Canal Digital HD-PVR Sagem 101-ST Bytte harddisk / generell støydemping - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 178
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lofi
    Har ikke fulgt tråden hele veien, men for å redusere støyen på vifta har jeg montert en 6v regulator på strømtilførselen til vifta. Dette reduserte støyen betraktelig. Teperaturen på hd er stabil. Ligger på 41-42 grader.
    Hei,
    jeg vil bare tipse om at det er en spenningsregulator på kortet som justerer spenningen opp og ned i forhold til temperatur. Jeg har valgt å bruke en seriemotstand(110ohm funka på mine vifter) etter denne regulatoren for å beholde temperaturstyringen men senke viftehastigheten. Dersom du skal ha en fast regulator ville jeg drevet den fra en fast spenning i det minste. Du finner 12V på plassen til den 4-polte pluggen som ikke er montert (mellom harddisken og viftekontrolleren.

hilsen,
    Øyvin

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Funker andre HDD på den ny softwaren?
    Øh,
    svaret står to poster over spørsmålet ditt.

her:
    http://avforum.no/forum/satellitt/95...ml#post1547228

ØE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvine
    Hei,
    jeg vil bare tipse om at det er en spenningsregulator på kortet som justerer spenningen opp og ned i forhold til temperatur. Jeg har valgt å bruke en seriemotstand(110ohm funka på mine vifter) etter denne regulatoren for å beholde temperaturstyringen men senke viftehastigheten. Dersom du skal ha en fast regulator ville jeg drevet den fra en fast spenning i det minste. Du finner 12V på plassen til den 4-polte pluggen som ikke er montert (mellom harddisken og viftekontrolleren.

hilsen,
    Øyvin
    Ser ikke noe problem i det da det ikke er noe stort strømtrekk.

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lofi
    Har ikke fulgt tråden hele veien, men for å redusere støyen på vifta har jeg montert en 6v regulator på strømtilførselen til vifta. Dette reduserte støyen betraktelig. Teperaturen på hd er stabil. Ligger på 41-42 grader.
    Er dette noe menigmann kan gjøre, eller innebærer det lodding? Og hvor skaffer jeg meg nødvendig utstyr?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regulatoren må loddes.
    Klipp av ledningen til vifta ca midt på. Lodde på reg. slik figuren viser. Regulatoren kan fås kjøpt på et serviceverksted der de jobber med audio/ video produkter. pris ca 25-30,-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått med WD hd på 1TB nå i 2 uker, uten problem. Støyen på vår Hd-Pvr har så godt som vært fraværende hele tiden etter siste oppdatering, så det ser jeg ingen hensikt å gjøre noe med. Nå vurderer jeg å prøve med enda større Hd. Bakdeler er at jeg ikke har funnet noen måte å overføre opptakene som ligger på hd over til en ny hd. Er vell passord beskyttet?

Tony

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh,
    svaret står to poster over spørsmålet ditt.

her:
    http://avforum.no/forum/satellitt/95...ml#post1547228

ØE
    Nei, den sier kabel HD PVR.
    For DTH så har den en helt annen software nå, kabel har den gamle.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otla
    Har gått med WD hd på 1TB nå i 2 uker, uten problem. Støyen på vår Hd-Pvr har så godt som vært fraværende hele tiden etter siste oppdatering, så det ser jeg ingen hensikt å gjøre noe med. Nå vurderer jeg å prøve med enda større Hd. Bakdeler er at jeg ikke har funnet noen måte å overføre opptakene som ligger på hd over til en ny hd. Er vell passord beskyttet?

Tony
    Fungerer dette fortsatt bra?
    Har du gjort andre tiltak enn å bytte harddisk? Jeg tenker spesielt på vifta, hos meg er det den som bråker mest (tror jeg).
    Kan du meddele fullstendig spek på de harddiskene du har brukt?
    (både den på 500GB og 1TB)
    Jeg har softwareversjon: 4.20.15 / 1.2.0726 på PVR'en

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går fortsatt bra med 1TB her. Har ikke gjort noe annet en å bytte, og starte opp som beskrevet tidligere i tråden. Har ikke dataene på harddiskene her, men skal få skrevet det ned når jeg har de. 500GB disken var en 2.5" hitachi disk.
    Men nå er detteen kabel dekoder, så mulig det er forskjell på software?

Tony

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer helt fint med WD 1TB. Disken er en WD Caviar Blue (dualprocessor 7200).

Boksen sto en stund med ER07 i displayet. Måtte prøve flere ganger før jeg fikk den til å starte nedlasting av software. Deretter gikk den i INIT før den skrudde seg av. Så var det bare å slå den på å se på TV.

Fortsatt en dårlig mottaker, men med litt mer plass tilgjengelig for opptak når CD får ut fingeren å kan spytte ut en software som virker tilfredsstillende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips

Min HD PVR boks som er min 5 i rekken har plutselig begynt å støye mer. DVS at den er uholdbar å ha i stuen.

Jeg tror ikke jeg orker å begynne på en ny runde med CD og bytte bokser frem og tilbake for å bli kvitt støyen.

Nå tror jeg heller at jeg prøver å få noen tips her.

Jeg har ingen harddisk problemer. Har heller ikke i utgangspunktet behov for å skifte den. HD står kanskje for noe av støyen, men mitt inntrykk er at viften står for den verste støyen.

Hva bør jeg gjøre.

Hvilke vifte kan kjøpes og settes inn for å få ned støyen. Er det å skifte vifte lik det man gjøre på en PC ut og innn med en kontakt.

Jeg er ingen tekniker og trenger tips. PLEASE

Newcomer Liotheles sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat samme erfaring som deg reggy. Jeg vil også GJERNE ha noen tips på hvordan fjerne den ulidelige viftestøyen takk.

Sitat Opprinnelig postet av reggy
    Min HD PVR boks som er min 5 i rekken har plutselig begynt å støye mer. DVS at den er uholdbar å ha i stuen.

Jeg tror ikke jeg orker å begynne på en ny runde med CD og bytte bokser frem og tilbake for å bli kvitt støyen.

Nå tror jeg heller at jeg prøver å få noen tips her.

Jeg har ingen harddisk problemer. Har heller ikke i utgangspunktet behov for å skifte den. HD står kanskje for noe av støyen, men mitt inntrykk er at viften står for den verste støyen.

Hva bør jeg gjøre.

Hvilke vifte kan kjøpes og settes inn for å få ned støyen. Er det å skifte vifte lik det man gjøre på en PC ut og innn med en kontakt.

Jeg er ingen tekniker og trenger tips. PLEASE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liotheles
    Akkurat samme erfaring som deg reggy. Jeg vil også GJERNE ha noen tips på hvordan fjerne den ulidelige viftestøyen takk.

Jeg leser litt tilbake i tråden at en åpnet boksen, klippet vekk to plastapper i topplokket som holdt viften på plass. Så la han litt gummi i bunn for å holde vifta på plass. Dette med stor suksess.

Er det noe som kan en evt løsning.

Hva slags gummi er det snakk om da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da åpnet jeg boksen for å se hvordan det så ut inni.

Det var en WD disk.

Vifta lå allerede løst i litt sånn gummipakning. Den var festet med kontakt så den kunne trekkes ut om man vil kjøre vifteløst.

Siden vifta var løs tok jeg den ut - bare for å teste. Står selvsagt for støy, men var mye mer stille enn jeg hadde trodd.

Uansett oppdaget jeg at den var veldig full av skitt. Blåste den ren og satt alt på plass og støyen falt til akseptabelt nivå igjen.

Håper ikke det bare varer i 5 minutter

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, da skal jeg jammen prøve det samme ikveld. Takk for forslag!

Da åpnet jeg boksen for å se hvordan det så ut inni.

Det var en WD disk.

Vifta lå allerede løst i litt sånn gummipakning. Den var festet med kontakt så den kunne trekkes ut om man vil kjøre vifteløst.

Siden vifta var løs tok jeg den ut - bare for å teste. Står selvsagt for støy, men var mye mer stille enn jeg hadde trodd.

Uansett oppdaget jeg at den var veldig full av skitt. Blåste den ren og satt alt på plass og støyen falt til akseptabelt nivå igjen.

Håper ikke det bare varer i 5 minutter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, da skal jeg jammen prøve det samme ikveld. Takk for forslag!
    Som sagt er jeg ingen tekniker.

Under boksen er det en skrue du må skru ut - den sitter midt i under et klistremerke.

Ta ut kortet fra CD når du tar av toppen det gjør det enklere.

Da jeg hadde tatt av lokket koblet jeg den til for å vurdere hvor mest støy kom fra.

Lykke til....

Er det noen mulighet for at boksen vil klare å leve uten at man kjører vifte?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare å gjøre slik:

Nu har jag nu tagit mig i kragen och bytt HDD på denna box.
    Testade med en Samsung 500GB EcoGreen F2 SATA-2 eftersom den ska vara strömsnål och ha en tyst gång.
    Efter att ha bytt HDD och satt i strömkabeln på mottagaren så stod det ER-07 i fönstret.
    Tryckte på mottagarens avstängningsknapp på fjärren och då kom ER-01 fram.
    Tryckte en gång till på avstängningsknappen och då började mottagaren att uppdatera mjukvaran.
    När mjukvaran var uppdaterad kom språkval, kanalsökning ----------.
    Efter att ha gjort alla val fungerade mottagaren precis som vanligt med ett undantag, se bild (temp och inspelningstid).
    Efter en timme så är temperaturen på hårddisken endast 23 grader.
    Återkommer med mera info angående detta ikväll (mottagaren påslagen hela dagen).

M.V.H. Jörgen Sehlberg

Hva er avsteningsknapp?

Og har noen link til en grei harddisk jeg kan bruke i PVR boksen for å få ned støy. Trenger ikke være så veldig stor el dyr.

Trenger jeg noe annet? Skruer etc?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare å gjøre slik:
    Nu har jag nu tagit mig i kragen och bytt HDD på denna box.
    ...snip...
    Det var den oppskriften jeg brukte i alle fall.

Hva er avsteningsknapp?
    Powerknappen.

Og har noen link til en grei harddisk jeg kan bruke i PVR boksen for å få ned støy. Trenger ikke være så veldig stor el dyr.
    Trenger jeg noe annet? Skruer etc?
    Jeg har prøvd disse to diskene:
    Momentus 5400.4 250-GB:
    ST9250827AS Momentus 5400.4 SATA 3Gb/s 250-GB Hard Drive | Seagate
    Denne døde pga overoppheting etter ca en uke. Grunnen til at den døde var at disken ikke gikk i standby når boksen var i standby(tror jeg). Dermed ble den overopphetet.

Samsung Spinpoint M6 320 GB
    http://www.samsung.com/global/busine...9&model_cd=324
    Denne disken bruker jeg i dag. Jeg har montert den med borrelås for å unngå at vibrasjonene forplanter seg rett i chassis. Støynivået er meget lavt.

Er det noen mulighet for at boksen vil klare å leve uten at man kjører vifte?
    Jeg vil ikke anbefale det. Jeg har tatt noen bilder med termokamera som viser svært høye temperaturer (riktignok med forrige firmware). I tillegg er det en vesentlig fare for at harddisken dør om den ikke får kjøling. Dersom du bytter til en 2.5" disk vil du oppnå fire ting:
    1. Støynivået går ned pga mindre støy fra disken.
    2. Strømtrekk går ned pga mindre strøm til disken. Dermed er det mindre varme som må fjernes fra boksen.
    3. Luftstrømmen øker pga mindre fysisk størrelse på disken. Den originale disken var så stor at den omtrent blokkerte åpningen for vifta.
    4. Som en følge av pkt 2 og 3 vil komponentene i boksen bli kaldere og boksen vil følgelig redusere viftehastigheten selv.

Lykke til!

hilsen,
    Øyvin

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Øyvin

Så du gjorde ikke noen grep med viften?
    Ble den stille nok etter bytte av disk og derav bedre luftgjennomstrømning?

Vet du hvor man eventuelt kan bestille en ny vifte?

1. Støynivået går ned pga mindre støy fra disken.
    2. Strømtrekk går ned pga mindre strøm til disken. Dermed er det mindre varme som må fjernes fra boksen.
    3. Luftstrømmen øker pga mindre fysisk størrelse på disken. Den originale disken var så stor at den omtrent blokkerte åpningen for vifta.
    4. Som en følge av pkt 2 og 3 vil komponentene i boksen bli kaldere og boksen vil følgelig redusere viftehastigheten selv.

Lykke til!

hilsen,
    Øyvin

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Øyvin

Så du gjorde ikke noen grep med viften?
    Ble den stille nok etter bytte av disk og derav bedre luftgjennomstrømning?

Vet du hvor man eventuelt kan bestille en ny vifte?
    Joda, jeg har gjort masse med vifta:
    http://avforum.no/forum/1345730-post53.html

Etter at CD fikk skikk på å holde harddisken i standby når boksen er i standby, kobla jeg vifta til den originale pluggen igjen:
    http://avforum.no/forum/1479108-post132.html

I etterpåklokskapens lys ville jeg nok heller gått for å fikse på viftemonteringa til originalvifta. Slik:
    http://avforum.no/forum/1431863-post102.html

ØE

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •