Canal Digital HD-PVR Sagem 101-ST Bytte harddisk / generell støydemping - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 178
    Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oyvine
    Hei,
    da har jeg trålet meg gjennom tråden igjen. Her er en oppdatert liste over hvilke disker som spinner opp i standby og hvilke som ikke gjør det:

Disse spinner ikke i standby:
    Stril: WDC WD2500AAJS-62B4A0
    Dennis: WD2500AABS-62SDA0
    OleM: WDC WD2500AABS-62SDA0
    029kid: WDC WD2500AAJS-62B4A0
    Ragge_Ronny: WDC WD2500AVJS-63B6AO
    Gelbear: WDC WD2500AABS-62SDA0
    Eivind: WDC WD2500xxxxx-xxxxxx (Kompis av meg, har ikke hele nummeret)
    jorangb: (Kan du se hva slags harddisk du har?)
    Strobe WD (har ikke serienummer)
    Georgk WD2500AAJS-62B4A0
    Jotte WD2500AAJS-62B4A0
    Thomas_73 WD2500aajs-62b4a0

Disse spinner opp i standby:
    Dennis: ST3250310cs
    oyvine: ST3250310cs
    Stykket: ST3250310cs
    Tiger: ST3250310cs
    Liotheles: ST3250310cs
    gundog: ST3250310cs
    Michalk: Seagate 2.5" ukjent typenummer
    9ls1 ST3250310CS
    matador ST3250310CS

Alle som har boks med disk som spinner opp i standby oppfordres til å sende den i retur til CD. CD har sagt at disken IKKE skal spinne opp når boksen står i standby. ØE
    Helt enig, La dem få skiten i retur!
    Kunden slipper jo å betale portoen. Det følger med en returlapp når de sender ny HD PVR så det er bare å forlange en ny.
    Jeg har gode erfaringer med kundeservicen til CD.
    Ikke stuss forlang ny.

Hilsen slostrilen

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått vekk viftestøyen (desverre måtte jeg opne dekselet).

Vi har den med WD disk og har ikke hatt noen problemer hverken med støy eller andre ting fra disken.

Løsningen for meg var å kutte av de to plast-tappene i topplokket som har som funksjon å klemme viften på plass og holde den fast.. Disse tappene sørger selvsagt for kontakt med topplokket og det blir støy i hele boksen.

La litt gummi mellom bunnen og vifta (små biter for å ikke dekke til luftehull), klemte viften forsiktig ned slik at den ikke er løs, skyvde på toppdekselet og nå er det nesten stille som natten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ls1
    Hiver meg på denne tråden med støyende vifte og harddisk som starter opp i standby mode.
    Helt siden jeg fikk hd pvrèn ifra Canal Digital har jeg syntes den har støyet for mye. Etter gjentatte henvendelser til support fikk jeg idag overbevist dem om at tuneren jeg har støyer for mye, og har også problemet med at harddisken spinner opp etter 2-3-min. etter at den er satt i standby. Idag når jeg startet opp tuneren var harddisk temperaturen på 52 grader.Tuneren står
    åpent og fritt meg god luft gjennomstrømmning.
    Harddisk modell nr. ST3250310CS
    Jeg forklarte support at det er sannsynlig at problemet er relatert til harddisk og at de skulle sende meg en ny tuner, men de kunne ikke garantere at de sendte meg en med WD disk
    Det er også endel vibrasjonstøy ifra chassiet, jeg har satt en senter høyttaler
    oppå tuneren og det stanset det meste av denne støyen.
    Fikk idag erstatningstuneren og etter en visuell inspeksjon av tuneren ser det ut til at denne har vært ute på tur før.
    Det var riper på frontdeksel og støv i vifta, dette var nok en som var retunert, testet og funnet iorden, etter oppstart går jeg inn og sjekker harddiskvariant og joda det er en ST3250310CS. Tuneren oppfører seg akkurat lik den andre, så jeg bare pakker den ned i esken igjen og ringer support for å gi beskjed om at jeg retunerer denne, jenta på support sier at det kan jeg bare ikke gjøre, før hun kan sende en ny må vi sammen gå igjennom en feilsøkningsprosess for å finne ut om det er noe galt.Hun sier at disse tunerene bare blir levert med en type harddisk så min påstand om at det også finnes en WD disk er bare tull.Og det at den har vært i bruk tidligere kan ikke stemme, får så beskjed om å koble opp tuneren på nytt og ringe support, denne gangen er det en som vet hva jeg snakker om, han hadde akkurat hatt det samme problemet med sin egen tuner, og mente at de kunne fikse problemet med å reformatere disken og slette flashen ved å trykke rød - info - så grønn.
    Dette viste seg å ikke løse noe som helst, når endelig tuneren hadde startet opp igjen og problemet viste seg å være uløst, så hadde support sagt adjø og lagt på, så da var det bare å ringe igjen og denne gangen var det en som ikke hadde noen som helst forståelse for at dette kunne være ett problem,
    han ville igjen gå igjennom standardprosedyren de har for å feilsøke. Jeg forklarte at dette hadde også de to foregående på support vært igjennom, han ville absolutt ikke sende meg en ny tuner så lenge den jeg hadde virket, jeg forklarte da at harddisken står og går hele tiden når tuneren står i standby,og har godt over 50 grader ved oppstart, han mente at dette var da ikke noe problem, jeg fortalte da om hans medarbeider som faktisk var enig i at dette er ett problem, jeg spurte da om de ikke hadde felles retningslinjer på support, og da endelig gikk han med på å sende meg en ny tuner.
    Jeg savner en en mer lik opplevelse de gangene en har kontakt med support,
    det virker som om det er helt tilfeldig hvilken hjelp du får, den ene har en oppfatning som kan være helt forskjellig ifra den andres. -Whooa- langt innlegg, måtte bare få det ut.:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jævli bra skrevet, og sikkert godt å få det ut.:evil:

Akkurat sånn jeg opplever kundestøtten også. En gjeng med idioter som ikke har peiling i det hele tatt. Nesten lettere å få full klaff i lotto, enn å møte på en som faktisk har forståelse for at dekoderen faktisk er et problembarn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den medfølgende vifta kan nok med fordel byttes ut, men med hva?

Anyone?
    Øyvin
    Du skal slite med å finne en bedre vifte til boksen enn den der Sunon-vifta. Sunon er noe av det beste innen vifter og den serien der vet jeg av erfaring er av høy kvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    qué?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ls1
    Fikk idag erstatningstuneren og etter en visuell inspeksjon av tuneren ser det ut til at denne har vært ute på tur før.
    Det var riper på frontdeksel og støv i vifta, dette var nok en som var retunert, testet og funnet iorden, etter oppstart går jeg inn og sjekker harddiskvariant og joda det er en ST3250310CS. Tuneren oppfører seg akkurat lik den andre, så jeg bare pakker den ned i esken igjen og ringer support for å gi beskjed om at jeg retunerer denne, jenta på support sier at det kan jeg bare ikke gjøre, før hun kan sende en ny må vi sammen gå igjennom en feilsøkningsprosess for å finne ut om det er noe galt.Hun sier at disse tunerene bare blir levert med en type harddisk så min påstand om at det også finnes en WD disk er bare tull.Og det at den har vært i bruk tidligere kan ikke stemme, får så beskjed om å koble opp tuneren på nytt og ringe support, denne gangen er det en som vet hva jeg snakker om, han hadde akkurat hatt det samme problemet med sin egen tuner, og mente at de kunne fikse problemet med å reformatere disken og slette flashen ved å trykke rød - info - så grønn.
    Dette viste seg å ikke løse noe som helst, når endelig tuneren hadde startet opp igjen og problemet viste seg å være uløst, så hadde support sagt adjø og lagt på, så da var det bare å ringe igjen og denne gangen var det en som ikke hadde noen som helst forståelse for at dette kunne være ett problem,
    han ville igjen gå igjennom standardprosedyren de har for å feilsøke. Jeg forklarte at dette hadde også de to foregående på support vært igjennom, han ville absolutt ikke sende meg en ny tuner så lenge den jeg hadde virket, jeg forklarte da at harddisken står og går hele tiden når tuneren står i standby,og har godt over 50 grader ved oppstart, han mente at dette var da ikke noe problem, jeg fortalte da om hans medarbeider som faktisk var enig i at dette er ett problem, jeg spurte da om de ikke hadde felles retningslinjer på support, og da endelig gikk han med på å sende meg en ny tuner.
    Jeg savner en en mer lik opplevelse de gangene en har kontakt med support,
    det virker som om det er helt tilfeldig hvilken hjelp du får, den ene har en oppfatning som kan være helt forskjellig ifra den andres. -Whooa- langt innlegg, måtte bare få det ut.:-?
    Jeg fikk nettopp min 4 tuner boks fra CD. De innrømmer at de de sender ut er som du opplever bokser de har fått retur og ikke funnet noe galt med. Det kan derfor være støvete ripete osv... 2 av de boksene jeg har fått hjem på prøve for å få bort støyen har vært nettopp slike bokser. OG det innrømmer de på support.
    Men siste gangen jeg snakket med dem ville de garantere at jeg fikk en helt ny boks. Jeg fikk en ny boks og den må var noe helt annet. Et støynivå som nærmer seg meget levelig. Herlig.

Nå må det bare sjekkes ut at den ikke starter opp i stand bye.

Det var rett og slett herlig å endelig få en boks som hadde et annet nivaa på støyen....

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha

Vi har den med WD disk og har ikke hatt noen problemer hverken med støy eller andre ting fra disken.

Løsningen for meg var å kutte av de to plast-tappene i topplokket som har som funksjon å klemme viften på plass og holde den fast.. Disse tappene sørger selvsagt for kontakt med topplokket og det blir støy i hele boksen.

La litt gummi mellom bunnen og vifta (små biter for å ikke dekke til luftehull), klemte viften forsiktig ned slik at den ikke er løs, skyvde på toppdekselet og nå er det nesten stille som natten.
    Dette hørtes ut som den enkleste og billigste løsningen. Er det noen flere som har testet dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha

Vi vil ha BILDER!

værsåsnill?
    ØE

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har WDC WD2500AAJS-62B4A0 og software v2.3.0 og har ikke lagt merke til noe støy noen gang. Den støyen jeg hører er vifta som "varvar up lite" for å si det på nynorsk under oppstarten. Men den blir fort stille igjen.
    Men jeg syns likevel den holdt høy temperatur altså, nå var det en time eller to siden jeg hadde sett på noe tv, og da hadde jeg riktignok sett et par timer på HDD-opptak, men når jeg skrudde på tunern nå så hadde den 44 grader.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Western Digital her, spinner ikke opp i stand by.

WDC WD2500AAJS-62B4A0

Oppstartstemperatur 40 grader. (20 grader i stua, mange har det varmere)
    v. 2.3.0

Trenden her er helt klar. Utrolig at CD kundeservice ikke kan loggføre og anerkjenne dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppstartstempen min er på 44-45 grader. Skal se en film nå, da tenkte jeg å plugge ut strømmen på tunern og se hvor lav temp det er mulig å få på den i et rom med 20 grader romtemp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reggy
    Jeg fikk nettopp min 4 tuner boks fra CD. De innrømmer at de de sender ut er som du opplever bokser de har fått retur og ikke funnet noe galt med. Det kan derfor være støvete ripete osv... 2 av de boksene jeg har fått hjem på prøve for å få bort støyen har vært nettopp slike bokser. OG det innrømmer de på support.
    Men siste gangen jeg snakket med dem ville de garantere at jeg fikk en helt ny boks. Jeg fikk en ny boks og den må var noe helt annet. Et støynivå som nærmer seg meget levelig. Herlig.

Nå må det bare sjekkes ut at den ikke starter opp i stand bye.

Det var rett og slett herlig å endelig få en boks som hadde et annet nivaa på støyen....
    Nå fikk jeg min 4 reklamasjons tuner og endelig fikk jeg en med wd disk, jeg måtte få support til å love å sende meg en ny ubrukt tuner.
    Fullt ut akseptabelt støynivå og harddisken går faktisk til hvile om natten.
    Denne beholder jeg:-D

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottakeren ser ut til og ha tatt kvelden. Helt plutselig sto det Pb03, så ER01 og ER07. Fikk den aldri til å starte opp igjen. Prøvde igjen i dag, men nå bare blinker standbylyset, og det lukter litt svidd fra mottakeren.

Vil det kunne være mulig og installere den harddisken jeg har nå, i den nye mottakeren Canal Digital vil sende meg, eller risikerer jeg å ødelegge den nye mottakeren med det? Hadde nemlig veldig mange opptak.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bytte ut harddisken med en SSD disk, eventuelt et USB minne?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disktemperaturen her ligger på 44 grader etter å ha stått på i ca 4 timer i et rom på 22 grader.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Mottakeren ser ut til og ha tatt kvelden. Helt plutselig sto det Pb03, så ER01 og ER07. Fikk den aldri til å starte opp igjen. Prøvde igjen i dag, men nå bare blinker standbylyset, og det lukter litt svidd fra mottakeren.

Vil det kunne være mulig og installere den harddisken jeg har nå, i den nye mottakeren Canal Digital vil sende meg, eller risikerer jeg å ødelegge den nye mottakeren med det? Hadde nemlig veldig mange opptak.
    Hva slags harddisk har du i den gamle? Hvis du har en ST-disk, er det en viss fare for at det er selve disken som lukter vondt.

Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Er det mulig å bytte ut harddisken med en SSD disk, eventuelt et USB minne?
    SSD funker helt sikkert fint, men det er jo sinnsykt dyrt. USB går ikke. Jeg vil anbefale noen å teste ut en 2.5" Western Digital laptop disk. Da tror jeg du får det beste fra to verdener: Stillegående disk og (kanskje) en disk som ikke spinner opp i standby, Prøv!

mvh,
    Øyvin Eikeland

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital HD-PVR Sagem 101-ST Bytte harddisk

Hei,
    Jeg har forsøkt og sette inn en WD Scorpio Black 320GB 2,5".Mod WD3200BEKT - 22A25T1. Når jeg setter i powr kommer det først ER07 trykket OK så kom ER01 trykket OK. da ble den stående med 00-- og ett rødt lys å blinke i 3 - 5 min så kom ER09 trykket OK så kom ER 07 så ble den igjen stående med 00-- å det røde lyset.

Disken er helt ny ikke vært i bruk tidligere, noen som har tips om hva som kan være galt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoAtMid
    Hei,
    Jeg har forsøkt og sette inn en WD Scorpio Black 320GB 2,5".Mod WD3200BEKT - 22A25T1. Når jeg setter i powr kommer det først ER07 trykket OK så kom ER01 trykket OK. da ble den stående med 00-- og ett rødt lys å blinke i 3 - 5 min så kom ER09 trykket OK så kom ER 07 så ble den igjen stående med 00-- å det røde lyset.

Disken er helt ny ikke vært i bruk tidligere, noen som har tips om hva som kan være galt?
    Du skal ikke trykke ok, du skal trykke på power-knappen.

Slik:
    "Efter att ha bytt HDD och satt i strömkabeln på mottagaren så stod det ER-07 i fönstret.
    Tryckte på mottagarens avstängningsknapp på fjärren och då kom ER-01 fram.
    Tryckte en gång till på avstängningsknappen och då började mottagaren att uppdatera mjukvaran.
    När mjukvaran var uppdaterad kom språkval, kanalsökning ----------."

Fra:
    Canal Digitals HDTV-box med HDD - Minhembio forum

Endelig er det noen som prøver en ny WD-disk Håper det virker og at den ikke spinner opp i standby. La oss høre hvordan det går.

mvh,
    Øyvin

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags harddisk har du i den gamle? Hvis du har en ST-disk, er det en viss fare for at det er selve disken som lukter vondt.

mvh,
    Øyvin Eikeland
    Det sitter en standard 3,5" Western Digital disk inni (ser heller ikke hvordan jeg skal klare å løsne denne). Kjennes ut som det kan være harddisken som lukter, men jeg er ikke sikker.

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •