk av EPG. Som den gode gamle Force tuneren jeg hadde i min tid, at jeg ble påminnet at "dette programmet begynner om 1 minutt på NRK1" for eksempel når jeg så på andre kanaler.

Takk takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til både deg og alle andre som har en Cabel tuner i deres IPbox 9900
    leger her en IPK fil som må instaleres manualt via manual install menyen.

vennligst test og skriv tilbake meling her, denne ipk filen må brukes kun med software datert 20110628 for IP9900, har ikke testet denne i 99 modelen så kan ikke svare om det, test og skriv her deres fun, bugs og andre ting som kan vare feil kan retes før neste release av image

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    God kveld. Kommet noe lengre med CD kabelnettet og ipbox hd serien? Fungerer alt nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet dvb-c, men får den ikke til å finne noen kanaler på CanalDigital.

ipbox /> w_scan -c NO
    w_scan version 20110502 (compiled for DVB API 5.1)
    using settings for NORWAY
    DVB cable
    DVB-C
    frontend_type DVB-C, channellist 7
    output format vdr-1.6
    Info: using DVB adapter auto detection.
    /dev/dvb/adapter0/frontend1 -> DVB-C "NXP TDA10023 DVB-C": good :-)
    Using DVB-C frontend (adapter /dev/dvb/adapter0/frontend1)
    -_-_-_-_ Getting frontend capabilities-_-_-_-_
    Using DVB API 5.1
    frontend 'NXP TDA10023 DVB-C' supports
    INVERSION_AUTO
    QAM_AUTO not supported, trying QAM256 QAM64.
    FEC_AUTO
    FREQ (47.00MHz ... 862.00MHz)
    SRATE (0.500MBd ... 8.000MBd)
    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
    searching QAM256...
    73000: sr6900 (time: 00:00) . 73000 6900000 FEC_AUTO QAM256 INVERSION_AUTO
    sr6875 (time: 00:03) . 73000 6875000 FEC_AUTO QAM256 INVERSION_AUTO

81000: sr6900 (time: 00:07) . 81000 6900000 FEC_AUTO QAM256 INVERSION_AUTO
    sr6875 (time: 00:11) . 81000 6875000 FEC_AUTO QAM256 INVERSION_AUTO

113000: sr6900 (time: 00:14) . 113000 6900000 FEC_AUTO QAM256 INVERSION_AUTO
    sr6875 (time: 00:18) . 113000 6875000 FEC_AUTO QAM256 INVERSION_AUTO

Endret i /etc/tuxbox/cables.xml og la inn info for CanalDigital, uten at det hjalp.

Er det noen som har tips for hvordan jeg kan komme videre?

Gizze

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har utførte en del tester her også, har GET her, jeg fikk ikke søkt inn noen som helst kanaler til å starte med, så brukte jeg Blind scan og så komm kanalene inn som bare det, men det tok gjammen langt tid til den var ferdig.

Snakket med utvikler her om dagen, og jeg har opplyst om et par problemer jeg fant, dem jobber med sakken forsatt og prøver å rette opp, men det å snakke med Koreanere er ikke lett og det tar laaaaaangt tid for dem gjør noen :-(

Prøv å søke med Blind scan og la meg høre :-) du kan sende PM gjerne skriv dinne problemer eller fun på Engelsk så kan jeg videre sende dem til Korea.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet også med Blind Scan uten å finne noen kanaler. Hvilke innstillinger bruker du med Blind Scan og måtte du endre på noen filer før du fikk det til å virke?

Gizze

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizze
    Testet også med Blind Scan uten å finne noen kanaler. Hvilke innstillinger bruker du med Blind Scan og måtte du endre på noen filer før du fikk det til å virke?

Gizze
    Endret til
    Country Germany
    Use extended symbolrate list = yes
    enable QAM128 = no

Manual scan
    Type of scan = Complete
    Network scan = yes

og da fant jeg kanalene. Scan tok lang tid ( et par timer) og hvis man sitter
    og følger med på prosessen, så ser man ved noen få frekvenser at det står OK i 3-4 sekunder (jeg fikk det ved 338000&546000)

Dette ser bra ut for øyeblikket :razz:

Gizze

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre som har problem med Timeshift på siste release (2011-06-29)?
    Det virker OK på release 2011-05-26 og tidligere.

Gizze

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet timeshift her så kan ikke sbvare egentlig, men ta kontakt med abcom directe og si ifra om dette, eller vent til mandag så skal jeg sende mail til Korea direkte til teknikere så får vi krysset fingerene at dem gjør fiksene fort.

Har du testet noen mer av kabel delen ? fungerer TV kanaler normalt hos deg ? har du bilde på HD kanaler ?
    her hos meg med GET funka det ikke så bra og jeg har frys på HD kanaler meget ofte og da blir tvunget til å starte Emu på nytt hver gang bilde henger. Vet ikke om dette har noen med DVB-C driverne å gjøre eller om det er emulatoren som tuler med GET korte jeg har, vet at denne kortet fungerer kun på IPbox 910 uten noen problemer men har ikke fåt denne kortet til å fungere på andre bokser uten noen problemer.

Vennligst la meg høre om CD Kabel kanalene fungerer problem fritt hos deg

mvh

bobi

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •