Nye IpBox 9900 HD - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 223
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehehe alle gjør en liten feil da
    Jeg har fått tilbake min IPbox9900 og nå er jeg meget meget fornøyd
    Nå fungerer boksen slikt den skal.

Med HDD integrert, med kortleser fikset, med opptakk, og med både CD og Via kort som leses uten noen problem lenge

skal kosse meg med å teste den enda mer til uka, da jeg har par dager fri :-)

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Skal kjøpe meg en ny HD-boks og ser på Ipbox 9900 HD og VU+ duo. Etter det jeg har skjønnt så har Ipboxen litt bedre bilde en Vu+'en (selv om smaken er som baken), så den ligger best ann foreløpig. Det jeg imidlertid lurer på er tilleggsprogrammene på denne. Er nybegynner på slike type bokser, men her en kompis som kjører en Katherin boks, men han har ikke teksting av programmer/filmer. Er det slike tilleggsprogrammer til Ipbox'en? Hva med EPG og tekst tv?
    Leste også om noen som hadde problemer med opptak på den ene tuneren, mens de så på den andre? Er dette et generelt problem? Er det mulig å ta opp fra begge tunerene samtidig? Er du da avhengig av to HD'er...

Tusen takk!
    Håper på tilbakemeldiger

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok for de som ikke liker Blommstre / Flower designet på front panelet så kommer det snart en IPbox 55,99 og 9900 uten blommstrer foran.

jeg ser også at abipbox.com har en Norsk side nå, er det noen som vet hva som er på gang ?? Kult at AB COM har tenkt på vår marked da.

Mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter igjen for de som har bakkenett tuner.
    Endelig mange dagers samarbeid med ABCOM utviklere har det nå kommet en Beta software som fungerer med Lyd på bakkenett
    Jeg har nå en software som jeg driver og tester, men den er ikke 100 % ferdig enda, litt mer jobb gjenstår å bli gjort og da regner jeg med at det kommer en ny software om ikke so mange dager.
    Jeg har blitt lovet en ny IPbox 9900 Pluss uten blomster foran, ABCOM har lovet det siden jeg har hjulpet dem så mye med nye driverne :-)

Nye drrivere til kortleser er undeveis, og Kabel delen også kommer rett ertter det

Det fins en software på satupdate.net som har støtte for bakkenett, men den er ikke helt ferdig enda, den jeg har er fra i dag.

mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skjønne at "blomstene" på front panelet er så stor problem for mange?
    Folkens, er blomstene det viktigste i en linux satellitt mottaker?
    Er det ikke viktigere å forbedre programvaren ( som bobi skriver om bakkenett, kabel tv ) , plugin, emu m.m
    Bør ikke ABcom konsentrere seg om etablering av tett samarbeid med 3-de part image utviklingsteam, som kan sette alle brikker på palss fort og efektivt ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitech, så langt jeg vet er det mye jobb som pågår med IPbox 99 og 9900, nye kortleser drivere er under utvilkling og kabel tuner delen også er under utvikling. Mange er klar over at det tar tid å utvikle nye drivere, jeg har ikke noen problem med å forstå det.

Det jobbes med andre teams også, men alle vil ha jo en del av kaka, og til slutt så ønsker ikke AB COM å betale for mye for det. Nå vet jeg ikke hva dem gjør og ikke, men vet at når de ba om hjelp så fikk de det :-).

Det tar sikkert en del mnd før alt stabiliserer seg regner jeg med, og en del teams utvikler allerede images, sist jeg tester nå er fra Canada :-)

Ha forsatt en fin helg alle sammen

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello, *******

see please links with new E2HD for:
    IP9900 - AB IPBox | Downloads – AB IPBox 9900HD & 9900HD Plus
    IP99 - AB IPBox | Downloads – AB IPBox 99HD
    Addon is same (actual version 0.7) - Satupdate.net | Satellite support project

Enigma2HD_r101116 for AB IPBox 99xxHD

Changelog:

- new keymap.xml (now works "Stop" button to stop playback file from HDD via "Files" button)
    - implemented new card reader driver (ver. 1.11)
    - used newer version of gcc-4.2.4 = more free space in flash memory (around 1MB)
    - fixed moving var to HDD/USB (now skins are installed on HDD/USB also)
    - added function: in standby mode Enable/Disable display (Menu/Setup/System/Customize/Setup mode - Intermediate - in line Enable Display in Standby)
    - fixed bug: by pressing pause on playbacked file from HDD box restarts itself
    - added function: wakeup box when Timer recording in stanby mode is set up (Menu/Setup/System/Customize/Setup mode - Intermediate - in line Wakeup before recording - yes)
    - added function: wakeup box when Timer recording in Deep stanby mode is set up (This happens automatically, when deepstandby timer recording is preset, display is enabled in deepstandby)
    - added support of HE-AAC audio codec :-D
    - added ntp time
    - fixed more small bugs

Nå er den her endelig :-)
    de som har Bakkenett tuner vennligst test og gi tilbakemeling her eller direkte til AB COM, test nye kortleser drivere også og se om det fungerer som den skal :-)

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre at det er noe som skjer bak kullisene:-D
    Gode nyheter at det er frigjort plass i flash ( i PKT var dette stor problem ) og at var kan flyttes til media.
    Gleder meg å teste den nye image imorgen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut! Skal vel snart gå til innkjøp av ny tuner for kabel.
    Blir jo også spennende å se hvordan den nye tuneren til CD blir med linux os

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

undertekster

Hej er der nogen der ved hvordan jeg skifter skriftstørrelse og farve på undertekster.

Det er når jeg ser tv1000 der benyttes texttv til underteksningen.

Hilsen

Lave

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lave
    Hej er der nogen der ved hvordan jeg skifter skriftstørrelse og farve på undertekster.

Det er når jeg ser tv1000 der benyttes texttv til underteksningen.

Hilsen

Lave
    Hei,
    Hvis du bruker AB-IPbox sin image, lokaliser /usr/share/enigma2/AB-HD
    Inne finner du "skin.xml" fila, åpne denne med tekst editor og fin seksjonen :
    <subtitles>
    Erstatt eksisterende tekst med :
    <subtitles>
    <sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;40" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="-3,-3" />
    <sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;40" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="-3,-3" />
    <sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;40" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="-3,-3" />
    <sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;40" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="-3,-3" />
    </subtitles>

Da får du hvite undertekst og større bokstaver.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIGITECH tak for hjælpen.

Ved du hvor jeg kan ændre på text tv tekst størrelser.

Findes der en oversigt over hvor jeg kan finde diverse filer, så jeg kan ændre på andre ting.

Eksempel - webif - email m.m.

Hilsen

Lars

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lave
    DIGITECH tak for hjælpen.

Ved du hvor jeg kan ændre på text tv tekst størrelser.

Findes der en oversigt over hvor jeg kan finde diverse filer, så jeg kan ændre på andre ting.

Eksempel - webif - email m.m.

Hilsen

Lars
    Tror ikke du kan forandre font og størrelse på tuxtext, alle innstillinger finner du ved å trykke Meny knappen etter du har fått ønsket Text TV side.
    Oversikt over filstruktur finnes ikke, du må selv bruke intuisjon for å finne ut hvor diverse instillinger ligger.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet siste AB-Com image og har veldig blandet følelse.
    Det er tydelig tegn til forbedring ( norsk språk er tilgjengelig for nedlasting, underteksten fungerer nå optimalt etter editering av skin.xml) også liker jeg ideen at det meste blir samlet i "All in one panel "
    På det negative siden kan jeg nevne :
    *Treg kanalskifte ( opp til 3 sekund ) som også er preget av "Tuning Feilet" av og til . Jeg vet ikke om det ssfcamd som forårsaker dette
    *Merkelig fenomen : I begynnelsen kan man laste ned diverse plugin, men etter første reboot, denne muligheten blir deaktivert , altså "Download Plugin" blir borte og "Manage Extension" bringer ikke alle mulige utvidelser for nedlasting/aktivering.
    Det skjer også av og til at ved kanal skifte blir også lyden borte og den kommer tilbake etter re-zapp . Er det andre som opplever det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever tuning feil jeg også men ikke noen som er merkbart at det forstyrer meg :-)
    Plugin menyen er ikke 100% opptimalisert det er tydelig da den en gange ser du Mbox og neste gang er den ikke der hahah.

pga jeg har vart litt involvert i par ting i siste image so fikk jeg en hygelig mail fra AB COM hvor det sies at flere teams er nå involvert og snart blir det mere support fra andre teams også, ser at HDF er så smått beggynt å gi support , det har også myipbox forumet også.

Det er tydelig et denne produkten komm på markedet litt for tidlig, men til daglig bruk av se og ta opp er boksen kapabel og bra.

At lyden blir borte har også jeg opplevd, men det er alerede blitt sendt mail til utvilkere om dette, så håper at dem fikser det.

Ser at dem har nå en Norsk side på abipbox.com og jeg har flere ganger sendt direkte melding til AB COM via deres sider som også fungerer bra, har man et problem så er det også fint å informere utviklere direkte på demes nett sider slikt at problemene løses seg fortere :-)

Mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kult en fin test den der, da har profe folk snakket

skal lese den senere men regner med at tele-satelitte er en serios firma og er uavhengig i sin tale.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problem med viasat

Hej jeg bruger pkt nyeste version, mgcamd 1.35 og newcs hvordan skal indeholdet af filen være, jeg går udfra at det er indholdet i internal.newcs.xml filen der skal ændres lidt i ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    Hvis du bruker AB-IPbox sin image, lokaliser /usr/share/enigma2/AB-HD
    Inne finner du "skin.xml" fila, åpne denne med tekst editor og fin seksjonen :
    <subtitles>
    Erstatt eksisterende tekst med :
    <subtitles>
    <sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;40" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="-3,-3" />
    <sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;40" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="-3,-3" />
    <sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;40" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="-3,-3" />
    <sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;40" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="-3,-3" />
    </subtitles>

Da får du hvite undertekst og større bokstaver.
    Takker
    Er det mulighet for større undertekst på HD kanaler også? f.eks NRK1 HD gir for liten tekst for "oss litt oppi årene"

Har hatt min 9900HD Plus i 3 dager og er imponert over bilde. Ellers har jeg hatt flere av de bugs som er nevnt (bilde blir borte når man zapper, kun reboot hjelper, lyd blir borte ved zap, men da trengs kun re-zap, skifte kanal tar 3-4 sek og innimellom mye lenger med HD kanaler.
    Alt i alt er jeg meget fornøyd og har hatt mindre problemer enn jeg hadde med min første DB 7000 for mange år tilbake. Dette her blir bra

RuneT

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyrer kun på en ting her, har du siste image som inneholder siste kortleser driverne ? det skal ikke vare noen problem lenge med det at bilde fryser under kanal bytte.

Se på satupdate.net der har du siste image, og husk bruk siste adon.07 eller hva den nå heter så skal du ha alt det du trenger.

Mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av gizze
    Takker

Har hatt min 9900HD Plus i 3 dager og er imponert over bilde. Ellers har jeg hatt flere av de bugs som er nevnt (bilde blir borte når man zapper, kun reboot hjelper, lyd blir borte ved zap, men da trengs kun re-zap, skifte kanal tar 3-4 sek og innimellom mye lenger med HD kanaler.
    Alt i alt er jeg meget fornøyd og har hatt mindre problemer enn jeg hadde med min første DB 7000 for mange år tilbake. Dette her blir bra

RuneT

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •