Hvem monterer parabol?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem monterer parabol?

Jeg har fått montert en Canal Digital-parabol og fikk da ikke beskjed om at det kunne være lurt å beskytte hodet. Nå har jeg gått til innkjøp av beskyttelse og tenker å montere denne selv. Problemet er at det er utrolig vanskelig å komme til. Har nettopp forsøkt å sette opp stige, men den står ustødig(grunnen er ujevn), så jeg har ingen muligheter til å komme meg opp og montere.

Jeg må ha hjelp og husker ikke navnet på han som monterte parabolen. Utrolig irriterende, for jeg må antakelig ut med en 1000-lapp for hjelpen.

Mener for øvrig det er dårlig av Canal Digital å ikke anbefale beskyttelse sammen med montering av parabolen. Har aldri hatt parabol og tenkte aldri den tanken.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vanskelig kan det vel ikke være, noen plankebiter under stigen for å jevne ut underlaget og en som kan holde stigen som en "falsk" trygghet så er du igang Det har desverre en tendens til å bli dårlig signal når huet blir belagt med snø, men hender jeg må ut å måke av min sjølv om jeg har den beskyttelsen på Lykke til...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er såpass ujevnt... men skal se om jeg klarer å få litt hjelp til å holde stigen.
    Tok ikke sjansen på å gå opp selv.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Jeg har fått montert en Canal Digital-parabol og fikk da ikke beskjed om at det kunne være lurt å beskytte hodet. Nå har jeg gått til innkjøp av beskyttelse og tenker å montere denne selv. Problemet er at det er utrolig vanskelig å komme til. Har nettopp forsøkt å sette opp stige, men den står ustødig(grunnen er ujevn), så jeg har ingen muligheter til å komme meg opp og montere.

Jeg må ha hjelp og husker ikke navnet på han som monterte parabolen. Utrolig irriterende, for jeg må antakelig ut med en 1000-lapp for hjelpen.

Mener for øvrig det er dårlig av Canal Digital å ikke anbefale beskyttelse sammen med montering av parabolen. Har aldri hatt parabol og tenkte aldri den tanken.
    Hvor får man tak i slik beskyttelse? Er vel et slikt plastdeksel over hodet?
    Skulle hatt det selv.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Skulle hatt det selv.
    Elkjøp, Lefdal, Expert og nettbutikker som her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Skulle hatt det selv.
    Koster 299,- på Elkjøp. Særdeles enkelt å montere så lenge du lett kommer til parabolen.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen

Hvor i landet holder du til, Haugen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Montere parabolen er vel ikke så svært vanskelig (greit og ha 2stk bord på ca 60cm , slik at du kan feste dette på spikerslagene på kledningen.

Stille inn parabolen , får du vel låne av lokal selger (expert osv osv )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg monterer paraboler, og er enig med de som foreslo å stabilisere stigen, og få noen til å holde, eller om en er var for høyder, få en kompis til å sette på beskyttelsen. Må tillegge at jeg IKKE bruker disse store skjermene en får kjøpt overalt, da de er store vindfang, lettere at parabolen vrir seg, pluss at det kan samle seg ganske mye snø oppe på skjermen, som i sin tur svekker signalet. Jeg har gått over til små Silikon-skjermer, som stripses på det aktuelle hodet. Intet vindfang, og beskytter meget bra for snø og regndråper.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du problemer med underlaget er skrått, se her her er det dere trenger da.

KamCo AS

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Jeg har gått over til små Silikon-skjermer, som stripses på det aktuelle hodet. Intet vindfang, og beskytter meget bra for snø og regndråper.
    Har du en web side?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen Web side å vise til, men de heter Clear View, og kommer i pakker med 1 eller to eller til fire hoder. Nord Teledistribusjon importerer disse, men de er grossister, og selger videre til butikker.Det står litt om disse skjermene på nettsiden deres. Jeg kan vel være behjelpelig å skaffe disse, om noen har behov. Kanskje de finnes hos noen forhandlere også, bare spør etter Clear View. Det er små silikon-hatter, som stripses over LNB`n veldig enkelt og utrolig effektivt. Intet vindfang, og ingen snø som legger seg i mengder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen Web side å vise til, men de heter Clear View, og kommer i pakker med 1 eller to eller til fire hoder. Nord Teledistribusjon importerer disse, men de er grossister, og selger videre til butikker.Det står litt om disse skjermene på nettsiden deres. Jeg kan vel være behjelpelig å skaffe disse, om noen har behov. Kanskje de finnes hos noen forhandlere også, bare spør etter Clear View. Det er små silikon-hatter, som stripses over LNB`n veldig enkelt og utrolig effektivt. Intet vindfang, og ingen snø som legger seg i mengder.
    Nord Teledistribusjon » Satellitt » Tilbehør » Para Prot./Clear View
    SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. LNB'er
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er små silikon-hatter, som stripses over LNB`n veldig enkelt og utrolig effektivt. Intet vindfang, og ingen snø som legger seg i mengder.
    Har bestilt nå.
    Skulle tro at de kom i veien for signalet slik den er montert.
    Jeg har bra måleinnstrumenter så det skal jeg sjekke.
    Hva med evnt snø som finner veien inn i tuten? litt dårlig bilde så ikke så lett å se hvordan den er.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått denne nå, genial :-D
    Løp å kjøp!
    Bedre bilde her: http://www.elprice.no/ShowPicture.as...TypeId=Product

Har ikke gjort målinger enda men denne kan neppe foringe signalet noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvor i landet holder du til, Haugen?
    Jeg holder til i Tromsø, så litt langt unna deg :/

Nå ble jeg usikker på om jeg skal montere den store skjermen fra Elkjøp eller kjøpe den lille.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •