Astra 2d i Oslo-området

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Astra 2d i Oslo-området

Det hadde vært fint med en oppdatering på mottak av Astra 2d i Oslo-området. Jeg benytter 1,5 m parabol og har litt for dårlig signal deler av døgnet.

1,5 m fungerer fint etter ca kl 22. Fra kl 19 - 22 er det nesten ikke signal.

Jeg lurer på om 1,8 m er nok til stabilt mottak.

Astra 2d sender BBC1-4, ITV og en god del andre engenske kanaler ukodet. Alle program er tekstet i DVB på engelsk.

Evt: Er det noen som har en brukt 1,8 parabol til salgs? Det ser ut til å være vanskelig å få tak i.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en bitteliten mulighet for å jeg kan få fatt i en slik.
    Er samtidig usikker på det faktiske målet (diameteren), så jeg må sjekke dette først.
    Har et "beist" av en parabol på taket på jobben, som muligens er stor nok?
    Skal sjekke dette så fort det lar seg gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Det hadde vært fint med en oppdatering på mottak av Astra 2d i Oslo-området. Jeg benytter 1,5 m parabol og har litt for dårlig signal deler av døgnet.

1,5 m fungerer fint etter ca kl 22. Fra kl 19 - 22 er det nesten ikke signal.

Jeg lurer på om 1,8 m er nok til stabilt mottak.

Astra 2d sender BBC1-4, ITV og en god del andre engenske kanaler ukodet. Alle program er tekstet i DVB på engelsk.

Evt: Er det noen som har en brukt 1,8 parabol til salgs? Det ser ut til å være vanskelig å få tak i.
    To ting er viktig for mottak, signalstyrke og støy. En 1.8m parabol er 44% større enn en 1,5. Dersom du har en parabol som viser signalstyrke i dB, så vil du få ca 1,5 dB bedre signal. Men støyen blir også redusert, slik at terskelen for å få et stabilt bilde blir kanskje også redusert litt.

Mao: hvis du f.eks kl 22 har signal på 7,0 dB og kvaliteten er stabil, og du kl 20 har 5,5-6 dB, vil det nok gå bra.

I teorien, det forutsetter at parabolene har like god konstruksjon, samme LNB, at de er dønn nøyaktig innstilt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •