HDPVR Tunere.. Hva er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDPVR Tunere.. Hva er best?

Ja det lurer jeg på..
    Jeg har hatt CD sin HDPVR tuner i en god stund nå. Den har hvert byttet ut 5-6 ganger på grunn av div veldig irriterende feil..

Nå jar jeg også prøvd VIASAT sin HDPVR Boks.. Og kan ikke si meg fornøyd der heller.
    Den eneste funksjonen jeg liker med den. Er muligheten for serie opptak..

Etter å ha browset ørten tråder på nett ang HDPVR tunere.. Som tar Canal Digital kort..

Er jeg bare mer forvirret.

Er det noen som har gode alternativer til CD og VIASAT sin HDPVR tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh ja..
    Det er jo ikke minst viktig at det er de samme opptaksmulighetene (Som å ta opp fra to kanaler samtidig ;-))

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen andre enn Viasats egne HD dekodere som klarer å motta og vise Viasats HD kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er bra. For Viasats kanalliste suger.
    Hva er den beste tuner for CD da? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg finner en Vantage Twin 8000CS HD- Kabel /Satellitt Utgave til ca 4000,- og en Vantage Twin 8000S HD- Satellitt Utgave til ca 4500,-

Det eneste jeg kan se som forskjell.. Er at den billigste også kan fungere som Kabel TV tuner??

Kan jeg finne tuneren billigere andre plasser?

Og for dem som vet.
    Kan jeg ta opp ett program direkte på ei minnepenn (Event kopiere) for så å se programmet senere på en event datamaskin?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Nei pokker heller da..

Har akkurat snakket med Canal Digital.

Der sier dem at når kortet nå blir oppdatert om et par dager. Vil kortet ikke fungere i andre tunere enn CAs tunere.

Dette fordi kortet "parres" med tuneren slik at kortet ikke kan brukes i andre tunere..

Og at det ikke vil fungere på andre tunere :-( da dem ikke har den funksjonen :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Icarus
    Nei pokker heller da..

Har akkurat snakket med Canal Digital.

Der sier dem at når kortet nå blir oppdatert om et par dager. Vil kortet ikke fungere i andre tunere enn CAs tunere.

Dette fordi kortet "parres" med tuneren slik at kortet ikke kan brukes i andre tunere..

Og at det ikke vil fungere på andre tunere :-( da dem ikke har den funksjonen :-/
    Dette har de imidlertid sagt i flere år, uten at noen har sett virkningen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel heller noe de drømmer om å gjennomføre, men ikke kan.

1. Parring og derav manglende avspillings/kopieringsmuligheter for brukerne er i strid med de rettigheter vi har som forbrukere.
    2. Folk har allerede investert betydelige summer i alternativer til CD's tunere som i så tilfelle vil bli ubrukelige.
    3. CD vil ha store problemer med å dokumentere behovet for en slik løsning, ettersom bl.a. USA i mye større grad beskytter forbrukerne mot slike inngrep i deres lovfestede rettigheter. Særlig mye piratvirksomhet kan vel heller ikke CD påvise.

CD må dessuten ta høyde for misnøyen mange vil oppleve ved å gå fra dreambokser, topfielder etc. til CD's kastrerte og teknisk svært begrensede og upåtlitelige PVR/tunerløsninger.

Om parring gjennomføres for f.eks. bare nye HD bokser vil det være mange av disse nye kundene som vil få sjokk når de ser hvilke muligheter kunder med andre mottagere/PVR'er har.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser du setter pluss på viasat sin tuner p.g.a. den har mulighet for serie-opptak... det har CD sin også! bare som en opplysning.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Dette er vel heller noe de drømmer om å gjennomføre, men ikke kan.

1. Parring og derav manglende avspillings/kopieringsmuligheter for brukerne er i strid med de rettigheter vi har som forbrukere.
    Nå er det ikke meningen å provosere men kan dette virkelig stemme ?
    Hvorfor har GET,Viasat og RiksTV kunnet benyttet
    slik "parring" i mange år da ?

2. Folk har allerede investert betydelige summer i alternativer til CD's tunere som i så tilfelle vil bli ubrukelige.
    Det er jo en risiko vi alle er klar over når vi kjøper en "ikke godkjent" tuner. CD har jo hele tiden informert om dette men det er det velger de fleste å overse Det blir hele tiden påstått at infoen fra CDs kundeservice ikke stemmer så da blir det sikkert en overraskelse om "pairingen" aktiveres slik det er varslet.

Man får jo heller ikke abbonement/smartkort uten en "godkjent tuner" som støtter "pairing". De fleste mottagerene til CD støtter "pairing" så det er trolig enklere for CD å ta i bruk "pairing" enn det f.eks. var for Viasat. Er mange år siden de første "pairing" klare mottagerene for CD ble lansert (CDC-7000,CDC-5000/5050 osv). Begge HD mottagerene støtter garantert "pairing" så det kan jo være mest sannsynlig at HD kanaler "paires". Det er sikkert mindre press for å kopibeskytte SD kanaler også.

CD må dessuten ta høyde for misnøyen mange vil oppleve ved å gå fra dreambokser, topfielder etc. til CD's kastrerte og teknisk svært begrensede og upåtlitelige PVR/tunerløsninger.
    Der er jeg helt enig med deg men "pairingen" vil stoppe for en viss type deling over internet. Om dette er så omfattende har jeg ingen ide om.

Har mottageren plass til common interface CAM så er det vel håp siden det finnes CAM'er som støtter "pairingen". Og high end mottagere har som regel minst 2 CI slots. La oss håpe de nye CD godkjente Conax CAS7 cam'ene blir tilgjengelige for da blir trolig ikke pairingen noe stort praktisk problem. Da vil jo dreambokser og topfielder fortsatt kunne benyttes. For RiksTV så er det vel bare å si man har en godkjent TV så kan man benytte "pairing CAM".

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Nå er det ikke meningen å provosere men kan dette virkelig stemme ?
    Hvorfor har GET,Viasat og RiksTV kunnet benyttet
    slik "parring" i mange år da ?
    Ganske enkelt fordi ingen eller få protesterer, og det først nylig begynner å bli klart hvordan CD/RiksTV/Viasat trolig vil styre forbrukerens opptaks- og kopieringsmuligheter for å øke pro*****n og dessuten fjerne reell konkurranse og valgfrihet. Dette temaet har jeg laget uendelig mange innlegg om før og orker ikke å repetere meg selv, men her er en lenke for sikkerhets skyld: Digitale rettigheter - Forbrukerportalen

Det er jo en risiko vi alle er klar over når vi kjøper en "ikke godkjent" tuner. CD har jo hele tiden informert om dette men det er det velger de fleste å overse Det blir hele tiden påstått at infoen fra CDs kundeservice ikke stemmer så da blir det sikkert en overraskelse om "pairingen" aktiveres slik det er varslet.
    Jeg fikk faktisk ingen informasjon om dette da jeg tegnet mitt CD abonnement for snart ti år siden, og senere har informasjonen vært mangelfull eller direkte misvisende. Jeg var også i kontakt med CD's kundeservice angående en av de første HD boksene, og fikk beskjed om at jeg fortsatt kunne bruke min andre tuner inntil problemet ble utbedret. Noe det i og for seg ikke er blitt enda
    Man får jo heller ikke abbonement/smartkort uten en "godkjent tuner" som støtter "pairing". De fleste mottagerene til CD støtter "pairing" så det er trolig enklere for CD å ta i bruk "pairing" enn det f.eks. var for Viasat. Er mange år siden de første "pairing" klare mottagerene for CD ble lansert (CDC-7000,CDC-5000/5050 osv). Begge HD mottagerene støtter garantert "pairing" så det kan jo være mest sannsynlig at HD kanaler "paires". Det er sikkert mindre press for å kopibeskytte SD kanaler også.
    Jeg har vel nokså grundig tilbakevist at CD på noen som helst måte er tvunget til å kopibeskytte innholdet, og at den kopibeskyttelsen CD forsøker å innføre i Norge og konsekvensene av den er forbudt ved bl.a. kringkastings- og kabelsendinger i USA. Søk på mine innlegg om du vil vite mer. Her er det bare å google og lese seg opp, vårt TV-tilbud og våre rettigheter er en ren Sovjetstat verdig i forhold til USA. Det er ikke rart at informasjonen til CD er mangelfull, de må nok slite hardt for å kunne dokumentere begrunnelsen for avgjørelsene sine.

Der er jeg helt enig med deg men "pairingen" vil stoppe for en viss type deling over internet. Om dette er så omfattende har jeg ingen ide om.
    Igjen er det vel CD som har bevisbyrden her, om de kunne dokumentere faktiske tap eller omfang av piratvirksomhet ville de og burde de nok gjort det. Men de innser vel at det er et toegget sverd, kundene vil jo bli rasende om dette grunnlaget for paring ikke er til stede. Dessuten tror jeg CD er svært lite interessert i å få belyst sin virksomhet og sine tiltak i norsk rettsvesen. Her bedrives konverteringen kunde for kunde, og i nokså stor løyndom.

Har mottageren plass til common interface CAM så er det vel håp siden det finnes CAM'er som støtter "pairingen". Og high end mottagere har som regel minst 2 CI slots. La oss håpe de nye CD godkjente Conax CAS7 cam'ene blir tilgjengelige for da blir trolig ikke pairingen noe stort praktisk problem. Da vil jo dreambokser og topfielder fortsatt kunne benyttes. For RiksTV så er det vel bare å si man har en godkjent TV så kan man benytte "pairing CAM".
    Jeg er svært skeptisk til dette - trolig vil bare TV'er med CAM bli godkjent, ettersom å si nei til dette jo vil utløse fristrasjon og mange spørsmål blant den uinnvidde menigmann (og politikerne) om folk hvorfor ikke kan benytte CAM plassene i TV'ene sine. Hvorfor lages de med CAM plass? "Jo, fordi kunder i land x og y kan putte inn CAM og se TV." "Hvorfor kan ikke vi det?" "Jo, dere nordmenn er pirater og banditter, dessuten vil vi forhindre at dere kan bruke deres lovfestede rett til å ta opp kopiere og se TV på hva dere vil, så vi kan ikke tillate at dere får noen CAM til fri disposisjon hos oss"

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fikk faktisk ingen informasjon om dette da jeg tegnet mitt CD abonnement for snart ti år siden, og senere har informasjonen vært mangelfull eller direkte misvisende. Jeg var også i kontakt med CD's kundeservice angående en av de første HD boksene, og fikk beskjed om at jeg fortsatt kunne bruke min andre tuner inntil problemet ble utbedret. Noe det i og for seg ikke er blitt enda
    Etter hva jeg har lest på bl.a. SI Online (referat fra CDs forhandlerforum) så får ikke "pairingen" tilbakevirkende kraft for kunder som har kjøpt abbonement/kort før 2005 (eller 2006) siden de ikke er registrert med "pairing mottager". Hva det egentlig vil bety i praksis vet jeg ikke men det ville vel overraske meg om CD ønsker å bytte ut alle gamle SD mottagere pga. pairing. Kan ikke tenke med at det vil være særlig lønnsomt men i realiteten er det fritt fram for operatører som vil innføre "pairing". Det er det jo mange eksempler på allerede.

Hvis EU er interessert i å regulere dette på liknende vis som i USA så kan de pålegge alle operatører å tilby CAM. I USA har de jo samme type løsning vha. løs CAM som kalles for CableCard men såvidt jeg vet gjelder reguleringen kun kabeloperatører og ikke satellittoperatørene Dish &DirecTV.
    CableCARD - Wikipedia, the free encyclopedia

Norske myndigheter kan trolig ikke regulere dette via satellitt (det er i alle fall dette som ble opplyst når Viasat tok i bruk pairing). Norske myndigheter kan trolig regulere bakkenett og kabelnett men der tilbys det allerede CAM's. Uansett så kan det være at EU's EKOM direktiv/lov gjelder for kabelnett og bakkenett også.

Hele ideen bak Nordig var også at operatørene skulle tilby "løse" CAM's slik at en dekoder kunne benyttes til flere operatører (dvs. fritt marked for dekodere).

Problemet med deling av kort er kanskje minimalt men det vil det garantert bli med tid og stunder pga. den store svakheten i DVB scramblingen. Pairing er selvfølgelig et proaktivt tiltak som i teorien tette hullene i DVB scramblingen. Det kan se ut som NDS har tettet hullene i pairingen fro Viasats HD kanaler. Derfor tror jeg det lønner seg for operatørene i det lange løp. Operatørene burde kunne tilby "pairing CAMer" også uten regulering fra EU dersom det virkelig er slik at HD innholdsleverandører ikke krever at innholdet kopibeskyttes.

Jeg tror dessverre ikke en innholdseverandør gir opp kravene om kopibeskyttelse over hele kloden fordi det er regulert i USA. Et eksempel er BBC som er pådriver for kopibeskyttelse. BBC i England står til og med på for å oppnå kopibeskyttelse på free to air kanaler.

Jeg tror realiteten er at alle filmselskaper og andre produsenter forsøker å beskytte innholdet best mulig ut fra gjeldene regler i de markedene innholdet selges til. I praksis er dette noe som må reguleres av EU og det tar nok sin tid dessverre.....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært skeptisk til dette - trolig vil bare TV'er med CAM bli godkjent, ettersom å si nei til dette jo vil utløse fristrasjon og mange spørsmål blant den uinnvidde menigmann (og politikerne) om folk hvorfor ikke kan benytte CAM plassene i TV'ene sine. Hvorfor lages de med CAM plass? "Jo, fordi kunder i land x og y kan putte inn CAM og se TV." "Hvorfor kan ikke vi det?" "Jo, dere nordmenn er pirater og banditter, dessuten vil vi forhindre at dere kan bruke deres lovfestede rett til å ta opp kopiere og se TV på hva dere vil, så vi kan ikke tillate at dere får noen CAM til fri disposisjon hos oss"
    At vi er "pirater og banditter" er vel kanskje å ta litt hardt i. Men du husker sikkert hvor utrolig utbredt piratkort var på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet med DMAC/D2MAC systemet. Jeg har ingen tall på det, men det var utrolig mange med piratkort rundt forbi. Så at en del av oss er tilbøyelige til å vingle utenfor den smale sti hvis muligheten byr seg, er det i hvertfall ingen tvil om..
    Sett i det lyset kan jeg skjønne hvorfor distribusjonsselskapene kan framstå som noget paranoide og overbeskyttende ovenfor sin business.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •