Nye IpBox 9900 HD - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, prøver no.

Sitat Opprinnelig postet av lave
    I plugin under EMU skal indlæse config mgcamd, mgcamd 1.35, config newcs og newcs 1.65. Herefter skal du ind i emumanger og starte mgcamd og newcs.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får en melding som følger: Missing newcs_both.xml configuration file.

Oppe står det: Active CAM: mgcamd_135
    Sitat Opprinnelig postet av rogsen
    Ok, prøver no.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo der kom bildet. Måtte laste ned newcs_1.67_RC1 og config_newcs.
    Pling så var Asterix på skjermen.
    PS! fikk lyd også....

Får en melding som følger: Missing newcs_both.xml configuration file.

Oppe står det: Active CAM: mgcamd_135

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NEBULA v1 Image

NEBULA v1 Image, er det noen som har prøvd denne inage mot thor 0,8W satelit med conax / Hvilken cam virker mot conax?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp tatt i bruk dette image.

Sitat Opprinnelig postet av orsors
    NEBULA v1 Image, er det noen som har prøvd denne inage mot thor 0,8W satelit med conax / Hvilken cam virker mot conax?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på 99hd og 9900hd?

Jeg er på utkikk etter en tuner som kan kjøre både satelitt og rikstv og som har pvr. 99hd ser jo ut til å kunne klare dette. x-sat selger denne med dvb-s2 og dvb-t til 1999 kr. Det er jo meget billig. Men funker det? Jeg har vært mye borti ipbox 91hd fra før, og den har vært vanskelig å få til å funke som jeg vil. Er det noe bedre med 99/9900? Er det noe utvikling på disse eller er det like dødt som det er blitt med 91/9000?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan si et pip om disse? En ting til. Hva er forskjellen på 99 hd og 99 hd plus?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Ipbox 9000HD selv, og, som du sier, så får man ikke alt til å fungere som man vil nei. Når det gjelder den nye serien med 99HD og 9900HD så ser det ikke ut til å være særlig aktivitet rundt disse heller, hverken her, på Fantacy-forum eller Denktenk. Spørs om ikke du kan spare deg selv mye ergrelser med å gå opp litt i pris, ser at Maxsat selger Vu+ Ultimo Combo nå til 3695,-.
    En kjempeboks ihvertfall,med god support!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Har hatt Ipbox 9000HD selv, og, som du sier, så får man ikke alt til å fungere som man vil nei. Når det gjelder den nye serien med 99HD og 9900HD så ser det ikke ut til å være særlig aktivitet rundt disse heller, hverken her, på Fantacy-forum eller Denktenk. Spørs om ikke du kan spare deg selv mye ergrelser med å gå opp litt i pris, ser at Maxsat selger Vu+ Ultimo Combo nå til 3695,-.
    En kjempeboks ihvertfall,med god support!
    Det er riktig at det er lite aktivitet og at det ikke er alt som fungerer på 99(00)HD. F.eks PiP, ta opp på en kanal og se på en annen. Jeg har selv en 9900HD med både DVB-S2 og DVB-C. Med siste versjon av Enigma2 OpenSource SH4 Duckbox Project GIT-3457 PKT SVN-1565 NEBULA v1 Image, så fungerer boksen meget stabilt.
    Jeg er helt enig at supporten på disse boksene er under en hver kritikk, men samtidlig så er det ikke å stikke under en stol, at de ligger en hestehode forann de andre tunere, når det gjelder bildekvalitet, inkl. Vu+ som er nevnt.
    Så hvis bildekvalitet er det viktigste, så kommer man ikke utenom en 99(00)HD, men hvis det er stabilitet og pris, så hadde jeg nok valgt Vu+ jeg også.

Gizze

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo der kom bildet. Måtte laste ned newcs_1.67_RC1 og config_newcs.
    Pling så var Asterix på skjermen.
    PS! fikk lyd også....
    Hvis du har problem med nordiske karakterer i EPG eller andre steder, så må du laste ned Fonts oppdateringer. Dette gjøres under Blue - "Skin Setup" og trykk EPG - Green.

Gizze

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, det var vel ikkje det smarteste eg har gjort nei.
    Får ikkje start på denna boksen mer.

Sitat Opprinnelig postet av gizze
    Hvis du har problem med nordiske karakterer i EPG eller andre steder, så må du laste ned Fonts oppdateringer. Dette gjøres under Blue - "Skin Setup" og trykk EPG - Green.

Gizze

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en vu+ solo, og er fornøyd med den. Den er jo blitt veldig prisgunstig den også. Jeg har operert inn harddisk og wifidongle i den, så da er jo det meste på plass. Men jeg trenger altså en til, og helst noe med dvb-t. Ser at vu+ solo/duo kan få dvb-t via usb-dongle. Så det er jo absolutt en mulighet. Tror heller jeg satser på noe sånt enn 99hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, det var vel ikkje det smarteste eg har gjort nei.
    Får ikkje start på denna boksen mer.
    Hvor langt gikk scriptet? Lastet det ned og rebootet enigma?
    Det scriptet gjør er å laste ned nye fonter og kompilerer det inn i eksisterende, for så å gjøre en automatisk restart av enigma. Har gjort det ved flere anledninger nå og på flere versjoner uten problem. Hvor langt i boot prosessen kommer ipboksen din? Hva står i displayet og kan du logge deg inn via telnet eller svarer den på ping?

Gizze

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det eneste forsjellen på disse boksene er at 99 har kun 1 tuner mens 99 plus har 2 tunere, her er det mulig å kombinere med 2 sat eller 1 sat og 1 bakkenett eller 1 sat og 1 kabelnett

Når du sier at det har vart vanskelig å få IPbox til å fungerer som du vil, da lurer jeg hva er det som du ikke får til ?
    Jeg har faktisk tatt i bruk for å teste en IPBOX 9000 og har 0 problemer med å sette opp boksen, ser ikke at det mangler noen her.

Har selv IPbox 9900 Plus her, og det jeg kan si er at Pip og opptall er ikke alltid fungerende, men dette er SW feil som fikses en gang og er tilbake neste gang eller senere 2-3 mnd. Personlig beholder jeg ming gode gamle 9000 kun fordi den har best bilde av alle bokser jeg har testet.

vet ikke hvordan 99 og plus er, men utifra 9900 jeg har så bør den vare godt nok til det meste og vil du ha den til DVB-T / Riks Tv ja da enten må du betale mer og kjøp enten Uno eller Ultimo, eller velg IPbox 99plus

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Ingen som kan si et pip om disse? En ting til. Hva er forskjellen på 99 hd og 99 hd plus?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99 og 99 plus er altså samme set top box, men den ene selges med 1 tuner, og den andre med 2? Litt forvirrende. Butikkene er ikke konsekvent i navnebruken engang, så det var ikke lett å forstå.

Som sagt så får jeg på den gamle ipboxen ikke harddisken eller epg til å fungere som det skal. Det er en 91hd det er snakk om så harddisken er koblet til via usb. Den funker etter at jeg legger den til i menyen, men ramler ut igjen etter en stund, enten ved standby eller restart. Så må den formateres og legges til på nytt for å funke igjen. Hadde lyst å prøve å mounte en mappe på nettverket istedenfor harddisken, dette har jo vært enkelt på for eksempel dreambox siden gamle enigma på dm7000. Men jeg fant ikke noe valg for det i ipboxen.

Epg finner jeg vel egentlig ikke noen god måte å få til på. Har prøvd å få det til i pgi-menyen og via webinterfacet men det funker ikke. Jeg vet ikke hva som er riktig fremgangsmåte heller. Det er ikke akkurat selvforklarende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cardsharing

Hej

Jeg har en ipbox 9900 og en DM500 S, jeg vil dele kort mellem dem.

Har en newcs server på ipboxen og kører mgcamd 1.35 på DM, når den kører på DM så stopper crypteringen på ipboxen - DM kører normalt videre - hvad er der galt ?

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyeste image fra ABCom (april 2012)

Installerte den nyeste imagen som er å finne ved hjelp av den innebygde enigmaupdate. (og litt til).
    Men, jeg finner ingen undertekster. På fjernkontrollen, får jeg opp valg for lydkanaler, når jeg velger undertekst. (prøvde å endre den i fila, men det hjalp ikke.)
    Altså ingen valg for undertekst eller språk på undertekst.
    Noen fler som har sette dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Installerte den nyeste imagen som er å finne ved hjelp av den innebygde enigmaupdate. (og litt til).
    Men, jeg finner ingen undertekster. På fjernkontrollen, får jeg opp valg for lydkanaler, når jeg velger undertekst. (prøvde å endre den i fila, men det hjalp ikke.)
    Altså ingen valg for undertekst eller språk på undertekst.
    Noen fler som har sette dette?
    Har du forsøkt midterste knappen på nedre rekken? Der ligger den på min fjernkontroll, selv om jeg har et litt annet image.

Gizze

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den tar meg direkte til lydspor-valg. Samme funksjone som lydspor-valg knappen.
    Var inne i en config-fil å sjekka. Det står lydspor på teksting-knappen.
    Prøvde til og med å endre den i samme mønster som de andre, men uten hell.

Hvilket image bruker du da?
    Hvor nytt er det?
    Så forsøker jeg det i stedet..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/satellitt/97...ml#post1359149
    Jeg bommet litt... De er tydeligvis ikke ferdige enda...

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •