Nye IpBox 9900 HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 223
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    IPBox 9000 er overhodet ikke bedre enn DM8000! Jeg har hatt dem begge 2, og DM8000 er L A N G T forran IPBox 9000 i ALT!
    Hei,
    Beklager , var ikke meningen å såre dine følelser , men jeg eier begge mottakere
    også , pluss en en del andre
    Har ikke benektet forspranget til DM 8000 HD i programvare utvikling , men det skulle bare mangle, den koster jo dobbelt enn IPbox'n. Egentlig til den prisen skulle DM 8000 HD være 100 % Plug&Play. Har skiftet halvparten av parabol anlegget mitt ( Hoder, switch og kabel ) for å få kvitt med "Tunning Failed" meldingen . Ipboxen "klaget ikke " på mine gamle hoder og switch !!!

Det jeg prøvde å sammenligne er video kvaliteten på begge. Bruker Pioneer 50"
    og Panasonic 50" Plasma TV uten "juks " med diverse filtrer (" Farge forbedring, DNR, MPEG artefektreduksjon m.m ) og IPbox 9000 er klar vinner , vet faktisk ikke om grunnen er DVI-HDMI kabelen som DM 8000 HD bruker , men videoen til DM 8000 er blass , har ikke så dype farger so IPbox'n.
    Det er selvfølgelig smak og behag , men det er en del brukere på andre forum som har kommentert dette i IPbox sin favør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult og greit at du har hatt dem begge, men du sier ikke hva som er bedre på DM 8000 da, hva gjør den bedre en IPbox 9000 eller dem nye som kommer nå ?

jeg skal si deg at jeg også har hatt dem begge, først var det DM 800 bare tull, så kjøpte jeg IPbox 900 først mens jeg beholdte DM 800, så fant jeg fort ut at IPbox var mer stabilt og hade mye mye mer bedre bilde kvalitett

Solgte DM 800 og kjøpte med DM 8000 fra sverige da det var ikke noen i Norge.
    så far jeg så skufett at en boks til 12 000 sek ikke hade så mye mer å gi meg.
    Bilden var helt tragisk i mine øyer, dessuten måtte jeg bytte Kable over helle anleget, satt opp nytt motor, kjøpte med switch og ny LNB fordi DM taklett ikke de gamle,eller var for dårlig

Så solgte jeg hele DM og kjøpte med en nytt IPbox 9000 med 2 stk tuner og 320 hdd og seiden det har jeg aldri sett tilbake, har brukt denne boksen med SIF 8873 siden den gang, må vel vare over 1 år nå, boksen har stått i standby heletiden og har kasje bootet opp et par ganger når jeg har hatt den med i hytta eller får å teste nye software.

DM 800/8000 hadde jeg bare problemer, nye driver, ney second stage loader, nye image , nye nye nye og dem aldri ble noen bra.

GUI på DM er overlegende i forhold til IPbox, men da skal du også huske at AB IPbox 9000 / 900 kjører både Enigma 1, Enigma 2 , DGS , og ikke mist nå i det siste også Neutrino HD, så dem som har IPbox nå har faktisk litt å velge av software, mens i DM er du bundet fast til Enigma 2.

anyway, gleder meg til den nye boksen kommer i huset.

mvh

bobi

IPBox 9000 er overhodet ikke bedre enn DM8000! Jeg har hatt dem begge 2, og DM8000 er L A N G T forran IPBox 9000 i ALT!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Kult og greit at du har hatt dem begge, men du sier ikke hva som er bedre på DM 8000 da, hva gjør den bedre en IPbox 9000 eller dem nye som kommer nå ?

jeg skal si deg at jeg også har hatt dem begge, først var det DM 800 bare tull, så kjøpte jeg IPbox 900 først mens jeg beholdte DM 800, så fant jeg fort ut at IPbox var mer stabilt og hade mye mye mer bedre bilde kvalitett

Solgte DM 800 og kjøpte med DM 8000 fra sverige da det var ikke noen i Norge.
    så far jeg så skufett at en boks til 12 000 sek ikke hade så mye mer å gi meg.
    Bilden var helt tragisk i mine øyer, dessuten måtte jeg bytte Kable over helle anleget, satt opp nytt motor, kjøpte med switch og ny LNB fordi DM taklett ikke de gamle,eller var for dårlig

Så solgte jeg hele DM og kjøpte med en nytt IPbox 9000 med 2 stk tuner og 320 hdd og seiden det har jeg aldri sett tilbake, har brukt denne boksen med SIF 8873 siden den gang, må vel vare over 1 år nå, boksen har stått i standby heletiden og har kasje bootet opp et par ganger når jeg har hatt den med i hytta eller får å teste nye software.

DM 800/8000 hadde jeg bare problemer, nye driver, ney second stage loader, nye image , nye nye nye og dem aldri ble noen bra.

GUI på DM er overlegende i forhold til IPbox, men da skal du også huske at AB IPbox 9000 / 900 kjører både Enigma 1, Enigma 2 , DGS , og ikke mist nå i det siste også Neutrino HD, så dem som har IPbox nå har faktisk litt å velge av software, mens i DM er du bundet fast til Enigma 2.

anyway, gleder meg til den nye boksen kommer i huset.

mvh

bobi

Hei bobi

Hørt noe om når vi kan forvente at 9900 maskinen dukker opp fra x-sat?

Mvh
    C

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    og Panasonic 50" Plasma TV uten "juks " med diverse filtrer (" Farge forbedring, DNR, MPEG artefektreduksjon m.m ) og IPbox 9000 er klar vinner , vet faktisk ikke om grunnen er DVI-HDMI kabelen som DM 8000 HD bruker , men videoen til DM 8000 er blass , har ikke så dype farger so IPbox'n.
    Det er selvfølgelig smak og behag , men det er en del brukere på andre forum som har kommentert dette i IPbox sin favør.
    En ting er helt sikkert og det er at DVI-HDMI kabelen som følger med DM 8000 ikke er grunnen til at du har blasse bilder. Den sender ut akkurat de samme digitale signalene som en HDMI kabel. Har selv en DM 8000 og glimmrende bilder med nabilo og de nyeste driverne/plugins for DM8000 innstallert. Er du sikker på at du har stilt Dreamboksen din riktig? Sett "autoresolution" til og gi tv'en din native signaler på alle format. 576i på SD 25/50Hz Interlacemode, 1080i på HD interlace mode, 720p på HD progressive mode osv(gå gjennom alle modus også 60Hz). Sett også enable 1080p24 osv, slik at du får native signal også ved streaming av HD film. Jeg har også en Pioneer 50" og en Benq W10000 projektor og kjenner meg ikke igjen i det du sier her. Har 7 andre Paraboltunere(4 av dem HD tunere) og sammenligne med og DM 8000 har klart det beste bildet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke hørt noen mer dessverre :-? , men dem sa jo til meg at jeg må forvente at det blir litt venting :-) men det ser ikke ut til at noen andre i Europa har det, så da er det helt sikkert at det er ingen som har den enda.

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Hei bobi

Hørt noe om når vi kan forvente at 9900 maskinen dukker opp fra x-sat?

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stenging av HD kanaler?

Er det noen der ute som har opplevd at HD kanalene fra Canal Digital forsvinner på IPBox'en nå i det siste? Vet at dette har skjedd på Dreambox (ikke svar med at DM er noe dritt, for slike utsagn er helt uinterresange). Jeg er ute etter å få vite om det er vits i å kjøpe HD tuner annet enn det som kan kjøpes fra Canal Ddigital?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at 9900 kommer til SANTRONIC Webshop i løpet av denne måneden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Einstein007
    Er det noen der ute som har opplevd at HD kanalene fra Canal Digital forsvinner på IPBox'en nå i det siste?
    Nei, har ikke forsvunnet noen HD kanaler, men mange kanaler har byttet til Thor 6. Du har oppdatert kanallista?

Packages: Canal Digital Nordic - KingOfSat

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli farlig lei av å vente på denne boksen, utsettes jo stadig vekk.

Hvis den ikke dukker opp som sist lovet, i slutten av denne mnd, begynner jeg å lure på om en heller skulle skaffe seg en VU+Duo?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli farlig lei av å vente på denne boksen, utsettes jo stadig vekk.

Hvis den ikke dukker opp som sist lovet, i slutten av denne mnd, begynner jeg å lure på om en heller skulle skaffe seg en VU+Duo?
    Ja, dette bør du seriøst vurdere , det er ikke mange BUG som skal ordnes , før VU+ blir en komplett mottaker :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettop mail fra x-sat om at levering av Ipbox 9900 er utsatt IGJEN fra leverandør.

Noen som har noe info om IPboxen som tilsier at denne virkelig er verdt å vente på SÅÅÅÅ lenge, istedefor å kjøpe en annen, eks Vu-Duo.

Bildekvaliteten på Ipboxen er jo skrytt veldig opp, men er den virkelig så mye bedre enn andre? (vanskelig å si når ingen har sett den kan du si)

Men om noen kjenner chipset ell. som skulle tilsi at dette blir makaløst bedre...vel, nå er jeg mildt sagt confused

Mvh
    C

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettop mail fra x-sat om at levering av Ipbox 9900 er utsatt IGJEN fra leverandør.

Noen som har noe info om IPboxen som tilsier at denne virkelig er verdt å vente på SÅÅÅÅ lenge, istedefor å kjøpe en annen, eks Vu-Duo.

Bildekvaliteten på Ipboxen er jo skrytt veldig opp, men er den virkelig så mye bedre enn andre? (vanskelig å si når ingen har sett den kan du si)

Men om noen kjenner chipset ell. som skulle tilsi at dette blir makaløst bedre...vel, nå er jeg mildt sagt confused

Mvh
    C
    Hmm,
    Det er 3-de gangen det er meldt utsettelse på denne boksen, skulle egentlig komme i januar?
    Enten er det programvaren er ikke utviklet ferdig eller slitter de fortsatt med hardvaren.
    Uansett, det er merkelig at det er så stille rundt IP 9900 , ingen tester å finne på nett, skjønner ikke hvorfor produsent ikke kommer med info om hva som skjer bak kulissene ?
    Gjenstår å se om bildet til IP9900 blir vesentlig bedre enn konkurrentene, denne gangen kommer IPBox 9900 med Enigma 2 om bord, hvis det er samme bilde kvalitet på forgjengeren IPbox 9000 ( programmert med Enigma 2 programvare) er det helt sikkert ikke noe å skryte av, sammenlignet med DGS baserte programvare, hvor bilde er veldig bra .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var ikke noen bra, nå er jeg også frustrert på at det er atter en gang forsinkelser på den boksen, men dette er ikke x-sat.no sitt feil vel og vi kan ikke henge dem ut pga dette. Jeg har vart på noen dagers ferie og er her nå igjen :-) og pga en lang lang e-post fra x-sat så ringte jeg dem selv får å høre hva er det som skjer. Ser ut at dem har hatt kontakt med leverandøren igjen nå i uka.
    fra x-sat fikk jeg høre at mandag eller tirsdag skal dem få litt ekstra materiale som ingen andre har og dem skal publisere den ved å sende e-mail til sine kunder ( og jeg skal poste her ) hva som det skal vare i disse materialene er jeg ikke sikkert på og fikk ikke vite noen mer om det, men ble fortalt st det kommer mandag eller tirsdag.

@ Digtech har du testet Enigma2 8.5 versjonen i det siste :-) test den og se litt på bilde kvaliteten, jeg kan si at den er så å si like bra som IP9000
    Marusys også som leverer VO DUO+ sa at boksen skulle vare ferdig i November men dem var også meget forsinket da dem fant en hel hav av feil med boksen og dem trakk den tilbake får å fikse en driver og kernel problemer, so det er ingen her som er bedre en den andre, og ikke glem Kathrein 910 usf boksene som produseres av Marusys i Korea hvordan er support på dem da
    Så langt jeg viet so er ikke nye AB IPbox 99 og 9900 baser eller produsert fra DGS, så ikke sammenlign dem uten at du viet om dem er likt. Beta testers har denne boksen allerede :-)

For å komme til Chipen som er en SH40 chip, hvorfor tror du at Vantage baserer sin flagship boksVantage VT- 1 på SH40 prosessor hvis MIPS var bedre ?? Tror du at Vantage er dumme får å gjøre dette ? Hvorfor har andre produsenter basert sinne produkter på SH40 chip, Ogtagon, Technomate ( nye boksene ) Qbox HD og andre bokser som er basert på SH40 chip, Marusys selv bruker SH40 prosessor som bare det og vent til neste mnd så ser du nytt boks fra Marysus levert med sh40 chip. Hvorfor skal så mange baserer sin boks på SH40 chip hvis den var så dårlig. Dem kan vel ikke vare så dume vel.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sitter på utrolig mye kunnskap! Fint å lese dine innlegg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Ja dette var ikke noen bra, nå er jeg også frustrert på at det er atter en gang forsinkelser på den boksen, men dette er ikke x-sat.no sitt feil vel og vi kan ikke henge dem ut pga dette. Jeg har vart på noen dagers ferie og er her nå igjen :-) og pga en lang lang e-post fra x-sat så ringte jeg dem selv får å høre hva er det som skjer. Ser ut at dem har hatt kontakt med leverandøren igjen nå i uka.
    fra x-sat fikk jeg høre at mandag eller tirsdag skal dem få litt ekstra materiale som ingen andre har og dem skal publisere den ved å sende e-mail til sine kunder ( og jeg skal poste her ) hva som det skal vare i disse materialene er jeg ikke sikkert på og fikk ikke vite noen mer om det, men ble fortalt st det kommer mandag eller tirsdag.

@ Digtech har du testet Enigma2 8.5 versjonen i det siste :-) test den og se litt på bilde kvaliteten, jeg kan si at den er så å si like bra som IP9000
    Marusys også som leverer VO DUO+ sa at boksen skulle vare ferdig i November men dem var også meget forsinket da dem fant en hel hav av feil med boksen og dem trakk den tilbake får å fikse en driver og kernel problemer, so det er ingen her som er bedre en den andre, og ikke glem Kathrein 910 usf boksene som produseres av Marusys i Korea hvordan er support på dem da
    Så langt jeg viet so er ikke nye AB IPbox 99 og 9900 baser eller produsert fra DGS, så ikke sammenlign dem uten at du viet om dem er likt. Beta testers har denne boksen allerede :-)

For å komme til Chipen som er en SH40 chip, hvorfor tror du at Vantage baserer sin flagship boksVantage VT- 1 på SH40 prosessor hvis MIPS var bedre ?? Tror du at Vantage er dumme får å gjøre dette ? Hvorfor har andre produsenter basert sinne produkter på SH40 chip, Ogtagon, Technomate ( nye boksene ) Qbox HD og andre bokser som er basert på SH40 chip, Marusys selv bruker SH40 prosessor som bare det og vent til neste mnd så ser du nytt boks fra Marysus levert med sh40 chip. Hvorfor skal så mange baserer sin boks på SH40 chip hvis den var så dårlig. Dem kan vel ikke vare så dume vel.

mvh

bobi
    Bare for å få litt klarhet , hvis du refererer til VU+SOLO , når du skriver om den nye boksen til Marysus ?
    Med all respekt , du bør gjøre leksa di litt bedre , se vedlagt spesifikasjon på begge modeller av Marusys, som selges i Korea under følgende nummer :
    VU+Duo Twin = 750
    Vu+Solo = 730 ( kommer neste måned)
    Nå kan du åpne vedlagt bilde og studere hvilke CPU som modellen med nummer 730 ( Vu+Solo ) skal leveres med ? Ser du noe sted i bildet SH40 ?:lol:
    Og vær snill og anbefal alle overnevnte merker til uerfarne brukere( Octagon, Technomate - bunch of loosers) og ikke minst overprisete Qbox , som Duolabs klarer ikke å snekre fungerende programvare i over 1 år ? Har både Octagon, Qbox HD støvende i hylla , so please ikke bruk disse merker som eksempel på super produkter ! Tror du virkelig alle de 3 merkene sammen selger like stor antall mottakere som Dreambox merket alene ? Og hvis sh40 var så fantastisk , hvorfor ikke DMM ikke baserer sine mottakere på samme chipsett ?:lol:

Jeg skjønner at dere i x-sat vil helst skryte av produktene dere fører , men å skryte av Technomate og Qbox er en smule overdrevet. Foreløpig har begge modeller vært en salgs FIASKO

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Beklager , var ikke meningen å såre dine følelser , men jeg eier begge mottakere
    også , pluss en en del andre
    Har ikke benektet forspranget til DM 8000 HD i programvare utvikling , men det skulle bare mangle, den koster jo dobbelt enn IPbox'n. Egentlig til den prisen skulle DM 8000 HD være 100 % Plug&Play. Har skiftet halvparten av parabol anlegget mitt ( Hoder, switch og kabel ) for å få kvitt med "Tunning Failed" meldingen . Ipboxen "klaget ikke " på mine gamle hoder og switch !!!

Jeg har hatt DM8000 LENGE, og tuning failed tror jeg aldri jeg har sett. Har europaparabol med quad-hoder av forskjellige fabrikat og en mix av switcher.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt DM8000 LENGE, og tuning failed tror jeg aldri jeg har sett. Har europaparabol med quad-hoder av forskjellige fabrikat og en mix av switcher.
    Da har du vært ganske heldig ! Ta en runde på digsat.net og prøv å skrive samme feil i søk motoren. Skal love deg du blir ganske overrasket hvor mange har opplevd denne type melding. Spesielt når man veksler mellom CD og Viasat kanaler . Brukte Biltema switcher før med mine DM 7020SI og 600S, nå har jeg skiftet dem med Spaun .
    En av de siste oppgraderinger fra DMM har tuner fix for akkurat denne problemstillingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg irritert på deg Digitech at du blander meg med x-sat.no. Hva i alle er det feil med deg da min venn :-x , jeg gir stor F ( BLAFEN) i både X-SAT, og maxsat som du jobber for , så la meg vare i fred med dine innlegg og kunnskap. Jeg respekterer når du skriver noen positivt eller negativt om en produkt og du har lov å si det du mener, men jeg har aldri kalt deg noen eller blandet deg med noen butikk, jeg har lov å si det jeg vil når jeg vill , jeg gir blaffen at det jeg sier gjør vondt for deg eller noen andre her
    Jeg personlig driter i hva x-sat.no gjør og har ikke noen med dem å gjøre med unntak at jeg har handlet hos dem like mye som jeg har handlet hos maxsat, satellitt-import, satbutiken, dreambox og mange andre butikker som fines rund om i landet , så og hold dine personlige og firma krangel med x-sat.no og deg eller maxsat, og ikke bland meg med dette mer.

Nå er jeg dritt lei av at du blander meg med x-sat :x jeg har vart her lenge og er en kritiker av bokser som ikke holder mål, less minne innleg overalt på både Engelske , Tyske , og Nordiske forumer, så ser du meget fint både her, på fantacy, digsat, denkntenk, ipbox, lets talk , satdudez,sat-universe, pli, nabilosat,lujsat, sataid, lucifer, angels of fire osv og mange forumer som er ikke for hvem som helst og du en gang kan ikke drømme om , jeg har vart med i noen stormer tidligere og har kjennskap til mye rart men dette vil ikke si at jeg jobber for X-SAT på grunn at jeg har kunnskap.
    Hvis du har noen problemer med x-sat.no eller du har noen personlig problemer med dem så får du ta det opp med dem og ikke begynn å si til alle her på avforum som skriver imot deg at dem jobber for X-SAT eller at dem er betalt av X-SAT, nå holder det. hold deg vekk fra meg som bobi og ikke bland meg i det lenge, dette er siste gang jeg sier dette til deg og ikke bland meg med noen x-sat eller maxsat eller andre butikker lenge var så snill.

du trenger ikke å svare meg en gang da du har allerede oddelagt helle eter middagen min
    SLUTT

Jeg skjønner at dere i x-sat vil helst skryte av produktene dere fører , men å skryte av Technomate og Qbox er en smule overdrevet. Foreløpig har begge modeller vært en salgs FIASKO

Newcomer bozzen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware IpBOX 9000 & 910

Hei !

Interessang diskusjon dette her.. Kort om min hist. Jeg begynnte karrieren med DM og er nå på IPbox etter den LATTERLIGE prisen på DM8000(Ja jeg mener LATTERLIG og det fortalte jeg dreambox.no også ! ) . DM800 holdt ikke mål når jeg testet den ( kan kjøpes fra alibaba.com for 1400 kr btw ) . Har selv IPBOX 9000 nå og den fungerer bra. Enig med andre som sier bildet er upåklagelig.

Eneste jeg blir litt forvirret med her er hvilket image man burde kjøre på . Har hatt boksen i snart 1 år og har kjørt med sifteam . Det er som er av mangler er subtitle,ordentelig epg og litt manuel start på streaming. Men faktisk er streamingen bedre enn den jeg hadde på dm (dm 7000) . Hd stream funker også helt fint.

Men er som sagt ute etter anbefalt image til AB Ipbox 9000 & 910 , noen av dere erfarne gutta som har noen gode forslag !?

Noen som har testa siste versjon av Enigma 2 til Ipbox ? 0.8.5 Index of ./Enigma2 NightlyBuild 0.8.5/
    (Min forske tid er SVÆRT begrenset disse dager .. småbarns forelder ..)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kort og godt til deg Bozzen