Kampanje.com melder at nytt selskap kjøper Premier League rettigheter - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 201
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I følge denne artikkelen så starter TV2 nye kanaler for Premier League. Det vil ikke bli sendt Premier League på TV2 eller TV2 Zebra i følge kampanje.com og TV2 nyhetene nå i kveld.

"Legger alt på betal-tv
    Hildrum sier videre at satsingen på Premier League blir et rent betal-tv-produkt og at TV 2 ikke kommer til å vise kampene på hovedkanalen TV 2.

- Det er så store verdier det er snakk om at dette er det ikke mulig å finansiere med reklame, sier Hildrum. "

Historisk tv-avtale: TV 2 får Premier League - Medier - Kampanje.com

Det kommer sannsynligvis en egen 24 timers Premier League (betaltv) kanal som leveres av Premier League.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alf Hildrum sportssjef i tv2 sier dette er en stor dag for det norske
    publikum. Det gjenstår vel og se hva tv2 skal ha for herligheten, tviler på det er snakk om lommerusk. Dessuten var vel det norske publikumet fornøyd med
    sendingene til Canal+, men for all del tv2 kan jo få det til og.
    Sett med røde øyne er det jo hyggelig at de har sikret seg Glen Hysen i staben.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna møkk. Har i dag sendt mail til Altibox(Skagerak Fibernett) om at jeg ikke lenger ønsker å ha Canal+ Sport i mitt abbonement.
    Om jeg skal ha Premier League via TV2 tviler jeg på, kan sldri tenke meg at de kommer opp med et opplegg som tiltaler meg på lik måte som Canal+ har klart.

Pokker ta dette, jeg liker det ikke i det hele tatt.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , kan tenke meg at mange parabol kunder kommer til å nedgradere Entartain pakken sin til Familie , når PL går over til TV2.
    Kampene blir sikkert vist på TV sport ? Eller er det bestemt at de blir vist på en helt ny kanal ?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff! :cry:

Men, en får se positivt på det. Kan kanskje være det som setter den endelige spikern i kista på TV2. Det hadde vært "good riddance to bad rubbish". De sitter vel fortsatt og tror at årsaken til at de mister seere i aldersgruppene mellom 18-40 år er at folk bruker mer tid på Internet. Håper jeg tar feil, men jeg tipper på minimum 369,- i måneden for å se Premier League og annen kvalitetssport som trekker folket til TV-skjermene som f.eks. rugby og X-Games-repriser.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje vi skulle gå på Facebook så vi kan få sett PL som vi Liker å se det
    hvis tv2 bare skal sende kamper på VOD er det takk og farvel til PL for min del.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa

Men, en får se positivt på det. Kan kanskje være det som setter den endelige spikern i kista på TV2. Det hadde vært "good riddance to bad rubbish". De sitter vel fortsatt og tror at årsaken til at de mister seere i aldersgruppene mellom 18-40 år er at folk bruker mer tid på Internet. Håper jeg tar feil, men jeg tipper på minimum 369,- i måneden for å se Premier League og annen kvalitetssport som trekker folket til TV-skjermene som f.eks. rugby og X-Games-repriser.
    Altså, hvis du har rett om prisen , skal jeg bestille med en gang AL Jazeera Sport abo , den koster ca 70 Euro årlig og sender alle PL kamper som CD sender. Mange av disse har også engelsk kommentar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Håper jeg tar feil, men jeg tipper på minimum 369,- i måneden for å se Premier League og annen kvalitetssport som trekker folket til TV-skjermene som f.eks. rugby og X-Games-repriser.
    Nå er det jo noen (få) av oss som setter pris på gode rugby og cricketkamper, men å betale i dyre dommer for det for å se noen dårlige kamper ved siden av
    Som alt annet, blir det et pris spørsmål, og TV2 kommer helt sikkert ikke til å legge seg på den nedre delen av skalaen.

Litt synd egentlig, men da blir det heller å gå å se de lokale kampene her i Norge. (Heia LSK)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at norske seertall på PL vil gå kraftig ned. Canal + har i stor grad lykkes så godt som dem gjør fordi dem har et godt pakketilbud til hele familien. Med en egen betalkanal kun for PL, til en pris over 200,-(der går min grense) vil nok mange prioritere dette bort.

TV2 har betalt dyrt, og vil nok kreve mye av oss. Men de skjønner vel også at en altfor høy månedspris vil skremme bort mange potensielle seere.

Jeg er virkelig glad for at jeg bor i by, og har kort vei til puben som sender all fotball.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad for at eg har ett danskt CD kort i tilleg,blir gratis Pl på SBS sine canaler i danmark,6eren,canal9,kanal5.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Jeg vil tro at norske seertall på PL vil gå kraftig ned. Canal + har i stor grad lykkes så godt som dem gjør fordi dem har et godt pakketilbud til hele familien. Med en egen betalkanal kun for PL, til en pris over 200,-(der går min grense) vil nok mange prioritere dette bort.

TV2 har betalt dyrt, og vil nok kreve mye av oss. Men de skjønner vel også at en altfor høy månedspris vil skremme bort mange potensielle seere.

Jeg er virkelig glad for at jeg bor i by, og har kort vei til puben som sender all fotball.
    Canal+Sport1,Canal+Sport2, Canal+Sport Extra og Canal+Sport HD har kostet kr. 269 pr. måned så det gir vel TV2 en indikasjon på hva folk er villig til å betale.

TV2 vil ikke sende Premier League på TV2 Sport i følge kampanje.com:

Kampene TV 2 nå har sikret seg rettighetene kommer heller ikke til å gå på TV 2 Sport.

- Nei, dette kommer ikke til å bli lagt til TV 2 Sport. Dette er et rent TV 2-produkt, men distributørene vil alltid ha muligheten til å pakketere dette slik de ønsker, sier Hildrum.

Hildrum: - TV 2 lager ny Premier League-kanal - Medier - Kampanje.com

Grunnen til at TV2 ikke vil sende Premier League på TV2 Sport er antagelig at Telenor indirekte eier 45% TV2 Sport. Telenor eier 45% av TV2 Zebra. TV2 Zebra eier TV2 Sport.
    TV 2 Zebra - Wikipedia
    TV 2 Sport - Wikipedia

Dagbladet:

Målet er å sende så mange kamper som mulig, men alle de 380 kampene hvert år vil neppe bli sendt direkte, forteller sjefen. Samtidig vil du som seer måtte betale for alt.

Tidligere ble det sagt at TV 2 vurderte å gjeninnføre tippekampen på lørdager, gratis, men det blir for dyrt.

- Nei, den kommer ikke. Disse rettighetene har en verdi som gjør at det ikke er mulig, dessverre, sier Hildrum.

TV 2 sikret seg Premier League - sport - Dagbladet.no

Det hadde vært fint om ble sendt på samme måte som Tippeligaen hvor man selv kan velge kamp. I 2010 burde slikt være mulig

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en trist, skuffet, og forbannet Spiff79 som leser dette.

PL er Canal +, sånn er det bare. Kan aldri tenke meg at TV2 rekker opp til anklene på C+, spesielt på kommentator siden. Jeg håper for all del at jeg tar feil.

Bare ta tippeligaen f.eks..... Det er noe jeg alltid har likt å se på, spesielt i mine yngre dager da vi ikke hadde mulighet å få PL på skjermen der jeg vokste opp. Men etter at TV2 kom inn i bildet gidder jeg rett og slett ikke se på tippeligaen. Dette ene og alene pga de talentløse kommentatorene.
    Kan dere tenke dere f.eks Nils Johan Semb og han andre (husker ikke hva han heter) kommentere et toppoppgjør i PL???

Nei, pokker og :twisted:

Puh, det var godt å få det sagt :-D

Dette er selvfølgelig mitt syn på saken, og det er sikkert mange som kommer til å bli veldig fornøyd med den nye PL-kanalen. Ser bare ikke helt hvordan jeg skal bli det.:cry:

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Spiff79]Det er en trist, skuffet, og forbannet Spiff79 som leser dette.

PL er Canal +, sånn er det bare. Kan aldri tenke meg at TV2 rekker opp til anklene på C+, spesielt på kommentator siden. Jeg håper for all del at jeg tar feil.

Kan dere tenke dere f.eks Nils Johan Semb og han andre (husker ikke hva han heter) kommentere et toppoppgjør i PL???

Hei Spiff.
    Nå er det vel sånn at han andre.. Øyvind Alsaker jobbet over 10 år i canal+
    som kommentator med PL fotball og kan ikke se at han har gjort seg bort på noen måte. Og andre nye fjes vil vel komme til.
    Det jeg mener er at Tv2 må no få legge frem sitt nye produkt før vi evnt.
    slakter det:-?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Øyvind Alsaker jobbet over 10 år i canal+
    som kommentator med PL fotball og kan ikke se at han har gjort seg bort på noen måte. Og andre nye fjes vil vel komme til.
    Det jeg mener er at Tv2 må no få legge frem sitt nye produkt før vi evnt.
    slakter det:-?
    Øyvind Alsaker jobbet også for TV2 i de årene TV2 hadde Premier League rettigheter. Det er kanskje ikke så mange som husker det nå.

Den gangen på 90-tallet ble kampene sendt på vanlig TV2 og TV2 leverte ut et eget smartkort for satellittsendinger. Til slutt var det så mange som så på TV2's D2MAC satellittsending på "illegalt" vis i England at Davy Watne på spøk til og med startet en Premier League sending med noe i nærheten av "to all our English viewers" hvis jeg ikke husker feil. På samme tid truet angivelig Premier League med å ta fra TV2 signalene dersom de ikke fikk sperret for "piratkort" bruken i England.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses å mange som har forelska seg i Canal plus da :P. Må da være spennende dette med et friskt pust.. kan ikke være så inngrodde at vi ikke kan tåle at ting endrer seg litt...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge jeg slipper å høre Arve Fuglum kommentere, så er det samma for meg. Selv etter 4 repriser evner ikke den mannen å se hva som egentlig skjedde, selv om det var klart for de fleste av oss på direkten.....

Edit: har aldri vært kjempefan av Canal+, men man vet hva man får. Er spent på pris og kommentatorer nå som tv2 overtar...

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Alsaker er sikkert en dyktig kommentator men jeg har da ikke sansen for han som kommentator. Sånn er det bare.

Prøver på ingen måte å slakte TV2, men jeg er veldig skeptisk.
    Som jeg sa så håper jeg at jeg tar feil.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Øyvind Alsaker jobbet også for TV2 i de årene TV2 hadde Premier League rettigheter. Det er kanskje ikke så mange som husker det nå.

Den gangen på 90-tallet ble kampene sendt på vanlig TV2 og TV2 leverte ut et eget smartkort for satellittsendinger. Til slutt var det så mange som så på TV2's D2MAC satellittsending på "illegalt" vis i England at Davy Watne på spøk til og med startet en Premier League sending med noe i nærheten av "to all our English viewers" hvis jeg ikke husker feil. På samme tid truet angivelig Premier League med å ta fra TV2 signalene dersom de ikke fikk sperret for "piratkort" bruken i England.
    Hei.
    Jo jeg husker det, Engelske puber visste PL gratis ifra tv2 over satelitt.
    Noe som selvfølgelig Sky sports som hadde betalt dyrt for sine rettigheter i
    england reagerte på.
    Angående Øivind Alsaker som også er Florø gutt, blir vel jeg litt inhabil. Men jeg for min del savner han som kommentator for PL.
    Uansett hvem som kommenterer PL er og blir et must...

Newcomer steffenb- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

mini jakobsen, ivar hoff, davy mm må ut ihvertfall...

De prøver bare å være morsomme og kommer bare med møl..

Etter mitt syn da:twisted:

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffenb-
    mini jakobsen, ivar hoff, davy mm må ut ihvertfall...

De prøver bare å være morsomme og kommer bare med møl..

Etter mitt syn da:twisted:
    Grøss og gru....Ivar Hoff....Han hadde jeg helt glemt av :-?

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •