Kopiere innhold fra CD HD PVR ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kopiere innhold fra CD HD PVR ?

Har akuratt fått en 250GB CD HD PVR i hus, og er superfornøyd med HD-bildene, men kanskje ikke fullt så fornøyd med software'en på den...

Men nå til det jeg lurer på som jeg ikke finner noe om i manualen; hvordan kopierer man innhold fra PVR over til PC eller DVD e.l. ? Det er en USB inngang i front og en ethernet-kobling på baksiden.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke mulig dessverre. Innholdet på disken er kryptert og boksen støtter ikke overføring digitalt.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta ut disken og finn ut hvordan innholdet ser ut på den

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste mulighet er analog overspilling i SD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt bevisst fra CD, og er en av grunnene til at de ønsker å innføre pairing og tvinge kundene til å bruke søppeltunerne deres.

De har lagt inn mye ressurser for å hindre at kundene har kontroll på sine egne opptak. Sannsynligvis pga avtaler med innholdsleverandører som de prioriterer foran å levere et bra produkt.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Kull
    Dette er helt bevisst fra CD, og er en av grunnene til at de ønsker å innføre pairing og tvinge kundene til å bruke søppeltunerne deres.

De har lagt inn mye ressurser for å hindre at kundene har kontroll på sine egne opptak. Sannsynligvis pga avtaler med innholdsleverandører som de prioriterer foran å levere et bra produkt.
    Det er slik de må prioritere....hvis ikke, så hadde ikke Canal Digital eksistert.....eller Viasat...osv osv....
    DE må betale for å vise filmer, sport osv, det samme må vi til CD, Viasat, Get osv

Det er faktisk noen som eier rettigheter til det som sendes på TV...tro det eller ei...:-)
    Og selv om DU gjør opptak i din egen stue...så betyr ikke det at du eier det du har tatt opp...du får låne det...for å se på det....sånn er det stort sett i den siviliserte delen av verden.....
    At mange har problemer med sine PVR bokser er et helt annet problem...
    mine to fungerer bra..:-)
    mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det er slik de må prioritere....hvis ikke, så hadde ikke Canal Digital eksistert.....eller Viasat...osv osv....
    DE må betale for å vise filmer, sport osv, det samme må vi til CD, Viasat, Get osv

Det er faktisk noen som eier rettigheter til det som sendes på TV...tro det eller ei...:-)
    Og selv om DU gjør opptak i din egen stue...så betyr ikke det at du eier det du har tatt opp...du får låne det...for å se på det....sånn er det stort sett i den siviliserte delen av verden.....
    At mange har problemer med sine PVR bokser er et helt annet problem...
    mine to fungerer bra..:-)
    mvh
    Dette er tullball. Å bruke 120 sekunder på Google hadde spart både deg og oss for et pinlig innlegg.

Nesten alle serier som Lost, CSI etc. fra de store tv-selskapene i USA sendes ukryptert i HD og dette har blitt gjort i flere år, på tross av at mange store mediafirma har potestert. USA har nylig vedtatt en lov som sikrer at forbrukerne kan ta opp alle disse sendingene (i HD) på hva de vil av utstyr. I Norge har vi også en lov som gjør at vi har rett til å bruke vårt eget avspillingsutstyr, noe CD åpenbart driter i. De beskytter seg bak DRM-lovgivningen, som de antagelig mener veier tyngre enn din rett til å bruke ditt eget avspillingsutstyr. Kort sagt er dine rettigheter til å ta opp og gjøre hva du vil med TV-opptakene bedre i USA pr i dag enn i Norge. DVD jon ble frifunnet fordi han brukte sin rett til å spille av DVD'ene på det utstyret han selv ønsker, selv om han omgikk kopisperren :NBU forfatterene - Opphavsrett og digitale medier

Dette står forøvrig presisert tydelig her:
    Lovteksten stadfester at forbudet ikke skal være til hinder for at en privat bruker skal kunne spille av innholdet på «det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr». Loven åpner altså for omgåelse av «effektive» DRM-systemer, men spesifiserer ikke hva slags utstyr det er snakk om.
    Digital rights management - Wikipedia

Man kan spekulere i hva DRM loven dekker. DVD-krypteringen var ikke et "effektivt beskyttelsessystem", dermed kunne det knekkes. Jeg tviler også på at tv-sendinger med innhold som i hovedsak er fritt tilgjengelig andre steder faller inn under noe "effektivt beskyttelsessystem". Mye tyder på at du har rett til å omgå dette, men dette har så langt jeg kjenner til ikke vært rettslig prøvd ennå for satelittsendinger/parring.

Årsaken til at CD velger å kontrollere opptakene dine, muligens i strid med dine rettigheter, er selvfølgelig ikke fordi de er "tvunget" til å forvalte copyrights på TV-innhold som jo sendes ukryptert i USA. Som mange andre satelitt-tv-distributører ønsker de garantert at du engang i fremtiden bare får lov til å beholde opptakene dine i f.eks. 24 timer før de blir automatisk slettet. Dermed vil du hele tiden sitte og se på Live-TV istedet for opptak, og du vil generere langt flere reklamekroner og aktive tittere CD kan slå i bordet med overfor annonsører. Mao. Du skal "leie" og ikke "eie" dine tv-opptak, slik at samme produkt kan selges til deg gang på gang.

Skulle ønske at moderatorene kunne smelle opp en sticky som inneholdt informasjon om dette, slik som under. Alt for mange tror at RiksTV, CD og Viasat er tvunget gjennom copyright-lovgivning til parring og kryptering. Tvert i mot: Om de har lov til det er i beste fall diskutabelt. Fatter ikke at man kan slenge tusenvis av kroner etter disse selskapene uten å være i det minste litt opplyst om sine rettigheter.

FCC's Broadcast Flag Overturned - PC World

Samt denne meget enkle, men informative fra Forbrukerrådet:
    1. - ta sikkerhetskopier - Forbrukerportalen

* » 1. - ta sikkerhetskopier
    * » 2. - se og høre innhold når du selv vil
    * » 3. - flytte innhold mellom avspillere
    * » 4. - gjøre om innhold til hensiktsmessige format
    * » 5. - tilpasse utstyr
    * » 6. - bruke digitalt innhold uten å bli overvåket
    * » 7. - benytte offentlige og private tjenester
    * » 8. - nødvendig teknologi og bistand for å utøve dine digitale rettigheter
    Jeg siterer noen av punktene
    :
    Du skal selv bestemme når du skal se eller høre på innhold. Dette kan blant annet skje ved å sette sendinger i pause, ta opptak for senere bruk, eller spole forbi reklame på en DVD du har kjøpt. I praksis innebærer dette at du blant annet skal kunne videreføre dine tv-vaner selv om tv-sendingene digitaliseres.
    Mange typer innhold er låst til en bestemt type avspiller, for eksempel er innhold som er kjøpt på iTunes låst til avspilleren iPod. Du skal ha mulighet til å flytte kjøpt innhold til ønsket avspiller, som for eksempel fra pc til mp3-spiller.
    Du skal fritt kunne tilpasse kjøpt utstyr til egne behov. Det kan være at du trenger å tilpasse DVD-spilleren så den kan spille av filmer fra andre deler av verden, eller legge til ekstra funksjonalitet på spillkonsollen din.
    Du skal kunne gjøre om innhold fra for eksempel en DVD til et format som kan spilles på andre avspillere. Dette kan være for å se en film på din Playstation Portable (PSP) eller med det programmet du måtte finne hensiktsmessig på din datamaskin.
    Som dere ser er det vanskelig å se at man bryter noen norsk lov om man henter ut opptakene på DVR'en og overfører dem til feks. ipod, eller på annen måte omgår parringen til CD. Er nok ikke uten grunn at CD/Viasat ikke forfølger brudd på dette rettslig, eller viser til norsk lov når de innfører dette. I verste fall kan de kanskje si opp abonnementet ditt pga avtalebrudd, men det er ikke akkurat skremmende.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av luria
    Dette er tullball. Å bruke 120 sekunder på Google hadde spart både deg og oss for et pinlig innlegg.

Nesten alle serier som Lost, CSI etc. fra de store tv-selskapene i USA sendes ukryptert i HD og dette har blitt gjort i flere år, på tross av at mange store mediafirma har potestert. USA har nylig vedtatt en lov som sikrer at forbrukerne kan ta opp alle disse sendingene (i HD) på hva de vil av utstyr. I Norge har vi også en lov som gjør at vi har rett til å bruke vårt eget avspillingsutstyr, noe CD åpenbart driter i. De beskytter seg bak DRM-lovgivningen, som de antagelig mener veier tyngre enn din rett til å bruke ditt eget avspillingsutstyr. Kort sagt er dine rettigheter til å ta opp og gjøre hva du vil med TV-opptakene bedre i USA pr i dag enn i Norge. DVD jon ble frifunnet fordi han brukte sin rett til å spille av DVD'ene på det utstyret han selv ønsker, selv om han omgikk kopisperren :NBU forfatterene - Opphavsrett og digitale medier

Man kan spekulere i hva DRM loven dekker. DVD-krypteringen var ikke et "effektivt beskyttelsessystem", dermed kunne det knekkes. Jeg tviler også på at tv-sendinger med innhold som i hovedsak er fritt tilgjengelig andre steder faller inn under noe "effektivt beskyttelsessystem". Mye tyder på at du har rett til å omgå dette, men dette har så langt jeg kjenner til ikke vært rettslig prøvd ennå for satelittsendinger/parring.

Årsaken til at CD velger å kontrollere opptakene dine, muligens i strid med dine rettigheter, er selvfølgelig ikke fordi de er "tvunget" til å forvalte copyrights på TV-innhold som jo sendes ukryptert i USA. Som mange andre satelitt-tv-distributører ønsker de garantert at du engang i fremtiden bare får lov til å beholde opptakene dine i f.eks. 24 timer før de blir automatisk slettet. Dermed vil du hele tiden sitte og se på Live-TV istedet for opptak, og du vil generere langt flere reklamekroner og aktive tittere CD kan slå i bordet med overfor annonsører. Mao. Du skal "leie" og ikke "eie" dine tv-opptak, slik at samme produkt kan selges til deg gang på gang.

Skulle ønske at moderatorene kunne smelle opp en sticky som inneholdt informasjon om dette, slik som under. Alt for mange tror at RiksTV, CD og Viasat er tvunget gjennom copyright-lovgivning til parring og kryptering. Tvert i mot: Om de har lov til det er i beste fall diskutabelt. Fatter ikke at man kan slenge tusenvis av kroner etter disse selskapene uten å være i det minste litt opplyst om sine rettigheter.

:

Som dere ser er det vanskelig å se at man bryter noen norsk lov om man henter ut opptakene på DVR'en og overfører dem til feks. ipod, eller på annen måte omgår parringen til CD. Er nok ikke uten grunn at CD/Viasat ikke forfølger brudd på dette rettslig, eller viser til norsk lov når de innfører dette. I verste fall kan de kanskje si opp abonnementet ditt pga avtalebrudd, men det er ikke akkurat skremmende.
    Jeg har jo levd en stund og jobbet i platebransjen i mange år....og jeg mener jo at man må betale for å høre musikk og se på TV/film...det plager meg overhodet ikke....synes det er greit at den som har laget musikken/filmen/ osv
    skal få betalt for at den blir spilt eller sett på av meg....selv om vi har fått Internett så betyr ikke det at alt dette plutselig skal være gratis----
    Og selv om jeg nå digitalt kan lagre en film på en harddisk i en PVR så lenge jeg vil og se på den ørten ganger...så er det helt greit at den er der til jeg bestemmer meg for å stryke den ut, og evt senere kjøpe den på DVD/BluRay...
    for å kunne ha den fysisk i min hylle...
    Og om den som har laget musikken/filmen tjener 1 krone eller 1 milliard...bra for dem...de har vært kreative og det har beriket mitt sinn....og jeg har betalt en sum for å oppleve det....akkurat som jeg må betale Statoil eller Shell for å kjøre en tur med bilen min...eller Meny for å kjøpe mat....
    Ingen bråker noe særlig om det...men så fort det er lyd og bilde....
    Om tilbyder av lyd og bilde ikke alttid i like geniale i sin måte å utføre sin forretningside på så er de vel bare mennesker de også....

Have a nice life everyone..
    Og ikke glem Murphy:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

:

Hele dette innlegget ditt går inn i din betegnelse av tullball og pinlig.Ingen vanlige mennesker gidder å bruke tid på en krig som ikke kan vinnes.Vi har flere av oss fortalt gang på gang at det er copyrights på film og endel tV produksjoner over hele verden.At du gidder å mase mer dette.Ingen av de store som Sky,Freesat,CD.Get,Viasat og Lyse kan tappes for HD og harddisc signaler som ligger i boxen.At du gidder!!
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er lovverket. Hva du ikke gidder å bruke tid på er meg revnende likegyldig. Copyright fungerer slik jeg viser til i innlegget. Om du foretrekker å være ignorant og uvitende om dette får bli din egen sak. Ingen vits i å komme med slike innlegg når du ikke bringer noe fornuftig til bords.

Ellers bør du vel merke deg at både konvertering av musikk til mp3, konvertering fra ipodformatet, fjerning av kopisperre på CD plater med mer har skjedd nylig, så dette er ikke en "krig som ikke kan vinnes". Det handler bare om at forbrukere får hue ut av r... og krever at produktene de kjøper holder mål og selges i henhold til lovverket.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sånn er lovverket. Hva du ikke gidder å bruke tid på er meg revnende likegyldig. Copyright fungerer slik jeg viser til i innlegget. Om du foretrekker å være ignorant og uvitende om dette får bli din egen sak. Ingen vits i å komme med slike innlegg når du ikke bringer noe fornuftig til bords.

Ellers bør du vel merke deg at både konvertering av musikk til mp3, konvertering fra ipodformatet, fjerning av kopisperre på CD plater med mer har skjedd nylig, så dette er ikke en "krig som ikke kan vinnes". Det handler bare om at forbrukere får hue ut av r... og krever at produktene de kjøper holder mål og selges i henhold til lovverket.
    Det eneste du bidrar med er juridisk piss.Det denne tråden dreier seg om er hvordan kan du kopiere noe fra harddiscen på CD-boxen.Du svarer ikke på trådens innhold bare langdrygt piss.Kan du bidra med noe teknisk så kom med det??? Hvis ikke så foreslår jeg at du skriver disse lange avhandlingene som ikke fører frem et annet sted.
    Stølen

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det eneste du bidrar med er juridisk piss.Det denne tråden dreier seg om er hvordan kan du kopiere noe fra harddiscen på CD-boxen.Du svarer ikke på trådens innhold bare langdrygt piss.Kan du bidra med noe teknisk så kom med det??? Hvis ikke så foreslår jeg at du skriver disse lange avhandlingene som ikke fører frem et annet sted.
    Stølen
    Det var vel egentlig bare et svar på en påstand om at det var copyrightlovgivinga som førte til kryptert innhold på disken? Jeg svarte forøvrig på spørsmålet i post #2 så da er vel resten av tråden OT eller?
    Du kan kalle jussen hva du vil, men den påvirker oss i alt vi gjør. Jeg for min del syntes innlegget var interessant. At det er en krig som ikke kan vinnes er vel ikke helt rett siden flere innholdsleverandører har kuttet ut DRM og andre ulumskheter grunnet press fra forbrukerne.
    Og ja, juss er langdrygt.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du bidrar med er juridisk ****.Det denne tråden dreier seg om er hvordan kan du kopiere noe fra harddiscen på CD-boxen.Du svarer ikke på trådens innhold bare langdrygt ****.Kan du bidra med noe teknisk så kom med det??? Hvis ikke så foreslår jeg at du skriver disse lange avhandlingene som ikke fører frem et annet sted.
    Stølen
    Ber deg om å justere ordbruken litt.
    Det går veldig godt an å få frem sine meninger, uten å drasse inn ord av et slikt kaliber.
    Husk at dette er et forum som leses av svært mange, og slett ikke alle vil bifalle et slikt språkbruk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    Jeg har vel arrestert deg før for å komme med uriktig informasjon her på forumet? Jeg skjønner at det oppleves som provoserende, men det er i din egen og andres interesse å legge bort personlige agendaer. Om man skal kreve saklige og informative innlegg, som attpåtil holder seg til trådens tema, er det lurt å feie for egen dør først. Ellers er det sjelden jeg har sett noen være så langt unna moderatorstatus som deg, så jeg tror jeg forsetter å skrive. Noen viser iallefall interesse for hva jeg mener.

Et svar vil selvfølgelig være at folk sender epost til forbukerombudet med kopi til CD/Viasat/RiksTV og spør hvorfor de ikke kan flytte opptakene sine til andre avspillere/medier. En annen måte er å løse dette er ved å hacke boksen/dekryptere disken og gjøre metoden fritt tilgjengelig. Det er tvilsomt om dette er et brudd på loven (i så tilfelle DRM). Send en epost til leverandøren først og spør om man bryter noen lover eller regler ved å gjøre dette. Svaret fra CD/Viasat/RiksTv tror jeg ville vært meget interessant lesning for de fleste her inne, og kanskje noen offentlige instanser. Nå loves det jo cam-moduler fra både CD og RiksTV, men det er vel tvilsomt om noen PVR med DVD-brenner eller annet vil bli godkjent. Regner med at dette tilbudet utelukkende kommer fordi mange kjøper ny TV med innebygget tuner. Tar seg dårlig ut at Huitfeldt og co ikke kan bruke tuneren på den nye 50" sin. Da kommer jo spørsmålene fort på bordet.

Teknisk kan jeg ikke bidra fordi jeg av nokså åpenbare årsaker ikke eier en PVR.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. morsomt å se hvordan en tråd utvikler seg. Jeg fikk ihvertfall svaret jeg trengte (men ikke ønsket) ; det er ikke mulig.

Men hva er da USB porten til? Jeg har prøvd å koble til en USB kilde med bilde/musikk/film, men finner ikke noe info om hvordan dette kan avspilles (hvis det er mulig da?) ?

Hva med Ethernet porten? Kan denne brukes til noe interessant (f.eks stille inn/starte opptak via internet ) ?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske jeg har leste at begge er inaktive?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det bygges inn USB og nettverksporter i utstyr er vel logisk for den som lager hardware. Det koster ikke stort, og det åpner for muligheter. F.eks enkel oppdatering av software, video-on-demand, etc.
    Men så er det opp til de som lager software hva de vil bruke den til. Og det kommer vel ikke som noen bombe at CD ikke er interessert i noe slikt. De sliter dessuten tydeligvis nok som det er med å få normal funksjonalitet til å fungere tilfredstillende.

Har hatt flere Topfield PVR bokser for parabol, og der er det mulig å kopiere innholdet. Med TF4000 kunne man ta disken ut og koble til en PC, og så finnes det et program skrevet av en guru (Pen) som gjør det mulig å lese innholdet. Det var jo ikke et standard filsystem.
    På senere modeller var det bare å koble til en ekstern USB disk for å kopiere filer ut og inn. Vantage tunere har også slik funksjonalitet.
    CD liker naturligvis ikke at man bruker slike tunere, så de har stengt av tilgangen til HD kanalene for alle som ikke har skrotboksene de selger.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    hehe.. morsomt å se hvordan en tråd utvikler seg. Jeg fikk ihvertfall svaret jeg trengte (men ikke ønsket) ; det er ikke mulig.
    Nå er vel alt mulig. Husker at jeg brukte en alternativ firmware på en av de gamle CD boksene slik at jeg kunne bruke alle fire satelittposisjonene jeg hadde dengang. Menyen og OSD var også langt bedre enn CD's orginal.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nesten alle serier som Lost, CSI etc. fra de store tv-selskapene i USA sendes ukryptert i HD og dette har blitt gjort i flere år, på tross av at mange store mediafirma har potestert.
    Jeg ser du skriver dette. Og det har du jo gjort tidligere også. Du har sikkert rett. Men hvilke programtilbydere er det egentlig som sender disse seriene i HD ukryptert? Vi har jo tidliger etablert at også de amerikanske satellittselskapene benytter proprietære set-top boxer med kryptering akkurat som vi er vant med fra våre kanter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg ser du skriver dette. Og det har du jo gjort tidligere også. Du har sikkert rett. Men hvilke programtilbydere er det egentlig som sender disse seriene i HD ukryptert? Vi har jo tidliger etablert at også de amerikanske satellittselskapene benytter proprietære set-top boxer med kryptering akkurat som vi er vant med fra våre kanter.
    "Vi har jo tidliger etablert"...? Hva...?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •