Nye IpBox 9900 HD - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fant en løsning

Sitat Opprinnelig postet av ahorne
    Hei! Jeg har allerede 2 x AB IPBOX'er fra før og kjører NLB med Mgcamd/Newcs.xml ++ og alt har fungert perfekt in-house, men nå har en ny AB IPBOX 99HD ankommet huset og utfordringene står i kø. Jeg får ikke forandret sat config. Da crasher boksen og reseter seg. Tenkte jeg skulle følge tråden ovenfor og laste ned ny SW, men på den siden får jeg ikke tilgang til SW selv om jeg har registrert meg. Flott om noen kunne sende noen tips. Boksen kjører default SW som ble levert med. Enigma: 2010-04-14-master, Image: Release 1.0.0 2010-08-12 Frontprosessor versjon:0
    Utrolig at AB-IPBOX kan lage det så vanskelig for sine kunder, men den som leter og aldri gir opp finner: Her er det man trenger: ab-com - support center (Sw + brukermanual) Installerte siste sw versjon og fikk liv i boksen. Nå gjenstår bare å få CAM til å virke....Hvis noen vet hvordan man får installert og konfigurert dette i AB IPBOX sitt image.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel jeg har hatt problem med Viasat sine kanaler via Sirius satellitten, men dette fikset jeg enkelt selv, jeg lastet ned en satellitt.xml fil og sende den med FTP i boksen så har jeg ikke hatt noen flere problemer
    Se her på denne linken, heg kan du alltid generere siste satellitte.xml og ha alltid den siste og oppdaterte frekvenser
    satellites.xml generator / transponder .ini generator

Boksen kommer med CAM allerede da, den leser Conax kort uten Noen Problem den, skal du laste ned camer fra nette , må du først installere E2HD_addon_0.5 så kan du laste ting og tang rett fra nett

Jeg bruker OScam nå og den fungerer meget bra med både Canal Digital sitt kort med HD inkluderet også med Viasat kort fungerer den bra.

Du kan også bruke dreamset217 til å endre satellitter eller sette dem opp i den rekefølgen du vil da. har du prøvd det ?

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bobi
    vel jeg har hatt problem med Viasat sine kanaler via Sirius satellitten, men dette fikset jeg enkelt selv, jeg lastet ned en satellitt.xml fil og sende den med FTP i boksen så har jeg ikke hatt noen flere problemer
    Se her på denne linken, heg kan du alltid generere siste satellitte.xml og ha alltid den siste og oppdaterte frekvenser
    satellites.xml generator / transponder .ini generator

Boksen kommer med CAM allerede da, den leser Conax kort uten Noen Problem den, skal du laste ned camer fra nette , må du først installere E2HD_addon_0.5 så kan du laste ting og tang rett fra nett

Jeg bruker OScam nå og den fungerer meget bra med både Canal Digital sitt kort med HD inkluderet også med Viasat kort fungerer den bra.

Du kan også bruke dreamset217 til å endre satellitter eller sette dem opp i den rekefølgen du vil da. har du prøvd det ?

mvh

bobi
    Takk Bobi! Installasjon av E2HD_addon_0.5 fikset problemet, og konfigurasjon av klient oppsett fil løste det neste, så nå er det bare å få editert kanal listen som gjennstår. Kort om AB Ipbox 99HD: Stabil og rask boks. Ikke noen problemer etter 2 dagers kjøring. Selv EPG virker :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne IP9900HD plus har utskiftbare tunere slik at man får en twintuner for kabel TV?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei krl69

boksen jeg har er 9900 men ser ut som den ene tuner blokken er fast montert, det er kun den ene som er plug&play , 9900 pluss er ikke noen annen en an den har 2 tunere , men det er forsatt den ene som er fast så vidt jeg ser fra info lest på nette

jeg har bestilt både Kabel og bakkenett tuner og skal teste straks jeg har dem.

Ellers er denne boksen stabilt og meget bra bilde også
    kona er meget meget fornøyd med denne boksen :-) og så lenge sjefen er fornøyd er jeg det også.

mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel TV tunerne er allerede realitet, men jeg leste på en eller annet forum ( husker nå ikke ifarta hvilket ) , at foreløbig programvaren støtter kun DVB-S2 tuner.

CD kort fungerer med SSFcamd , men hos meg fryser den par sekund hver annen minutt. Viasat har jeg ikke testet ennå.
    Interasant å følge med utviklingen av emulatoren :-D , programvaren og hardvaren ser veldig bra ut :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt software ute

AB IPBox | Downloads – AB IPBox 9900HD

Mvh

Bobi

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dagen!

Poster denne i satelitt-tråden da ingen i kabel-tv er opprettet! Håper det er i orden

Noen erfaringer med AB IPBox 99HD og CanalDIgital kabel-tv? Vurderer denne boksen, men vil gjerne vite om det er noe som ikke fungerer per i dag så det ikke blir et bomkjøp!

Må man installere noe i ettertid eller vil alt fungere "ut-av-boksen"?

Hvordan er det med VU+ Solo HD boksen og kabel-tv? Er det go go, eller no no?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    God dagen!

Poster denne i satelitt-tråden da ingen i kabel-tv er opprettet! Håper det er i orden

Noen erfaringer med AB IPBox 99HD og CanalDIgital kabel-tv? Vurderer denne boksen, men vil gjerne vite om det er noe som ikke fungerer per i dag så det ikke blir et bomkjøp!

http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett-kabel-tv/

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    God dagen!

VU + Solo kan du ikke bruke med kabel TV , satellitt tuneren inne er fastloddet til hovedkortet. IPbox 99 er sikkert veldig godt valg , men foreløbig støtter ikke programvaren kabel tv tuner.
    Mottakeren du bør seriøst vurdere er IPbox 910 , denne fungerer med Canal Digital kabel Tv .

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei folkens sitter og leser litt på nett og lurer på hvilken tuner jeg skal gå for, det sår mellom hd9900 og hd9000 altså abipbox kan noen hjelpe meg til en riktig avgjørelse :-)

Nytt software ute

AB IPBox | Downloads – AB IPBox 9900HD

Mvh

Bobi

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for nyttig svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg ikke lenge IP9000 da, men har den nye 9900 og er meget fornøyd med den. Så lenge man bruker boksen til det den er ment så er IPbox 9900 å anbefale. Den har en del barne sykdommer men dette skyldes ikke boksen men storsett Enigma2
    Det er ikke let å hjelpe noen med å ta slike avgjørelser da, det vi kan gjøre er så si vår mening, du må til slutt ta den avgjørelsen selv.

Du sier heller ikke mye om hva du er ute etter, er det noen spesielt du er interessert å ha eller ikke ha, er det noen som betyr mer en andre ting ved valg av boks ?
    En ting som gjør meg til å velge IPbox overfor andre merker er Bilde kvaliteten, det er så å si ingen andre bokser som jeg har testet som kommer i nærheten av IPbox når det gjelder bilde siden, Software siden er det mindre support, men det er nok av images der ute som man kan bruke og for å si det slikt det er ikke flere images man kan bruke om gangen det er kun 1 uansett

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Hei folkens sitter og leser litt på nett og lurer på hvilken tuner jeg skal gå for, det sår mellom hd9900 og hd9000 altså abipbox kan noen hjelpe meg til en riktig avgjørelse :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i filtreet finner jeg satelite.xml fila på Ipbox 9900? Bruker Dreamset 2.30.

Har installert E2HD_addon_0.5, men finner ikke hvor jeg kan laste ned nye cam'er.
    Har kikket på meny-plugins, men der kommer det bare opp "manage extensions" på rød knapp, ingenting for å laste ned nytt..

Edit: Satelite.xml funnet, og funnet cam'er
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Ipboxen med 500gb hdd ferdig inst fra maxsat, og i kveld skulle jeg ta opp Wipeout(HD), og Bygg og bedrag(SD), de går samtidig. Men fy f*** så treig boksen ble, og det var bare og glemme og se fra begynnelsen av opptakene, mens de ble tatt opp.. Lyd og bilde hakket, boksen nærmest låste seg, og det hele endte med factory reset...
    Noen fler som har prob med opptak på 2 kanaler samtidig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gledelig nyheter til dere, har nå fått bilde på Bakkenett :-) men lyd mangler har nå sendt e-post direkte til ABCOM ang dette. Kabel tunerblokken er også på god vei, dette forventes å bli fikset om par uker og ny image skal komme etter det med nye drivere :-)

@ Rafo, Hvilken disk har du i den da? er den 3,5 " hdd
    Jeg har en 320 GB 2,5 " HDD og denne fungerer utmerket

Jeg har 1 Satellitt og en Bakkenett i min boks nå, og har tatt opp både fra Satellitt Nat Geo HD og NRK 1 fra Bakkenett uten at jeg har opplevd noen oppheng eller treghet i boksen, det jeg kan tenke meg er at HDD du har ikke er helt kompatibelt med din boks eller at den trekker for mye strøm ut av boksen, det er noen jeg kommer på nå i farta mens jeg er på jobb.

NB ser at PKT har nå slippet ut sin første image til IPbox 9900 og 9900 pluss , her er en link til å laste ned
    Satupdate.net | Satellite support project

dessuten ser jeg at der liger det filer til Multiboot også :-)
    da ser det ut som IPbox 99 og 9900 /+ begynner til å ta av og flere team kommer med software ( SIF Team også kommer med Image )

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under "Harddrive" i menyen på boksen står det: Wd5000aaks-0, og når jeg googlet det, fant jeg dette:WD Caviar Blue 500 GB SATA Hard Drives ( WD5000AAKS ) , og ja, den er 3,5"
    bobi: Hvilket merke og type er harddisken du bruker?

Har også andre prob:
    Har et triax quad lnb, rettet mot Thor 0.8W.
    På satfinder i menyen, så velger jeg tuner A, der står det, Snr-73 Agc-85 Ber-0.
    Da vil jeg tro det skulle stå det samme på tuner B, men der står det:
    SNR-0 AGC-0 BER-8388.

Hvorfor?

Tuner Configuration:

A: configuration mode: simple
    Mode: Single
    Satellite:Thor3/5/6/Intelsat10.02(0.8 )
    Send Diseq: no

B: equal to A

Har jeg tuneren korrekt innstilt for bruk av et quad lnb uten switch?

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for raskt svar bobi... du når det kommer til parabol er det viktigste at kona er fornøyd og at det virker uten å måtte bruke alverdens med tiid sån som det nå har vært med hd910 boxsen jeg nå har...

nå har jeg ikke lenge IP9000 da, men har den nye 9900 og er meget fornøyd med den. Så lenge man bruker boksen til det den er ment så er IPbox 9900 å anbefale. Den har en del barne sykdommer men dette skyldes ikke boksen men storsett Enigma2
    Det er ikke let å hjelpe noen med å ta slike avgjørelser da, det vi kan gjøre er så si vår mening, du må til slutt ta den avgjørelsen selv.

Du sier heller ikke mye om hva du er ute etter, er det noen spesielt du er interessert å ha eller ikke ha, er det noen som betyr mer en andre ting ved valg av boks ?
    En ting som gjør meg til å velge IPbox overfor andre merker er Bilde kvaliteten, det er så å si ingen andre bokser som jeg har testet som kommer i nærheten av IPbox når det gjelder bilde siden, Software siden er det mindre support, men det er nok av images der ute som man kan bruke og for å si det slikt det er ikke flere images man kan bruke om gangen det er kun 1 uansett

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 9900 plus bestilt. Håper dette ender bedre enn de andre IPBOX-sakene jeg har hatt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja , jeg har i dag testet en PKT men den var katastrofe for min boks, det er nå kontinuerlig problemer med Kort leseren :-( det ser ut som den softwaren jeg brukte hadde noen driver problemer og nå er jeg i Trøbbel igjen, Kortleseren er så å si ubrukelig nå og jeg mister bilde stadig vek, jeg installerte AB COM sitt siste image men den er ikke blitt bedre av den grunn

Boksen fungerer alt fra 20 til 30 min så plutselig kuter bildet uten noen grunn, jeg har brukt nå hele dagen med den dritten og har nå kommet i kontakt med ABCOM utviklere for å se om dem finner feilen. Nå har jeg testet boksen med både Newcs, OScamd, SFcamd og ikke noen som hjelper lenge, så min boks er på vei til x-sat.no så få dem finer ut av den
    @ mclaren
    da tror jeg at du trenger en annen boks en IPbox eller DM eller Linux i det heletatt, Linux bokser krever litt tid og er noen ganger Pain in the but, men forstår det godt at det er Sjefen i huset som bestemer her også, og i dag var det ikke en glad sjef når ho kom hjem fra jobb, da funka den ikke noen hahahhahah, men la opp raskt en IP900 som jeg har og med Enigma2 så merket ho ikke mye, men ho klaget at IP900 var treg med Enigma2

så jeg kan ikke gjøre noen fram til jeg har boksen tilbake :-(

mvh

bobi

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •