Kampanje.com melder at nytt selskap kjøper Premier League rettigheter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 201
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kampanje.com melder at nytt selskap kjøper Premier League rettigheter

SISTE: Ny tv-aktør kjøper Premier League - Medier - Kampanje.com

Hvis nyheten stemmer så får hverken Canal+/Bonnier eller Viasat/MTG Premier League rettighetene.

Da blir det i såfall spennende å se hvordan Match Consulting har tenkt å distribuere Premier League.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper inderlig ikke dette stemmer.
    Tror ingen vil klare å videreføre det gode opplegget Canal Digital har i dag, selv om innføringen av La Liga hakket opp en del av studiosendingene.

Go go Canal Digital/Bonnier!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Håper inderlig ikke dette stemmer.
    Tror ingen vil klare å videreføre det gode opplegget Canal Digital har i dag, selv om innføringen av La Liga hakket opp en del av studiosendingene.

Go go Canal Digital/Bonnier!!

LA PREMIER LEAGUE BLI PÃ… CANAL PLUS! | Facebook LA PREMIER LEAGUE BLI PÅ CANAL PLUS!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Var redd dette ville skje. Men ingenting er avgjort enda, Da er cana+ DOne
    SJakktrekk å sende la liga i hd, kult neok, men Sf var en tabbe ., 290 i mnd suger

Spørs om de ikke har vært for griske å kjøpt seg bort

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenden er å tilby kamper og abbonementer via internett :-(
    Tipper det er det som skjer. Jeg kommer ikke til å betale mer for å se Premier £eague. Det nye selskapet vil nok ha enda bedre betaling...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Tror ingen vil klare å videreføre det gode opplegget Canal Digital har i dag,
    Viasat gjør jo en kanon-jobb på Champions League. Ser frem til forhåpentligvis å se ManU kampene på Viasat'en min Rip Canal+..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Re

Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Tipper det er det som skjer. Jeg kommer ikke til å betale mer for å se Premier £eague. Det nye selskapet vil nok ha enda bedre betaling for å distribuere "tjenesten".
    Griske svin, skal nok Kjøre Hets og facebook mot dem., fikk med med kjapt 1000 på facebook for å ha det fortsatt på can+

dem skal få Merke at dette Godtas ikke uten kamp eller krig

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forvinner PL fra canal digital ryker mitt abb. ut vinduet, og jeg tror mange tenker som meg.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Tipper det er det som skjer. Jeg kommer ikke til å betale mer for å se Premier £eague. Det nye selskapet vil nok ha enda bedre betaling...
    Greit nok å tilby slikt via internet men det gir dårlig kvalitet og 20Mbps HD kan man jo glemme via internet.

Tipper at Match Consulting har kjøpt rettighetene for å kunne selge de videre dyrt. Da blir det spennende å se om rettighetene deles opp eller selges samlet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink SvenskeRadder fra Eks can+

Medge Consulting - Contact

Jeg vil gjerne høre hva følk og fe ønsker seg videre, HD, Lyd mere trøkk oppløsning på sendinger, osv.
    Hvilken type kommentatorer vi vil høre..
    Dette kan bli Helt konge.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Viasat gjør jo en kanon-jobb på Champions League. Ser frem til forhåpentligvis å se ManU kampene på Viasat'en min Rip Canal+..
    Har ikke hatt viasat i hus selv, men er ofte borte på besøk for å se CL. Jeg mener virkelig at Visat ligger langt bak CD på sine sendinger. Og når man skal se Viasat 4 kampen ryker jo hele kvelden på grunn av:

*Reklame
    *Veldig ofte samme lag (Man Utd, Liverpool) som vises, og for mange er det som å velge mellom pest eller kolera. PS! er klar over gårsdagens Kiev-Barca oppgjør.
    *Reklame
    *Studio vertene, Fjørtoft og Bratseth er en skam. De var gode spillere, men de har ingenting som ekspertkommentatorer å gjøre. Solér retter heldigvis opp litt av inntrykket.
    *Nevnte jeg reklame?

Canal Digital har gode verter, og de har ofte gjester som man ønsker å se/høre på. Kenneth Fredheim og Lars Tjærnås er for meg i særklasse, spesielt sistnevnte. Enormt med kunnskap rundt fotball, og flink som kommentator.
    Reklamene er korte, og de reklamerer kun for CD sine egne sendinger.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal + og Canal Digital er to forskjellige ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja , det var godt at dette komm ut nå, da sier jeg opp mitt abo på dage, da jg har C+ Sport og Film på 1 kort, og Family på den andere.

Viasat , nei virkelig håper at dem ikke får sende PL , da blir moroa borte,
    Som en lenge over meg sa
    Reklame, og Reklame
    Dårlig video sendinger, og Lyd, men bilde suger enormt
    så komenattorene er noen RAVÆ der også, hade det ikke vart får CL så hade jeg ikke abonnert på den, men slikt er det, dem setter jo kanalene man trenger på full pakke, da er du og jeg og mange tvunget til å betale FULL pris på noen man ser her og der :-x

Skal C+ miste PL , ja da er det vel å se for andre alternativer,
    godt at jeg har betilt meg Sky England pakke, da kan jeg gjør som jeg ønsker

mvh

bobi

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    jaja , det var godt at dette komm ut nå, da sier jeg opp mitt abo på dage, da jg har C+ Sport og Film på 1 kort, og Family på den andere.

Viasat , nei virkelig håper at dem ikke får sende PL , da blir moroa borte,
    Som en lenge over meg sa
    Reklame, og Reklame
    Dårlig video sendinger, og Lyd, men bilde suger enormt
    så komenattorene er noen RAVÆ der også, hade det ikke vart får CL så hade jeg ikke abonnert på den, men slikt er det, dem setter jo kanalene man trenger på full pakke, da er du og jeg og mange tvunget til å betale FULL pris på noen man ser her og der :-x

Skal C+ miste PL , ja da er det vel å se for andre alternativer,
    godt at jeg har betilt meg Sky England pakke, da kan jeg gjør som jeg ønsker

mvh

bobi
    Canal+ har rettigheter ut denne sesongen. Jeg tror den nye rettighetsperioden starter i august 2010.

Siden det er et rettighetsselskap som har kjøpt rettighetene så kan det sannsynligvis sammenliknes litt med at rettighetene ikke er solgt enda.

Dette rettighetsselskapet eier ingen TV kanaler som de kan sende Premier League på. For at de skal få god fortjeneste på investeringen (1.2milliarder) så blir det helt avgjørende at de får solgt videre rettighetene til betal TV kanaler av en hvis størrelse eller blir det umulig å få igjen pengene de har investert. Rettighetene koster minst 400 millioner pr. sesong. De må ha flere hundre tusen betal-tv abbonenter skal de få dette til å lønne seg.
    200 000 abbonenter som betaler 2000kr i året vil gi 400 millioner i inntekter. I tillegg må de dekke kostnader med distribusjon, kryptering, studioproduksjon osv.

Dersom Medge Consulting selv skal starte nye TV kanaler så må de starte en rekke kanaler dersom tilbudet skal bli like bra som hos Canal+ (Canal+ har jo sendt 3 Premier League kamper samtidig på Lørdag kl. 16 + HDTV). Det er også stor risiko ved å starte nye kanaler siden de må ha veldig mange abbonenter raskt for at dette skal lønne seg.

Rettighetene kan de f.eks. selge eksklusivt pr. plattform men det avhenger av at noen selskaper ser seg tjent med å kjøpe eksklusive rettigheter. Dersom det gir best betalt å splitte opp rettighetene så finnes det jo mange muligheter. HDTV rettigheter kan selges for seg selv. IPTV,WEBTV osv. kan selges for seg selv. Alle kampene kl. 16 på Lørdag kan selges til forskjellige betal-TV kanaler. De to andre Lørdagskampene kan selges hver for seg. Søndag og ukekamper kan selges hver for seg. Resultatet kan til slutt bli at man må abbonere hos mange distributører for å få tilgang til hele Premier League.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er det da, jeg har betalt for ut sesonge :-) men da blir det ikke nytt abo på meg og mange andre hvis dem ikke sender PL

Hehehe det er vel ikke så vanskelig å sende opp 3-4 kanaler via satelitt er det ? tror at dem kan godt starter en Sport pakke med kansje 100-150 kr i mnd for hele Skandinavia.
    la oss se , skandinavia er vel rund 25-25 milioner, hvis bare minumum 4 mil abonerer på dene nye pakken blir det 400 mil, men si at dem tjener 200 mil i mnd da da har dem tjent inn pengene dem har investert og litt til vel:lol:

eller er CD sine retigheter solg hver for seg i de Nordiske landene ?:lol:

jaja , vi må vente litt lenge ut over januar å vitte mere tenker jeg.

Mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Canal+ har rettigheter ut denne sesongen. Jeg tror den nye rettighetsperioden starter i august 2010.
    For at De må ha flere hundre tusen betal-tv abbonenter skal de få dette til å lønne seg.
    200 000 abbonenter som betaler 2000kr i året vil gi 400 millioner i inntekter. I tillegg må de dekke kostnader med distribusjon, kryptering, studioproduksjon osv.

.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    ja det er det da, jeg har betalt for ut sesonge :-) men da blir det ikke nytt abo på meg og mange andre hvis dem ikke sender PL

Hehehe det er vel ikke så vanskelig å sende opp 3-4 kanaler via satelitt er det ? tror at dem kan godt starter en Sport pakke med kansje 100-150 kr i mnd for hele Skandinavia.
    la oss se , skandinavia er vel rund 25-25 milioner, hvis bare minumum 4 mil abonerer på dene nye pakken blir det 400 mil, men si at dem tjener 200 mil i mnd da da har dem tjent inn pengene dem har investert og litt til vel:lol:

eller er CD sine retigheter solg hver for seg i de Nordiske landene ?:lol:

jaja , vi må vente litt lenge ut over januar å vitte mere tenker jeg.

Mvh

bobi
    Å få 4 millioner abbonenter på en Premier League kanal i Skandinavia tror jeg nok er utopi. Canal+ (dvs. ikke Canal Digital...) skal ha ca. 1 million abbonenter i Norden og sender sine kanaler hos samtlige distributører bortsett fra Viasat.
    In English ~ CANAL+

En stor del av den millionen er antagelig anti-fotball mennesker som kun abbonerer på Canal+Film ;-) Det kan se ut som Canal+ ikke har funnet det forsvarlig å by over Medge Consulting. Det må bare bety at Canal+ antagelig ikke mener de har nok abbonenter til å dekke innkjøp av Premier League til den nye prisen. Det tar lang tid å skaffe seg så mange abbonenter. 4 kanaler opp på satellitt er nok ikke noe problem men de klarer ikke dette uten distribusjon via CD eller Viasat (eller begge) ellers vil de ikke nå ut til folket. Og...er det interessant for folk flest å betale 100-150kr (eller mye mer) for sportskanaler som kun har rettigheter til Premier League ? (dvs. de har ingenting annet å sende enn live Premier League eller repriser..).

Den høye prisen på Premier League rettighetene kan føre til at enkeltselskaper som Canal+(dvs. TV4/Bonnier) ikke har råd til å kjøpe hele rettighetspakka.
    Det skulle ikke forundre meg om alle kampene selges enkeltvis til forskjellige TV selskaper. Da er det mange flere potensielle kjøpere og prisen kan muligens presses opp enda mer.

Det er jo mange kamper/pakker som kan selges videre individuelt :
    Lørdag 13:45
    Lørdag 16:00 Flere kamper samtidig(forhåpentligvis alle live)
    Lørdag 18:30
    Søndag 17:00
    Midtuke kamper
    HDTV kamper
    WEB TV rettigheter
    IPTV rettigheter
    Internet rettigheter
    Mobil rettigheter

Ligger mere nyheter på
    Premier League kan være tapt for Canalplus | Aftenposten.no
    Medienettsted: - Canal+ mister Premier League - VG Nett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kan ikke alle fotballinteresserte jævler selv starte et selskap som byr på fotballrettighetene?

Dersom 500000 fotballfans i Skandinavia gikk sammen og bydde på fotballen fra England, Spania og Italia, så hadde vi sluppet et par ledd. "Fotball til fansen" kunne vært et "non-profitt" selskap, og alle betalte det fotballen kostet, slik at ingenting havnet i lommene på griske dresskledde og snobbete menn som skal ta seg overbetalt for alt.

Dersom en sesong PL koster en halv milliard, vil man få følgende regnestykke:
    500 000 000 / 12 måneder / 500 000 mennesker = 83,33 kroner pr måned pr kunde for Premier League. Det er vel ikke så ille? I tillegg kommer det kostnader knyttet til distribusjon, administrasjon, kommentatorer osv. Men dette burde ikke koste all verden...

Hva synes dere andre?

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helvette!!! Er det sant at PL forsvinner fra Canal+?? Vær så snill å si dette er ett mareritt... :cry:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Canal + og Canal Digital er to forskjellige ting.
    Man forstod hva jeg mente da
    Canal Digital har vært overpriset siden FilmNet dagene..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Sky sports

Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Helvette!!! Er det sant at PL forsvinner fra Canal+?? Vær så snill å si dette er ett mareritt... :cry:

Kan jeg ikke se Tv fra PL og sky på nettet?
    hvis jeg Legger om IP?

burde vel gå an og forandre til engelsk og amerikansk...

Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •