Stille inn parabol: problemer med signaler fra Thor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stille inn parabol: problemer med signaler fra Thor

Jeg har montert ny parabol med 2 stk LNB. En Nordenpakke fra Triax.
    Jeg klarer uten problemer å stille inn Sirius på 4.8 grader. Dette har jeg gjort på begge hodene, men uansett hvilket av de jeg har sirius på, får jeg ikke inn Thor på det andre hodet.
    Det er ingen muligheter til å justere hodene individuelt da de er festet i en helstøpt brakett.

Er det venstre hode når jeg ser inn i parabolen med lnb hodene nærmest meg som er Sirius?

Jeg har forsøkt å koble bort diseq når sirius er stillt inn, koble til det andre hodet og se om jeg har signaler her for på den måten å sjekke om det kan være diseq som er problemet, men jeg finner fortsatt ikke thor.
    (jeg veklser slvsagt på oppsettet i tuner mellom diseq og enkelt hode avhengig av hva jeg har koblet til, og setter opp riktig satelitt)

Jeg har også forsøkt å søke etter kun Thor på ett av hodene, men denne finner jeg aldri.

Er det noen som har noe forslag til hva problemet kan være? :???:

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thofre
    Jeg har montert ny parabol med 2 stk LNB. En Nordenpakke fra Triax.
    Jeg klarer uten problemer å stille inn Sirius på 4.8 grader. Dette har jeg gjort på begge hodene, men uansett hvilket av de jeg har sirius på, får jeg ikke inn Thor på det andre hodet.
    Det er ingen muligheter til å justere hodene individuelt da de er festet i en helstøpt brakett.

Er det venstre hode når jeg ser inn i parabolen med lnb hodene nærmest meg som er Sirius?

Jeg har forsøkt å koble bort diseq når sirius er stillt inn, koble til det andre hodet og se om jeg har signaler her for på den måten å sjekke om det kan være diseq som er problemet, men jeg finner fortsatt ikke thor.
    (jeg veklser slvsagt på oppsettet i tuner mellom diseq og enkelt hode avhengig av hva jeg har koblet til, og setter opp riktig satelitt)

Jeg har også forsøkt å søke etter kun Thor på ett av hodene, men denne finner jeg aldri.

Er det noen som har noe forslag til hva problemet kan være? :???:

Når du står foran parabolen så er thor til høyre og Sirius til venstre,du har vel ingen hindringer
    i veien?Hvis du har gjort det motsatt så blir thor i løse lufta.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som du sier thor til høyre og sirius venstre. Det er i hvert fall slik jeg trodde det var, og derfor også slik jeg har testet mest, men som sagt også forsøkt motsatt.
    Har også fri sikt i 180 grader. burde ikke være noe problem der.

Det jeg synes er rart er at jeg tidligere har hatt en annen parabol med 4 hoder. den fungerte helt fint, men mistet signal på thor der også, mens de andre tre hodene fungerte. Det er derfor jeg byttet antenne.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken tuner bruker du?Lurer på om du gjør feil i innstillinger.Du skulle uansett
    klare og ta inn thor direkte koblet.Er braketten riktig 6 grader og ikke 3 grader.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en DM7025s
    Braketten vet jeg egentlig ikke noe særlig om. skal være en nordenpakke fra triax, men det kan selvsagt være feil her.
    Som du sier skulle jeg vel uansett klart å ta inn når jeg bruker kun 1 hode.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •