Hvordan tar man inn NileSat/Atlanticbird 7W i Oslo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hvordan tar man inn NileSat/Atlanticbird 7W i Oslo

Hei!,

jeg er interessert i å vite om noen har klart å få inn denne med en normal + stor antenne i Oslo området/ østlandet.

Er det noen som har fått signal på en 1,2 - 1,4m antenne..?

Hørt at noen antenner har større "Gain" enn andre dvs. varierer mellom 41,5 - 50/ også sett 60db dB...? Hva er dette..?, samt noen antenner på 1,2m, eksempelvis Amerikanske Mesh og Andrews har visst antenner som har opptil 35% større "reception" area enn noen rimeligere/ std. antenner, pga mono konstruksjon og avtand/ posisjon til LNB. Betyr dette et en "Super High Gain" antenne på eks.vis 1,4m kan tilsvare en normal antenne på 1,8m i mottak..?

Beklager ett siste spm., Hva med LNB Hodet - Er 0,1dB best..? eller skal man velge 0,8dB for en 1,2 - 1,4m antenne mot NileSat/Atlanticbird 7W, samt er det spesielle hoder som er bedre på KU bånd..?

Setter pris på all hjelp jeg kan få, samt hvor jeg event. kan bestille dette utsyret i Norge.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du skal ha en antenne på 1,2 meter er det mest vanlig med en vanlig LNB med feed innebygget. Hvis antennen er på 1,5 meter, bør den leveres med en tilhørende feed som er tilpasset akkurat den antennen. Støytallet bør uansett være lavest mulig, men du finner ikke 0,1 på LNB uten feed. Uansett er det ikke gitt at oppgitt støytall stemmer på akkurat den LNB du får.

Jeg har en 1,5 m parabol som jeg benytter på Astra 2d i Oslo området. Den er akkurat litt for liten så jeg ser etter en større. Så snart jeg finner en større kan du evt. få kjøpt min. Den er noen år, men fungerer fint.

Jeg har også funnet ut at det er forskjell på forsterkningen til antenner. Det kan se ut som offset er litt bedre enn vanlig parabol, men forskjellen er liten og jeg har også les det motsatte. Jeg tror også det er en fordel om skjermen er i metall uten plastbelegg. De merkene du nevner tror jeg er blandt de beste du kan finne, men så koster de jo også en del.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en brukt antenne. Opp til 1,5 m kommer det ca 1 hver måned på finn.no.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •