Canal Digital standard HD dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital standard HD dekoder

Jeg har akkurat satt opp alle rom pakken opp til mitt rom. Jeg har foreløpig kun scart kabel imellom den VANLIGE dekoderen og tven. Og bildet er jeg ikke særlig fornøyd med. Så jeg har bestilt meg en standard HD dekoder(ikke pvr). En kompis av meg sier at bildet ikke kommer til å bli noe bedre på de vanlige kanalene(foruten HD kanalene) fordi det avhenger ikke av tuneren og HDMI kabelen, men av hvilke signaler satelitten sender til parabolen. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Takk på forhånd for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei!
    Tror kompisen din bommer litt der. Bilde blir riktig nok ikke bedre enn det du har med den vanlige dekoderen, men du må ha en HDMI kabel for å få full kvalitet på HD kanalene.
    Signalet har ikke noe å si, da de digitale signalene er bilde eller ikke bilde. På de gamle analoge var det sånn at bilde ble bedre med bedre signal.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keiko88
    Jeg har akkurat satt opp alle rom pakken opp til mitt rom. Jeg har foreløpig kun scart kabel imellom den VANLIGE dekoderen og tven. Og bildet er jeg ikke særlig fornøyd med. Så jeg har bestilt meg en standard HD dekoder(ikke pvr). En kompis av meg sier at bildet ikke kommer til å bli noe bedre på de vanlige kanalene(foruten HD kanalene) fordi det avhenger ikke av tuneren og HDMI kabelen, men av hvilke signaler satelitten sender til parabolen. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Takk på forhånd for svar
    Jeg regner med at du har LCD eller plasma TV? I så fall vil du med HDMI kabel unngå en digital til analog til digital konvertering. I de fleste tilfeller fører dette til et bedre bilde.

Men det er mange faktorer med i bildet her for å si det sånn. Slik som skalering og deinterlacing og om TV eller dekoder er flinkest til dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •