Nye IpBox 9900 HD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 223
    Newcomer bozzen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takker !

Takker og bukker bobj !!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har selv et dilemma. Stresser med å ordne opplegg hos en kamerat før tippeligastart.
    Bør vi vente på IP99 eller er det "godt nok" med IP91?
    Dette er til en "vanlig" bruker. Dvs avanserte funksjoner er greit men ikke nødvendighet. Bilde på skjermen er det viktigste =)

Virker som IP99 blir utsatt og utsatt?

-- Jon A

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå viet jeg heller ikke når den nye IPbox 99 kommer da, men helt tragisk at den blir forsinket.

Personlig tror jeg ikke det er så mye forskjell på IPbox 91/910 og IPbox 99 som kommer ( når eller hvis den kommer ) så for en helt vannlig bruker hvilken som helst mottaker er bra. jeg har IPbox 900 0g 9000 selv og kan godt si at dem er bra bokser, og for en helt vanlig bruker som meg som vil bare se på tv uten å gjøre alt for my med en boks så er det en bra valg
    og hvis bilde er det som teller for han da vil jeg si at det er en bra valg å gå for en IPbox 91 eller 910. Bilden på disse boksene er helt fantastisk

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar bobi.

Men nå får jeg ikke tak i IP91 heller!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dm8000

Sitat Opprinnelig postet av bozzen
    Hei !

Interessang diskusjon dette her.. Kort om min hist. Jeg begynnte karrieren med DM og er nå på IPbox etter den LATTERLIGE prisen på DM8000(Ja jeg mener LATTERLIG og det fortalte jeg dreambox.no også ! ) . DM800 holdt ikke mål når jeg testet den ( kan kjøpes fra alibaba.com for 1400 kr btw ) . Har selv IPBOX 9000 nå og den fungerer bra. Enig med andre som sier bildet er upåklagelig.

Eneste jeg blir litt forvirret med her er hvilket image man burde kjøre på . Har hatt boksen i snart 1 år og har kjørt med sifteam . Det er som er av mangler er subtitle,ordentelig epg og litt manuel start på streaming. Men faktisk er streamingen bedre enn den jeg hadde på dm (dm 7000) . Hd stream funker også helt fint.

Men er som sagt ute etter anbefalt image til AB Ipbox 9000 & 910 , noen av dere erfarne gutta som har noen gode forslag !?

Noen som har testa siste versjon av Enigma 2 til Ipbox ? 0.8.5 Index of ./Enigma2 NightlyBuild 0.8.5/
    (Min forske tid er SVÆRT begrenset disse dager .. småbarns forelder ..)
    Har du selv kjøpt DM8000 fra Alibaba, og hva er din erfaring med de isåfall? lurer på om et såpass billig produkt er seriøst? Kan jo være et fake-produkt.. Er det ulike standarder som man må ta hensyn til? (tenker på dvd-spillere før i tiden)

Newcomer bozzen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lucifer666
    Har du selv kjøpt DM8000 fra Alibaba, og hva er din erfaring med de isåfall? lurer på om et såpass billig produkt er seriøst? Kan jo være et fake-produkt.. Er det ulike standarder som man må ta hensyn til? (tenker på dvd-spillere før i tiden)
    DM800 ikke 8000 . 2 kollegaer som kjøpte , klarte ikke å se forskjell på produkt eller noe annet .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inn som har hørt om eller har problem med ipbox 9000hd? Min lugger ganske mye. Jeg ser det best på TV2 nyhetskanalen og på BBC World. Er ganske så irriterende. Jeg har til og med prøv forskjellige image, samme resultatet..

Takker for all god hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bluedog
    Noen her inn som har hørt om eller har problem med ipbox 9000hd? Min lugger ganske mye. Jeg ser det best på TV2 nyhetskanalen og på BBC World. Er ganske så irriterende. Jeg har til og med prøv forskjellige image, samme resultatet..

Takker for all god hjelp!
    Hvorfor spør om 9000 i 9900 tråd...?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Hvorfor spør om 9000 i 9900 tråd...?
    oops.. min feil. Denne kan slettes..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er IPbox 9900 plus boksen på hylla mi :-) fikk bestilt den fra Norsk butikk i går kvel med express post levert kl 09:00 i dag.

første inntrykk er meget bra på IPbox 9900 Plus , Piano lak og meget bra design på den.

Canal Digital fungerer meget bra, boksen er kjapp og fin den, men det er lit likt alle Enigma2 bokser som jeg har testet, dem barer preg av treghet

Installerte Newcs og MGcamd og vips så fungerte korte uten noen problemer, dessuten conax kort leses rett ut av boksen :-)
    det fins en Softcam som heter SSFcamd eller noen slikt som leser Conax kort.

Viasat også fungerer meget fint med OScamd.

jeg opplevde at boksen hang mange ganger når jeg skulle søke in Viasat, men etter å ha slettet par frekvenser fungerer alt som ei kule nå :-)

Er det noen andre her på avforum som har kjøpt boksen og fått det ? eller er jeg alene enda ??

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Nå er IPbox 9900 plus boksen på hylla mi :-) fikk bestilt den fra Norsk butikk i går kvel med express post levert kl 09:00 i dag.

første inntrykk er meget bra på IPbox 9900 Plus , Piano lak og meget bra design på den.

Canal Digital fungerer meget bra, boksen er kjapp og fin den, men det er lit likt alle Enigma2 bokser som jeg har testet, dem barer preg av treghet

Installerte Newcs og MGcamd og vips så fungerte korte uten noen problemer, dessuten conax kort leses rett ut av boksen :-)
    det fins en Softcam som heter SSFcamd eller noen slikt som leser Conax kort.

Viasat også fungerer meget fint med OScamd.

jeg opplevde at boksen hang mange ganger når jeg skulle søke in Viasat, men etter å ha slettet par frekvenser fungerer alt som ei kule nå :-)

Er det noen andre her på avforum som har kjøpt boksen og fått det ? eller er jeg alene enda ??

mvh

bobi
    jeg har lyst på den men har brent meg på IPBOX tidligere... Er den med det stygge dekorgreiene på fronten som bildene viser?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dessverre så er den det :neutral:
    syns ikke den var noen pent jeg heller, men ellers funka boksen som den skal.

den er helt fersk enda, men den er bygdt på Enigma2 så den kommer mye bedre en DGS boksene

vet ikke enda, men skal teste mer etter jobb.

PS: problemen med Viasat Freqvens er raportert in til ABCOM og et nytt image er på vei snart 8)

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    jeg har lyst på den men har brent meg på IPBOX tidligere... Er den med det stygge dekorgreiene på fronten som bildene viser?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dessverre så er den det :neutral:
    syns ikke den var noen pent jeg heller, men ellers funka boksen som den skal.

den er helt fersk enda, men den er bygdt på Enigma2 så den kommer mye bedre en DGS boksene

vet ikke enda, men skal teste mer etter jobb.

PS: problemen med Viasat Freqvens er raportert in til ABCOM og et nytt image er på vei snart 8)

mvh

bobi
    Jeg har sendt mail og spurt om det er mulig å få den uten blomster...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du må investere i en flaske med Rød Sprit , hvis du skal ha blomsterene vekk. Har ikke sett en 9900 eller 9900 Plus med blank deksel.

En annen sak , displayet ser litt mindre ut enn på IPbox 9000 HDTV ( ref. vedlagt bildet ) . Er det tilfelle ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at Displayet her er mye bedre en både 900 og 9000, men det er jo meg igjen. Skal ta bilde side ved side av begge bokser og lege bilde her i morn eller når jeg har mulighet til det.

Boksen har nå vart på siden jeg fikk den og må si at jeg er ganske imponert, det som jeg koser meg med er Bilde kvaliteten, den er så å si likt den gamle IPboxen til og med kanskje litt skarpere

mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du bekrefte at bilde kvaliteten er like bra på IP9900 med Engma 2 som på IPbox 9000 Hd med DGS programvare ( den er rett og slett blitt standard ) ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det ut til at det går an å få bort blomsterdrittet på fronten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at bilden er like bra kan ikke se så mye forskjell fram til nå
    har testet boksen med same kanal med 2 tv side ved side ( Samsung LCD ) og ser at fra TV til TV varierer bilde litt.
    testet med DM 500 HD,800 HD, IPbox 900 og 9000, Vu+ Solo,Topfield HD og ikke minst en Tiviar T1 HD boks

jeg syns at IPbox 9900 Plus er i samme høyde som den tidligere versjonen av IPboxer når det kommer til bilde kvalitet.

men dette er ikke en boks produsert av DGS , dette er en boks produsert av selv ABCOM, har åpnet boksen og inn i pbc kortet er det AB IPbox merke, ikke noen DGS lenge.

boksen er basert på samme chip som den ST7109 tror jeg den er
    skal se nærmere på det også.

monterte en HDD på 1TB og vips så var den muløig å ta opp uten problemer., boksen klarer både 2,5" og3,5" internt, E-SATA og usb ekstern fungerer også fint.

Så på Man Unt kampen i dag i HD og må si at den var helot RÅ bilder

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den første Imagene Offisielt slupet ut i dag.
    på linken under finner dere alt det som trengs for å bruke deres nye bokser
    Images Updates, Addon server, bruker manual pluss mer
    Satupdate.net | Satellite support project

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Utfordringer: AB IPBOX 99HD

Nå er den første Imagene Offisielt slupet ut i dag.
    på linken under finner dere alt det som trengs for å bruke deres nye bokser
    Images Updates, Addon server, bruker manual pluss mer
    Satupdate.net | Satellite support project

mvh

bobi
    Hei! Jeg har allerede 2 x AB IPBOX'er fra før og kjører NLB med Mgcamd/Newcs.xml ++ og alt har fungert perfekt in-house, men nå har en ny AB IPBOX 99HD ankommet huset og utfordringene står i kø. Jeg får ikke forandret sat config. Da crasher boksen og reseter seg. Tenkte jeg skulle følge tråden ovenfor og laste ned ny SW, men på den siden får jeg ikke tilgang til SW selv om jeg har registrert meg. Flott om noen kunne sende noen tips. Boksen kjører default SW som ble levert med. Enigma: 2010-04-14-master, Image: Release 1.0.0 2010-08-12 Frontprosessor versjon:0

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •