Nye IpBox 9900 HD - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får ikke boksen til å oppdatere canal digital-kortet. Kortet må taes fysisk ut av dekoderen og settes inn i cd-dekoderen for å oppdateres. Er det noe lurt jeg kan gjøre for å fikse dette?

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Image til 9900HD

Hvilket image burde jeg teste på min nye 9900HD?

Timeshift og recording fungerer ikke. Har vel pr. nå den originale imagen fra 06-2011. Prøvde en nocturne image, men hadde da ikke fått i gang oscam, og fikk heller ikke bilde på den inkluderte ssfcamd.
    Litt skuffende, siden dette fungerer brukbart på min 9000HD.

Timeshift og recording trodde jeg var grunnleggende funksjoner som bare virket.

Finnes opptil flere nyere images, men de leveres som .tar.gz - pakker, i stedet for .img.
    Noen som har en guide til hvordan man installerer disse .tar.gz varianten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, hva er det du bruker som emulator for å lesse korte ditt? skriv her hva du bruker så kan vi se om vi kan hjelpe deg også med å oppdatere kortet ditt rett i boksen uten å flytte den hver mnd til org boksen

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av rogsen
    Jeg får ikke boksen til å oppdatere canal digital-kortet. Kortet må taes fysisk ut av dekoderen og settes inn i cd-dekoderen for å oppdateres. Er det noe lurt jeg kan gjøre for å fikse dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan pakke tar.gz filene med winrar, da kan du bruke vanlig oppdatering metode med usb.

mener å ha lest tidligere at time shift og opptak var ikke fungerende i siste img, så prøv noen annen fra tidligere.

Har du testet PKT IMAGE ?
    ang SSFcamd , det er ikke sikkert at den er i binary folderen, se på om du finner den der, siste images har den ikke innebygd lenge. OsCAM , tja fin en ipk fil så kan du også instalere den manuelt, eller bruk addon fil fra abcom/satupdate 8)

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Hvilket image burde jeg teste på min nye 9900HD?

Timeshift og recording fungerer ikke. Har vel pr. nå den originale imagen fra 06-2011. Prøvde en nocturne image, men hadde da ikke fått i gang oscam, og fikk heller ikke bilde på den inkluderte ssfcamd.
    Litt skuffende, siden dette fungerer brukbart på min 9000HD.

Timeshift og recording trodde jeg var grunnleggende funksjoner som bare virket.

Finnes opptil flere nyere images, men de leveres som .tar.gz - pakker, i stedet for .img.
    Noen som har en guide til hvordan man installerer disse .tar.gz varianten?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei bobi, jeg må komme tilbake til deg med dette, skule ha svart deg på PM også for lenge siden.
    Det er så mye rart med den boksen at jeg har gått tilbake
    til den gamle CD tuneren :-(

Sitat Opprinnelig postet av bobi
    hei, hva er det du bruker som emulator for å lesse korte ditt? skriv her hva du bruker så kan vi se om vi kan hjelpe deg også med å oppdatere kortet ditt rett i boksen uten å flytte den hver mnd til org boksen

mvh

bobi

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kan åpne .tar.gz filene med feks winrar eller 7-zip, men de inneholder ofte en ren mappestruktur likt den som ligger inne på boksen, og da blir jeg noe usikker. Dvs, fikk en link til en youtube video som viser fremgangsmåten.
    Den ser ut til å inneholde en e2-installer-plugin.

Har prøvd 2 andre imager, blant annet et PKT haarp 3, men hverken det eller denne Nocturne image ga noe bilde fra intern kortleser, så jeg ga opp dem relativt fort..
    (PKT var litt "rotete", sikkert pga annen layout på meny-struktur. (uvant).)

Så nå kjører jeg siste Abcom image. Og bruker det som virker.
    (stort sett gjør den jo det)
    Men:
    -Lyd-nivå på de ulike kanalene er veldig forskjellig. Sånn var ikke den gamle.
    -Teksten på HD kanalene er liten, de andre er ok, og jeg kan endre dem som beskrevet tidligere i denne tråden.
    -Ser ikke ut til at teksting er "on" som default, må velges hver gang (i HD)
    -Timeshift og opptak virker, men er ikke helt å stole på.

-EPG derimot fungerer supert. Liker bare ikke layouten. (kan kanskje finne en annen skin)

Foretrekker Oscam. SSFcamd var inkludert i et av de andre imagene, men fikk det ikke til å lese. Prøvde Oscam på begge, men med min begrensede linux-kunnskap fikk jeg ingen reaksjon.

Kjører med Oscam Ymodv18 t19.

du kan pakke tar.gz filene med winrar, da kan du bruke vanlig oppdatering metode med usb.

mener å ha lest tidligere at time shift og opptak var ikke fungerende i siste img, så prøv noen annen fra tidligere.

Har du testet PKT IMAGE ?
    ang SSFcamd , det er ikke sikkert at den er i binary folderen, se på om du finner den der, siste images har den ikke innebygd lenge. OsCAM , tja fin en ipk fil så kan du også instalere den manuelt, eller bruk addon fil fra abcom/satupdate 8)

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Rogsen,
    det er sikkert bare oppsettet som ikke er korrekt, eller det kan også vare at det er feil med HW men et vet jeg ikke det er kun gjeting fra min side. mere informasjon på hva som du opplever med boksen hjelper, og sikker mange andre her som kan svare deg og hjelpe også.

@Daffy.
    jeg kjører selv med SSFcamd her, og min CD kort fungere og oppdatere hver mnd, men jeg bruker en test image, jeg bruker ikke publik image som fins på abcom sine sider, jeg bruker ikke pkt elelr noen annet en det jeg selv har kontroll over. PKT har jeg lest at den er meget bra, men som jeg sier har ikke testet den noen stort selv. prøv mgcamd med newcs kombinasjonen denne funker enda bedre etter min mening. dem har også Gbox i sine nedlasnings steder, og Gbox er jo konge , se å bruke den siste GIT Gbox , ikke den gamle

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen lyd på HD Danmark DVB-T

Hej

Jeg bruger pkt image haarp version 3c, den seneste.

Der er ikke lyd på DVB-T DR HD - er der en der ved hvad jeg kan gøre for at få lyd?

Hilsen
    Lave

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det har kommet et nytt image fra abcom. Fant den under enigma-update i plugins-menyen. Datert 16.jan.2012.
    Inneholder SSFcamd og mulighet for nedlasting av andre cam'er.
    Akkurat som forrige image. Men fikk ikke bilde da jeg prøvde det, til tross for likt oppsett (mener jeg). Oscam-webif rapporterte likt, men bilde uteble.
    Endte med å legge inn forrige image og kjøre en recover settings. Hendig funksjon.
    Får ta en ny test om litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daffy, Imagen er helt OK, men config filer er ikke det, installer nye image, men send gamle config filer i boksen, og da skal alt fungerer som før. har ikke testet denne mye selv, siden jeg installerte den i kvel, men ser ut som dem har fikset opptakk på 1 kanal og se på en annen, Jirka har jobbet hardt denne gangen.

Kabel TV ser ut som ikke er fikset igjen, men det skal jeg ordne om ikke så lenge :-)

Mvh

bobi

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde igjen å installere det nye imaget, men får ikke bilde.
    SsFCamd ga bilde uten config fra intern kortleser på nest nyeste image.
    Det gjør det ikke her, til tross for ECM info i emumanager.
    Oscam fungerte på forrige image, installerte Oscam + config filer.
    Oscam webinterface rapporterer helt likt med forrige image, og virker mot annen ipbox. Men altså ikke noe bilde på lokal mottager.
    Tror ikke det ligger på cam/kort.
    Tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på satupdate sine sider så ser jeg at laster du ned og instalere siste image så må du inn med siste Addon fra SSF team. les der Use addons marked as "addon*****_new", same as for Nocturno Enigma2

Jeg bruker den nye imagen til min IPbox 9900 plus og kan si at med nyeste Nocturno Enigma2 imagen fungerer perfekt til mitt bruk

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Image Til Ipbox 9900hd

Hei,

Vurderer å installere ”Enigma2 OpenSource SH4 Duckbox Project GIT-3457 PKT SVN-1565 NEBULA v1 Image” på IPBOX 9900HD.
    Er det noen som har trinnvis fremgangsmåte hvordan en installerer ”FLASH image” på IPBOX 9900HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orsors
    Hei,

Vurderer å installere ”Enigma2 OpenSource SH4 Duckbox Project GIT-3457 PKT SVN-1565 NEBULA v1 Image” på IPBOX 9900HD.
    Er det noen som har trinnvis fremgangsmåte hvordan en installerer ”FLASH image” på IPBOX 9900HD?

Installing new image to AB IPBox 99xxHD | AB-COM Europe

Gizze

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på satupdate sine sider så ser jeg at laster du ned og instalere siste image så må du inn med siste Addon fra SSF team. les der Use addons marked as "addon*****_new", same as for Nocturno Enigma2

Jeg bruker den nye imagen til min IPbox 9900 plus og kan si at med nyeste Nocturno Enigma2 imagen fungerer perfekt til mitt bruk

mvh

bobi
    Hei igjen bobi, har instalert denne jeg også no. fungerer foreløpig.
    Men får ikke brukt noen funksjoner på fjernkontrollen som bytting av tekst.
    er jo grei å ha når kanalen ikke er tekstet.

Med Hilsen

Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Nå har jeg ikke brukt IPbox 9900 på en stund men det fins nå vel både nytt PKT image og ikke mist min fra SIF team som er min favorit image. test lit noen av de nye imagene og se hva som paser best til dit bruk.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Eh :roll: no er eg rimelig grønn på dette her og vile vært veldig taknemmelig
    hvis noen kan fortelle meg hvor jeg finner dette.

På forhånd takk!

Hei.
    Nå har jeg ikke brukt IPbox 9900 på en stund men det fins nå vel både nytt PKT image og ikke mist min fra SIF team som er min favorit image. test lit noen av de nye imagene og se hva som paser best til dit bruk.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan prøve dette link

PKT IP9900/IP99/IP55 NEBULA v1 Image - Satlover Forums

den virker fint på min ip9900 brug flash ver.

Gå ind i plugin og vælg addons emu og tilføj filer til f.eks mgc35 og newcs det spiller hos mig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp

Hjelp!!!!

Der forsvant lyd og bilde, får opp teksten nå, men det er stort sett alt.
    Noen som kan hjelpe meg her?
    Har frame noe som heter EMU manager v1.0.6
    Denne forteller: No active CAM
    og under står det: newcs is not installed.

Noen som kan fortelle meg hvor og hvordan jeg finner/gjør dette???

Sitat Opprinnelig postet av lave
    du kan prøve dette link

PKT IP9900/IP99/IP55 NEBULA v1 Image - Satlover Forums

den virker fint på min ip9900 brug flash ver.

Gå ind i plugin og vælg addons emu og tilføj filer til f.eks mgc35 og newcs det spiller hos mig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I plugin under EMU skal indlæse config mgcamd, mgcamd 1.35, config newcs og newcs 1.65. Herefter skal du ind i emumanger og starte mgcamd og newcs.

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •