Kampanje.com melder at nytt selskap kjøper Premier League rettigheter - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 201
    Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Canal+ har innarbeid et et flott konsept rundt engelsk toppfotball
    som blir vansklig og kopiere, bare tenk på det nettverket de har opparbeidet seg. Sportspakken ifra tv2 blir ihvertfall ikke billigere,kostnadane skal dekkes
    inn og vel så det. Så blir det jo så koslig med alle de hygglige reklamepausene
    igjen:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står vel nå at TV2-salget forutsetter at Medge Consulting får solgt rettighetene separat også til Sverige, Danmark og Finland (eventuelt at Viasat eller Canal Plus går med på å skille ut det norske markedet, noe jeg tror i hvert fall Canal Plus er svært lite interessert i).

Det er jo i Norge det største markedet for PL er i Norden.

@OleM: Det jeg mener er mest negativt med TV2 er ikke kommentatorene, men at de er eksperter på å ødelegge konseptet. Synes de totalt har ødelagt den norske Tippeligaen med å fokusere på feil ting (leter kun etter skandaleoppslag) samt kjører masse reklame før/etter kamp og i pausen.

Ivar Hoff er forøvrig den eneste av "ekspertene" hos TV2 som faktisk er litt artig å høre på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 har jo et enormt gjennomtrekk på ekspert- og kommentatorsiden. Ekspertene er jo også arbeidsledige tippeligatrenere som forsvinner så snart de får jobb igjen. Tippeligatrenere er naturlig nok fotballfaglig dyktige, men som Stream skriver er TV2 alltid på jakt etter skandaler, personkonflikter og intriger. TV2 har lagd et Hotel Cæsar av Tippeligaen.

Dessuten har det vært alt for mange sms-konkurranser, avstemninger og alt mulig kapitaljagende drit&bling som ødelegger sendingene.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Står vel nå at TV2-salget forutsetter at Medge Consulting får solgt rettighetene separat også til Sverige, Danmark og Finland
    Nei det er visst ikke spikret enda. Kanskje det blir C+ allikevel.. :shock: C+ sjefen virker i overkant rolig i uttalelsene om at det ikke er over, nesten arrogant...

@OleM: Det jeg mener er mest negativt med TV2 er ikke kommentatorene, men at de er eksperter på å ødelegge konseptet. Synes de totalt har ødelagt den norske Tippeligaen med å fokusere på feil ting (leter kun etter skandaleoppslag) samt kjører masse reklame før/etter kamp og i pausen.
    Mitt poeng er at vi ikke vet hva TV2 eventuelt vil gjøre med PL og en mulig ny PL kanal. TV2 vet selvfølgelig hva C+ har fått til med PL og vil i allefall forsøke å lage noe som er minst like bra. Det kan jo hende de henter inn hele PL teamet fra C+ for det vi vet. Forhåpentligvis kan de kombinere det beste fra C+ med det beste de har selv (hva nå enn det er..).

Ivar Hoff er forøvrig den eneste av "ekspertene" hos TV2 som faktisk er litt artig å høre på.
    Ja, kanskje vi er enige her. Jeg mener "komisk" er den beste beskrivelsen av mannen.. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja, vi er nok ganske enige OleM. Komisk i positiv forstand mener nå jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje en ide å komme med inspill til tv2 da kansje eller skrive til dem?
    Det er vel ikke helt riktig det can+ sier.
    Rune hauge har jo sagt at tv2 har kjøpt rettigheten, men at Premier League skal godkjenne avtalen og bekreftelsen.
    Han er jo megler og sjefen for salget av Pl fra Medge Cons.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Kansje en ide å komme med inspill til tv2 da kansje eller skrive til dem?
    Det er vel ikke helt riktig det can+ sier.
    Rune hauge har jo sagt at tv2 har kjøpt rettigheten, men at Premier League skal godkjenne avtalen og bekreftelsen.
    Han er jo megler og sjefen for salget av Pl fra Medge Cons.
    Se det OleM skriver rett over her, "TV2-salget forutsetter at Medge Consulting får solgt rettighetene separat også til Sverige, Danmark og Finland"

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker å være full forvirring nå.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Se det OleM skriver rett over her, "TV2-salget forutsetter at Medge Consulting får solgt rettighetene separat også til Sverige, Danmark og Finland"
    Nå virker det faktisk svært uklart hva som faktisk er tilfelle. Spørsmålet er hva som skjer om Medge ikke finner kjøpere i de andre landene som er villige til å kjøpe rettigheter for hvert land enkeltvis for den prisen Medge må ha for å komme ut av det uten tap..?

Fra Kampanje:
    Premier League kan i dag fortelle at TV 2s rettighetskjøp av den engelske fotballen er en fullgod avtale som står på egne ben, uavhengig av hva som måtte skje ellers i Norden.

- Det er ikke noe krav for noen som har kjøpt vår rettigheter på pan-skandinavisk nivå til også å selge rettighetene pan-skandinavisk. De kan bli solgt land for land, sier Premier Leagues direktør for medieaktiviteter og internasjonal kringkasting, Phil Lines, til Kampanje.

Lines understreker imidlertid at avtalen er betinget av en endelig godkjennelse av Premier League.

- Jeg kan bekrefte at vi er kjent med den potensielle viderelisensieringen i Norge. Alle viderelisensieringsavtaler er avhengig av en godkjennelse fra Premier League. Dette er standard, sier Lines.

Etter det Kampanje handler dette om at avtalen mellom TV 2 og Medge Consulting samsvarer med Premier League opprinnelige intensjoner og de krav som måtte stå i anbudsdokumentet.

Men bråket omkring Premier League-avtalen stopper ikke. Toppsjefen i Canal+ Jonas Eriksson står på sitt og mener Medge Consulting og fotballagent Rune Hauge må finne kjøpere ikke bare i Norge, men også Sverige, Danmark og Finland.

- Dette er det jeg har sagt hele tiden og det er ikke noe rart i det Premier Leauge sier. De må si dette. Medge Consulting har ifølge medieoppslagene kjøpt rettighetene i Norden for 120 millioner euro og siden har TV 2 erhvervet seg rettighetene for det norske markedet under forutsetning at Medge finner finansiering i Sverige, Danmark og Finland. Før det er klart så har ikke TV 2 noen rettighet i Norge, sier Jonas Eriksson til Kampanje.
    Halv milliard i potten
    TV 2s rettighetskjøp av Premier League for rundt 500 millioner kroner skapte umiddelbart sterke reaksjoner i det norske og nordiske tv-markedet etter at Kampanje tirsdag ettermiddag meldte at TV 2 Gruppen med toppsjef Alf Hildrum i spissen hadde landet en avtale om å sende tre år med den engelske toppfotballen på tv, nett og mobil.

Les også: TV 2 kjøper Premier League

Dersom TV 2s rettighetsskjøp betinger en nordisk løsning, må Hildrum vente på at Medge finner kjøpere som kan bla opp 500-600 millioner kroner til i det nordiske tv-markedet.

Les også: Canal+ gir ikke opp

Canal+-sjefen tror dette blir svært vanskelig og gjentar derfor at er trygg på at den nordiske betal-tv-kanalen også i fremtiden vil komme til å sende Premier League-kamper i Norge.

- Bombene faller
    Phil Lines sier han ikke vil kommentere dette utspillet til Canal+.

- Synes Premier League det er en god løsning at TV 2 kjøper rettighetene?

- Vi har ingen spesifikke kommentarer til Canal+ eller TV 2, sier Lines.

TV 2 mener det ikke er noen tvil om avtalen.

- Jeg opplever vel at Canal+ snakker med kundene sine. Det er vel sånn at du forsøker å roe ned troppene når det er krig og bombene faller, sier Taalsen.

Hauge rasende
    Også fotballagent Rune Hauge har vært rasende på toppsjefen i Canal+ og. Hauge gikk i går hardt ut mot Jonas Eriksson.

- Dette er direkte sprøyt, det stemmer ikke. Eriksson har klamret seg til det håpet fra begynnelsen. Canal+ har til og med vært i England for å prøve å komme inn bakveien, men Premier League er heldigvis proffe. Det føles kanskje dumt for Canal+ at det er tidligere ansatte som nå er i Medge og som har kjøpt rettighetene foran nesa på dem. De klarer ikke å spise dette, sier den profilerte agenten til Adressa.no.
    Tv-bråk om Premier League - Medier - Kampanje.com

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal hvertfall ikke bruke en eneste krone på TV2 Sport eller noen annen TV2-kanal. Grunnen til det er meget enkel: Enten får de være en lisensfinansiert, betal-TV eller reklamefinansiert kanal/plattform. Jeg betaler ikke penger for å få se på reklame på TV. Egentlig er det veldig enkelt: Klarer de ikke å eksistere som en kanal basert på en av inntektsformene så finnes det ikke noe grunnlag for kanalenes eksistens i Norge.

Canal + har mye rart i sin samling av kommentatorer og eksperter de også, men sammenlignet med det TV2 har klart å finne av rariteter for kommentering osv. siden 1992 framstår de faktisk som profesjonelle.

TV2 sine "produksjoner" fremstår også som designet og gjennomført av en seriøst forstyrret hip-hoper med fokus på bling og ikke innhold. Der er Canal + et eksempel til etterfølgelse: edruelige og fokuserte produksjoner. Noe som sikkert også holder kostnadene nede for produksjonene. Uansett er dette meget godt eksempel på at "less is more".

Det er vel faktisk lite som skiller på journalistikken til TV2 og Se & Hør.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig enig i det du sier, ToCa.

Men kjenner jeg meg rett blir det nok abbo uansett for å få sett PL...

Ser at diverse bettingselskaper også viser kamper på nett, noen som har sjekket om dette er i ok kvalitet?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen av disse sender PL

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Jeg skal hvertfall ikke bruke en eneste krone på TV2 Sport eller noen annen TV2-kanal. Grunnen til det er meget enkel: Enten får de være en lisensfinansiert, betal-TV eller reklamefinansiert kanal/plattform. Jeg betaler ikke penger for å få se på reklame på TV. Egentlig er det veldig enkelt: Klarer de ikke å eksistere som en kanal basert på en av inntektsformene så finnes det ikke noe grunnlag for kanalenes eksistens i Norge.

Canal + har mye rart i sin samling av kommentatorer og eksperter de også, men sammenlignet med det TV2 har klart å finne av rariteter for kommentering osv. siden 1992 framstår de faktisk som profesjonelle.

TV2 sine "produksjoner" fremstår også som designet og gjennomført av en seriøst forstyrret hip-hoper med fokus på bling og ikke innhold. Der er Canal + et eksempel til etterfølgelse: edruelige og fokuserte produksjoner. Noe som sikkert også holder kostnadene nede for produksjonene. Uansett er dette meget godt eksempel på at "less is more".

Det er vel faktisk lite som skiller på journalistikken til TV2 og Se & Hør.
    Kan vi trekke følgende konklusjon ut ifra ditt innlegg at PL ikke er noe du bryr deg om?
    Stølen

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe. PL og CL samt EM og VM er nødvendigheter i hverdagen. Men gidder heller ikke bruke penger på Viasat for pakken som gir Viasat Fotball til 249 kroner i måneden (Get-kunde) for å se kampene som spilles tirsdager 1 til 2 ganger i måneden 6 til 7 måneder i året pluss FA Cupen fra januar til mai.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det å bestille kanalpakker fra Canal Digital nå fremover, når en tenker på premier League?
    Hvis en ser for seg scenarioet att det blir TV2 som får PL.
    Blir da prisen på TV2 Sport skutt i været?
    For de som ikke følger med og tror PL skal være på canal+ fremdeles, vil de kunne avbryte 12 måneders avtalen?

Skal ha meg en en dekoder til til hjemmekinoen, men vet ikke om jeg tar sjansen riktig enda. For Premier League er grunnen til at jeg skal ha enda en dekoder...

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Premier league

Abb. Hos Canal digital oppsagt fra 010410. Har fått nok av arroganse og tåkelegging og elendig kundeservice. Skal leve greit uten fotball. Er møkk lei hele det selskapet uansett.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sagt opp fra 31.05. Vil jo ha med meg serieinnspurten i kanskje den mest spennende sesongen på lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SBS TV har i Danmark købt 170-200 kampe pr. sæson de næste 3 år.
    6′eren køber Premier League | DIGITALT.TV

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0