Canal digital HD kanaler på TerraTec Cinergy S2 PCI HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal digital HD kanaler på TerraTec Cinergy S2 PCI HD

Finnes det noen måte overhodet å ta imot HD kanalene til Canal Digital ved hjelp av TerraTec Cinergy S2 PCI HD kortet? Jeg kjører windows, DVB viewer, Dilog Conax CAM, og et gyldig familiy CD abonemang.

Så vidt jeg har forstått er det kommet en pairing på HD kanalene som gjør at man må ha et gyldig CAM kort for å få dette til å fungere, og at det ikke finnes godkjente CAM'er på markedet enda? Finnes det software løsninge for å hacke dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD canaler

Kjører samme oppsett med dilog cam og family abonnement,men bruker bruker Terratec home cinema ,har hatt dette siden i sommer ,ser alle HD kanaler uten problem .

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devzero
    Finnes det noen måte overhodet å ta imot HD kanalene til Canal Digital ved hjelp av TerraTec Cinergy S2 PCI HD kortet? Jeg kjører windows, DVB viewer, Dilog Conax CAM, og et gyldig familiy CD abonemang.

Så vidt jeg har forstått er det kommet en pairing på HD kanalene som gjør at man må ha et gyldig CAM kort for å få dette til å fungere, og at det ikke finnes godkjente CAM'er på markedet enda? Finnes det software løsninge for å hacke dette?
    Det kan være lurt å sjekke kortet i CD's HD boks først for å se om HD kanalene er autorisert på kortet. Det er ikke sikkert kortet er autorisert for HD kanaler.

Det som er sikkert er at dersom kortet er pairet/registert på en CD HD boks så åpner CD opp for HD kanaler (evt. så får man nytt kort sammen med HD boksen). Er ikke kortet pairet mot en CD HD boks så kan det være at CD ikke åpner det aktuelle kortet for HD kanaler.

Noen har rapportert at TVNorge HD fungerer når det mangler autorisering mens de andre HD kanalene ikke fungerer. Det kan jo være en grei sjekk. Ellers så vises også abbonementsperiodene i kortmenyen/CAM menyen til smartkortet. Gå inn i kort/CAM meny og sjekk abbonementsstatus. Der finner du flere pakker som heter nordic1,nordic2 osv. scroll ned til du finner HD. Der skal det stå en linje med dato fra 1 desember-31 desember. Gjør det ikke det så kan du ikke se HD kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg for øyeblikket ingen Canal Digital mottaker i huset i det hele tatt, så det er rimelig vanskelig å få sjekket dette Har aldri hatt noen CD boks i huset heller for den saks skyld, min forrige boks var en dreambox som bugga ganske mye.

Terratec home cinema detekterer kortet mitt som et S kort og ikke S2 så jeg må nok få oppdatert det for å få det til å fungere (har versjon 6.05 home cinema classic) Men det viste seg å være vanskelig, da FTP serverene til TerraTec vist er nede i helga

Har tidligere klart å ta imot BBC HD og TVnorge HD helt og, mens jeg har delvis fått inn de andre HD kanalene (fått lyd og undertekst, evt bilde og hakkete lyd) men nå er alle vekk så jeg antok at det var noe CD hadde gjort (dvs pairing) for å fjerne de for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha CAM?

Hvordan er det for de som har HD tuner og et kort som ikke er låst men fungerer i andre like HD tunere, er det da flere muligheter for å få til et pc oppsett med f.eks mediaportal? Da må man vel ikke ha CAM eller ?

Vil det fungere med f.eks et Hauppauge hvr4000 s2 tuner kort og en norsk tipping kortleser på et abonnement der kortet ikke er låst til noe? (kortet er gammelt og fungerer på alle tunere jeg har prøvd)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finner ikke alle

Sitat Opprinnelig postet av wilfot
    Kjører samme oppsett med dilog cam og family abonnement,men bruker bruker Terratec home cinema ,har hatt dette siden i sommer ,ser alle HD kanaler uten problem .
    Ok da bare må eg spørre deg selvom denne linken virker litt død

jeg har ett Cinergy S2 HD CI, og Strong CAM registrert hos CD når jeg bruker Home Cinema og søker på Thor 2,3, Intelsat 707 1 w så får eg opp endel av kanalene eg betaler for, og de virker helt fint, men eg finner ikke alle, og ingen av HD kanalene,

Når eg bruker Windows Media Center 7 så Finner eg alle kanalene, men kan bare se på BBC World Som er en gratis Kanal,

hvilken sattelitt søkte du på? er det noe spessielt eg må gjøre og kan du se på alle dine kanaler i Windows Media center ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •