CD-kort DK/Nor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy CD-kort DK/Nor

Danske i Norge som gjerne vil se danske kanaler. Desverre er CD-Nor ikke veldig fleksible og i tillegg dyre.
    Skaffet meg derfor et DK utstedt lokalpakke kort og satte det i min gode gamle force 1133 sammen med NOR ustedt kort. Trodde dette skulle gå uten problemer.
    De fleste kanaler fungere fint, men noen få som TV 2 N og Zebra slutter og virke. Får meldingen: kort ok, men ingen adgang. Bytter jeg kortleser er det de danske TV 2 kanaler som blir borte. Vil gjerne kunne nøyes med forcen, klarer meg nå med den og en vanlig digital tuner fra DK. Alt fungere, men ....
    Kan noen av dere flinke her hjelpe meg.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dannor
    Danske i Norge som gjerne vil se danske kanaler. Desverre er CD-Nor ikke veldig fleksible og i tillegg dyre.
    Skaffet meg derfor et DK utstedt lokalpakke kort og satte det i min gode gamle force 1133 sammen med NOR ustedt kort. Trodde dette skulle gå uten problemer.
    De fleste kanaler fungere fint, men noen få som TV 2 N og Zebra slutter og virke. Får meldingen: kort ok, men ingen adgang. Bytter jeg kortleser er det de danske TV 2 kanaler som blir borte. Vil gjerne kunne nøyes med forcen, klarer meg nå med den og en vanlig digital tuner fra DK. Alt fungere, men ....
    Du må sannsynligvis lage en egen "pakke" for de Norske kanalene som du f.eks. setter til å benytter korleser A. Deretter må du også flytte de Norske kanalene over i denne pakka. De Danske CD kanalene kan f.eks. settes til å benytte kortleser B. Noe slikt lar seg i alle fall gjøre på f.eks. Force 516s.
    Dette er en metode du kan benytte for å tvinge en kanal til å benytte en bestemt kortleser.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av dannor
    Den beste måten å få dette til å fungere er å ha en egen tuner til de danske kanalene....og LNB er med flere uttak....litt mere svitsjing...men det funker bra for meg...
    mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måten bobben1 beskriver fungerer godt. En periode hadde jeg både norsk og svensk CD-kort og da opprettet jeg en egen pakke for de svenske kanalene og sa at den skulle bruke kortleser A. Det fungerte utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Hei på dere,

Takker for gode råd. Rådet med å benytte to tunere har jeg prøvd og det fungere som det blir skrevet godt.
    Ønsker likevel å forsøke at få til at bruke en tuner. Fulgte derfor det andre rådet om at lage to pakker, en til hver kortleser. Tuneren vil imidlertid ikke la meg gjøre det.
    Det virker som om den ikke klarer å skille mellom de to kortene.
    Til bobben1. Kan jeg være så frekk å be om en litt mere konkret beskrivelse av denne metoden. Er, synes jeg, godt kjent rundt omkring i menyen på min tuner, men det kan jo hende jeg gjør en feil en plass. Selv den aller minste feil fører jo noen ganger til de store forskjeller.
    På forhånd tak fra en som føler seg som en amatør.

Mvh Dannor

Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først går du til Pakker og lager en ny til CD Dansk.
    Velg en du ikke bruker/OK/Lag nytt Navn(CD Dansk)/Kortleser A./Bruk/OK.

Til det norske CD kortet kan du vel bruke Canal Digital som sikkert ligger der allerede. Bruk Kortleser B på den.

Så må du inn på Redigere:TV Kanaler.
    Der må du redigere en og en av foreksempel de danske..
    Velg DR1/OK/Redigere/Gå ned til Pakke/OK/Velg den du har laget til CD Dansk/OK/Bruk
    Slik gjør du med alle som er på det danske kortet.

Kanaler på det norske kortet skal peke mot Canal Digital(B)
    Samme framgangsmåte som over..

Mvh.Wolves.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ydmyg dansknorske

Hei,
    Tak til dere som har hjulpet meg med gode råd. Tak til wolverine som flugte opp mit ønske om en litt mere konkret veiledning.
    Årsaken til mine problemer var ikke noen stor sak, men som altid med store konsekvenser. I dette tilfelle var det manglende redigering, helt konkret på TV kanaler og etterfølgende pakke. Etter dette var gjort og litt dra ut og inn kort og slå av og på, satt alle kanaler som et skudd.
    Tak til dere.
    Er dette en link: Force 1133-X-Cam Platinium med Viasat kort.? Og i tilfelle, hvor følges dn opp.:-D

Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig høre du lykkes dannor.
    Forsåvidt ingen link, bare litt om hva jeg bruker i Forcen..

Mvh.Wolves.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •