Kjøpe CD HD PVR - valg mellom pest og kolera?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe CD HD PVR - valg mellom pest og kolera?

Hei,

Kjenner det nesten knyter seg i magen, over i det hele tatt å bli tvunget til å tenke tanken på å måtte kjøpe denne HD PVR'en, etter alle innleggene her inne om alt tullet med den :twisted: .

En i familien sa også nettopp opp et 10+ års kundeforhold hos Canal Digital etter at HD PVR nummer 3 hadde tatt kvelden for de i løpet av et par år. Samme jævla leksa med Canal Digital hver gang....og de måtte siste gangen gå 1,5 uke uten tv. Senest for et par dager siden sa han til meg at jeg burde holde meg langt unna den møkkaboksen. Han gikk over til Altibox.

CD HD PVR - Utfra innlegg her og andre steder har jeg inntrykk av at dette må være tidenes møkkatuner, med bugs opp og i mente.

Problemet mitt nå er som følger. Den gamle Force PVR'en til moren og faren min tok kvelden i går. Jeg er "supportansvarlig" og de ber meg hjelpe de å kjøpe en ny PVR. Så da sitter jeg her. Hvilke reele valg har jeg egentlig? Synes dette virker som et valg mellom pest og kolera, for å være helt ærlig. Kjøper jeg CD sin PVR, så kjøper vi oss problemer og de blir garantert misfornøyd. Jeg bare føler det på kroppen. Kjøper jeg inn en ikke-godkjent tuner, så er det jo ingen som vet hva som skjer med pairing etc. Så det blir sikkert trøbbel her også.

De har mulighet for Altibox. Har fiber i veggen, men ønsker ikke å gå over til dette, da de også har parabol på hytta og en slik hytteabonnementsløsning. Jeg har også mulighet for Altibox, men har tviholdt på parabol enn så lenge.

De har forøvrig en Panasonic P42X10 plasma-tv.

Spørsmålet er:
    Hvis de ønsker parabol og PVR, har jeg egentlig noe valg? Er virkelig det eneste alternativet for meg å kjøpe en rusten Lada med skeiv forstilling til de, når de ønsker å kjøpe seg ny bil?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår det har dere kun hatt SD kanaler på den gamle Force`n. Om HD kvalitet ikke er nødvendig ville jeg funnet en billig brukt SD PVR til å erstatte Forcen inntil CD kan tilby en løsning for oss som ikke vil ha den dritten de påtvinger oss.:evil: Jeg kjører min gamle samsung inntil dette er avklart. Pairing vil nok ikke bli noe issue for SD kanaler på en god stund enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snooze har et poeng, men så er det HD bildene da. Jeg hjelper mange her i bygda med installering og service, men har enda tilgode å ha negativ erfaring med HD PVR tuneren. Nå må det sies at de som har disse tunerene, ikke driver å trykker i vilden sky, men spiller inn iblant, og bytter kanaler som alle andre. Jeg leser her inne om masse problemer, men her har det gått forbausende bra. Har vel installert 8-10 HD PVR, og alle fungerer slik de skal. Jeg må si at jeg har elendig erfaring med Viasats HD PVR, den er en lumsk djevel, som lever sitt eget liv, og slår seg av når det passer den. Men dette er nå mine erfaringer, kanskje det er på grunn av at tunerne har blitt installert det siste halvåret, og at de har fått oppdateringer. Har Vantage 7100S selv, men har bestilt en HD PVR nå, for å se hvordan det blir. Må vel krype til korset etterhvert uansett. Er vant til gnistrende flotte bilder fra Vantagen, så det skal bli interessant.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=baggin]Hei,

Kjenner det nesten knyter seg i magen, over i det hele tatt å bli tvunget til å tenke tanken på å måtte kjøpe denne HD PVR'en, etter alle innleggene her inne om alt tullet med den :twisted: .

Jeg har to CD HD PVR....den første byttet jeg i fjor sommer pga at den ble for varm, termostaten funket ikke....
    Etter det ingen problem..oppdateringene funket bra...men den trenger å stå luftig...dvs ikke oppå forsterkeren....da bråker den bare ved oppstart....og selvsagt viktig at den er koblet riktig=2 coax inn...

Blir vel en ny modell til neste år....

Viasat sin fungerer veldig bra,,,,men trøbler litt innimellom....men den er altfor full....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett stort ankepunkt mot CDs HD PVR; Det er "monster" bug'en som kaster en ut av time-shift når et programmert opptak starter i bakgrunnen. Man må trykke "rec" samtidig som "pause" for å være sikker på å ikke miste noe.. Utrolig irriterende at dette ikke er fikset opp.
    Det sagt, så har jeg lært å leve med denne "work around" løsningen. Forøvrig er min mottaker stillegående og stabil. Totalt sett er jeg godt fornøyd.
    Men jeg vil allikevel være veldig interessert i ny HD PVR fra CD når de sier de vil komme med ny "high end" mottaker ila 2010. Da kan dagens Sagem PVR erstatte den gamle Sagem uten PVR på tv nr 2... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger. Men er svært i tvil om hva jeg skal gjøre. Føles litt risky å lete på Finn eller andre steder etter en brukt en også. Koster jo gjerne litt, og man har liten garanti for at den holder.

Mistenker at det er harddisken på Force'n som tok kvelden. Den suset mye de siste dagene og boksen var veldig varm. De tok strømmen på den før de la seg en kveld og morgenen etter så var den svart.

Noen som har noen erfaring med å evt. bytte harddisk i en slik en? Er det bare å kjøpe en harddisk på Elkjøp og putte inn?

[QUOTE=classic46]
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Hei,
    ....og selvsagt viktig at den er koblet riktig=2 coax inn...
    Boksen funker vel med bare en antennekabel også? Bortsett fra at man mister en del funksjonalitet ifht å se på en kanal og ta opp på en annen (?)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=baggin]Mistenker at det er harddisken på Force'n som tok kvelden. Den suset mye de siste dagene og boksen var veldig varm. De tok strømmen på den før de la seg en kveld og morgenen etter så var den svart.

Noen som har noen erfaring med å evt. bytte harddisk i en slik en? Er det bare å kjøpe en harddisk på Elkjøp og putte inn?

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Boksen funker vel med bare en antennekabel også? Bortsett fra at man mister en del funksjonalitet ifht å se på en kanal og ta opp på en annen (?)
    Helt sikkert en/flere kondensator i poweret som har tatt kvelden. Er det bare harddisken så ville den startet opp, eller napp den ut og prøv uten.
    Jeg har en Force 556 som fungerer uten harddisk.

Den vil virke med en kabel men ta deg tiden til å koble til begge så slipper du mye frustrasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det går ikke an å bare bytte ut harddisken, pga noe pairing-greier mellom dekoder og harddisk. Skal visst være et spesielt filsystem også.
    Selv om harddisken ikke virker, skal det gå an å få liv i boksen, så det er muligens strømforsyninga som nevnt oer her.
    hitronics.no er seviceverksted for Force, går an å høre på om det i det hele tatt er lønnsomt.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte av harddisk fungerer fint

Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Nei, det går ikke an å bare bytte ut harddisken, pga noe pairing-greier mellom dekoder og harddisk.
    Tullball.

Se her:
    Canal Digitals HDTV-box med HDD - Minhembio forum

Jeg har selv forsøkt dette og det fungerer helt utmerket. Nå døde riktignok harddisken min etter et par dager pga overoppheting, men det er en annen historie. Jeg kommer til å kjøpe en ny disk og forsøke igjen.

se forøvrig her:
    http://avforum.no/forum/satellitt/95...oydemping.html

mvh,
    Øyvin

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvine
    Tullball.

Se her:
    Canal Digitals HDTV-box med HDD - Minhembio forum

Jeg har selv forsøkt dette og det fungerer helt utmerket. Nå døde riktignok harddisken min etter et par dager pga overoppheting, men det er en annen historie. Jeg kommer til å kjøpe en ny disk og forsøke igjen.

se forøvrig her:
    http://avforum.no/forum/satellitt/95...oydemping.html

mvh,
    Øyvin
    Du har nok lest tråden litt raskt ;-)
    Spørsmålet her var ang. bytte av harddisk i en Force 536/556 . Ikke CD's HDPVR.
    Såvidt jeg vet kan harddisker til Force mottagere kun byttes av service verksted.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig låner de en gammel Force tuner av meg (ikke harddisk). Fortsatt ikke bestemt meg helt hva jeg skal gjøre. Men takker for råd.

Muligens burde jeg startet en egen tråd på dette, men kort spørsmål.

Går info nå om at man gjøre et nytt kanalsøk for å beholde TV2. PÅ Force'n er det vel egentlig lettest å bare gå inn og forandre kanalinfo (frekevens etc) manuelt.

Noen av dere som vet hva ny info for TV2 er?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig låner de en gammel Force tuner av meg (ikke harddisk). Fortsatt ikke bestemt meg helt hva jeg skal gjøre. Men takker for råd.

Muligens burde jeg startet en egen tråd på dette, men kort spørsmål.

Går info nå om at man gjøre et nytt kanalsøk for å beholde TV2. PÅ Force'n er det vel egentlig lettest å bare gå inn og forandre kanalinfo (frekevens etc) manuelt.

Noen av dere som vet hva ny info for TV2 er?
    Den nye frekvensen har du allerede i frekvenslista dersom du klarer å se TV2 Zebra,Nyhetskanalen osv. Derfor behøver du ikke å taste inn noen ny frekvens.

Du går ganske enkelt inn på TV2 hovedkanalen og editerer den (ok , meny , osv). Når du editerer selve kanalparameterene så får du opp en rullegardinsliste for frekvens hvor du velger 11.247V som du lagrer for TV2. Den gamle frekvensen er 12.322H. Da skal alt være ok etterpå inkl. EPG visning. Alle de andre TV2 kanalene ligger allerede på 11.247V ( stream_id 1).

En feil som er raskt å gjøre er å endre frekvensen 12.322H i frekvenslista til 11.247V men da vil ikke EPG fungere for TV2 og man vil miste bl.a. TVNorge (og de andre kanalene på 12.322H).

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også å ta i betraktning at det er mulig CD bytter tunere om et par måneder på parabol. Dem har nemlig tenkt å sette igang leie av film (Video on demand) og det er foreløpig usikkert for menigmann om de "gamle" tunerene fortsatt vil virke. Altså kan det være en bortkastet investering, eller kanskje ikke (hvem vet) :wink:

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Husk også å ta i betraktning at det er mulig CD bytter tunere om et par måneder på parabol. Dem har nemlig tenkt å sette igang leie av film (Video on demand) og det er foreløpig usikkert for menigmann om de "gamle" tunerene fortsatt vil virke. Altså kan det være en bortkastet investering, eller kanskje ikke (hvem vet) :wink:
    Har ingen tro på at CD bytter tunere pga. VOD. Det kan jo hende at det kommer nye tunere men de bytter neppe ut alle gamle tunere pga. det.
    De har også uttalt at VOD ikke akkurat er noen god forretning så å bytte ut alle mottagere pga. VOD kan jeg ikke tenke meg kommer til å skje.

Det kan jo tenkes at Sagem HD-PVR'n kan oppgraders til VOD. VOD systemene via satellitt baserer seg på at distributøren laster opp filmer til mottagerens harddisk når den f.eks. står i standby ( f.eks. om natta). Man kan da kjøpe filmer som ligger på harddisken i PVR.

CD har forresten vært rimelig skeptiske til å innføre VOD i følge denne artikkelen:
    Video-krig på fjernkontrollen - Medier - Kampanje.com
    April VOD launch for cautious Canal Digital | Broadband TV News

Årsakene er at filmselskapene tilbyr et begrenset antall gamle filmer som de fleste antagelig har sett "ørten" ganger fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VOD på Xbox som kom her om dagen understøtter vel påstanden om at utvalget ikke akkurat er latest and greatest

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fant du ut av det?

Takk for tilbakemeldinger. Men er svært i tvil om hva jeg skal gjøre. Føles litt risky å lete på Finn eller andre steder etter en brukt en også. Koster jo gjerne litt, og man har liten garanti for at den holder.

Mistenker at det er harddisken på Force'n som tok kvelden. Den suset mye de siste dagene og boksen var veldig varm. De tok strømmen på den før de la seg en kveld og morgenen etter så var den svart.

Fant du ut av det? Jeg har samme problem, skulle gjerne byttet harddisken i min Force 536. Har allerede tatt den ut, men usikker på om hva som skjer dersom jeg dytter en ny, helt identisk. Vil Force'n klare å formattere den?

Mitt problem oppsto som følge av at jeg forsøkte å formattere originaldisken med menysystemet (det angrer jeg på nå!) og etter det fikk jeg ikke kontakt med PVR-funksjonene. Har forsøkt gjentatte ganger å formattere/nullstille, men det skjer ikke noe selv etter 48 timer... (virker helt død), men tuneren zapper som sagt veldig fint fortsatt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •