Reparere force tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reparere force tuner

Hei

Da min kjære far sin Force 536 har begynt å få en del merkelige symptomer i det siste, for så å fullstendig gå i lås ved forsøk på å starte den antar vi at det må en liten reparasjon til av kyndige sjeler.

Jeg har tatt kontakt med tveco, som visstnok har en avtale med et verksted et sted og kunne formidle slik reparasjon. Det ble antatt at det sannsynligvis skyldes problemer med powersupplyet. Jeg ser dog at det muligens likevel ikke går i boks, da pakken har ligget uavhentet til dem siden mandag.

I fall det går i vasken hos tveco, er det noen som vet om verksteder som utfører denne typen reparasjon som man kan kontakte direkte og få utført service på force-utstyret hos som privatperson ?.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skruffsnuff
    Hei

Da min kjære far sin Force 536 har begynt å få en del merkelige symptomer i det siste, for så å fullstendig gå i lås ved forsøk på å starte den antar vi at det må en liten reparasjon til av kyndige sjeler.

Jeg har tatt kontakt med tveco, som visstnok har en avtale med et verksted et sted og kunne formidle slik reparasjon. Det ble antatt at det sannsynligvis skyldes problemer med powersupplyet. Jeg ser dog at det muligens likevel ikke går i boks, da pakken har ligget uavhentet til dem siden mandag.

I fall det går i vasken hos tveco, er det noen som vet om verksteder som utfører denne typen reparasjon som man kan kontakte direkte og få utført service på force-utstyret hos som privatperson ?.
    Ring Tveco og purr på dem. Mulig noen har rota bort hentelappen din. Ellers kan du prøve hitronics.no
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer diezel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller vurdere å kjøpe en, ser BTV (eg kjøpte min der for ca 2 år siden) selger til 1 495,-
    Siden bruker frames.. :| Link direkte:
    http://www.btv.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=3524

Bergen Tv & Antenneservice AS

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta en runde på telefon imorgen og høre hva status er. Såvidt jeg forstod sendte de den bare videre til et verksted i stavangerområdet, og ut fra det ene svaret her, så kan det vel være meget mulig at dette faktisk er hitronics.

Men det er klart at en brukt til 1495kr.., da er det ikke store kostnaden som bør kostes på ved en reparasjon evt.. Koster vel fort 700kr bare å åpne den for å sjekke hva som faktisk er problemet.

Da er det i alle fall noen muligheter i påvente av en ny godkjent high-end løsning fra CD, det som er så sykt er at selv denne gamle force-boksen gir bedre bilde enn de fleste nyere "autoriserte" boksene jeg har sett.

Takk for tips så langt!.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reprasjon Av Force
    Monteringsservice AS
    Lagerveien 2
    4033 Stavanger
    Norge

Postboks 329 Forus
    4067 STAVANGER

ÅPNINGSTIDER
    Sentralbord mandag-fredag kl.09.00-16.00

Telefon: 51 57 92 50
    Telefaks: 51 57 92 49
    E-post: post@monteringsservice.no
    hitronics.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diezel
    Eller vurdere å kjøpe en, ser BTV (eg kjøpte min der for ca 2 år siden) selger til 1 495,-
    Siden bruker frames.. :| Link direkte:
    http://www.btv.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=3524

Bergen Tv & Antenneservice AS
    Har selv kjøpt en 536 fra BTV og er ikke så veldig imponert. Sist min var inne til reperasjon tok det månedsvis med masing før jeg fikk den tilbake.

Min 536 har fungert ganske så bra opp gjennom årene, men er jo mye feil med disse og strømforsyningen har røket ørten ganger hos meg. Henger seg mye etc. Glad jeg ikke bruker min på "hoved-tv'en" lengre....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Min 536 har fungert ganske så bra opp gjennom årene, men er jo mye feil med disse og strømforsyningen har røket ørten ganger hos meg. Henger seg mye etc. Glad jeg ikke bruker min på "hoved-tv'en" lengre....
    Da må du ha vært uheldig. Jeg har 2 stk 536 og en 1133, har ikke hatt problemer med noen av dem, bortsett fra låsing en gang iblant. Ja, også har lyset i en av strekene (på et tall) i displayet takket for laget på 1133'en.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 536 hengte seg også veldig ofte. Eneste løsningen var å trekke ut kontakta. Savner den ikke etter at jeg skaffet meg en Vantage 8000.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt en 536 fra BTV og er ikke så veldig imponert. Sist min var inne til reperasjon tok det månedsvis med masing før jeg fikk den tilbake.

Har du den stående i TV bord med hylle rett over ,så den ikke får luft?
    problemet er varme, kondensatorer som tørker ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    Har du den stående i TV bord med hylle rett over ,så den ikke får luft?
    problemet er varme, kondensatorer som tørker ut.
    tok en linjal og målte, var ca 12 cm med luft over. Skulle vel være greit det? Den er uansett bare til backup nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tok en linjal og målte, var ca 12 cm med luft over. Skulle vel være greit det? Den er uansett bare til backup nå.
    er det åpent foran og bak eller er det vegg og dør fremme?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var undelig. Jeg har fremdeles fem (!) Force D-master 1189, og ingen av dem har skapt problemer noen gang. Trikset når de fra tid til annen henger seg opp, er å trykke "play" på PVR-funksjonen (uavhengig om du har sett på film eller ikke). Da slipper du å dra ut kontakten - om den skulle låse seg.

Jeg har vært utrolig fornøyd med disse tunerne, bra bilde og lydkvalitet har de også!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    er det åpent foran og bak eller er det vegg og dør fremme?
    åpent både foran og bak.. bak er det vel kanskje 30-40 cm til vegg. Fremme er det noen meter...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det var undelig. Jeg har fremdeles fem (!) Force D-master 1189, og ingen av dem har skapt problemer noen gang. Trikset når de fra tid til annen henger seg opp, er å trykke "play" på PVR-funksjonen (uavhengig om du har sett på film eller ikke). Da slipper du å dra ut kontakten - om den skulle låse seg.

Jeg har vært utrolig fornøyd med disse tunerne, bra bilde og lydkvalitet har de også!
    er nok meg de ikke liker. Min første nokia var inne ett par ganger, 536'en ganske mange og er vel på box #5 med HDPVR'en nå.

Greit å vite om play trikset ja, det har jeg ikke hørt om. Fornøyd med bilde og lyden selv, men 536'ene tilhører jo en litt annen tidsalder nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åpent både foran og bak.. bak er det vel kanskje 30-40 cm til vegg. Fremme er det noen meter...
    burde være nokk det ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile lodding(vakkel)

I fall det går i vasken hos tveco, er det noen som vet om verksteder som utfører denne typen reparasjon som man kan kontakte direkte og få utført service på force-utstyret hos som privatperson ?.[/QUOTE]

opne tuneren og lodd opp igjen alle loddinger som er ved strømmforsyningen....
    det løser alle problem. lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0