Kampanje.com melder at nytt selskap kjøper Premier League rettigheter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 201
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Hvorfor kan ikke alle fotballinteresserte jævler selv starte et selskap som byr på fotballrettighetene?

Dersom 500000 fotballfans i Skandinavia gikk sammen og bydde på fotballen fra England, Spania og Italia, så hadde vi sluppet et par ledd. "Fotball til fansen" kunne vært et "non-profitt" selskap, og alle betalte det fotballen kostet, slik at ingenting havnet i lommene på griske dresskledde og snobbete menn som skal ta seg overbetalt for alt.

Dersom en sesong PL koster en halv milliard, vil man få følgende regnestykke:
    500 000 000 / 12 måneder / 500 000 mennesker = 83,33 kroner pr måned pr kunde for Premier League. Det er vel ikke så ille? I tillegg kommer det kostnader knyttet til distribusjon, administrasjon, kommentatorer osv. Men dette burde ikke koste all verden...

Hva synes dere andre?
    Ikke glem 25% moms da ;-)

Det er et interessant tanke ekspriment.
    Du kan trolig plusse på minst hundre millioner til pr. år for distribusjon,kryptering,administrasjon,kundeservic e,studio,produksjon,overføring av signal fra England osv.

Ikke så mye i forhold til prisen for rettighetene men da ville du i såfall vært oppe i minst 125kr/md kun for Premier League + evt. innkjøp av ny mottager. I tillegg så ville det kanskje blitt kostnader i forbindelse med å låne 1.5 milliarder for betaling av rettighetene dersom ikke "medlemmene" skulle forskuddsbetale for 3 år...?

Det måtte blitt leid minst en satellitt transponder i 3 år for å levere alle kampene. Det kunne nok blitt veldig vanskelig å fått med 500 000. Ikke alle kan sette opp parabol i de folketette områdene.

Din "organisasjon" ville også bidra til å presse opp prisene siden det ville bli enda en aktør som byr i auksjonen om rettighetene ;-)

Jeg tror Premier League ville startet distribusjon av egne kanaler selv direkte til fotball fansen dersom de mente det ville gi større inntekter til Premier League.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Canal+

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Man forstod hva jeg mente da
    Canal Digital har vært overpriset siden FilmNet dagene..
    Vel med tanke på alle rettigheter de sitter på vil jeg ikke si det om can+ Viasat suger Hesteballe
    Råtten kvalitet på alle tv3 kanaler og fotball
    JAN Åge Fjørhøns Suger Balle med roar stokkand....

Folket vil ikke ha det på viasat vi har kjørt aksjoner og det viser seg hvem som vant.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Vel med tanke på alle rettigheter de sitter på vil jeg ikke si det om can+ Viasat suger Hesteballe
    Råtten kvalitet på alle tv3 kanaler og fotball
    JAN Åge Fjørhøns Suger Balle med roar stokkand....

Folket vil ikke ha det på viasat vi har kjørt aksjoner og det viser seg hvem som vant.
    Bra innlegg. Mye "fremmedord".

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var f***n til greier. Kommer nok til og abonnere uansett,kan ikke leve
    uten Engelsk fotball

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rene Premiership Kanaler

Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Dette var f***n til greier. Kommer nok til og abonnere uansett,kan ikke leve
    uten Engelsk fotball

Dette kan være det Optimale dette vi vil ha
    Drit og dra svensk speedway og elitserien
    NBA på can+ med PL

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Premier League TV

Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Dette kan være det Optimale dette vi vil ha
    Drit og dra svensk speedway og elitserien
    NBA på can+ med PL
    Medge Consulting
    Jeg hadde rett da er det Bekreftet..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Relativt ukjente Medge Consulting kjøpte før jul rettighetene for de tre neste åra. Selskapet ledes av de tidligere Canal+-sjefene Peter Liljestrand og Tim Smart. Rettighetene for eksklusive bilder til TV, internett og mobil de tre neste åra skal ifølge bransjenettstedet Kampanje ha kostet 1,2 milliarder kroner. Fotballagent Rune Hauge avslører overfor Dagbladet at han er involvert.

- Vi kommer til å være med å selge Premier League-rettighetene, sier Rune Hauge til Dagbladet.

Nå skal han selge Premier League - sport - Dagbladet.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer veldig på hvordan dette blir fremover, men for min del blir det oppsigelse av Canal + dersom PL forsvinner.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    J men for min del blir det oppsigelse av Canal + dersom PL forsvinner.
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg lurer veldig på hvordan dette blir fremover, men for min del blir det oppsigelse av Canal + dersom PL forsvinner.
    Ryktene sier at TV 2 er en sterk kandidat til å overta distribusjonen i Norge,Anbjørn? Dette kan skje ved at distribusjonen deles opp i Skandinavia og at det kan bety at andelen i Norge vil bli ca. 400 mill. og at dette dermed ikke blir helt utenfor den økonomiske rekkevidde.Det ville ihvertfall ha gitt TV 2 et helt utrolig løft.Vi får følge med på hva Rune Hauge holder på med, så får vi se. TV 2 har allerede 5 kanaler i sitt TV2 Sport opplegg, så jeg blir ikke forbauset dersom PL ender der.
    Stølen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Ryktene sier at TV 2 er en sterk kandidat til å overta distribusjonen i Norge,Anbjørn? Dette kan skje ved at distribusjonen deles opp i Skandinavia og at det kan bety at andelen i Norge vil bli ca. 400 mill. og at dette dermed ikke blir helt utenfor den økonomiske rekkevidde.Det ville ihvertfall ha gitt TV 2 et helt utrolig løft.Vi får følge med på hva Rune Hauge holder på med, så får vi se. TV 2 har allerede 5 kanaler i sitt TV2 Sport opplegg, så jeg blir ikke forbauset dersom PL ender der.
    Stølen
    Da håper jeg i så tilfelle virkelig at TV2 ansetter noen SKIKKELIGE kommentatorer. Lersveen og Hoff ville vært en tragedie...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2??

Er ikke de ute å sykler med økonomien da? Hvordan i alle dager skal de ha råd til dette? Det er ikke noe automatikk i at folket vil ha dette, alt kommer an på pris og det er en grense for hva vi(folket) ønsker å betale også.

Men veien blir ikke lang for meg heller til oppsigelse av Canal+ hvis det forsvinner. Da tror jeg Canal+ er ferdig.

Nå er jo ikke akkurat Øyvind Johannesen noe særlig engasjerende å høre på heller da, så Canal+ har noen svin på skauen de også.

Og jeg begriper ikke hvorfor de skal dra inn Riseth, Johnsen, Nilsen og de der, blir jo bare møl.

Det har funket bra lenge i Canal+ egentlig, er ikke noe vits i å rokere på noe som er bra. Bortsett fra Øyvind J da, klarer ikke den stemmen.

Men er kanskje bare meg som syns det, hvem vet!!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da håper jeg i så tilfelle virkelig at TV2 ansetter noen SKIKKELIGE kommentatorer. Lersveen og Hoff ville vært en tragedie...
    De har vel Alsaker vel, er ikke han der da? Kanskje han kommer tilbake til PL fortere enn han drømte om!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    TV2??

Er ikke de ute å sykler med økonomien da? Hvordan i alle dager skal de ha råd til dette? Det er ikke noe automatikk i at folket vil ha dette, alt kommer an på pris og det er en grense for hva vi(folket) ønsker å betale også.

Men veien blir ikke lang for meg heller til oppsigelse av Canal+ hvis det forsvinner. Da tror jeg Canal+ er ferdig.

Nå er jo ikke akkurat Øyvind Johannesen noe særlig engasjerende å høre på heller da, så Canal+ har noen svin på skauen de også.

Og jeg begriper ikke hvorfor de skal dra inn Riseth, Johnsen, Nilsen og de der, blir jo bare møl.

Det har funket bra lenge i Canal+ egentlig, er ikke noe vits i å rokere på noe som er bra. Bortsett fra Øyvind J da, klarer ikke den stemmen.

TV2 vil nok få solgt mye mer reklame med PL på programmet.Jeg har også vært fornøyd med CD.Nå er det vel slik at det bare har vært norske kommentarer på en av kanalene til CD og resten er sendt med orginal lyd, engelsk. Jeg er mest opptatt av at PL blir vist og allerhelst i HD uansett hvem som kommenterer.Dette blir spennede å følge med på.
    Stølen

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det fortsetter på canal+, noe annet vil være en tragedie og enorm nedtur for meg. Der får jeg sett 99 av 100 av kampene til laget mitt (United) og de har veldig gode studiosendinger, og INGEN reklame.
    Og det aller viktigste i disse tider er de sender i HD!!!
    Når en har blitt vant til det, så vil en ikke gå bort fra det.

Jeg vil sånn sett heller betale en 50 lapp mer i måneden for å ha det på Canal+, enn at det kommer på TV2 eller andre kanaler...

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok rettighetene blir delt opp og solgt til flere aktører.Det er jo betalt 3 ganger det som canal digital bet. Så skal det vel tenes penger der og:???:
    Bloody Shite..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Tror nok rettighetene blir delt opp og solgt til flere aktører.Det er jo betalt 3 ganger det som canal digital bet. Så skal det vel tenes penger der og:???:
    Bloody Shite..
    Tror du forveksler Canal Digital med Canal+. Mange tror sikkert det er samme selskap men Canal+(broadcaster) er eid av TV4 i Sverige mens Canal Digital(distributør) er eid av Telenor.

TV4/Bonnier(som eier Canal+) har akkurat blekket opp 1.2milliarder for rettigheter til all Svensk fotball i 4 år. Det er nok kun broadcastere som har betal-tv kanaler med stor dekning som kan klare å betale for PL rettigheter.

TV2 Sport har veldig stor dekning via alle kabelnett,viasat,rikstv og IPTV. Det samme har Canal+ sine sportskanaler bortsett fra at de ikke sender på Viasat. Viasats sportskanaler har ikke like stor dekning (dårlig dekning via kabel ,bakkenett og kun på Viasat via parabol) . Da spørs det om en evt. øking i antall abbonenter klarer å betale for ekstrakostnadene ved å kjøpe Premier League rettigheter i tillegg til Champions League rettighetene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    TV2 Sport har veldig stor dekning via alle kabelnett,viasat,rikstv og IPTV. Det samme har Canal+ sine sportskanaler bortsett fra at de ikke sender på Viasat. Viasats sportskanaler har ikke like stor dekning (dårlig dekning via kabel ,bakkenett og kun på Viasat via parabol) . Da spørs det om en evt. øking i antall abbonenter klarer å betale for ekstrakostnadene ved å kjøpe Premier League rettigheter i tillegg til Champions League rettighetene.
    Viasat har vel også betalt noen kroner for halvparten av VM i sommer...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Håper det fortsetter på canal+, noe annet vil være en tragedie og enorm nedtur for meg. Der får jeg sett 99 av 100 av kampene til laget mitt (United) og de har veldig gode studiosendinger, og INGEN reklame.
    Og det aller viktigste i disse tider er de sender i HD!!!
    Når en har blitt vant til det, så vil en ikke gå bort fra det.

Jeg vil sånn sett heller betale en 50 lapp mer i måneden for å ha det på Canal+, enn at det kommer på TV2 eller andre kanaler...
    Dette er jeg helt enig i (bortsett fra Utd, da...:-))
    Vi vil ha HD!! Men det kan jo hende TV2 også ville starte en HD PL kanal hvis de fikk rettighetene. Jeg ville nesten tro det.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Bortsett fra Øyvind J da, klarer ikke den stemmen.

Jeg er uenig!
    Ja, Øyvind Johannessen har en særegen stemme. Men han kan fotball og får med seg det som skjer. På det punktet mener jeg han er den beste C+ har, til og med bedre enn Kenneth Fredheim (som jeg forøvrig kjenner godt personlig).
    Tor Rune Haugen og Arve Fuglum synes jeg nesten det er en lidelse å høre på. Haugen i bua kan ikke fotball og lirer av seg så mye vas at det er helt utrolig. Fuglum kan litt mer fotball, men får ikke med seg hva som skjer på banen...
    Jeg tar ØJ når som helst over de to.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •