Trenger hjelp til oppsett av Tunere i flere rom.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til oppsett av Tunere i flere rom.

Jeg skal til å koble opp Canal Digital tunere i mitt hus. Jeg vil ha bilde på tre kilder. Et 32"crt tv på soverommet. Projector i stuen via HD og på en 28" crt i samme stue men andre ende av rommet.

Utstyr jeg har:

1stk PVR HD tuner
    1stk standard tuner

Det jeg tenkte var følgende. En tuner på soverom og hovedtuner i stuen ved projector. Men så ville jeg delt signalet i stuen også med en annen tv noen meter unna.... Hvordan kan jeg gjøre det? Jeg har en Triax Quad universal LNB TQD004 med altså fire utganger. Det jeg ser for meg er å ta utsignalet på PVR dekoderen og splitte med et til PJ og et til TV?

Hvilke løsning ville dere tatt? Bildet til TV betyr mindre kvalitetsmessig da det hovedsaklig skal brukes til å se barnetv om morgenen....

Har en splitter/switch liggendes som ble brukt for å få to hoder inn på en kabel til Viasat (Som sies opp nå forøvrig) om den kan nyttes på noe vis?

Alternativt er å sende bilde trådløst fra tuner til de respektive tvèr... Finnes der noen brukbare løsninger for dette? Trenger ikke sende HD bilde... Har brukt noen sendere før, men der er alt for mye støy til at det fungerer tilfredstillende synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette være noe? 1 abonnement, opptil 7 tunere!
    http://avforum.no/forum/satellitt/29...tsplitter.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harbart
    Kan dette være noe? 1 abonnement, opptil 7 tunere!
    http://avforum.no/forum/satellitt/29...tsplitter.html
    Tja dette var også interesangt. Men jeg tenkte hovedsaklig på en løsning for å sende samme signal fra en dekoder/tuner til to tvèr...Altså ta CD sin PVR dekoder og sende et signal opp til PJ via HDMI og samtidig sende et annet signal til min TV i andre ende av rommet....Men hvordan?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Tja dette var også interesangt. Men jeg tenkte hovedsaklig på en løsning for å sende samme signal fra en dekoder/tuner til to tvèr...Altså ta CD sin PVR dekoder og sende et signal opp til PJ via HDMI og samtidig sende et annet signal til min TV i andre ende av rommet....Men hvordan?
    En trådløs sak som du har prøvd tidligere burde funke bra når de står i samme rom. Ellers så må du strekke kabel. Hvor langt er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    En trådløs sak som du har prøvd tidligere burde funke bra når de står i samme rom. Ellers så må du strekke kabel. Hvor langt er det?
    Hm...Får prøve med den senderen...Mulig det funker bedre ja uten vegger mellom. Men jeg er litt skeptisk til forstyrlser i luften...Kan wifi virke inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Kan wifi virke inn?
    Ja de sender på samme frekvens band så det er mulig du vil få problemer med wifi.

Har erfart de hos en kamerat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    Ja de sender på samme frekvens band så det er mulig du vil få problemer med wifi.

Har erfart de hos en kamerat.
    Jaja den som prøver får se :-). Skulle funnes en bedre måte å sende trådløst bilde og lyd en dette.... Mulig der finnes noe jeg ikke vet om.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •