Dreambox - original eller kopi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox - original eller kopi

Har tenkt å skaffe meg en Dreambox.
    Har sett her på siden at mange er veldig imot kopiene.
    Men hva er egentlig forskjellen på en original Dreambox og en kopi?
    Vil en legge merke til noe på bildet, eller er det helst prinsippet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger du noen mer forskjell da , Kopi er en Kopi og kan ikke sammenlingnes med originalen, Kopen har enda Dårligere komponentr en originalen har, kopien betaler ikke noen for utviklingen av denne boksen, kopien har dårligere tunerblokk.
    Kopien har ingen garanti, så isteden for å spare noen kan man tape enda mer, hvis denne går i stykker , du har ingen garanti på en KOPI box.
    Mange av dem som importerer Kopier betaler ikke Toll / MVA / gebyrer osv

Hvis alle hade kjøpt kopier hva hade det blitt av vårt land da ? hadde vi endt opp som Zimbabue

Du kommer ikke til å merke noen på bilde, og kvalitetts messig er både kopier og originalen så å si likt men hvorfor kjøpe seg en Dreambox som koster mye mer en det de er koster, hvorfor ikke se på Azbox HD Elite eller Premium, hvorfor ikke se på AB IPbox 91 HD , ellr IPbox 910 HD om det skal vare linux boks og dem er biligere en Dreambox og bedre
    skal den vare en vannlig boks så har du Technomate HD, Topfeild HD, Kaon HD, Hyro HD , Vantage HD og mye mer.

Må det absolutt vare en Dreambox ?

Sitat Opprinnelig postet av insomnia
    Har tenkt å skaffe meg en Dreambox.
    Har sett her på siden at mange er veldig imot kopiene.
    Men hva er egentlig forskjellen på en original Dreambox og en kopi?
    Vil en legge merke til noe på bildet, eller er det helst prinsippet?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hva slags kopi du tenker på? Det finnes en del tunere med linux som selges under egne navn, slik som f.eks. Reelook. Bortsett fra en langt mindre brukerbase og derav færre som engasjerer seg i softwareutvikling er vel dette greie kjøp.

Klonene/kopiene som selges under dreambox-navnet er en annen historie. Dette er rene piratkopier som produsenten (om de kan identifiseres) naturlig nok ikke gir noen garantier på. Komponentene er av billigste sort, og boksen er ene og alene skrudd sammen slik at man skal kunne lure kunden til å tro at det er en orginal. Om den virker er en helt annen sak. Tidligere har også nye image til dreambox ikke virket eller endogtil ødelagt kopiboksen permanent. Dessuten er det naturlig nok rapportert om en hel haug med andre problemer på disse boksene. Bevisst kjøp av en slik boks er vel kvalifisert stryk på IQ-testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bobi
    Jeg kunne tenkt meg å teste Dreambox eller lignende, derfor kunne jeg tenkt meg en billig å testet. Liker selv best originaler, men i dette tilfellet er det i utgangspunktet for å se hvordan den fungerer i forhold til en hdpc. Kanskje setter jeg den bare i skapet etterpå, da er det greit å ikke ha betalt for mye.
    Grunnen til spørsmålet mit var i utgangspunktet bare nysjerrighet, hva er egentlig forskjellen?
    Når du sier at en ikke merker noe forskjell på bildet, mener du mellom en Dreambox og kina kopier av Dreambox, eller en kopi som selges under eget navn?
    Ble anbefalt å prøve en Dreambox, derfor begynte jeg å sjekke den

luria
    Har sett billige kopier mange plasser på nettet når jeg har søkt på Dreambox. Noen ganger står det at den er laget i Kina. Andre ganger er prisen ikke så mye lavere, og det står ingenting om det er kopi eller ei. Oftest veldig vanskelig å finne ut om en kjøper kopi eller ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God grunn til IKKE å kjøpe kopi er at dem som lager kopier underminerer ikke bare utviklingen av originalboksene, men de er som regel også involvert i ulovlige produksjonannlegg (utslipp/arbeidsmiljø osv.), smugling/ulovlig import ringer etc. Man bør absolutt unngå ulovilige kopi-varer av alle slag om det kan unngås. Det har gått en grei dokumentar på Discovery rundt problemstillingene med fake produkter. Det går rett og slett på sikkerheten løs! -Nok moralisering nå, hehe8)

Skal du allikevel ikke bruke den originale Dreamboxen trenger du ikke sette den i skapet, du selger den bare brukt for noen kroner mindre...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Mange av dem som importerer Kopier betaler ikke Toll / MVA / gebyrer osv

Hvis alle hade kjøpt kopier hva hade det blitt av vårt land da ? hadde vi endt opp som Zimbabue
    Akkurat samme som med musikk dette da?

Hvis alle bare ripper og selger platene etterpå eller laster ned, så hvordan går det med de som legger sjela si i dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er akurat som det, jeg kjøper den musikken jeg liker, bruker fraktisk ganske mye av mnd lønnen til musikk og film.

Men her er stillingen helt anerledes, du kjøper faktisk en fysisk vare, mens med musikk så er det ikke noen fysisk, og du støtter heler ikke noen kriminele selv om at du laster ned, dessuten så er det gratis å laste ned.

@ insomnia jeg forstår deg meget godt, det er ikke det som jeg prøver å pekke ut her, jeg har vart dum nok selv og har handlet KOPIER, men har raskt lart min lekse og aldri mer KOPIER.

Skal du ha en HD Linux box, ja da ser du etter AB IPbox 91, eller Azbox HD Elite, eller Octagon 1008, hva med CoolSteam HD 1, eller den nye Technomate som kommer snart. alle dem jeg nevnte overfor er biligere en Dreambox 800, og alle kan gjøre LIKE MYE som en Dreambox, dessuten er dem Originale bokser, dem er gokjent i Norge og kan dessuten kjøpers fra utlandet for rimligere penger, så lenge du ikke er så kresen med Garantien. Dessuten selger du den som Originale varer når du vil ikke ha den mer.

Jeg kjøpte min første DM 7000 med Blå Display , er vel nå 6 år siden eller noen sant, og har vart DM elkser i alle år men kan ikke anbefale deg DM 800, det er for mye tull med dem, helelr kjøp deg noen som er enkel, stabil ,bra bilde og ikke krever så mye men samtidig kan gjøre like my som DM 800, min absolutt anbefalig er enten AB IPbox eller AzBox HD

Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Akkurat samme som med musikk dette da?

Hvis alle bare ripper og selger platene etterpå eller laster ned, så hvordan går det med de som legger sjela si i dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Sitat Opprinnelig postet av snooze
    God grunn til IKKE å kjøpe kopi er at dem som lager kopier underminerer ikke bare utviklingen av originalboksene, men de er som regel også involvert i ulovlige produksjonannlegg (utslipp/arbeidsmiljø osv.), smugling/ulovlig import ringer etc. Man bør absolutt unngå ulovilige kopi-varer av alle slag om det kan unngås. Det har gått en grei dokumentar på Discovery rundt problemstillingene med fake produkter. Det går rett og slett på sikkerheten løs! -Nok moralisering nå, hehe
    Det blir litt underlig å diskutere etikk og moral omkring kopiering av et produkt som i utgangspunktet har tuftet sin suksess på piratvirksomhet :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig med den siste kommentaren - ting er OK inntil det rammer en selv...

Om en ser bort fra moral og umoral, så les her: No chance for clones! | dream-multimedia-tv.de Det står på andre fora at det norske tollvesen nå stopper kloner av Dreambox. Nå kan en jo ikke stole på det som skrives, for det kan være forfattet av de som har økonomiske interesser i dette. Men personlig vet jeg ikke om jeg ville tatt risikoen.

Ellers gir en DM8000 til 10.000 kr flere muligheter en CD HD PVR til 2500 kr, men da skal du jammen ha interesse for disse (svindyre) mulighetene.
    Og om Dreambox vil klare CD's pairing av kort er ikke sikkert (Viasat HD fungerer jo ikke). Så på sikt risikerer du å sitte med en HD tuner med masse muligheter bortsett fra å ta ned norske HD-kanaler.

Når det gjelder kvalitet har jeg hatt 4 Dreambox kjøpt lovlig i Norge, og byttet 3 powersupply bl.a. Min nye Dm800 bruker jeg uten lokk og med ekstern HDD, og selv da henger den seg pga varme i enkelte tilfeller, og det samme gjør den kameraten min har også. Men om kloner er dårligere enn dette vet jeg ikke noe om.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel..dreamboxkopiene skal være god nok kvalitet på de.

MEN, du skal være klar over at det er endel image`s som rett og slett er laget for å drepe kopiboxer.

Så det kan kanskje lønne seg å kjøpe original først som sist..det er en knallgod tuner uansett hvilken modell du kjøper (kontra cd og viasat sine).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mens vi diskuterer det nå, hvorfor tror du at dreambox er pirat i utgansgspunkte? kan jeg se Bilder , Musik, Film med en Viasat eller Canal Digital box ?
    Dreambox trengs ikke å brukes til pirat bruk, det er brukeren som tar en avgjørelse og ikke boksen

Nå skal jeg ikke bru meg mye om Dreambox egentlig da jeg ikke bruker det, men det er prinsipet rund det, at folk sier Dreambox eller andre linux bokser er Pirat er litt feil, det er ikke boksen men brukeren som driver med Pirateri

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Det blir litt underlig å diskutere etikk og moral omkring kopiering av et produkt som i utgangspunktet har tuftet sin suksess på piratvirksomhet :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det är inte hembränningsapparaten som bränner sprit, utan hembrännaren. Men ärligt talat hur många apparater/Dreambox skulle bli sålda om man inte brännde hemma eller körde med CS utanför hemmet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oledole79
    Vel..dreamboxkopiene skal være god nok kvalitet på de.

MEN, du skal være klar over at det er endel image`s som rett og slett er laget for å drepe kopiboxer.

Så det kan kanskje lønne seg å kjøpe original først som sist..det er en knallgod tuner uansett hvilken modell du kjøper (kontra cd og viasat sine).

Stemmer dette, har sett på diverse diskusjonsforumm rundt omkring at DM800 klonen er bedre enn orginalen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber med å skaffe meg en Dreambox 800 og en Azbox Premium.
    Ble litt skuffet over at Azbox ikke kan ha to satelitt tunere, bare combo med kabel eller terrestial. Ellers ser den veldig bra ut. Blir jo faktisk et helt mediesenter med alle mulighetene den har. Noen som vet om pluss modellen som skal komme har twin tuner?

Når det gjelder Dreambox så ønsker jeg meg en original. Kontaktet en selger som reklamerte med original - ikke klone. Han sa den var original, men ble sendt fra Kina....
    Det høres jo veldig klone aktig ut.
    Men leste også på et forum at Dream benytter seg av kinesiske produsenter.

Da er det jammen ikke lett å vite om det du bestiller er original eller klone, enn hvor mye du ønsker å kjøpe en original.
    Vet jo at du kan teste dette på _http://www.dream-multimedia-tv.de/en/authenticity-test men det er jo først når du har fått den i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt at Azbox Premium + kommer med 1 innebygdt tuner men man kan sette en annen så da blit det Twin, har ikke sett den til salgs her i Norge og den er ikke bilig å kjøpe fra Tyskland heller :neutral:

Dreambox fra Kina er helt sikkert Kopier, DMM sender sine bokser fra Tyskland, kan ikke tro at en selger i Norge har kontakt med DMM i Kina så pass deg for Kopier

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny melding fra selgeren. Han hadde vært i kontakt med distributøren og surprise surprise, det var en klone. Ikke så overraskende, men greit for selgeren også siden han solgte dem som originale...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en DB 7000-serie tuner nå, har lyst til å oppgradere til en med HD og HDMI på. Er det noen andre tunere som er å anbefalle? Har 2 små krav, det er at den takler HD-sendinger og at den fikser CS. (Og da mener jeg ikke Counter Strike, vet du ikke hva jeg mener, hopp over dette innlegget.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av insomnia
    Fikk ny melding fra selgeren. Han hadde vært i kontakt med distributøren og surprise surprise, det var en klone. Ikke så overraskende, men greit for selgeren også siden han solgte dem som originale...

Tror nok selgeren var fullt klar over dette, jeg har vært i kontakt med Dreambox Norge selv mange ganger etter at jeg fikk kjøpt meg en falsk DM500, jeg fant ikke ut at den var falsk før jeg åpnet den, boksen fungerte akkurat som en orginal, tror eneste forskjellen var at den ikke fant alle kanalene, jeg skiftet til og med Mac adresse på den sånn at jeg kunne kjøre orginale Images.

Det var jo litt surt da, men jeg fikk heldigvis stoppet den selgeren + en del andre.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Stemmer dette, har sett på diverse diskusjonsforumm rundt omkring at DM800 klonen er bedre enn orginalen.
    Det er ikke helt korekt!
    Har testet begge deler og fant ut at videokvalitetten til klonen er adskilig dårligere enn originalen, faktisk jeg ville ikke kalt bildet til klonen HDTV , det ligner mye på Riks Tv sin mottaker , med andre ord elendig.
    Når det glelder varmeutviklingen hos DM 800 Hd er dette historie. En god del driver utbedring i det siste gjort mottakeren stabil og bra.
    Bruker NewNigma2 image og må bare si at konkurentene til Dreambox har langt vei å gå til de når samme nivå i sin programvare som DMM har gjort.

Har også kjøpt store bror DM 8000 HD og må bare si at denne er verdt hver eneste krone !!!

Driver å teste AZbox Premium HD i disse dager , minner meg om en billig koreansk tuner , uansett at produsenten er oprinnelig fra Portugal.

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har en DB 7000-serie tuner nå, har lyst til å oppgradere til en med HD og HDMI på. Er det noen andre tunere som er å anbefalle? Har 2 små krav, det er at den takler HD-sendinger (...)
    Skal du fortsette med DB har du valget mellom DM800 og DM8000.
    Sikkert andre som kan tipse deg om IP-box o.l.

Det andre "kravet" ditt gidder jeg ikke kommentere da dette er ulovlig og du vet det! :evil:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •