Dreambox - original eller kopi - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DM800 Clone

Hei har hørt att DM800 Clone, de nyeste modellene med sim 2,01 og Bl 75 skal hvære like bra eller bedre en orginal fra tyskland sies att clone versjonene er mere stabile og med bra bildekvalitet?
    Stemmer dette da?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest alle innleggene i tråden eller bare håper du å få svaret du vil ha?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clone

Hei ja har lest alt her, men hører dette med de nye DM800 med sim 2,01 og bl 75 skal hvære bedre en orginal eller like bra? er det noen her som har testa forskjellen med de helt nye DM800 me sim kort 2,01 og Bl 75? tenker da ikke på clone med sim 1,0 som blir solgt fra China men med sim 2,01 og Bl 75 Vil kjøpe bra produkter til riktig pris!.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon
    Hei ja har lest alt her, men hører dette med de nye DM800 med sim 2,01 og bl 75 skal hvære bedre en orginal eller like bra? er det noen her som har testa forskjellen med de helt nye DM800 me sim kort 2,01 og Bl 75? tenker da ikke på clone med sim 1,0 som blir solgt fra China men med sim 2,01 og Bl 75 Vil kjøpe bra produkter til riktig pris!.
    Du har ikke skjønt ennå at kineserne ligger alltid en skritt bak Dream Multimedia når det gjelder programvare. Det vil si at uansett hvilken hardvare revisjon "clone" du kjøper kommer denne IKKE til å fungere med neste bootloader ( second stage) release , som produsenten i Tyskland utgir.
    Kan ikke helt skjønne hvem har fortalt deg at clonen er bedre enn originalen ?
    Med hva ? Kanskje at du kan ikke bruke gSUB ( norsk undertekst ) på disse eller pga av elendig bilde kvalitet. Men selvfølgelig hvis pris er det viktigste for deg , du må gjerne kjøpe en slik, men hadde jeg vært deg ville jeg forsikre meg hvor jeg har garantien på produktet ? I Norge eller Kina ! Hvem tror du skal fikse mottakeren din i garanti perioden i tilfelle den striker ? Billig kan fort bli dyrt hvis du må reparere mottakeren på egen regning .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en DM800 HD klone med BL72, og er meget fornøyd med den..( har testet orginal og bildet er det ingen forskjell på). Det som gjelder er å skaffe seg riktig versjon av tuner kortet. Det er problemer med versjonen som har Rev K. tuner modul (man bør ha Rev J).. Denne sliter med tune failed på hd kanaler, det skal sies at ett virkende tuner kort koster 28 pund fra DM800 HD - DVB-S Tuner - SuperSatShop.EU - UK's Best Linux Satellite & Dreambox Retailer, og det inkluderer frakt til Norge.. Det går også an å fikse tuneren ved å bytte ut noen kondesatorer. Man kan evt kjøpe en orginal tuner modul, da denne passer rett inn, men jeg har hørt at denne også sliter med Tune failed syndromet til tider.. (virker som alle sykdomer som er på klonen også eksisterer på orginalen 8). Et bra forum for kloner, som også har ferdige image som fungerer, er Dreambox Made in China OEM Forum - Forums powered by UBB.threads™ . Klonen jeg har, kom med innebygget vifte, noe som fikser problemet med overoppheting, men den bråker.. Derfor har jeg gjort som de fleste med orginalen har gjort, og montert en vifte på toppen. Jeg kjører med intern harddisk, og har ingenproblemer med at den henger seg.. MEN det er ett kjempe minus med den, og det er fjernkontrollen.. De har nok kjøpt en orginal, og lagd form av den, og støpt sine egne, men tastematta, den har de virkelig spart penger på! Den fungerer, men responsen i knappene er elendig. Personlig hadde jeg DM7000 fra før, og fjernkontrollen er helt lik, så jeg benytter den gammle med batteri lokk fra klonen.. Forskjellen på en orginal boks og klonen, er etter min oppfatning Security simcard, fjernkontroll og tuner kort. Kan legge til at jeg har lest ett forum inlegg om en kar, som hadde orginal DM800, som han hadde montert vifte på... Så stoppa vifta, og tuneren sluttet og virke pga overoppheting... Sendte den inn, men Dream multimedia nektet å reparere den pga "modifikasjonen" han hadde gjort .. Så gikk han å kjøpte seg en klone (med innebygget vifte). Flyttet security simcardet fra orginalen over i klonen, og vips hadde han en "genuine" dreambox igjen, som kjørte alle image.

Jeg skal legge til at det er litt lotto å kjøpe klone med tanke på garanti etc, men med pris ned i 1400nok ink frakt , så kan man jo kjøpe 3 kloner for prisen av en orginal.. jeg fant min her: Wholesale dm800hd - Buy Low Price dm800hd Lots on Alibaba.com

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    men kan ikke anbefale deg DM 800, det er for mye tull med dem, helelr kjøp deg noen som er enkel, stabil ,bra bilde og ikke krever så mye men samtidig kan gjøre like my som DM 800, min absolutt anbefalig er enten AB IPbox eller AzBox HD
    Hva slags tull har du opplevd med den? Min har vært fjellstabil i et år...og dem jeg kjenner med den har heller ingen problemer.
    Hvis man har en ustabil DM800, vil jeg gå så langt som å påstå at det er brukerfeil.

MVH

Tommy

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WiRRE
    Jeg har en DM800 HD klone med BL72, og er meget fornøyd med den..( har testet orginal og bildet er det ingen forskjell på). Det som gjelder er å skaffe seg riktig versjon av tuner kortet. Det er problemer med versjonen som har Rev K. tuner modul (man bør ha Rev J).. Denne sliter med tune failed på hd kanaler, det skal sies at ett virkende tuner kort koster 28 pund fra DM800 HD - DVB-S Tuner - SuperSatShop.EU - UK's Best Linux Satellite & Dreambox Retailer, og det inkluderer frakt til Norge.. Det går også an å fikse tuneren ved å bytte ut noen kondesatorer. Man kan evt kjøpe en orginal tuner modul, da denne passer rett inn, men jeg har hørt at denne også sliter med Tune failed syndromet til tider.. (virker som alle sykdomer som er på klonen også eksisterer på orginalen 8). Et bra forum for kloner, som også har ferdige image som fungerer, er Dreambox Made in China OEM Forum - Forums powered by UBB.threads™ . Klonen jeg har, kom med innebygget vifte, noe som fikser problemet med overoppheting, men den bråker.. Derfor har jeg gjort som de fleste med orginalen har gjort, og montert en vifte på toppen. Jeg kjører med intern harddisk, og har ingenproblemer med at den henger seg.. MEN det er ett kjempe minus med den, og det er fjernkontrollen.. De har nok kjøpt en orginal, og lagd form av den, og støpt sine egne, men tastematta, den har de virkelig spart penger på! Den fungerer, men responsen i knappene er elendig. Personlig hadde jeg DM7000 fra før, og fjernkontrollen er helt lik, så jeg benytter den gammle med batteri lokk fra klonen.. Forskjellen på en orginal boks og klonen, er etter min oppfatning Security simcard, fjernkontroll og tuner kort. Kan legge til at jeg har lest ett forum inlegg om en kar, som hadde orginal DM800, som han hadde montert vifte på... Så stoppa vifta, og tuneren sluttet og virke pga overoppheting... Sendte den inn, men Dream multimedia nektet å reparere den pga "modifikasjonen" han hadde gjort .. Så gikk han å kjøpte seg en klone (med innebygget vifte). Flyttet security simcardet fra orginalen over i klonen, og vips hadde han en "genuine" dreambox igjen, som kjørte alle image.

Jeg skal legge til at det er litt lotto å kjøpe klone med tanke på garanti etc, men med pris ned i 1400nok ink frakt , så kan man jo kjøpe 3 kloner for prisen av en orginal.. jeg fant min her: Wholesale dm800hd - Buy Low Price dm800hd Lots on Alibaba.com
    Problemmer med overophetting ? Snakker du om DM 800 ved release dato og første image som kom i midten av 2008 ? Har ikke noe vifte i min , kjører siste NewNigma 2.8 med siste DVB driver oppgradering , (noe foresten du kan ikke laste på din klon , pga bootloader versjon ) , mottakeren blir kjørt meget hardt spesielt i helgene pga Premiership og La liga , har ikke tegn på overopphetting, låsing av mottakeren eller hakking i bildet.
    Foresten kan du nå kjøre siste image på kloner eller er det fortsatt eldre versjoner som fungerer på disse ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahahaha Tommy jeg må bare le litt :-D
    Guten min, jeg har holdt med dette siden 18 til 20 år siden og begynner å få grå hår nå :-) , og min første DM ble kjøpt fra en som drev med satellitt butikk i Hammar, han er ikke lenge i bransjen.
    Min første DM var en DM 7000 med BLÅ display og før det hadde jeg en Nokia DBOX2 importert fra Tyskland så at du kan komme hitt og påstå at det er en brukerfeil er litt drøyt og jeg vil ikke akseptere det.

Jeg kan forteller deg at jeg kjøpte DM 800 PVR fra norsk importør og ble dessverre skuffet og motte returere boksen inntil 3 ganger, må sies at det var en av de aller første DM 800 som kom inn i Norge.

Hva som var tull med den , vel skal jeg si deg at jeg måtte bytte LNB , kabler, motor, og ikke mist sette opp noen dyre switcher til å få den boksen å fungere i det helle tatt og til slutt så brukte jeg vifter for å kjøle ned boksen. så var det varme problemene som jeg hadde, boksen ble meget varmt og jeg var nødt til å bruke bærbare vifter til å kjøle den ned, og til slutt så hadde jeg problemer med Tuning Feil helle tiden og til slutt så ble jeg så lei det at jeg krevde pengene tilbake.

I forhold til andre bokser jeg har, Hyro 9000 HD, AB IPbox 900 og 9000 HD, Topfeild 7700 HD og ikke minst en Qbox HD, så var DM 800 det som hadde verst bilde av alle dem. dessuten så var det sant at den hang eller frøs helle tiden i HD kanalene, mens med de andre boksene jeg nevnte overfor har jeg ikke hatt noen slikt problem og jeg har ikke trengt å bytte en eneste ting av det gamle utstyret jeg har :-)

så til deg som velgele å komme hitt og si at det er brukerfeil er litt feil, da hvis du går inn på digsat og ellers rund på andre forumer ser du til og med i dag leser du om folk som har disse problemene.

Du er som meg for en stund tilbake, at DM var alt og det var ingen ved siden, ingen under eller over den og den var den beste boksen og hvis ting ikke fungerte så var det brukerens sin feil, men så enkelt er det ikke , jeg har tatt feil og jeg innrømer det, og at det fins mange mye mye mye bedre bokser der ut er jeg nå helt overbevist

men her er det snakk om KOPIER, og jeg er imott dem

mvh

bobi
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Hva slags tull har du opplevd med den? Min har vært fjellstabil i et år...og dem jeg kjenner med den har heller ingen problemer.
    Hvis man har en ustabil DM800, vil jeg gå så langt som å påstå at det er brukerfeil.

MVH

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NewNigma er vel ett av de få imagene du ikke får kjørt på en klone.. Kjører i dag enigma 4.6, og er fornøyd med det.. Jeg er ikke så opptatt av å legge inn siste software hele tiden.. Så lenge den er stabil, og uten problemer med bildet, så er det nok for meg (hva mere skal en satelitt tuner gjøre?). For meg er det en liten pris å betale, når man sparer kr 3290,- på selve tuneren

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av WiRRE
    NewNigma er vel ett av de få imagene du ikke får kjørt på en klone.. Kjører i dag enigma 4.6, og er fornøyd med det.. Jeg er ikke så opptatt av å legge inn siste software hele tiden.. Så lenge den er stabil, og uten problemer med bildet, så er det nok for meg (hva mere skal en satelitt tuner gjøre?). For meg er det en liten pris å betale, når man sparer kr 3290,- på selve tuneren
    Hele den saken ( med import fra Kina ) har sin etisk side også. Hvis vi alle handler der (mobiltelefoner, parabol tunere , høytallere m.m.) fordi det er billig , vi kommer helt sikkert til ett tidspunkt , når utviklingen av nye produkter hos ekte produsent stopper pga mangel av midler for videre utvikling.Det er helt sikkert det som er grunnen at DM 500 HD har ikke sett dagens lys ?! Det spørs om den kommer i det hele tatt, hvem som gidder å utvikle produkt som andre tjener på ?
    Kineserne skaper ikke noe selv ,til og med programvaren utvikles i Europa.
    Og det verste kommer helt sikkert , etterhvert skal produsentene begynne å stenge deler av programvaren for offentlig redigering, altså "Open Source" blir til "Closed Source" for å beskytte sine økonomiske interesser .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, kunne ikke ha sakt det bedre selv heller, men en ting er jeg litt uegine med deg. PRISEN som DM koster tilsvarer ikke software utvikling eller hardwaren som fins i DM boksene, så på en side forstår jeg dem som handler kopier.

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hele den saken ( med import fra Kina ) har sin etisk side også. Hvis vi alle handler der (mobiltelefoner, parabol tunere , høytallere m.m.) fordi det er billig , vi kommer helt sikkert til ett tidspunkt , når utviklingen av nye produkter hos ekte produsent stopper pga mangel av midler for videre utvikling.Det er helt sikkert det som er grunnen at DM 500 HD har ikke sett dagens lys ?! Det spørs om den kommer i det hele tatt, hvem som gidder å utvikle produkt som andre tjener på ?
    Kineserne skaper ikke noe selv ,til og med programvaren utvikles i Europa.
    Og det verste kommer helt sikkert , etterhvert skal produsentene begynne å stenge deler av programvaren for offentlig redigering, altså "Open Source" blir til "Closed Source" for å beskytte sine økonomiske interesser .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    hahahaha Tommy jeg må bare le litt :-D
    Guten min, jeg har holdt med dette siden 18 til 20 år siden og begynner å få grå hår nå :-) , og min første DM ble kjøpt fra en som drev med satellitt butikk i Hammar, han er ikke lenge i bransjen.
    Min første DM var en DM 7000 med BLÅ display og før det hadde jeg en Nokia DBOX2 importert fra Tyskland så at du kan komme hitt og påstå at det er en brukerfeil er litt drøyt og jeg vil ikke akseptere det.
    Jada, jeg fikk også min første DM7000 med blått display for snart 7 år siden. Min DM800 er den femte boksen i rekka. Og parabol har jeg hatt i årevis før det. Nokia, Pace, Force, Humax +++. Men du står fritt til å le

Jeg kan forteller deg at jeg kjøpte DM 800 PVR fra norsk importør og ble dessverre skuffet og motte returere boksen inntil 3 ganger, må sies at det var en av de aller første DM 800 som kom inn i Norge.

Hva som var tull med den , vel skal jeg si deg at jeg måtte bytte LNB , kabler, motor, og ikke mist sette opp noen dyre switcher til å få den boksen å fungere i det helle tatt og til slutt så brukte jeg vifter for å kjøle ned boksen. så var det varme problemene som jeg hadde, boksen ble meget varmt og jeg var nødt til å bruke bærbare vifter til å kjøle den ned, og til slutt så hadde jeg problemer med Tuning Feil helle tiden og til slutt så ble jeg så lei det at jeg krevde pengene tilbake.

I forhold til andre bokser jeg har, Hyro 9000 HD, AB IPbox 900 og 9000 HD, Topfeild 7700 HD og ikke minst en Qbox HD, så var DM 800 det som hadde verst bilde av alle dem. dessuten så var det sant at den hang eller frøs helle tiden i HD kanalene, mens med de andre boksene jeg nevnte overfor har jeg ikke hatt noen slikt problem og jeg har ikke trengt å bytte en eneste ting av det gamle utstyret jeg har :-)
    At det var endel tull i begynnelsen er vel ikke til å stikke under en stol. Spesielt "tuning feilet" var det mange som hadde problemer med. Meg selv inkludert.
    Men ut ifra det jeg leser så leverte du boksen tilbake før alle disse feilene ble rettet. Og rettet det ble dem, for idag kan ikke boksen sammenlignes slik den var i begynnelsen.
    Hvor lenge siden er det egentlig siden du hadde den? Det må være en stund, for den hverken henger eller fryser på HD kanaler idag. Det er det lenge siden den gjorde.
    Og at DM800 har dårligere bilde enn tunerne de som du nevner her er, unnskyld at jeg sier det rett ut, bare visvas. Alle sammenligninger mot disse på diverse uavhengige forum viser at DM800 har tilsvarende, eller bedre, bilde.

så til deg som velgele å komme hitt og si at det er brukerfeil er litt feil, da hvis du går inn på digsat og ellers rund på andre forumer ser du til og med i dag leser du om folk som har disse problemene.
    Det overrasker meg litt at du sier dette, for det er ikke lenge siden jeg har sett innlegg fra deg på digsat. Så litt oppdatert burde du være da.
    Fakta er at det er svært få som har disse problemene idag som boksen hadde før.
    Og hvis dem har det, så viser det seg at det er nettopp brukerfeil. Så det står jeg 100% ved. Hardwarefeil er jo selvfølgelig ikke umulig, dog sjelden.
    En boks som er korrekt satt opp med et skikkelig image (Nabilo, NewNigma, Gemini f.eks.), SAMT uten billigste kabel, switch og LNB en kan finne f.eks. på diverse nettauksjoner, kjører i ukevis uten en eneste glitch. Det bekreftes herved av undertegnede, og det er fakta!

Du er som meg for en stund tilbake, at DM var alt og det var ingen ved siden, ingen under eller over den og den var den beste boksen og hvis ting ikke fungerte så var det brukerens sin feil, men så enkelt er det ikke , jeg har tatt feil og jeg innrømer det, og at det fins mange mye mye mye bedre bokser der ut er jeg nå helt overbevist
    Jeg er langt ifra noen DMM fanboy, og er åpen for alt...men det må være kvalitet, og det må være support og et skikkelig community.
    Per idag er det ingen andre bokser som kommer opp i mot den support og brukermasse som DMM boksene har. Den er veldig stor.
    De hadde vel ikke solgt i containerlass hvis det var et slikt dårlig produkt...for DM800 er solgt i bøtter og spann.
    Så rett skal være rett, DMM har laget skikkelige produkter, det skal ingen ta fra dem. At de har latt brukerne være betatestere er så, men det er de jammen ikke alene om idag.

Derimot synes jeg DMM boksene er i dyreste laget, og spesielt DM8000, som har priset seg helt ut for min del.
    Derfor har jeg begynt å snuse på Vu+ DUO, som er en twin tuner som kjører Enigma2 (som forresten er open source hvis noen lurte på det) til halve prisen av DM8000. Hvis den viser seg å være like stabil som DM800 så blir det sannsynligvis min neste tuner til stua.

men her er det snakk om KOPIER, og jeg er imott dem
    Det var vel ikke en kopi du snakket om når du sa at DM800 var en dårlig og ustabil tuner...?

MVH

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AzBOX HD Premium Plus

Har hatt denne boksen i 18 mndr og den blir bare bedre og bedre. Det var litt freezing og bit breaking i CS under forrige fw ( 0.9.5308 ), men nå med den nye ( 0.9.5309 ) er dette redusert til et minimum . Veldig bra. I tillegg er E2 for denne boksen i stadig bedring og skal muligens være enda bedre !

Og med 2 LNB innganger eller den ene byttet til bakketv HD eller kabel tv HD, er dette fullkomment ! Jeg har og brukt en 12v switch for 3 lnb inn men med full multiswitch er problemet over ! Og som mange sier, er CS for hakkete, kan det være provider ! Få prøvelinjer fra flere, så kan man velge den mest stabile tilbyder !

Og jeg har sett mange 4:2:2 feeds men denne tuneren i HD som ikke er mulig med de andre Linux tunerne her, inklusive DB !! Men avhengig av behov og peiling velger man et produkt !

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •