Nye IpBox 9900 HD - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 223
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slaktet en halv dag for å teste Polish Kathy Team og jeg må si at jeg sitter med delte følelser ( på godt og vondt) ang. første uiofisielle image til IPbox 9900
    Brukte Flash versjon for test , men da fant jeg fort ut hvorfor det var så viktig med Multiboot løsning til IP 9900 :wink:
    Allerede med helt ordinær PKT image med deres HD skin og setting ( med nedlastet EMU , prøvde også All in One Pannel i tillegg ) og ikke noe mer , er det så lite plass at man får varsel å fjerne en del for å fortsette med vanlig drift.
    Vel, det positive at "var" kan flyttes til ekstern minne ( sda m.m) og det er vi nødt å gjøre, da det finnes knapt plass til noe mer .
    Neste skuffelse kom når jeg bestemte å fjerne den polske setting og skanne kanalene selv og lage min egen favoritt liste. Foretok en " Fabrikk nullstilling " og etter restart gikk tuneren i konstant " Warm Restart " .
    Etter nedlasting av MGcamd og Newcs fungerte CD kortet delvis , altså med veldig treg kanalskifte.
    I tillegg etter integrasjon av norsk "locale " , kommer standard feilen med UTF-8 font som forandrer typisk norke vokaler ( æ,ø m.m.) til rare tegn.

På det positive bør jeg nevne at PKT har en del friske ideer som man ikke finner på andre mottakere , men hvorfor i all verden er det nødvendig å publisere en image som har så mange BUG ? Dette bare skaper negativ energi blant brukerne. Håper SIF team kommer på bannen så fort som mulig, de leverer som regel varene ferdig , ikke som halvfabrikata

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke klok på dette jeg. Det funker fint å ta opp på en kanal, men da må jeg se på den kanalen, fordi resten av de faller ut, får beskjed om "tune failed", hvis jeg skifter kanal. Kan heller ikke starte et timer opptak som pågår, fra begynnelsen, da bare hakker bilde og lyd.
    MERKELIG nok, fungerer timeshift relativt ok..
    Tok idag opp Xfaktor, men måtte pent vente til 22.15, da siste del var ferdig, med å se på opptak, for å kunne spille av uten tull.
    Opptak på to forskjellige kanaler er bare og glemme..

Hvis jeg går på tuner config, og setter tuner A til "not configured", så er det ikke noe prob å se tv med tuner B. samme hvis jeg deaktiverer B, og bruker bare A. Men, hvis tuner A, brukes til opptak, ser det ut til at tuner B ikke vil virke, selv om den står som "equal to tuner A". Finns det noen innstilling som skal fortelle tuneren at den må bruke tuner B, hvis tuner A er opptatt?

Kan det være spenningsfall i coaxkabelen som er skyld i problemene, kombinert med Hdd som kanskje bruker mye strøm? Bruker kabel som fulgte med CD HD PVR, vet ikke noe om kvaliteten på den, med det står iallefall RG6..

Prøvde en 300gb 3.5" hdd jeg hadde liggende, men var samme prob med den også, så satte inn den 500gb som kom med tuneren igjen, den er da i det minste ny...

Nå ligger signalverdiene på ca: Snr-80 Agc-80 Ber-0, men, det hender at med det samme jeg skifter til en kanal, så står det snr-0 agc-80 ber-8388 et lite øyeblikk, for så å gå tilbake til Snr-80 agc-80 ber-0..
    Har også prøvd å vri på parabolen, men da bli signalene bare værre, så er ganske sikker på at antenna står korrekt.

Har også lagt inn image på nytt, et par ganger, for å sjekke om det kanskje var noe feil med installering, men ting oppfører seg på samme måte hver gang. Bruker kun original image...(USB Flash)

Puh, god natt!
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rafo
    Blir ikke klok på dette jeg. Det funker fint å ta opp på en kanal, men da må jeg se på den kanalen, fordi resten av de faller ut, får beskjed om "tune failed", hvis jeg skifter kanal. Kan heller ikke starte et timer opptak som pågår, fra begynnelsen, da bare hakker bilde og lyd.
    MERKELIG nok, fungerer timeshift relativt ok..
    Tok idag opp Xfaktor, men måtte pent vente til 22.15, da siste del var ferdig, med å se på opptak, for å kunne spille av uten tull.
    Opptak på to forskjellige kanaler er bare og glemme..

Hvis jeg går på tuner config, og setter tuner A til "not configured", så er det ikke noe prob å se tv med tuner B. samme hvis jeg deaktiverer B, og bruker bare A. Men, hvis tuner A, brukes til opptak, ser det ut til at tuner B ikke vil virke, selv om den står som "equal to tuner A". Finns det noen innstilling som skal fortelle tuneren at den må bruke tuner B, hvis tuner A er opptatt?

Kan det være spenningsfall i coaxkabelen som er skyld i problemene, kombinert med Hdd som kanskje bruker mye strøm? Bruker kabel som fulgte med CD HD PVR, vet ikke noe om kvaliteten på den, med det står iallefall RG6..

Prøvde en 300gb 3.5" hdd jeg hadde liggende, men var samme prob med den også, så satte inn den 500gb som kom med tuneren igjen, den er da i det minste ny...

Nå ligger signalverdiene på ca: Snr-80 Agc-80 Ber-0, men, det hender at med det samme jeg skifter til en kanal, så står det snr-0 agc-80 ber-8388 et lite øyeblikk, for så å gå tilbake til Snr-80 agc-80 ber-0..
    Har også prøvd å vri på parabolen, men da bli signalene bare værre, så er ganske sikker på at antenna står korrekt.

Har også lagt inn image på nytt, et par ganger, for å sjekke om det kanskje var noe feil med installering, men ting oppfører seg på samme måte hver gang. Bruker kun original image...(USB Flash)

Puh, god natt!
    Det er nok programvaren som er i Beta-fasen fortsatt, blir nok ordnet etterhvert, men det er irriterende å bruke så mye tid for å finne ut at programvaren er ubrukelig:?

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men folkens hvordan var tuneren out of the box da er den brukenes frem til noen kommer med noe som fungerer og ikke er beta utgave?

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Det er nok programvaren som er i Beta-fasen fortsatt, blir nok ordnet etterhvert, men det er irriterende å bruke så mye tid for å finne ut at programvaren er ubrukelig:?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen fungerer bra den, eneste problemet mitt er at den ikke fungerer med opptak fra fler DVB-S tunere samtidig enda. Skal du ikke bruke boksen til opptak med det første, så er det ingen problem med den..
    Out of the box, fungerer den med canal digitalkort.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Men folkens hvordan var tuneren out of the box da er den brukenes frem til noen kommer med noe som fungerer og ikke er beta utgave?
    Jeg refererte til programvaren i mitt svar , hardvaren er helt topp , det oser av kvalitet under deksel.
    I tillegg er faktisk første HDTV Linux motaker jeg har testet med integrert " RF "
    modulator .
    Produsenten bør engasjere ( sponse ) ASAP etablerte team med erfaring , spesielt med sh4 chipsett , som f.eks. AAF Team og SIF Team .
    Begge overnevnte har allerede sluppet Enigma 2 image , den ene til VU+ og den andre til Dreambox og eldre modellene til IPbox.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål.
    Hvorfor har jeg ikke mulighet til å scanne kanaler på tuner B, under menyvalget
    "Automatic scan". Det står jo bare "Scan tuner A: Yes/no",

Har prøvd å sette tuner B til samme innstilling som tuner A, dvs legge inn satelitten manuelt på tuner B, og ikke sette den til "equal to tuner A".

Eller kommer tuner B opp som valg bare hvis den står konfigurert på f.eks sirius 4.8 Ø?
    edit: svarer meg selv på dette: Ja, tuner b kommer opp på automatisk søk hvis den er konfig. på annen satelitt;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette utdraget fra skin.xml fila er riktig, men prøver likevel.
    Hva må jeg forandre her, for og få undertekst fra teksttv lengre ned på bildet?

Håper det er noen guruer vet

<!-- Subtitle selection -->
    <screen name="Subtitles" position="360,130" size="560,300" title="Subtitle selection">
    <widget name="config" position="10,10" zPosition="1" size="540,280" scrollbarMode="showOnDemand" />
    </screen>

<!-- TextBox -->
    <screen name="TextBox" position="360,130" size="560,420" title="Message...">
    <widget name="text" position="10,10" size="540,400" font="Regular;22" />
    </screen>

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke boksen da, men jeg har testet opptakk fra både Satellitt og Bakkenett 2 kanaler sammtidig blir tatt opp uten Problem, vet ikke med Satelitt da jeg ikke har 2 tunere av den sorten, men skal kjøpe en til når boksen kommer tilbake.

Det vi som har kjøpt denne boksen bør gjøre er å sende direkte mail til AB COM med våre Problemer, slikt at dem vet hva vi her i Skandinavia sliter med. Jeg har snakket med en av utviklerne der nede men jo flere det er som sender mail og forklarer problemene jo bedre er det.
    Mye av det jeg leser her har jeg sendt hos Abcom i det siste og jeg har fått positiv svar fra dem.

Siste mail jeg sendte så ble jeg lovet en DVB-C og en boks Gratis, AB IPbox 99 HD C en takk for hjelpen dem har fott av meg spesielt med Sirius problemene som var :-)

gleder meg til å få min boks tilbake :-) inn til deg så leser jeg bare hehehhe

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å spørre, DVB-T i Norge er det HE-AAC ver 1 eller ver 2 vi bruker nå, grunnen at jeg lyrer på det er pga jeg holder med å teste en del drivere nå men vet ikke hvem av dem jeg skal bruke. Som dere vet så fungerer ikke lyden enda

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bobi: sendte mail til dem idag jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gode nyheter for dem med IPbox, jeg har nå fått mail med nytt software som fikser fryse problemer med en del kort :-)
    Kan ikke vente til min boks er tilbake. Teknikerne i abcom har også begynt å se på Norsks bakkenett problemet som er med lyden, dette er ikke 100 fikset.
    Ny image fra en Canadisk team som er basert på PKT image er sendt til meg, men har dessverre ikke fått lov å publisere dem :-) det som er bra er at flere og flere er nå ivrige til å lage software på den boksen , tror den blir bra jeg

mvh

bobi

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

og takk for gode informative svar! Jeg kommer nok til å handle en IPBox 99 HD C.
    Men jeg lurer på hvilken norsk butikk dere har god erfaring med, og når det kommer til service?

x-sat.no, maxsat.no eller santronic.no?

Takk for alle svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Hei,

og takk for gode informative svar! Jeg kommer nok til å handle en IPBox 99 HD C.
    Men jeg lurer på hvilken norsk butikk dere har god erfaring med, og når det kommer til service?

Takk for alle svar!
    Maxsat er i alle fall 100% så vidt jeg har erfart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle dem 3 du nevner er godkjente butikker blant mange her og er registrert i Brønnøysund registret så vid jeg kan se. Jeg har handlet fra maxsat.no tidligere men etter at x-sat.no kom og er så å si 30 km unna så har jeg handlet derfra, jeg har meget godt erfaring med begge.
    Så vidt jeg kan se så er det x-sat.no som har siste info og har alltid oppdatert web side og produkter.
    Han som driver det er artig type også og har meget bra peiling på sine produkter.
    Jeg har også besøkt han og lageret de har, de fleste produkter dem selger er rett på lager
    Santronic vet jeg ikke noen om, men ser ut som det er en samarbeid mellom han og maxsat da mange av bildene er så å si likt fra den ene siden til den andre, har ikke erfaring med denne butikken men sikkert andre hher som kan si noen mer rund den.

Sist men ikke minst, etter det jeg har snakket med ABCOM utviklere så ser det ikke ut at DVB-C kabel tuneren fungerer, siste jeg snakket med dem i dag så fikk jeg høre at det er ikke lenge til dem leverer også ferdig software for kabelnett. Det ser ut som det er stor press fra Tyskland at dette fikses kjapt
    Da ser jeg ikke noen vist med å kjøpe Kabel tuneren så lenge den ikke er funksjonelt

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Hei,

Takk for alle svar!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen! Skal drøye den litt og vente som du anbefaler. Kan jo være en fin julegave dette (fra nissen)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått til innskaffelse av en IPbox 9000HD da jeg gikk lei av HTPC prosjektet der noen HD kanaler hadde mye artifacts. Ipboxen tar alle HD kanaler fint, men på Canal + HD tar det 30 sec før kanalen kommer opp når jeg velger denne og Canal + Sport HD. Etter at jeg har fått den inn en gang så kan jeg bytte mellom Canal + HD kanalene, men om jeg f.eks bytter til TV Norge HD og tilbake til en Canal+ HD kanal så bruker den like lang tid igjen før kanalen kommer.
    Noe tips på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flexus
    Jeg har gått til innskaffelse av en IPbox 9000HD da jeg gikk lei av HTPC prosjektet der noen HD kanaler hadde mye artifacts. Ipboxen tar alle HD kanaler fint, men på Canal + HD tar det 30 sec før kanalen kommer opp når jeg velger denne og Canal + Sport HD. Etter at jeg har fått den inn en gang så kan jeg bytte mellom Canal + HD kanalene, men om jeg f.eks bytter til TV Norge HD og tilbake til en Canal+ HD kanal så bruker den like lang tid igjen før kanalen kommer.
    Noe tips på dette?
    Glem det ser ut til å fungere i dag, hehe. Så ut som Canal + hadde noe trøbbel i går da også SD kanalene dems hakket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flexus
    Glem det ser ut til å fungere i dag, hehe. Så ut som Canal + hadde noe trøbbel i går da også SD kanalene dems hakket.
    Det var feil tråd og...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0