Dreambox, problemer med å få viasat og cd til å funke samtidig.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox, problemer med å få viasat og cd til å funke samtidig.

Har en kompis som har litt problemer her med en Dreambox, han har både canaldigital og viasat på den, men har får ikke begge til å funke samtidig.

La oss si at han ser på nrk1 og så vil han over på tv1000 som ligger på Sirius, når han går inn på kanalen så får han bare opp dette: "Tjenesten kunne ikke bli funnet". Og det gjelder så og si alle Sirius kanalene utenom Viasat History, går han inn på den så kommer kanalen direkte inn og han så gå tilbake tv1000 og alle andre Sirius kanalene og dem funker perfekt, men da blir problemet Thor(canal digital) kanalen som svikter, ingen funker, men går man inn på TvNorge først, så kan man bruke alle Thor kanalene.

Så Viasat History blir en trigger kanal for Sirius og TvNorge blir en trigger kanal for canal digital. Veldig snodige greier, noen som har vært borti liknende?

"Tjenesten kunne ikke bli funnet" - Når jeg får opp dette så ligger signal styrken på ca 50%, men 5 sekunder senere når jeg bare har vært innom enten Viasat History eller TvNorge så er den opp på 95%.

Har prøvd med en ny diseq switch, men akkurat samme med den.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Har en kompis som har litt problemer her med en Dreambox, han har både canaldigital og viasat på den, men har får ikke begge til å funke samtidig.

La oss si at han ser på nrk1 og så vil han over på tv1000 som ligger på Sirius, når han går inn på kanalen så får han bare opp dette: "Tjenesten kunne ikke bli funnet". Og det gjelder så og si alle Sirius kanalene utenom Viasat History, går han inn på den så kommer kanalen direkte inn og han så gå tilbake tv1000 og alle andre Sirius kanalene og dem funker perfekt, men da blir problemet Thor(canal digital) kanalen som svikter, ingen funker, men går man inn på TvNorge først, så kan man bruke alle Thor kanalene.

Så Viasat History blir en trigger kanal for Sirius og TvNorge blir en trigger kanal for canal digital. Veldig snodige greier, noen som har vært borti liknende?

"Tjenesten kunne ikke bli funnet" - Når jeg får opp dette så ligger signal styrken på ca 50%, men 5 sekunder senere når jeg bare har vært innom enten Viasat History eller TvNorge så er den opp på 95%.

Har prøvd med en ny diseq switch, men akkurat samme med den.
    Hmmmm..... hvilket image er brukt? Har det funket før?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funket bra tidligere ja, Peter Pan er imaget.

Men det som er det rare er at jeg kan trigge dem åone med å gå innom de kanalene. Håpte kanskje det var noen her som hadde vært borti lignende, men er kanskje vanskelig å gjøre noe med.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Har funket bra tidligere ja, Peter Pan er imaget.

Men det som er det rare er at jeg kan trigge dem åone med å gå innom de kanalene. Håpte kanskje det var noen her som hadde vært borti lignende, men er kanskje vanskelig å gjøre noe med.
    Har vert bort i at signalstyrken har kommet og gått på cd da viste det seg at etter skifting av lnb hode(som var helt nytt) var prob. borte.
    Visst det er tilfelle på via og cd, er det jo lite sannsynlig i dette tilfelle.
    Prøvd og flashe DB på nytt. PP skal jo være plug and play.
    For se om kansje det dukker opp noen andre her som vet noe.
    Lykke til og god jul

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •