DM800 og bildekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DM800 og bildekvalitet

Har en dm800 og en Gammel 42"LG plasma. Er ikke fornøyd med bildekvaliteten!!
    Brukte en dm7020 tidligere og hadde betraktelig bedre bilde.
    Har prøvd utallige imager, driveroppdateringer, men ikke noen bedring. Bildet er ok på HD sendinger, men på SD særlig TV2 er det tragisk. Bildet fremstår som uklart, mørke partier på skjermen blir urolige(bevegelige skygger). Får et mye roligere bilde ved bruk av scart, men blir igjen mer uklart(tåkete) enn via HDMI.

Noen med lignende erfaringer, eller tips? Er på jakt etter en ny større tv, men blir skeptisk om den dårlige bildekvaliteten bare vil øke med størrelsen.

Mvh
    Asgeir

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asgeir17
    Har en dm800 og en Gammel 42"LG plasma. Er ikke fornøyd med bildekvaliteten!!
    Brukte en dm7020 tidligere og hadde betraktelig bedre bilde.
    Har prøvd utallige imager, driveroppdateringer, men ikke noen bedring. Bildet er ok på HD sendinger, men på SD særlig TV2 er det tragisk. Bildet fremstår som uklart, mørke partier på skjermen blir urolige(bevegelige skygger). Får et mye roligere bilde ved bruk av scart, men blir igjen mer uklart(tåkete) enn via HDMI.

Noen med lignende erfaringer, eller tips? Er på jakt etter en ny større tv, men blir skeptisk om den dårlige bildekvaliteten bare vil øke med størrelsen.

Mvh
    Asgeir
    Kansje du ikke bruker et plugins som heter autoresolution der du kan stille
    SD sendinger i 576i og HD i 1080i så veksler tuneren auto på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker autoresolution. Har prøvd både med og uten autoresolution aktivert.
    Brukt settingene som var på nabilo forumet, uten å merke forskjell. Lurer på om boxen og tv ikke liker hverandre.

Mvh
    Asgeir

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har ikke jeg dm800 men det du kan skjekke er om det er en instiling i meyen i dm800 som du kan veksle mellom RGb eller Y CR CB i menyen for hdmi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør hva du vil med DM 800, tror ikke du kan få noen bedre bilde med denne boksen. Prøv heller IPbox HD hvis bilde er det som betyr mest for deg, jeg er heldig og har både AB IPbox 9000 og DM 800, men i stua mi er det kun IP9000 som får plass pga bilde er så å si mile vis bedre en DM 800

Som du selv sier , jeg også har prøvd mange images, plugin, ++++ men har aldri fott denne DM 800 til å gi meg noen sikelig bilde
    Bruker selv Nabilo image nå, men er ikke happy med det heller, prøvd PP fra digsat, Gemini, LT, osv men nei dag bilden er ikke noen bedre for det

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dm 800

Topp bilde med min nye DM 800 + att den er meget stabil og fine menyer bruker Nabilo Black Hole 012.
    den har faktisk klarere og bedre bilde en med feks Ventage Hd tunere så dette virker merkelig.
    Men mulig nyere modeller er blitt bra da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er og veldig fornøy med tanke på hvoran boksen oppfører seg. Noen som kan anbefale en tv tilkoblet DM800. Skal ha en tv i 50"+ med et tak på ca 15000 kr. Brukes stort sett til vanlig tv titting og fotball, med litt spilling(ps3). Plasma tv'n min har innbrenning fra disney logoen, og dette irriterer meg sinnsykt, lurer derfor på hvordan en lcd, eller nyere plasma vil være nå. Noen som har et lignende sett, og kan anbefale det.

Mvh
    Asgeir

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asgeir17
    Er og veldig fornøy med tanke på hvoran boksen oppfører seg. Noen som kan anbefale en tv tilkoblet DM800. Skal ha en tv i 50"+ med et tak på ca 15000 kr. Brukes stort sett til vanlig tv titting og fotball, med litt spilling(ps3). Plasma tv'n min har innbrenning fra disney logoen, og dette irriterer meg sinnsykt, lurer derfor på hvordan en lcd, eller nyere plasma vil være nå. Noen som har et lignende sett, og kan anbefale det.

Mvh
    Asgeir
    Nå har ikke jeg DM800, men jeg kjøpte meg en ny tv for ikke så lenge siden, etter mye research, og er egentlig storfornøyd med den: 52w5500 - Prisguide - Hardware.no

Denne modellen skulle visst kunne ha noe problemer med clouding/bleeding men mitt eksemplar er helt ok. Du har jo angrerett uansett ved handle på Elkjøp/web.

Det er også alltid en masse meninger frem om tilbake om plasma vs lcd etc.
    Jeg hadde en gammel bakprojektor-tv før med div. innbrenninger så plasma var egentlig ikke interessant for min del da jeg har en del statuiske skjermbilder.
    Mitt bruk er for tv-titting, DVD-film & pc

Ta deg en tur på butikken og se hva du liker, se deretter om det er noen relevante tester på nettet.

Diverse tester jeg baserte meg på:
    Knallsterk LCD-TV
    Stortest: 46" LCD flatskjermer - Lyd og Bilde
    Sony Bravia KDL-46W5500 - DigitalVersus

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •